Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Re: Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:35

Ja absoluut, bij mij moet dat ook boven een 8 liggen Ja Ik heb dan ook een super hotel gehad. Scheelt ook wel dat wij een hotel hadden van de keten Accor (ik werk in de hotelwereld, dus mij zeggen die namen wel wat Haha! ), dat is in zulke landen al meer vertrouwd dan een onbekend iets.

Ik ben in ieder geval benieuwd of jullie gaan boeken en waarheen je gaat Ja

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:46

ja_nee schreef:
Ja absoluut, bij mij moet dat ook boven een 8 liggen Ja Ik heb dan ook een super hotel gehad. Scheelt ook wel dat wij een hotel hadden van de keten Accor (ik werk in de hotelwereld, dus mij zeggen die namen wel wat Haha! ), dat is in zulke landen al meer vertrouwd dan een onbekend iets.

Ik ben in ieder geval benieuwd of jullie gaan boeken en waarheen je gaat Ja

Ik heb al geboekt Cool
wij gaan naar Thallasas Village Skanes. Ken jij toevallig de keten Thallasas en kan je er wat over vertellen? Ben met name met AllIn vakanties een voorstander van ketens, omdat ze aan bepaalde eisen en standaarden moeten voldoen. vertrek in okt Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:51

Ja al zit je dan wel of niet in een tophotel. Je maakt toch je eigen vakantie.

@Kimm, hoe issut daar??? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:06

wij gaan toch maar niet naar tunesie. het is misschien een waan idee maar het lijkt me niet zo een hygienisch land en dat opdringerige vind ik ook maar niks. Wel hoop ik van harte dat jllieeen hele fijne vakantie gaan hebben (voor degene die nog moeten dan Knipoog )

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:57

Zegt me helemaal niets Rachel Bloos! Heb even snel gegoogled, maar zegt me écht niets. Krijgt wel goede beoordelingen inderdaad! En oktober is al snel Cool

Inderdaad Kimmie, hoe issuutttt? Haha!

Dan ben ik heel benieuwd naar welk land je wel gaat Share Lachen Haha! Heb je al iets anders geboekt dan? Ik vind het geen onhygienisch land. Tenminste, de hotels zijn erg schoon, gebruiken bij ons overal flessen water voor, etc. Ook in restaurantjes buiten de deur zag ik grote voorraden fles-water staan ipv kraanwater. Daarbij, de hotels hebben ook hun naam hoog te houden (en er komen dan ook jaarlijks mystery guest langs om te kijken of ze nog overal aan voldoen én dus nog steeds de naam van de keten mogen dragen).

Leuk voorbeeld overigens, dat ze soms toch wel onhegyiensch zijn Clown De eerste avond dat we er kwamen konden we nog nét aan tafel schuiven omdat het buffet nog op stond. Dus wij zoeken & zoeken naar een vrije tafel.. maar al snel kwam een ober (die van de rozenblaadjes *LOL* ) ons een tafel aanwijzen. Er lag op dat moment echter nog geen tafellaken op.. Oei, bedacht deze ober zich, dat is natuurlijk ook geen gezicht. Dus 'hoppakee', pakt ie een 'oud' tafellaken, wat eerder die avond op een andere tafel gelegen heeft, van de stapel om deze over onze tafel heen te drapperen Pling Wij vonden het best een schitterend en érg creatief idee van deze beste ober Knipoog Tong uitsteken We konden er dan ook hartelijk om lachen Haha! Zoiets zou je hier in Nederland never nooit moeten proberen Knipoog Sigaar

Je zag daar op straat ook zomaar een koeienhuid of een ander beest 'uithangen'... dan moet je toch even slikken hoor.. Maar oke, dat was daar als reclamebord voor de plaatselijke slager, zodat de inwoners konden zien dat er nu verse koe te verkrijgen was Clown

