[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 12:03

Ik hoop dat het eten vanavond een beetje betere bodem ligt, zodat die pillen niet zo zwaar vallen. Ben de hele dag misselijk. Moet ook nog mijn mond spoelen na elk maaltijd, smerige smaak in mijn mond.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 20:26

Dacht vanavond pompoen soep van de Carrefour te eten. Vond er al een typisch luchtje aan zitten, maar was erg vies :r . En dat kwam niet omdat ik permanent een vieze smaak in mijn mond heb en misselijk ben door het spoelen met chlorhexidine na elke maaltijd. Want Milko vond het ook smerig. Toen maar tomatensoep uit een pak, was te doen. Hierna alleen nog maar zelfgemaakte soep, weet ik tenminste dat het lekker is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:29

Het gaat goed met mijn gebit. Woensdag mocht ik weer vast voedsel. Eerst had ik nog wat kiespijn met kauwen, maar dat is zo goed als weg. Erg fijn om weer normaal te kunnen eten. Moet nog wel 3 keer per dag spoelen met chloorhexidine na elke maaltijd. Daardoor de hele dag vieze smaak in mijn mond.
Net even gewandeld naar het bos achter ons huis. Het was koud en winderig, maar ook een zonnetje. Dus jas en sjaal aan en het was goed te doen. Coco was weer terug naar huis gelopen, grrr.
Lily eerst ook, die kwam later toch maar mee. Helaas was het pad geblokkeerd door een gevallen boom, dus morgen terug met een zaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De omgevallen boom

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:33

Dat bekkie van je hondje! En sjaal om? En fijn dat je kies beterder is, ik had het nog willen vragen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:42

Ja sjaal om voor de wind, had gisteren zo'n koude nek, dus dacht doe een sjaal om. En nu geen last van de kou gehad.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 16:53

Er zit hier een dorp verderop een Belgische dakdekker. Hij is al eens eerder hier geweest voor een paar lekken. Maar er zat in ieder geval nog 1 lek boven de slaapkamer. Heel irritant dat getik.
Hij zit al voor 2 jaar vol, erg druk. Gisteren stuurde hij een berichtje dat ie ergens tussendoor wel kunnen komen. Belt ie net, ik kan er binnen een half uur zijn. Ik als een speer naar de wei gelopen, Milko was aan het bosmaaier. Gelukkig hoorde ie mij, snel naar huis gegaan.
Hij is er nu, loopt op dat dak alsof ie gewoon op de grond staat, hij is denk ik bijna 2 meter lang. Nu bezig met het dak oplappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze even op zolder gingen kijken stond Bonita onderaan de trap te stuiteren en piepen. Zo grappig, ze is zo fel op die relmuizen, heeft er al een stuk of 6 vermoord. Dat zo'n klein hondje zo'n groot jachtinstinct heeft.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:26

Sooo wat fijn joh! Geweldig zo'n vakman! heb je nooit schade van de lekkage op de beneden etage gehad.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 23:15

Het lekte op de zolder, het gedeelte boven de slaapkamer gebruiken we niet, is laag en je moet er via een gat inkruipen. Het stond vol met bakken en een zwembadje. We hadden alleen een keer schade toen het over de muur lekte, een canvas verziekt, goedkoop action ding.
Maar dat doet het al 2 jaar niet meer, toen had hij dat al gerapareerd. Het lekte nu niet echt hard, alleen bij veel regen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:44

In ieder geval fijn dat het dicht zit nu, ook voor de verkoop fijner, kun je zeggen dat het dak dicht zit.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 11:48

Ja precies, nu even wachten op regen om te kijken of het gewerkt heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:53

Gelukkig een dicht dak is zo fijn. Prettig dat hij toch snel kon komen.

Zijn jullie al aan het voorbereiden voor de verhuizing? Moet er nog veel gebeuren?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 12:01

We moeten vooral heel vaak op en neer rijden om alle spullen over te brengen.
En aan het huis ook veel nieuwe keuken, muren wegbreken, nieuwe vloer, nieuwe electra. En dan nog heel veel voor de paarden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 12:56

Ik hoor net van onze makelaar dat we volgende week maandag al 3 bezichtigen hebben.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:00

Tinka schreef:
Ik hoor net van onze makelaar dat we volgende week maandag al 3 bezichtigen hebben.

