Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:30

Het is wel echt bizar hoor wat jou overkomt.... wat heb jij in een vorig leven uitgevroten dat je dit soort onzin steeds verdiend hebt := :(:)

Wat een eikelig ventje zeg die "arts".... die gaat lekker wat lastige toekomstige patiënten maken op deze manier....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:37

-O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 11:04

Dat vraag ik me mijn hele leven zo ongeveer al af. Wat heb ik uitgevroten? Of ik voel me in de Truman show -O- wat kunnen we nu weer voor iets bizars of onwaarschijnlijks verzinnen om de kijkcijfers vast te houden en veert zs nu nog steeds terug of blijft ze eindelijk liggen }> als een scenatioschrijver mijn leven op tv zou verfilmen zijn de kijkcijfers dramatisch laag want gewoon niet realistisch en te ver gezocht. Maar helaas het is toch echt werkelijkheid. ;(

Ik kan me niet eens herinneren hoe het is om te lopen of te bewegen zonder beperking, of een half jaar zonder fysieke rare ongelukjes, dingen die stuk gaan of wat ook. Maar ja ik moet het ermee doen dus dan doen we dan maar. Mist smiley met opgetrokken schouders. /3

Net terug van de jaarlijke bloedaftapperij en een fijn gesprek gehad. Huisarts weet nu ook dat ik een officiele klacht ga indienen tegen deze hork en de gang van zaken.

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 17:13

Ik ben en route. Bus staat volgepropt klaar met oa twee halve kuubsbakken. Die volgt over 9 dagen.

Ik heb 150 km gered. Dat was meer dan voldoende met mijn teen..links die dikke wandelschoen rechts mijn auto rijschoen. Heel charmant links degelijk bruin leer rechts een blauw slap iets. Het deed teveel zeer anders. Nu weer pootje hoog. Het idee is maandag vlak bij de tandarts te komen. Dit keer 10 km noordelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 16:05

Na een minivakantie (eerste stop Thorn waar gv met de motor heenging, afgelopen nacht bij barrage de la Gileppe gestaan) is gv inmiddels weer thuis en ik sta 130 km van de tandarts af. Morgen de stop is op 120 km. Ik had vandaag thuis kunnen halen maar dan had ik morgen middag weer 40 km terug moeten rijden om op tijd te zijn dinsdag ochtend, en een eindje verder moeten rijden om eerst thuis te komen.

Ik sta op een vriendelijke heel rustige plek van een particulier. Dat is voor het eerst voor me, vorig jaar geopend en een mooie manier om eens uit te vissen of het loont. Deze plek is wel groter, en mooie ruime plekken en stroom. Verder niets. Ik zou toilet en douche kunnen bieden en eventueel afval plek als ik zou willen. De overnachtingen hier hebben kwa aantal zijn verwachtingen ver overtroffen :j

Nu houd ik zeker rust, morgen een kort stukje en boodschappen doen en dinsdag na de tandarts door voor de laatste 40 km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 18:06

Korte wandeling, nou ja strompelend schuifelen eigenlijk. Maar wilde een soort van bewegen na een dag of wat zitten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 21:12

Oh joh, 3 maandjes werk dat huis, toch? :+

Fijn dat je goed onderweg bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 21:22

Geen idee of het een huis of schuur is. Van buiten zou je zeggen huis gezien de plek van de ramen en het soort deur, van binnen kun je de balkgaten goed zien. Gek genoeg het dak is aardig ok, geen idee hoe het zo is gekomen dan. Mooie muur om het perceel en een mooi smeedijzeren hek met spuuglelijk winddoek erachter, stiekem even overheen gegluurd allemaal hokjes met beestjes. Ik hoorde ook een haan, maar het huis is duidelijk nier bewoond :+ ik vermoed dat de buurman het ingepikt heeft aan tuin.

Willen jullie dit erbij kopen? Leuk voor de verhuur :)) jullie bijna toch? Wanneer gaan jullie die kant op?
Morgen 100 km, lui dagje. En dan -O- := ik verheug me er niet op :n

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:40

Verhuur begin ik niet meer aan, paar keer geprobeerd en ik vind slechte huurders echt ontzettend irritant :')

We gaan vrijdag heen en zondag weer terug. De bedoeling was donderdag heen voor de overdracht maar notaris (kuchprutserskuchkuch) is nog niet klaar dus vrijdag naar onze eigen notaris om een machtiging te tekenen.

We nemen wel de bouwkeet al mee, die mogen we zo lang bij onze makelaar parkeren. 1 mei gaan we dan weer en dan hopen we dat we er dan wel als eigenaar naartoe gaan :(

Sterkte bij de tandarts! Ik hoop dat het meevalt uiteindelijk...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 14:46

Ik was er al bang voor dat het te snel zou zijn voor jullie. Maar bouwkeet mag nog niet op het terrein staan? Jammer

Ik ben inmiddels op een andere plek dan de bedoeling was. Wat ik dacht was tever weg en niet bepaald top. Nu sta ik ook niet top maar in ieder geval dichterbij en niet helemaal verlaten eenzaam hopelijk.

