Inderdaad gewoon alles netjes aangeven als je het land binnengaat. Gewoonlijk mag kaas bv. wel mee als het in een gesealde verpakking zit die nog niet is opengemaakt. Mijn roommate in Vancouver had ook probleemloos een volledig wiel kaas kunnen meebrengen uit Zwitserland.
Maar de sleutel tot douanecontrole is vriendelijk en eerlijk zijn en dan kom je er wel.

vooral dressuur en springen dan. Voor het western weet ik het niet. Ik woon n beetje afgelegen en voor dressuurles ga ik naar Edmonton, wat drie en een half uur rijden is met truck en trailer. Mijn lessen kosten tussen de 75 en 100 dollar per uur. Ik board mijn paarden thuis dus dat is een stuk goedkoper maar in Edmonton ben je tussen de 400 voor outdoor board en 800 voor indoor board kwijt.
Ik heb ook in Canada gestudeerd voor een semester. Hoelang studeer je daar? Als je minder dan 6 maanden gaat hoef je geen visum te regelen voor studeren, wel als je langer dan 6 maanden studeert.
en 
Verder een paar nette slippertjes voor onder een jurkje en misschien een paar ballerina's. Vind het lastig inpakken, vorig jaar in Thailand was het vooral luchtig en bestand tegen veel zweten, nu in Canada moet ik toch met meer weersoorten rekening houden!
*ahum* Heb echt nog geen tijd gehad met school, pfffff.
Schrik om iets te vergeten heb ik niet echt, koop ik het ginder wel. Zolang ik al mijn documenten maar mee heb, das het belangrijkste.
Topjes heb ik gelukkig genoeg mee.