[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 19:30

Monique1963 schreef:
Mocht er iets heftigs gebeuren waarbij jullie iemand nodig hebben, ik kan met een uur in Toulouse zijn.

Lief van je, hou ik in gedachte, als ik tenminste nog aanspreekbaar ben :(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 00:17

Tinka schreef:
Monique1963 schreef:
Mocht er iets heftigs gebeuren waarbij jullie iemand nodig hebben, ik kan met een uur in Toulouse zijn.

Lief van je, hou ik in gedachte, als ik tenminste nog aanspreekbaar ben :(

Of als Mil ergens mee zit. We zitten in principe best dichtbij. Sterkte!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 16:41

Ik leef nog haha, er misselijk, altijd na narcose. En er brak meteen al een stukje vulling af, grrr

karuna
Drukke kabouter

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:42

Jakkes, hopelijk niet teveel kapot. Maar je doet het nog. Gelukkig

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:45

Neeeeee wat achterlijk dat er nu al iets afbreekt! Heb je gelijk gebeld? Maar goed, je bent weer thuis denk ik?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 16:48

Dat is een kies die 15 jaar geleden al afgebroken is stond nog een halve. Is al 3 keer gerapareerd, maar steeds brak ie af, dus liet het maar zo. Wist niet dat ze daar ook iets aan gingen doen. Er steekt nu een hele scherpe punt in mijn tong.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 17:56

De tandarts heeft er toch meteen wat aan gedaan. Moest terug naar de operatie kamer, alles was daar al opgeruimd en schoon gemaakt. Konden ze weer opnieuw beginnen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:57

Oh dat is wel super dat het meteen gefixt werd!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 17:59

Ja eerst wouden ze me morgen of vrijdag terug laten komen, maar dat zou dan weer 5 uur in totaal in de auto zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:06

Wauw, dat is wel goed van je, dat je er gelijk werk van hebt gemaakt. En ging het zonder kokhalzen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 18:32

Ja gelukkig wel
Toen ik nadat ik wakker was ging ik mijn neus snuiten, zat een beetje verstopt, meteen een bloedbad. Bloedneus, ging gelukkig weer over. Snuit ik net weer mijn neus, weer een bloedbad. Schijnt normaal te zijn, maar vind het toch raar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:46

Tinka schreef:
Ja gelukkig wel
Toen ik nadat ik wakker was ging ik mijn neus snuiten, zat een beetje verstopt, meteen een bloedbad. Bloedneus, ging gelukkig weer over. Snuit ik net weer mijn neus, weer een bloedbad. Schijnt normaal te zijn, maar vind het toch raar.

Ben je geïntubeerd via je neus? Dan is mogelijk je neusslijmvlies wat beschadigd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:07

Ja bij navraag geintubeerd via de neus, daar komt de bloedneus van. Hele erg medicijnen mee, antibiotica en prednison. En mag een week lang zeg maar alleen baby voer

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:48

Dat dacht ik al ja, dat gebeurt wel vaker. En babyvoer, lekker prakku. Ik hoop dat de pijn wegblijft met de medicijnen. Ik heb van een wortelkanaal behandeling meestal een dag pijn dan is het weg. Wel fijn overigens dat ze die andere kies ook gedaan hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:53

Hopelijk valt de pijn mee. Bij mijn kaak operaties hielp een coldpack vaak beter als pijnstillers.

En probeer een beetje rechterop te slapen, dat helpt tegen dat je hele gezicht gaat opzwellen ipv alleen de onderkant.

Ik had ook een paar keer een bloedneus na de operatie (paar dagen er na nog, na een dag of 3 was het geloof ik voorbij). Zat bloed in de holtes in mijn hoofd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:53

Ze hebben ook ergens een behandeling aan mijn tandvlees gedaan, vandaar het babyvoer.
We staan nu in een gigantische file net na Toulouse, zucht dat wordt laat thuis komen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 19:55

Die bloedneus komt echt door in instuderen, oftewel ze douwen een beademingsbuis door je neus, geen wonder dat er van alles kapot gaat dan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:40