Dat opdringerige blijf je in zulke landen in toeristische gedeeltes volgens mij toch wel houden. En of ik nu soft-ijs in Spanje zou durven te eten Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik kan je punt wel begrijpen hoor. Heel stom, maar ik heb geen behoefte om naar Turkije te gaan. Geen idee waarom, maar het trekt me totaal niet. Dus ik kan me best voorstellen dat iets in je zegt om toch een andere bestemming uit te zoeken. (maar als iemand me vraagt of ik volgende week zin heb om mee te gaan naar Turkije, dan heb ik vanavond nog mijn koffer ingepakt hoor Tong uitsteken ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:58

haha, ja het is precies zoals je het zegt. als iemand mij aanbied om mee naar tunesie te gaan zeg ik ook geen nee. maar wij hebben nu gekozen voor bulgarije. een 5 sterren hotel. staat ook hoog aanbevolen daar hadden we echt wel 'behoefte aandeze vakantie' niet teveel nadenken en het moest even vanzelf gaan allemaal Haha! komt wel goed denk ik Knipoog

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:00

Oh leuk zeg! Bulgarije lijkt me ook érg mooi Ja
Maar oke, ik wil dan ook nog de hele wereld zien Schijnheilig Knipoog
In ieder geval alvast een fijne vakantie, wanneer je gaat! Cool

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:03

ja bulgarije ook heel leuk! was ik al geweest Lachen
fijne vakantie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:09

25e gaan we! dank je welllll Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 07:55

Heee nou wij hebben een super vakantie gehad.
In de haven savonds naar de winkels geweest enzo maar daar waren ze enorm opdringerig. elk winkeltje stond een man 2 cm voor en 2 cm achter dus dat was gewoon niet leuk.
Ons hotel was erg goed.
De mensen waren erg vriendelijk verder.
We hebben de kamelentocht gedaan en onbewoond eiland ook echt super!!
Verder een relax dag gedaan massages en sauna masker scrubben etc ook echt heeeeerlijk Lachen
Foto`s ga ik zo er op zetten *LOL*

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:09

Hee! wat leuk dat je op het shoppen na een lekkere vakantie hebt gehad! ben benieuwd naar de foto's!! hoe was het weer?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 12:19

het weer was echt bijnna elke ag 40 graaden
in de sahara was het rond de 60 graden in de zon wat we hoorde en in de schaduw 40 graden

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 12:31

Onweer en Fontijn die op muziek water spoot en lichtjes kwamen enzo Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:13

wat een gave foto's!
tjee is nog aardig warm dan! omdat op zoover.nl wel een stukje lagere temperaturen staan

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:25

Zo joh! Mooie foto's!!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

hey wat grappig mn vriendje vertelde me net dat het zo ontzettend prut weer was geweest dat moet daan die dag zijn geweest twee drie dagen geleden ofzo?
Ik ben er trouwens over na aan het denken om daar heen te verhuizen zouden jullie dat kunnen?Xx

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:29

Ik ga morgen prikken halen.

Mooie foto's!!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:30

doerakje schreef:
hey wat grappig mn vriendje vertelde me net dat het zo ontzettend prut weer was geweest dat moet daan die dag zijn geweest twee drie dagen geleden ofzo?
Ik ben er trouwens over na aan het denken om daar heen te verhuizen zouden jullie dat kunnen?Xx

Tja. Ik zou het niet weten. Het is een compleet andere cultuur....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:39

doerakje schreef:

Ligt eraan om welke reden je zou verhuizen. Terug kan je altijd Lachen en doe je het niet, kan je enorme spijt krijgen.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:18

doerakje schreef:

is wel een behoorlijke stap Bloos denk er wel goed over na, want hij is natuurlijk wel vaak op reis en dan ben je daar wel alleen. maar goed als je het niet probeert kan je er ook weer spijt van krijgen. je kan beter van iets spijt krijgen wat je gedaan hebt dan spijt dat je het niet gedaan hebt Vork

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:52

Ja, ik zou dat best kunnen Ja Is wel een heel andere cultuur, maar als je je erop instelt en de sprong waagt, why not? Terugkeren doe je nog snel zat Lachen

