Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:29

Als je met 2 verschillende maatschappijen vliegt, dan gaat je bagage in ieder geval niet automatisch door. Als je met dezelfde gaat, of een dochtermaatschappij, dan wordt het automatisch doorgelabeld.

Ik zit eraan te denken om eind december naar Canada te gaan vanuit Australië. Iemand tips voor goedkope vluchten? Als ik bij cheaptickets kijk zijn ze vrij duur, maar weet niet zo goed welke maatschappijen allemaal deze verbindingen vliegen, zodat ik dan direct bij hun op de site kan kijken.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:30

Thanks voor de tips! Ik dacht inderdaad in eerste instantie ook om gewoon een retourtje te boeken en dan niet terug te gaan. Is goedkoper dan een enkeltje. De Icelandair had ik geen idee van! Maar klopt het dat het altijd twee keer overstappen
is?:)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:17

Omdat icelandair vanuit iceland vliegt moet je altijd op iceland overstappen. Afhankelijk van je bestemming zou het kunnen dat je daarna in Canada nog ergens moet overstappen. Maar ik vlieg altijd op Toronto dus heb dat probleem niet.

Het broertje van mijn vriend is net terug van 3 maanden Australië. Hij heeft alles met Canada air (oid) gevlogen volgens mij alhoewel dat wrs niet de goedkoopste is. (Toronto -> Vancouver -> Sydney. Vanuit Sydney naar Melbourne maar weet niet welke maatschappij aangezien hij een paar dagen in Sydney zat ivm kennismaking met organisatie en andere kinderen ed)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:32

In april hebben wij met icelandair naar NL gevlogen. Prima maatschappij (alleen krijg je geen eten, geen headphones etc. Maar de tickets zijn dan ook weer wat goedkoper). Verder heb je danaltijd op z'n minst 1 overstap in Reykjavik.

Wat bagage doorchecken betreft, gewoon van tevoren even vragen bij de check-in of drop off. En vaak kun je het al zien als je dat bagage label krijgt of de eindbestemming er opstaat of niet. Als je over de US naar Canada vliegt moet je altijd je bagage oppikken.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:33

Ok, duidelijk. Mijn bestemming is Vancouver dus schijnbaar 2 keer overstappen. Reykjavik vind ik meer dan logisch inderdaad, maar Seattle zit ik een beetje over in, is dat wat te doen? Ik dacht dat ik dan sowieso een esta(?) nodig heb? Maar hoe is het vliegveld zelf?

Super bedankt voor de antwoorden trouwens. Ik ga pas in november, maar heb het gevoel dat ik alles nu al moet regelen. Haha.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:40

Hoi, ik kom ook weer even om de hoek kijken! Ik had een vraagje voor jullie; hoe lang duurt het ongeveer voor een brief vanuit Canada naar Nederland is verstuurd? Gisteren of vandaag is mijn admission decision per post verstuurd en ik ben heel benieuwd wanneer ik hem ongeveer kan verwachten. :)
Hij is verstuurd vanaf Newfoundland, weet niet of dat nog veel uitmaakt qua tijd?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:21

niks schreef:
Ok, duidelijk. Mijn bestemming is Vancouver dus schijnbaar 2 keer overstappen. Reykjavik vind ik meer dan logisch inderdaad, maar Seattle zit ik een beetje over in, is dat wat te doen? Ik dacht dat ik dan sowieso een esta(?) nodig heb? Maar hoe is het vliegveld zelf?

Super bedankt voor de antwoorden trouwens. Ik ga pas in november, maar heb het gevoel dat ik alles nu al moet regelen. Haha.

Een ding is zeker je moet een ESTA aanvragen.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:16

Herfstwind schreef:
Hoi, ik kom ook weer even om de hoek kijken! Ik had een vraagje voor jullie; hoe lang duurt het ongeveer voor een brief vanuit Canada naar Nederland is verstuurd? Gisteren of vandaag is mijn admission decision per post verstuurd en ik ben heel benieuwd wanneer ik hem ongeveer kan verwachten. :)
Hij is verstuurd vanaf Newfoundland, weet niet of dat nog veel uitmaakt qua tijd?

