Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:44

toch dat poeder straks weg borstelen met iets van mondkapje op, asbest was ook onschuldig ooit maar 30 jaar later ging toch iedereen er dood van..

mooie plaatjes fijn wandelen daar

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:45

Frans is ook niet mijn sterkste punt, maar Frankrijk is een mooi land met huisjes voor heel lieve prijsjes. En ook in Nederland wonen mensen die worstelen met de taal. Zou nu niet meteen een daarom ga ik niet reden zijn, maar ik hoef het sociale niet zo, dan maakt taal stuk minder uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 15:32

De taal is te leren maar ook heel veel mensen spreken het erg beroerd of niet en redden zich ook.

Bescherming hoe dan ook bij weghalen. Dat is voor gv de volgende keer. Ik red het plafond niet. Iets met cm te kort en zo.betekend dat de eerst volgende keer het nog camper slapen is tot alles goed weg en schoon is

De eerste bijtjes en hagedissen gespot. Een grote zwarte glansbij zocht in de garage muur een nestelplek denk ik
Buiten gegeten voor en daarna wat verder gebouwd aan mijn lego orchidee fotos volgen later met ipad

Uit de wind is het heel goed toeven.

Morgen vertrek met een omweg denk ik. Ik moet morgen middag weer naar de France social voor verdere info mbt belasting en zo. Morgen vroeg neemt de bakker een verrassing mee voor gv. Een paris brest die mits goed gekoeld vrijdag nog eetbaar is dus ik kan het kalm aandoen.

Het meeste is al klaar. De planten gaan in de bus voor de zekerheid. Die durf ik nog niet binnen te zetten. Alleen morgen nog water eraf en wat luchten.

Ik heb eerst nog wat gemaaid dan kan de grasmaaier de volgende keer met de bus mee voor onderhoud. Dat is wel al vlug. Ik ben een krappe week in nl.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 17:30

Eerst dit, wat reclame folders en de Zachter lezen :P

Afbeelding

Daarna de warme hap naar binnen schuiven en eindigen met doorbouwen aan de orchidee met dit weer en dit uitzicht, *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

De eindstand van vanmiddag

Afbeelding

Daarna ben ik geloof ik 5 keer naar de gemeente containers gelopen, ik vergat steeds wat. Nu ben ik alweer moe. Ik wilde niet gaan wandelen voor wat rust maar heb uiteindelijk nog een best eind gelopen in porties.

Vandaag nog een keer denk ik naar huis voor het afval. Ik ga de laatste eitjes, de banaan en de rest van de aangebroken bloem banaanpannekoekjes maken.

De bloempjes die openzijn worden erg druk bezocht door insectjes **\O/** :Y)
Afbeelding

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:07

Met dit soort uitzichten weet je weer precies waarom je daar een huis hebt gekocht <3 heerlijk!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 10:48

Afbeelding
Afbeelding

Onderweg naar boven om de bakker tegemoed te lopen <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:29

<3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 16:41

Mooier dan op de foto. :j

Inmiddels ben ik een kleine 220 km verderop met een schouder die er wel klaar mee was weer. De boodschappen zijn gedaan. Alleen weer suikerklontjes vergeten ;) nu sushi eten en pootjes hoog. Het blijft knap lastig dat de camper rijden zo best snel pijnlijk is. Daarom doe ik het kalm aan. Alleen nu te hopen dat er niemand omver gereden wordt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een zeer ruime dosis vitamine H <3 terwijl ik heb staan beppen met twee dames op leeftijd en een roedel aan kleine harige kruimels die allemaal heel graag extra knuffels wilde hebben :))

Geen bakker toch een wandelingetje voor het ontbijt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:46

Ziet er weer mooi uit!

Ik krijg bijna heimwee :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 08:18

Nog even geduld hebben. Jullie tijd komt nog wel. Ik ben inmiddels alweer een in nl overigens. Camper schoonmaken, spullen klaarzetten en uitvissen en afwachten of we met zijn tweeen die kant opkunnen. Of ik alleen moet en de camper achter moet blijven. :') tsja

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:06

Ben je weer eens uit het oog verloren, mooie foto's komen er langs, heerlijk Frans. Ik volg weer hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 18:07

Ik raak mezelf soms ook even kwijt.

Maar een rare week afgelopen week. Hoe dan ook een beladen periode die eigenlijk vandaag startte 10 jaar geleden. Afgelopen zaterdag 10 jaar geleden vierde mijn moeder haar laatste verjaardag en rond deze tijd vandaag kwam ze te overlijden vrij onverwachts met gruwelijke communicatie falen van de tijdelijke verpleeghuis artse daaraan vooraf |( -:(- iets wat niet meer terug te draaien is maar we echt veel verdriet van hebben, door haar falen heeft mijn papa haar niet meer bij bewustzijn gezien die dag, en door de alles overhoop gooiende periode erna ben ik nooit echt lekker aan verwerken toe gekomen.

