Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:09

Ja zwanger :) Ik heb nog nooit mijn paarden meegenomen naar de bergen, maar wel dagtrips gemaakt met andere paarden. Zal er eens naar kijken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:26

Aah Gefeliciteerd! Ga je hem (geen idee waarom ik hem zeg? Is het een hem of haar?) tweetalig opvoeden?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:39

Het is een meisje :) Ja dat is wel de bedoeling

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:44

Gefeliciteerd, hoe ver ben je? Bij ons komt in oktober de tweede. De eerste is nu ca. 14 maanden, en voed hem ook tweetalig op. Z'n eerste woordjes zijn Nederlands, dus niemand anders verstaat hem :+ . Ach dat Engels komt wel in school ;) . Overigens is de baby automatisch canadees ook al zijn jullie beide NL? (lijkt me wel als jullie PR hebben?)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:13

Dankje, ja kindje is automatisch Canadees. Ik ben in september uitgerekend, ben nu 25 weken. Jij ook gefeliciteerd!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:23

Babyboom in het Canada topic, wat leuk. Gefeliciteerd dames!

Prachtige foto's heb ik voorbij zien komen, hoop dat ik de kans krijg om wat te reizen in Canada :) Want wil dat mooie land toch echt een beetje gezien hebben.

Kreeg net bericht van de reining breeding farm waar ik naartoe ga of ik alsjeblieft al meteen wou komen nadat ik geland was de 24ste (ze pikken me dan aan de luchthaven op). Ze komen blijkbaar handen te kort eind juni ^^. Ging normaal eerst 4 dagen Vancouver doen, wat sight-seeing, maar vooral (en het belangrijkste) de 'orientation' met de reisorganisatie. Kwestie van het in orde brengen van mijn SIN, Canadese bank-account openen en kreeg ook Canadese SIM-kaart. Heb hiervoor speciaal een pakket geboekt om deze diensten te kunnen gebruiken, gezien ik mijn vluchten en al de rest zelf heb geboekt... Zit dus beetje in dubio.

Wil namelijk héél graag al vroeger naar de reining breeding farm gaan :D Maar vind het dan ook zo een zonde van mijn geld als ik die 'orientation' niet doe. En hoe je het ook draait of keert, die zaken moet ik sowieso dan later nog in orde brengen voor ik betaald kan gaan werken... Nu heb ik voorgesteld of ik dan mss later de kans krijg om de 'orientation' nog te doen. Want van half juli tot half augustus zou het erg kalm zijn op de ranch. Kan gerust nog wel enkele weken wachten om die orientation te doen ;) Staat namelijk geen datum op, behalve dat het elke donderdag is. Hangt er alleen beetje vanaf hoe ik in Vancouver moet geraken dan. En of ik überhaupt nog wel weg wil van de ranch ;) haha.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:14

Hallo, ik heb voorzichtige plannen om in september een reis te maken tussen Calgary en Vancouver. Is het de moeite waard om door de Rockies te rijden of kan je beter vanaf Edmonton of Calgary vliegen naar Vancouver?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:10

De Rockies mag je niet missen, zonde om overheen te vliegen als je er ook doorheen kan rijden met af en toe een tussenstop!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:53

Michael1104 schreef:
Hallo, ik heb voorzichtige plannen om in september een reis te maken tussen Calgary en Vancouver. Is het de moeite waard om door de Rockies te rijden of kan je beter vanaf Edmonton of Calgary vliegen naar Vancouver?

Ik zit met opgetrokken wenkbrauwen je vraag te lezen. Ik snap hem niet zo goed. Rockies overslaan? waarom?
Heb je op de vorige blz de foto's niet gezien. Dat wil je toch ook meemaken?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:11

Als ik de kans zou krijgen om van Calgary naar Vancouver te gaan en moet kiezen tussen vliegen of met de auto/bus door de Rockieste rijden, dan kies ik toch voor het rijden! Duurt langer, maar denk dat het zo ontzettend de moeite waard is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:54

Ik zou zeker weten door de rockies gaan, ik ben er vorige week doorheen gekomen, echt geweldig

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:15

Sowieso rockies! Lekker je tijd nemen daar door heen te gaan.. prachtige omgeving!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:36

Rijden! Naast de rockies is BC zelf ook super mooi.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:52

Hallo mag ik mij hier weer melden?
Over een kleine twee weken stappen mijn vriend en ik in het vliegtuig, we vliegen naar Vancouver en gaan vanaf Calgary weer terug. We blijven daar twee weken, de eerste week gaan we veel rond rijden en de laatste week of laatste paar dagen gaan we onze families bezoeken in Alberta. Ik ga voor de derde keer en mijn vriend voor het eerst. De laatste keer dat ik er ben geweest is 7 jaar geleden en was toen 14 jaar, kan me nog herinneren dat ik gek was van Banff, Jasper, en Lake Louise.

We hebben een hele tijd terug al een klein beetje bedacht hoe we willen rijden, deze week moeten we een wat gedetailleerdere route maken. We twijfelen of we naar Edmonton zullen rijden.

Ik begin langzaamaan met pakken gezien ik nog maar twee dagen vrij ben tot dat we gaan en ik ben ontzettend zenuwachtig (ik kan zo moeilijk van huis weg)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:14

Ik kan edmonton niet aanraden (waardeloze stad :o ). Lekker in de Rockies blijven.
Wat wij altijd doen is de icefieldsparkway op en neer rijden.
b.v. Lake louise - Jasper en weer terug naar Lake louise. In lake Louise is een hele leuke hostel met een erg goede cafe/restaurant.

