Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marinke182

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:57

Wij betrekken volgende week zaterdag naar z-A :):) . We beginnen in Johannesburg, dan naar krugerpark en Swaziland en dan met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad.
Wat zijn nou echt dingen die we mee moeten nemen (op de standaard dingen na natuurlijk). Van die spullen waarvan je denkt, had ik maar....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:01

marinke182 schreef:
Wij betrekken volgende week zaterdag naar z-A :):) . We beginnen in Johannesburg, dan naar krugerpark en Swaziland en dan met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad.
Wat zijn nou echt dingen die we mee moeten nemen (op de standaard dingen na natuurlijk). Van die spullen waarvan je denkt, had ik maar....

Een nagelschaartje en tyrips (als ik het goed schrijf?)

Veel plezier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:02

Dat zijn allebei wel dingen die je eventueel heel makkelijk bij de eerste winkel die je tegenkomt kan kopen.

Ik zou me vooral goed realiseren dat het weer op dit moment extreem wisselvallig is en dat het van 30+ graden naar nachtvorst kan gaan, vooral in het noorden. Echt goede lagen inpakken zodat je het in ieder geval niet koud krijgt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:39

casperzazoe schreef:
Het weer in het binnenland kun je ook niet vergelijken met het weer aan de kust. En zelfs op de Garderoute verschilt het enorm per dorpje dus je moet echt elke dag per locatie kijken.

Even een vraagje, wat voor camera gaat er met jullie mee? En dan vooral hoeveel zoom de lens heeft?
Ik had een simpele met 18- 55mm maar die heb ik al te vaak uit de auto willen gooien omdat ik het beest verder op echt niet op de foto kreeg :+

Haha met 18-55 ga je het inderdaad niet redden om beesten opnde foto te krijgen vanaf de auto in een park.

Ik neem zelf mijn 70-200mm mee. Zat er nog aan te denken om een extender te kopen zodat ik tot 400mm kan zoomen, maar vind die dingen toch eigenlijk wel wat te duur voor wat je krijgt (kwaliteit van de foto gaat er van achteruit + je diafragma ook en ik heb 2.8).

Voor de landschappen neem ik mijn groothoek (10-18 mm) mee :)

Heb ook een 18-55mm maar die laat ik lekker thuis.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 04-07-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:40

Ik heb in Addo en in de game lodge waar wij waren genoeg gehad aan mijn 55-250mm.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:44

Emmaa_ schreef:
Ik heb in Addo en in de game lodge waar wij waren genoeg gehad aan mijn 55-250mm.

Die is inderdaad ook fijn, en lichtgewicht. Ik vind hem alleen minder van kwaliteit (als we over de EFS van Canon spreken) slechter dan de 18-55 EFS van Canon. Maar om leuk mee foto’s mee te maken dikke prima. Heb hem zelf ook gehad totdat ik mijn 70-200 kocht

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:30

Als je geen goede camera meeneemt: een goede verrekijker.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:42

Wij hadden een 18-200 lens bij ons. Ik vond die lens echt ideaal voor de vakantie. Een 18-55 kom je idd niet heel ver mee en zou ik dan ook lekker thuis laten.

Wat een wisselvallig weer daar zeg. Ik las ook nog over dat er brand is in de Drakensbergen. Zag foto's op de fb van 1 van de campings waar we toen hebben gezeten: https://www.facebook.com/silverstreamscaravanpark/

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:17

Wij zijn net aangekomen in Durban vanuit de Drakensbergen. In de Drakensbergen was het ‘s nachts echt koud (paar graden vorst), maar in de middag een graad of 15 en met het zonnetje echt prima te doen. Nu zijn we in Durban en was het rond de 24 graden en kon je echt wel in korte broek lopen. Dus echt allerlei soorten kleding meenemen! :)

Een klein beetje fotospam van onze dagen in de Drakensbergen <3 Eerste dagen hebben we de Sani Pass gedaan naar Lesotho (daar was het koud!! Graad of 7 en harde koude wind), prachtig! Gisterochtend paardgereden (gelukkig allemaal heel netjes en ze zagen er goed uit, ook max gewicht etc.) en ‘s middags de bergen in geklommen. Prachtig gebied! <3 Vandaag dan in Durban geweest en morgen via St Lucia naar Swaziland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:33

Het is daar zo mooi e!