Onderweg heel veel mooie bloesem gezien, andere route dan normaal en kennelijk door een fruitstreek. Boomgaarden strak onderhouden en boomgaarden die zo te zien in geen heel wat jaren een mens van dichtbij hebben gezien. Wel interessant om te zien hoe een boomgaard zich houdt zonder ingrijpen.

En nu een eh tsja niet zo top plek dus maar op loopafstand van de tandarts morgenvroeg. Op een sportterrein met zwembad, voetbal en een municipal camping, Camping was helaas nog dicht, ondanks meldingen dat hij open zou zijn. Er is wel veel bedrijvigheid op het terrein. Dus ik vermoed dat hij elk moment kan openen.

Een ietwat vaag doorsteekje langs de skatebaan :') daarna door een tunnel zonder stoep. Niet tof maar ze lopen er af en aan doorheen. Dan linksaf en nog 200 m en dan ben ik er morgen. Scheelt een hoop te krap parkeren. En met wegrijden door de tunnel rechtdoor en dan ben ik de stad alweer uit aan de goede kant van mijn huis.

Ik weet niet of ik morgen alleen hoef te happen of dat ze ook moeten gaan slijpen zagen hakken en meer %) mocht het tegenvallen kan ik hier daarna nog wel een dutje doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oude kerkdeur
Afbeelding

Een boeiende route wel. Afwisseling tussen kronkelen boomgaarden daarna een napoleon linieaal weg met in de verte heuvel en bloesem. Daarna die heuvel kronkelend over en weer een lineaal. Druk plaatsje door, altijd chaos daar en smal nu nog drukker ivm een markt, weer een lineaal daarna kronkelen en het geboortehuis van Jeanne d'Arc passeren weer kronkelen stukjes lineaal zo ging het door. Afwisselend met kleine plaatsjes met 30 en verkeersdrempel.

Mocht het niet tof aanvoelen vannavond verkas ik en dan maar weer stukje doorrijden, 6 km verderop ligt nog een camperplaats

Onderweg nog boodschappen gedaan, ze hadden Nutella vegan zonder soja *\o/* meteen een paar potten gekocht. En een zwaar afgeprijsd rvs schoenenrekje dat precies onder mijn stenen aanrecht past lijkt het. Die had ik al eerder zien liggen voor veel meer. Nu 6,50 euro :D enne vegan baclava :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:50

Fijn dat je iig in de buurt staat van de tandarts en ik hoop dat het meevalt morgen.

Maar vegan Baklava? kan dat dan? dat is honing enzo. Wat hebben ze dan gebruikt ipv honing?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 19:01

Suikersiroop. Voor mij vooral fijn melkvrij en soja vrij. En geen caroteen kleurstof Dat is nagenoeg niet tevinden en dit is de eerste keer sinds ik geen melk meer mag dat ik het heb gegeten. Nou ja een stukje dan. Het vult goed

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:48

Ah, vegan Nutella kende ik nog niet. Wie weet komt ik die ergens tegen. Ik ben fan van hazelnootpasta en krijg buikpijn van lactose en van soja!

Ik heb laatst vegan hazelnootpasta bij de Sligro ontdekt. Ook soja- en melkvrij, maar wel :oo € 7,39 ex. btw voor 600 gram. Maar zo lekker! Ingrediënten: https://www.sligro.nl/p.116251.html/so- ... -gram.html

Ik zie nu dat de AH ook So Vegan So Fine hazelnootpasta heeft in een kleinere pot.
AH heeft daarnaast van het eigen merk AH Terra Plantaardig een vegan hazelnootpasta https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... lnootpasta, maar met emulgator: Lecithinen E322. Dan ben ik bang dat dat soja bevat. Al staat soja niet bij de allergenen en ook niet bij de sporen. Maar ik zou hem niet durven proberen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 21:16

Hoewel soja fout gaat kan ik wel tegen de lecithine er van. Mits heel minimaal. Waardoor ik beperkt chocolade kan eten waar het inzit. Ik ben er heel terughoudend in maar af en toe kan het zonder reactie *\o/* Ik denk dat het voldoende verknipt is of dat de lecithine eiwitvrij is Langzaam gebruiken ze steeds meer zonnebloem lecithine in cacao.

De vegan dingen die je noemt ken ik maar of mwa van smaak of te duur voor me deze potten waren 2.10 dat gaat nog wel. Drie meegenomen dus ik kan een tijd vooruit ik doe gemiddeld ruim een maand met een pot

Trouwens tauge is soja spruit. Nooit geweten tot ik jaren geleden de duitse naam tegen kwam

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:31

Ik moet erg oppassen met chocolade. Ik kon de pure Way to go uit de lidl eten, maar daar zit nu ook de algemene Lecithinen in. Ik kreeg steeds buikpijn, toen kwam ik erachter dat de ingrediënten veranderd zijn. De pure hagelslag van Lidl gaat nog wel goed, gelukkig.

