Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Majabeestje schreef:Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Winterberg in de voorjaarsvakantie. Sowieso wordt het de eerste keer wintersport. De kinderen (12 jr en 15 jr) willen het heel graag dus dit wordt ons debuut
Iemand tips voor een leuke, betaalbare accomodatie?
En is het nodig om (ruim) van te voren skilessen vast te leggen? De kinderen willen leren skiën en snowboarden.
Hebben we verder nog wat nodig behalve skikleding? Kan je alles huren daar?
smurffie schreef:Ik zou voor skiën in Nederland op zo'n rollerbank kijken. Daar leer je het snel op.
En voor helm: ik zag vandaag bij de anwb een helm voor 15 euro, wellicht een goedkope tip?
Appeltje_1 schreef:Nou niet perse hoor.
Mijn eerste keer skiën was in Noorwegen. En ik wilde meteen van de rode/blauwe piste af
Nou mijn ouders hebben mij van die piste af laten gaan en ik ging meteen op mijn bek natuurlijk.
Toen toch maar een lesje nemen.
Ik denk dat je beter leert skiën als je het gewoon gaat doen en probeert
smurffie schreef:En eerlijk? Ik heb ook eerst eigenwijs gedaan en met wat tips van een vriend gaan boarden. Toen mijn BF ging leren snowboarden met hem samen privé les genomen: hij leerde het mogelijk makkelijker omdat hij nog geen foute dingen had aangeleerd, in tegenstelling tot mij .
Nu nemen 1 keer per jaar 2 dagen privéles. Dus van de 10 dagen per jaar wintersport hebben we 2 dagen een les.
En dan ga je zo fijn vooruit. Techniek is niet iets wat je jezelf kan leren. Al gaan sommige mensen in dit topic dat hierna wel beweren
Majabeestje schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Goede tips zitten erbij
Ik zeg leren skiën én snowboarden maar dat is niet tegelijk. Onze dochter wil leren skiën en zoon snowboarden
Ik ga ook nog even naar andere plekken zoeken. Winterberg trok ons juist wel omdat het zo dichtbij was..
Edit: Ik heb die plaatsen even gegoogeld maar dat is 10 uur rijden. Zo gek krijg ik mijn man niet helaas Ik krijg hem nu met moeite een midweekje mee naar Winterberg
Volgend jaar willen we naar Zweden. Niet persé voor het skiën enzo maar ook voor de natuur, sledetochten etc.
Earth schreef:Appeltje_1 schreef:Nou niet perse hoor.
Mijn eerste keer skiën was in Noorwegen. En ik wilde meteen van de rode/blauwe piste af
Nou mijn ouders hebben mij van die piste af laten gaan en ik ging meteen op mijn bek natuurlijk.
Toen toch maar een lesje nemen.
Ik denk dat je beter leert skiën als je het gewoon gaat doen en probeert
Moah dat ben ik niet met je eens. Het is vooral voor anderen vaak bloedirritant als je zonder enige kennis van techniek en pisteregels jezelf van een berg af werpt. En gewoon ook gevaarlijk, ik zal nooit meer vergeten dat ik bovenaan de lift kwam en iemand zichzelf van de berg stortte en vol in een groep mensen boorde. Een van die mannen die nietsvermoedend stond te wachten brak zijn onderbeen bij de val.
Even later zag ik iemand anders in skiën op een vrouw, gevolg daarvan was dat ze een flinke jaap in haar arm had.
Toen was ik er ff goed klaar mee, zeker omdat dit echt 2 keer binnen 20 min gebeurde... Dus doe niet zo 3$$^$%#$&% eigenwijs en neem gewoon les Daar ga je het zelf ook veel leuker van vinden.
Ik draag ook altijd een helm voor anderen, niet voor mezelf
Majabeestje schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Goede tips zitten erbij
Ik zeg leren skiën én snowboarden maar dat is niet tegelijk. Onze dochter wil leren skiën en zoon snowboarden
Ik ga ook nog even naar andere plekken zoeken. Winterberg trok ons juist wel omdat het zo dichtbij was..
Edit: Ik heb die plaatsen even gegoogeld maar dat is 10 uur rijden. Zo gek krijg ik mijn man niet helaas Ik krijg hem nu met moeite een midweekje mee naar Winterberg
Volgend jaar willen we naar Zweden. Niet persé voor het skiën enzo maar ook voor de natuur, sledetochten etc.
Majabeestje schreef:De plaatsen die jullie noemen is allemaal nog zeker een uur of 8 rijden.. Zonder pauzes. Dat vinden we voor een midweekje echt te ver. En mijn man ziet dat al helemaal niet zitten.. Wel jammer, ik zie die mega drukte in Winterberg ook niet zo zitten.
Maar, we doen het echt om er even 'aan te proeven' en hopelijk kunnen de kinderen een skilesje krijgen. En verder gaan we wel gewoon schnitzels vreten Als er plek is in de restaurants tenminste
Volgend jaar in elk geval naar Zweden, daar kan ik me nu al op verheugen.