Afbeelding

Afbeelding

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:16

Oh prachtig hè <3 aan welke kant zaten jullie? Wij aan de zuidkant.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:26

We zijn denk ik bij het noordelijke en middelste gedeelte geweest.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:51

Leuk, dit topic!
Ik ga in oktober/november naar Zuid-Afrika en ben op zoek naar een mooie plek om een tocht te rijden van 3 tot 5 dagen. Niet over de top-luxe maar wel met goed verzorgde paarden en in een mooie omgeving. Hebben jullie tips waar dit kan?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:29

De 300 mm lens doet het super tijdens de safari <3 wat onwijs mooi is het hier!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:35

Vandaag zijn we aangekomen vlakbij het Kruger NP vanuit Swaziland. We hebben nu de route Johannesburg-Pretoria-Drakensbergen (+ Lesotho)-Durban-St Lucia-Hluluwe-Swaziland afgelegd. Prachtige reis tot zo ver en kijk erg uit naar het Krugerpark <3 Daarna doen we nog de panoramaroute, Pretoria en gaan we weer naar huis.

Morgenochtend vertrekken we om 5 uur naar het Kruger en gaan we de hele dag op gamedrive! Hoop dat we veel prachtige dieren gaan zien <3 In Hluluwe veel neushoorns (ook met baby’s), paar olifantenfamilies (ook 1 welke een baby uit de rivier haalde die erin was gevallen... spannend maar gelukkig goede afloop!), zebra’s, wrattenzwijnen, apen, impala’s en nyala’s gezien.

Hieronder een hele kleine impressie van de afgelopen dagen!

Afbeelding
St Lucia

Afbeelding
Bij onze lodge <3
Afbeelding
Op bezoek bij de Zulu’s

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Hluluwe

Afbeelding
Caracal bij een opvang waar wilde katten werden opgevangen en indien mogelijk, weer werden uitgezet in het wild.

Afbeelding
Cheeta’s bij deze opvang
Afbeelding
Swaziland

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:50

Wauw wat een prachtige foto's Tamara! Ziet er echt heel tof uit!

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:58

Als meelezer kan ik het niet laten te reageren... Dit is zo leuk, ik heb exact dezelfde vrouwen uit Swaziland op de foto!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:01

Oh wat grappig!! Bij de grens daar? :P

Deze kan ik jullie niet onthouden.. :D Morgen ook weer naar het Kruger!

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:46

O een luipaard gespot! Nice!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 13:36

Wow cheetah en luipaard. Wat een mazzel!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:11

Iemand enig idee of je ergens in Jburg kampeerspullen kan huren? Zou graag met een tent naar het Kruger gaan, maar alles meenemen in een koffer is wat lastig ;)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:58

Wauw _Tamara, die foto in het huis van die mensen is echt werkelijk prachtig!! Vond je het niet wat gek om daar foto's te maken of hoe heb je dat aangepakt? Nog veel plezier!

Manzano, ik ga er vanuit als je een (grotere) auto huurt dat dat ook een optie is misschien?

Ik ben 2 weken geleden terug aangekomen in Nederland, na 6 maanden in Zuid-Afrika te hebben gewoond en gewerkt. Vanmiddag m'n vriend afgezet op Schiphol, ik heb hem de laatste twee weken hier alles kunnen laten zien en mijn kant van de wereld kunnen showen, vrienden en familie ontmoet etc. Heel leuk gehad! Nu moet ik 'm weer missen -O-

Voor wie het leuk vindt om te lezen wat ik eigenlijk doe in Zuid-afrika: Bit schreef er een leuk artikel over en heb er net een topic over aangemaakt :)
[BEU] Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 00:00

Nou nee dus. Ja op de auto. Dat is wel te vinden.

Heb alleen Tony's car rental gevonden die ook tenten verhuurd, maar verder niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 00:35

Hmm maar als je 2 koffers pp mag van 23kg kan je het ook best meenemen. Maar even uitzoeken.