Dat taugé soja is, vond ik vreemd, want het zijn spruiten van mung boontjes. Ik heb ze ooit zelf laten ontspruiten. Maar daar is dus een spraakverwarring over, laat Google zien:
Taugé, tjapar ook sojascheuten, sojakiemen, sojaspruiten, soybean sprouts genoemd, is de ontkiemde mungboon of katjang idjo (groene boon) en niet de sojaboon, behorend tot de familie van de vlinderbloemigen. Soybean Sprouts (E), Germes de Soja (F), Sojasprossen (D).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 11:21

%) au niet fijn maar klaar voor vandaag ivm mijn allergie voor een verdoving (ik weet niet meer welke kleur) moest het liefst zonder verdoving. Hoewel de zenuw al stuk was het gebied eromheen is dat zeker niet.

Het lijkt toch een stifttand te worden. Tenminste er zit niks meer aan orginele kies. Te weinig werkruimte en er is nu een soort kanaal ingemetseld

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 11:51

Dit was anders de slaapplek geweest. Ook niet verkeerd naast een manege en de maas. Alles geloosd wat ik lozen kan.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:14

'Fijn' dat het weer achter de rug is! Dan maar een stifttand, als je maar weer kunt kauwen straks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 15:26

Dat is het belangrijkste maar echt fijn voelt het niet aan.

Inmiddels draait er al een was met beddengoed in de wasmachine,

Helaas kennelijk weer enorme storm geweest vanaf de "rare" kant en wat schade. Een paar dakpannen aan het oude stuk dak zijn van hun plek. Een stuk lood naar beneden en ik mis een afdekrand daar ook. En tomatenkas zag ik een buis loszitten, en een plaatje van de andere kas lag aan de zijkant. Bij de buren rondom zag ik ook hier en daar dingen die nu wegzijn, en een veulentje <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 17:30

Fotospam <3 nagenoeg alles komt uit, heeft bloesem, heeft gebloeid terwijl ik er niet was -O- (de amandel en een van de kersen heeft veel uitgebloeide bloesem).

En er bloeien wat sleutelbloemen in het gras *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen maak ik fotos met de ipad. Die hangt nu aan de lader.

Maar het is droger dan droog, het heeft duidelijk niet geregend in de tijd dat ik er niet was, wel gewaaid :+ de regentonnen zitten nog net zo als vorige keer, een enorm verschil met vorig jaar toen alles verzoop zo ongeveer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 18:36

Stoel verplaatst. Uit de wind in de zon

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:01

Heerlijk zo alles in de bloei prachtig!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 08:58

Het ziet er zo mooi uit, en overal zoemen bijtjes, hommels en andere insecten van bloem naar bloem <3 *\o/* .

Ik zal vandaag eens betere fotos gaan maken.

De bakker was weer genoeg hersteld na zijn operatie. :D Hij was er dus vanmorgen. Vandaag zijn tweede dag na zijn operatie.

Plan voor vandaag nog een was draaien (nummer vier) en mijn bed in de woonkamer weer opmaken als de rest droog is. Camper leeghalen en de boompjes en struikjes planten. Even door het lange gras heen :') . Voor met de kleine maaier wat kortwieken maar niet alles. De bijtjes vinden de paardenbloem erg lekker. :j ik denk dat daarna mijn teen er wel klaar mee is. Anders nog zittend het schoenenrekje in elkaar zetten. En verder genieten van de zon, wel was het -1 vanmorgen.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:58

-1? Zowee... is het bij jou kouder? :P hier was wel fris maar zeker niet meer onder nul :n

Maar je brak een teen??? 8)7 jeetje,dat heb jij weer...

Groetjes:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 13:10

Zwaait even terug, leven jullie nog? :P

Ja het was vannacht uiteindelijk -3 en voor de komende nachten voorspellen ze dat weer, overdag best warm in de nacht iets vorst, en volgende week regen regen en nog meer regen. Ik denk dat het hier meer kan afkoelen.

Maar eerst toch maar het schoenenrekje in elkaar gezet zittend. Zoveel beter nu *\o/* ik kwam erachter dat de breedte zelf te bepalen is. Past precies zo. En het vrijgekomen dingen heb ik op de andere geschroefd. Even wat meer overzicht ook daar, blij mens.

Nu weer even rusten en dan de plantjes de grond in.

Voor de chaos

Afbeelding

Erna, nog plek voor veel meer schoenen. :D

Afbeelding

En de vrijgekomen ruimte en bak

Afbeelding

Afbeelding