Gaat al een stuk beter nu, heb even een dutje gedaan vanmiddag want had slecht geslapen.
Ik heb prednison mee gekregen voor 3 dagen, ik vroeg nog of dat geen kwaad kon vanwege mijn diabetes. Was geen probleem volgens de verpleegster.
Nou had ik net een afspraak met de diabetoloog, die schrok van die prednison, is echt slecht voor diabetes patiënten. Ik moet nu even die 3 dagen weer glyclazide erbij nemen.
Heb de brief beter gelezen, moet 2 dagen vloeibaaren koud voedsel. Jek, al die zoete troep, echt niet fijn. En dan 7 dagen geblenderd voedsel, ga maar soep maken dan steeds.
We zitten nu bij de Mac, ik moet kijken hoe Milko allemaal lekkere dingen eet, ik heb maar een milkshake genomen.
Wat wel minder is dat er een stuk glazuur van mijn voortand is. Geen idee hoe dat gebeurd is, wel heel irritant gevoel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:48

Tinka schreef:
Gaat al een stuk beter nu, heb even een dutje gedaan vanmiddag want had slecht geslapen.
Ik heb prednison mee gekregen voor 3 dagen, ik vroeg nog of dat geen kwaad kon vanwege mijn diabetes. Was geen probleem volgens de verpleegster.
Nou had ik net een afspraak met de diabetoloog, die schrok van die prednison, is echt slecht voor diabetes patiënten. Ik moet nu even die 3 dagen weer glyclazide erbij nemen.
Heb de brief beter gelezen, moet 2 dagen vloeibaaren koud voedsel. Jek, al die zoete troep, echt niet fijn. En dan 7 dagen geblenderd voedsel, ga maar soep maken dan steeds.
We zitten nu bij de Mac, ik moet kijken hoe Milko allemaal lekkere dingen eet, ik heb maar een milkshake genomen.
Wat wel minder is dat er een stuk glazuur van mijn voortand is. Geen idee hoe dat gebeurd is, wel heel irritant gevoel.

Ik kan leven op smoothies. Ook hartige smoothies. Heerlijk! Maar wat gek dat er nu weer een stuk van je glazuur is! Misschien kan je eigen tandarts het wat bijwerken?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:54

Ik denk ze ofwel teveel tekeer gegaan zijn met schoonmaken, er zit al bijna mijn hele leven een bruin vlekje in die tand. Misschien dat ze die weg wilden halen, dat kan niet want zit in het glazuur. Of dat ze er per ongeluk langs zijn gegaan met een boor oid

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 01:13

Warhoofd is stom geweest, heel stom, denk dat ik toch nog niet helemaal helder ben na de narcose oid. Vanmorgen en gisteren moest ik 2 amoxicilline (antibiotica) tabletten nemen die ik van het ziekenhuis had gekregen, dit omdat het 500 mg was. Van de apotheek had ik echter 1g gekregen, dubbele hoeveelheid dus, ik hoefde er maar 1 te nemen. En toch had ik een automatisme er 2 genomen. Na 4 uur best last van mijn maag, borrelende buik en misselijk bedacht ik ineens mijn fout. Nou weet ik dat bij dieren een dubbele dosis gegeven mag worden bij ernstige infecties. Maar als ik de dosering van dieren aanhoud voor mijzelf en mijn gewicht dan kwam ik op 1400 mg, en nu had ik dus 2000 mg genomen. Ik googlen, stond dat je meteen contact moest opnemen met ern arts. Dus toch maar midden in de nacht het noodnummer 15 gebeld. Na pas 45 minuten werd ik door de dokter terug gebeld, die vertelde dat het helemaal geen kwaad kon. Nu voel ik me toch een beetje stom omdat ik midden in de nacht de dokter heb lastig gevallen. En nog stommer dat ik 2 tabletten nam, ze zijn ook nogal groot, dus lastig te slikken, en als drank krijg ik het helemaal niet weg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 05:55

Beter een keer teveel bellen als met de ambulance afgevoerd moeten worden. Heeft de dokter meer werk aan ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:33

Ow tjeetje joh, maar je moet je niet stom of schuldig voelen een dokter te hebben gebeld. Daar zijn ze voor. En als het wel gevaarlijk was geweest dan had je er misschien goed aan gedaan.

Nu staat alles op de rit, dus nu kun je gaan genezen. Wil je nog lekkere smoothie recepten? Of heerlijke maaltijdsoepen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:26

Ik heb gisteren 2 flesjes snoothie gekocht en allerlei fruit en kwark, dus kan van alles maken met de staafmixer. En dan nog aardappel puree in van die zakjes, doperwten en gehakt, dat wil ik vanavond proberen. En voor soep kan ik tomatensoep, mosterdsoep met room en pompoen soep maken, heb ook een pompoen en wortels gekocht. Dus zo kom ik de week wel door. Had ook nog gazpacho, maar koude soep is toch niet mijn ding.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:50

Ha, klinkt heerlijk allemaal! Dat het je maar goed moge smaken!