En door de afgelopen tijd werd en wordt dat rauwe verdriet wreed omhoog gehaald weer. Niet op mijn best daardoor en vandaag is gewoon een rot dag daarin |(

Maar ja leven gaat door en vandaag moest ik toch echt de landbouw folie halen om de tomatenkas te kunnen verstevigen. Geen zin om de te hoge auto van gv te pakken, de camper kan ik er onmogelijk kwijt. Dan de scootmobiel maar pakken voor een flinkerit door de natuur en even het hoofd leegmaken iets. 10 km heen en 10 km terug, het is er goed weer voor, En dan oeps :+ erachter komen dat de folie niet in een pakket komt maar op een enorme rol. _O-

Ok hoe gaan we dat aanpakken die enorme rol weer terug te krijgen, nadenken, passen, meten, veel strotouwtjes krijgen en na een beste portie knoopwerk en ietwat naar achter uitstekende lading :)* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Mijn humeur werd op de terugweg flink verbeterd door alle verbijsterde blikken (waarom geen idee O:) ) van passerende mensen. Een automobilist reed bijna de greppel in :')

Langzaam aan wordt de camper weer vertrek klaar gemaakt. Mee gaan hoe dan ook 6 sprieterige frambozen, 4 sleedoornsprietjes, 9 diverse soorten bessen en als het goed is de twee peertjes. En de aardappel en ui pootgoed en een kleinbloemige magnolia eventueel deze rol als ik alleen de auto wissel moet gaan doen onverwachts.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-03-25 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:47

Ik zie je zo rijden, heerlijk :D

En een dikke knuffel :knuffel:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:50

O wat vreselijk verdrietig hoe dat is gegaan. Afschuwelijk. En dan moet je toch door. En natuurlijk zijn deze dagen dan altijd moeilijk.
En ik vind je rol-mobiel geweldig. Had je geen rood vlaggetje aan de rol moeten doen, hahahhaa of een zwaailamp!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 18:59

De achterkant van de stoel is voorzien van een felgeel reflexi vest altijd al. :j ze kijken maar uit, ze kunnen niet door me heen, de rol is onderweg geen cm verschoven. Goed knoopwerk, alleen de ontelbare drempels op het laatste stuk waren even spannend. En mijn schouder doet nu extra zeer, -O- goddank heeftde scootmobiel ook voetgas, dat reed een stuk handiger. :j

Ik versleep wel vaker rare dingen ermee, gister die magnolia die charmant voor me stond op de treeplank. En zeer regelmatig plantenstekjes, en eerder wild uitstekende braamtakken voor mijn takjes <3 (waardoor ik er een soort van gecamoufleer bijreed :)) ) gecombineerd soms met een of meerdere honden die als een soort menhonden meeliepen. Record drie erg looplustige viervoeters. Of een paard :D of een keer een baal hooi wn emmers slobber.

Na het overlijden van mijn mama liep ik die zomer een verkreukelde rechterknie op. Erg handig als je paarden op 20 km afstand op doe het zelf basis staan zonder backup. -O- Ik moest soms 20/25 kilo zakken grasbrok meeslepen met de scootmobiel. Dat is ook iets minder gebruikelijk zeg maar :') en nog eerder is een van de voorgangers van deze scootmobiel heel lang mijn enige vervoersmiddel geweest zomer en winter. Dan wordr je erg handig in zorgvuldig stapelen van dingen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:07

Ondanks dat het natuurlijk K is dat je afhankelijk bent van een scootmobiel en hoe het dezer dagen 10 jaar geleden met je moe en je knie is gegaan, zit ik toch met een grote smile je verhalen te lezen, ik zie het zo voor me en lekker lak hebben aan de hele wereld!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 19:09

Ik heb hoe dan ook volledig poep aan de meningen van anderen, lachen ze me uit, succes ik hoop dat het hun dag dan goed maakt, ik denk praktisch en niet voor de buitenwereld, :)

En ja ik probeer ook er maar het beste van te maken, meer kan ik ook niet doen, -O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:12

karuna schreef:
Ik heb hoe dan ook volledig poep aan de meningen van anderen, lachen ze me uit, succes ik hoop dat het hun dag dan goed maakt, ik denk praktisch en niet voor de buitenwereld, :)

En ja ik probeer ook er maar het beste van te maken, meer kan ik ook niet doen, -O-

Heel goed! Hou dat vast, dat maakt jou uniek!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:44

Ik weet even niet wat ik kan zeggen over je moeder en hoe klote dat is dus dat doe ik maar niet dan.

Ik heb wel smakelijk gelachen om je scootmobiel actie :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:12

Zo jeetje dat is een best scootmobieltje dat die rol zo goed blijft zitten. Of is die rol minder zwaar dan hij eruit ziet...?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:23

Ik vind je een inspiratie Karuna! Zoveel gedoe en ongemak maar je geeft niet op en gaat gewoon door! Doorzettingsvermogen om trots op te zijn! :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 14:27

:o

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 19:09

Stoer met die rol op je scootmobiel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 08:00

Die rol is vooral groot en onhandig. Het gewicht denk ik net 10 kilo of zo. Mijn linkerbeen is denk ik ook zoiets?

De camper wordt langzaam vertrek klaar gemaakt. Toch met zijn tweeen lijkt het, gelukkig. Hopelijk kan gv het plafond ontdoen van dat spul. Ik ga vooral planten, poten, egaliseren en maaien denk ik. Gv hoopt ook de heg te kunnen kortwieken.