Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miccamaaike schreef:Ach je bent toch de hele dag niet in het huisje, als je er maar kunt slapen kom je al best een eind.
sanie22 schreef:Indy_Mouse, klinkt toch helemaal niet zo erg? Als he dan een weekje extra naar de sneeuw kan, lijkt t mij helemaal prima.
lucifertje schreef:Naja, enige vorm van privacy zou toch wel fijn zijn. Als ik dit zo lees is er 0 privacy. Ligt er dan ook nog een beetje aan met wie je gaat.
smurffie schreef:Hebben jullie ook altijd zoveel (keuze) stress voor een wintersport?
Vakantie met collega's is lastig te boeken, daarom hebben mijn vriend en ik bedacht december sowieso maar zelf te gaan.
Ik heb heel erg val thorens in gedachte, vooral door het sneeuwzekere in December.
Maar lagere dorpjes in hetzelfde gebied krijg je (natuurlijk) veel meer waar voor je geld![]()
En dan ga ik googlen op sneeuwzeker december en dan komen er 3 andere gebieden hoger uit...
En dan weet ik het dus alweer niet
lucifertje schreef:Nee hoor, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Op https://www.wintersport.nl kan je filteren op wat je wil. Hoe groot, hoog, veel blauw/zwart/rood er moet zijn. Dan kan je nog aangeven welk land je wil en dan houd je een lijstje over.
smurffie schreef:Ja ik zoek naar flow bindingen met losse straks.
Ik denk dat het gnu bindingen wordt.
Mijn flow bindingen net op marktplaats gezet. Helaas passen mij niet brede nieuwe schoenen daar niet goed in. Vandaar de losse strap met instap.
Wat is het geworden?
Hilli schreef:Ik vond Portes du Soleil eigenlijk tegenvallen: veel van de pistekilometers zijn suffe glijpaden (lees: de wegen die de rest van het jaar op/om de berg lopen) en de liften zijn ouwe meuk/koud/traag of een combinatie ervan. Pluspunten: de echte pistes die ze hebben zijn wel mooi en in het stukje Zwitserland kun je een erg leuk rondje doen.
lucifertje schreef:smurffie schreef:Ja ik zoek naar flow bindingen met losse straks.
Ik denk dat het gnu bindingen wordt.
Mijn flow bindingen net op marktplaats gezet. Helaas passen mij niet brede nieuwe schoenen daar niet goed in. Vandaar de losse strap met instap.
Wat is het geworden?
Ik ging alleen voor een nieuwe schoenen een board had ik vorig jaar net nieuwe gekochtUiteindelijk en nieuwe schoenen en een nieuw board. Toch weer terug naar een arbor
![]()
Dit board:
[ [url=m/xfm34Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met deze bindingen:
[ [url=m/OxbamF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze schoenen:
[ [url=m/hcB6HE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Indy_Mouse_9 schreef:Qua spullen, echte must vind ik skibroek, skijas (cq waterdichte winterjas), skihandschoenen en helm.
Handschoenen en helm vanwege de veiligheid. Ski’s en boards zijn geslepen en dus scherp, je kan beter snedes in je handschoenen hebben dan je handen aan gort als je ongelukkig valt of word aangeskied.
Goggle heb ik jaren zonder gedaan, maar we hadden ook altijd mazzel met het weerdan volstond een zonnebril.
Qua kleding, ik heb een hekel aan ‘voering’ aan m’n benen dus ik draag altijd een thermobroek. Bovenkleding is sportbh (ik heb twee goede en die gaan beide mee). Soms een sporthemd (2 of 3 stuks nee). Als het koud genoeg is thermoshirt, daar heb ik er vier of vijf van. En dan een lange mouwen shirt van glibber stofweet niet hoe die heten. Daar heb ik er meestal 3 van mee, maar maar 2 aan omdat de laatste niet zo fijn is
Buff heb ik ook altijd om.
Ha! Alleen van m’n spul opnoemen krijg ik al weer zin om te skieen!
Soepblik schreef:Op het lijstje staat nu:
-skischoenen
-skihelm
-skibril
-skijas (waar moet zo'n jas aan voldoen? Waar moet ik rekening mee houden?)
-skibroek (een beetje een mooie die mooi afkleed
-goede handschoenen
Wat nog meer? Ski's en stokken ben ik van plan om voorlopig te huren. Helm en schoenen wil ik wel graag van mezelf.