Dit de route.
https://goo.gl/maps/P0Gpu

Dit is heel mooi voor 7 dagen. Je kunt veel zien en dingen doen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:23

Weet je ook de naam en eventueel website van dat hostel?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:46

ff googlen: hostel lake louise

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:37

Wow, Edmonton waardeloos? Meningen over verdeeld haha..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:51

ZusJacobs schreef:
Wow, Edmonton waardeloos? Meningen over verdeeld haha..

Dat houd je altijd :D . .

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:02

Waardeloos? Dat is wel erg negatief.. ik zou zeggen, ik zou er niet speciaal heen gaan, maar als je er langs rijdt kun je altijd even stoppen, White Avenue is best leuk, river valley is mooi en als je wil shoppen kun je altijd naar de West Edmonton Mall.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 04:58

Mijn tijd in Canada zit er alweer bijna op ;( als ik de kans krijg oid, dan zal ik zeker weer hierheen gaan (zonder twijfel) ik heb echt genoten... Morgen gaan we weer naar het vaste land, en de laatste camping...

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:35

Wauw wat is het toch prachtig!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:36

Mooi foto!

Edmonton zou ik ook niet speciaal heen rijden. Waardeloze stad is het ook weer niet, er zijn een aantal erg mooie plekken en dingen te doen maar je moet wel net weten waar je heen gaat . Zo is Fort Edmonton park blijkbaar de moeite waard (zelf nog niet geweest, maar willen we wel nog een keer geen gaan. Stukje historie in Canada in de tijd van de fur trade). Ook heb ik gehoord dat royal alberta museum de moeite waard is. West edm mall...als je van shoppen houdt, dan zeker heen. Als je kids hebt is jurassic forest erg gaaf (in Gibbons, dichtbij Edmonton). Daarnaast heb je natuurlijk Elk island national park en blackfoot recreational area, stukje ten oosten van Edmonton. Als je in de stad verblijft is het de moeite om een wandeling bij de river valley te maken. Als je in November hier bent is er natuurlijk de farmfair en de CFR.

Als je buiten de rockies wilt gaan zou ik naar BC gaan. De hele provincie is prachtig!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:59

Dani_ schreef:
Hippologic, zou ik je mogen pb'en over hoe jij het transport hebt geregeld en ervaren (en de kosten ervan)?

Ja hoor. Ik ben nét terug uit NL. Heb dus nog een jetlag.

Blacky94 schreef:
Waarschijnlijk wel tussen de 6000 en 10.000 euro. Op Google kan je wel redelijk wat bedrijven vinden die je wrs wel een quote en meer informatie kunnen geven :)

Dit is wel het basis bedrag waar je rekening mee moet houden (puur vlucht) DE kosten zijn heel afhankelijk van de brandstofprijzen.

Daarnaast komen er kosten voor bij om naar het vliegveld te reizen. Voor mijn paard was dat Groningen-Belgie (waar het quarantaine bedrijf zit) en dan nog quarantaine stal- vliegveld. Ze is van Luxemburg gevlogen. Dan nog de kosten van quarantaine in Calgary en het transport over de weg van Calgary naar Delta, waar mijn paard nu woont.

Kyra is inmiddels alweer 2 jaar in Canada, dus er is denk ik wel het een en ander veranderd in de kosten. Merries zijn het duurst vanwege de testen op soa's ed. Ruinen zijn het goedkoopst. Hoeveel het scheelt weet ik niet, maar dat is mij verteld.

Ik heb een transportbedrijf de vlucht, quarantaine en vervoer Calgary-Delta, BC laten regelen.

_Linda schreef:
Gefeliciteerd, hoe ver ben je? Bij ons komt in oktober de tweede. De eerste is nu ca. 14 maanden, en voed hem ook tweetalig op. Z'n eerste woordjes zijn Nederlands, dus niemand anders verstaat hem :+ . Ach dat Engels komt wel in school ;) . Overigens is de baby automatisch canadees ook al zijn jullie beide NL? (lijkt me wel als jullie PR hebben?)

Onze zoon is nu ruim 3,5 jaar en spreekt vloeiend Engels en Nederlands. Het tripje naar NL heeftwqeer veel toegevoegd aan zijn vocabulaire. Prachtig. Ik heb een koffer vol kinderboeken gekocht en ook posters met bv het Nederlandse alfabet. De A is van Aligator, daar komt je nog wel mee weg, maar de C is nu van Citroen, in plaats van van Cat. Verder nog wat leren lezen en leren schrijven methodes gekocht voor de toekomst. Tweetaligheid is niet alleen spreken, maar ook leren lezen en schrijven in beide talen. Er is geen Nederlandse school in Vancouver, dus dat zal ik zelf moeten verzorgen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:22

@ hippologic, ik kan me voorstellen dat zo'n trip naar NL heel erg helpt. Toen wij daar waren en m'n zoontje net 1 jaar was, leerde hij daar ook de eerste woordjes (Tractor, aaien, klappen en Bumba ;) ). Ik heb inderdaad ook al een aantal NL kinderboeken. Ik ben de enigste NL sprekende hier, in het begin had ik echt moeite mee om Nederlands te blijven spreken. Nadat m'n familie was langsgeweest, ging het een stuk gemakkelijker.

Zijn jullie als beide ouders Nederlands? En spreekt hij met jouw altijd en enkel NL of hoe heb je het aangepakt? (nieuwsgierig, ken niemand die hun kind tweetalig heeft opgevoed, dus fijn om tips te horen).