Een week ongeveer, tenminste, met de brieven die ik heb gekregen vanuit Nederland naar Canada toe...

Eind juli ga ik ook weer naar Canada toe! *\o/* Drie weken maar, vorig jaar heb ik er acht weken stagegelopen en dit jaar geven ze een feestje voor de werknemers omdat het bedrijf 10 jaar bestaat :) En hopelijk zie ik deze keer de Niagra Falls en Toronto wel... :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:20

Iemand in dit topic naar Canada geëmigreerd mét paard? :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:39

Hippologic heeft dat gedaan! Ik kan je er ook vanalles over vertellen maar heb nooit een eigen paard overgevlogen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:13

Waar in Canada zit jij, Lenny? Mijn vriend heeft een baan aangeboden gekregen in Toronto.

Hippologic, zou ik je mogen pb'en over hoe jij het transport hebt geregeld en ervaren (en de kosten ervan)?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:16

Ik woon in Alberta, aan de andere kant dus. Wanneer verhuis je? Spannend hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 00:04

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 02:05

Waarschijnlijk wel tussen de 6000 en 10.000 euro. Op Google kan je wel redelijk wat bedrijven vinden die je wrs wel een quote en meer informatie kunnen geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 02:13

Afgelopen vrijdag zijn we even naar Banff gegaan om te kijken naar de trouwlocatie, haar & makeup, etc. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 02:19

Wat is Banff toch mooi :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 02:35

Mooie foto's!
Banff en Jasper staan heel hoog op mijn lijstje om nog een keer naartoe te gaan :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 03:32

Ja doen hoor! Echt geweldig mooi! Ik ben net terug uit Yellowstone National park, ook echt de moeite waard! Ook al zo mooi.. nu van de zomer nog een weekje naar Kelowna en daarna komt ons eerste echte Canadeesje <3

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:27

Lake Minnewanka is zooooo moooooii.
Maar ook in de winter :brr:
Afbeelding

Banff in de winter heeft ook wel wat :brr: inderdaad nog steeds koud :D
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:31

Is dat nu? Die tweede foto?

Ik vond Jasper wel echt een stuk mooier en minder toeristisch dan Banff (maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik 6 dagen in Jasper heb gezeten en alleen door Banff heen ben gelopen op Canadadag)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:24

Op canadadag is het wel heel druk :-)
Ik ken beide stadjes ook erg goed en vind beide even leuk.
Maar in Jasper heb je de beste koffieshop The Bear Paw!!!

Ik had nog een foto van Jasper in de winter. Gemaakt tegenover de visitor centre. Op de achtergrond mount Whistler als je goed kijkt zie het huisje van de gondola.

Afbeelding

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:29

lennylenny schreef:
Ik woon in Alberta, aan de andere kant dus. Wanneer verhuis je? Spannend hoor!

Het is nog niet zeker of we gaan... :)

Bedankt, ik ga dat topic even doorlezen!

Wat een schitterende foto's komen hier voorbij!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:08

gaaf hoor die foto's! En Mountain Whistler is hartstikke mooi om omhoog te gaan, ik wilde eerst lopend maar mijn schoenen waren torture dus toch maar gekozen voor de Gondel :P

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:35

Banff vond ik ook veel toeristischer dan Jasper, zal wel o.a. te maken hebben omdat het zo gemakkelijk toegankelijk en dichtbij is vanuit Calgary. En verder is heel banff en Jasper wel toeristisch op de hoofdroute, maar evengoed de moeite waard. Als je bijv wat verder in de Willmore gaat dan zit je pas echt in de wildernis (en dan vind ik het een fijn idee dat m'n man goed kan schieten, want het geweer gaat zeker mee).

(@lenny, weet niet of je weleens de paarden naar de mountains neemt, maar de willmore is zeker de moeite waard. Ook al pack je niet in, maar gewoon dagtrips vanuit een van de camps).

lennylenny schreef:
daarna komt ons eerste echte Canadeesje <3

Misschien dat ik iets gemist heb of iets totaal verkeerds interpreteer, ben je zwanger?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:40

Ik vroeg het me ook al af :P