Das fijn zeg,lijkt me toch fijn als je je huis snel kan verkopen.
Ik duim.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 13:06

Ja dat zou een pak van mijn hart zijn. Je zit toch met allemaal dubbele kosten straks

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:32

Whaaaaaa wat geweldig al 3 bezichtigingen!!!! Wanneer kunnen jullie officieel in het nieuwe huis? Oktober toch, alleen je had bedongen april of zoiets?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 13:47

5 november, schiet al op dus

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 18:20

Ik had contact opgenomen met een vrouw die 10 minuten van ons nieuwe huis woont, een Engelse. Ze had gezegd dat ze al veel mensen kende op paarden gebied. Ik zit er best wel mee dat er nog niemand gevonden was voor het inzaaien van het land. Zij wist wel iemand bij ons in de buurt, een boer.
Ik contact opgenomen, blijkt het onze buurman te zijn, haha. Hij wil het misschien wel doen, ik hoop het. Ze kocht ook hooi en stro bij hem, handig.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:30

Tinka schreef:
Ik had contact opgenomen met een vrouw die 10 minuten van ons nieuwe huis woont, een Engelse. Ze had gezegd dat ze al veel mensen kende op paarden gebied. Ik zit er best wel mee dat er nog niemand gevonden was voor het inzaaien van het land. Zij wist wel iemand bij ons in de buurt, een boer.
Ik contact opgenomen, blijkt het onze buurman te zijn, haha. Hij wil het misschien wel doen, ik hoop het. Ze kocht ook hooi en stro bij hem, handig.

Heb het idee dat daar wat meer Engelsen wonen, dat is voor jullie makkelijker qua taal denk ik.
Wij gaan in oktober beginnen met spaans 2x in de week.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:54

Dat zijn mooie contacten al! Heel handig zo dicht in de buurt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 20:28

lukka63 schreef:
Tinka schreef:

Heb het idee dat daar wat meer Engelsen wonen, dat is voor jullie makkelijker qua taal denk ik.
Wij gaan in oktober beginnen met spaans 2x in de week.

Er wonen daar inderdaad heel veel Engelsen. We wonen dan 15 minuten van Eymet af, dat is een soort Engelse enclave in de Dordogne.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 11:42

De diagnostiek en energie label is net gedaan van ons huis.
Het wordt energie label G, het allerslechtste. We hebben wel alle vloeren en het dak geïsoleerd maar dat maakt kennelijk niets uit. En omdat het zo laag is moesten we een speciale audit, kost 800 euro, alsof je een emmer leeg gooit, zucht.
Al die stomme regels, het is een oud huis met enkel glas, dan snap je als koper zelf wel wat er moet gebeuren lijkt mij. De cv doet het momenteel niet en is op hout, maar als we dat zouden repareren zou dat ook niet uitmaken.
Klein gelukje, de oude diagnostiek uit 2013 van het asbest en lood was nog geldig, scheelde iets van 200 euro.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:48

Mm wat vreemd. Mijn huis was bij aankoop energielabel D 2 jaar geleden zonder geisoleerd dak grootdeel enkel glas (alleen boven en keuken is soort van dubbel glas). Geen enkele vloer geisoleerd maar wel een isolatie laag op het plafond van de slaapkamer en badkamer boven. Een redelijk up to date pelletkachel en een houtkachel. En heel erg dikke muren en kleine ramen. Waar zit dan het verschil?

Met de geisoleerde woonkamer vloer en twee buitenmuren in de woonkamer en de dunnere isolatielaag op de buitenmuren in de keuken kom ik nu op een B uit zelfs tot mijn grote verbazing. :oo

Wel lastig, hoe zou je hoger kunnen komen? Is dat verteld?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:51

Wat bedoel je precies met 'laag'? Het plafond?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 12:14

Wij hebben isolatie onder het hele dak en onder alle vloeren op de begane grond. En ook dikke muren en kleine ramen en dubbel glas. We hebben wel cv maar die werkt nu niet, maar reparatie zou niets uitmaken. Wel raar dat het bij jou dan zo goed is Karuna