Maar oke, ik ben dan ook internationaal ingesteld en wil juist graag in het buitenland wonen Ja

@ Kimmie, heeele gave foto's! Party!! Doe je goed joh, haha!
Wel gaaf dat het zo goed bevallen is, heeeel fijn om te horen Haha! Hoe vond je het vliegen?
Edit: Dat zijn vast niet alle foto's die je gemaakt hebt van Tunesie Schijnheilig Knipoog Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 10:04

Het vliegen was niet zo leuk.
Heen weg was ik ontzettend verkouden dus erg pijn in me oren en hoofd met dalen.
Terug reis hadden we bijna heel de reis turbelentie dus dat was ook mega k.u.t
IK heb nog een mooie foto van me zelf Bloos gemaakt op het onbewoond eiland.

Afbeelding

De rest moet ik allemaal even nog verkleinen van de stad enzo.
Onweer was de 2 de dag dat we er waren.
Op het vliegveld vrijdag avond hoorde we wel dat het de komende drie dagen zou gaan regenen.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:50

ook mooie foto! welke plaats zaten jullie ook alweer? en waar hebben jullie deze excursie geboekt? lijkt mij ook wel erg leuk.
En heeft het toen ook 3 dagen geregend of is het alles meegevallen?
Ben ook benieuwd naar de rest van de foto's vd stad. altijd leuk Haha!
balen dat de vliegreis ruk was...

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:57

Kim, dat is zeker een mooie foto! Echt heel erg gaaf! Daar zal je vriend ook wel blij mee zijn, haha!

Oei, balen dat het vliegen zo vervelend was. Zeker als je dan zo'n last hebt van je oren, dat sucks echt Nagelbijten / Gniffelen Ik zit tijdens de daling altijd op 3 kauwgoms te kauwen tegen de oorpijn Clown Haha!

@ Talitha, het voordeel voor jou is dat je in Tunesie al een sociale kring hebt opgebouwd. Je hebt mensen waar je terecht kunt als er iets is en als André er niet is. Je hebt daar de paarden om je mee te vermaken. Nu weet ik niet hoe de stad er verder is qua wonen en doen? Dat is natuurlijk even goed nadenken. Maar het is niet dat je er straks home alone zit, dat wil ik er nog even bij zeggen Lachen Want het klinkt zo makkelijk om te zeggen 'gewoon gaan, je bent snel genoeg terug'. (hoewel dat wel zo is natuurlijk Clown ). Maar je hebt daar wel al 'iets' om je aan vast te houden. Wat zeggen je ouders?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:11

Hier ook weer een berichtje. Ben alweer terug, man, wat gaat de tijd snel. Uiteraard al weer een tijdje terug, en goed bruin. Wàt was het héét! Niets voor mij eigenlijk, maar goed, dat wist ik van tevoren.

De vliegreis heen en terug ging súper! Ik ben nauwelijks bang geweest (het vliegtuig van Transavia had de radio aanstaan en met je koptelefoon kon je in je armleuning muziek beluisteren, ook tijdens het stijgen en dalen. Dat bracht wat afleiding en daardoor vond ik het bijna niet eng). Ook weinig turbulentie.

Het hotel was netjes, het eten super! En het zwembad en de zee heerlijk. Om het kwartier afkoelen in het water was bijna verplicht, hahahaha.
Wel kon ik toch niet zo goed overweg met de 'opdringerigheid' van de lokale bevolking. Veel in het hotel gebleven dus. Maar als je er maar 7 dagen bent, is dat niet zo erg. Nog de piratenboot excursie gedaan, waarbij we waarschijnlijk een lichte voedselvergiftiging hebben opgelopen, waar ik nu helaas nog steeds last van heb. En een hele leuke kamelen excursie.

Dus al met al vond ik het een erg leuke vakantie (op de voedselvergiftiging na dan), maar ik zie mezelf niet nog een keer naar Tunesie gaan. Volgend jaar, zo heb ik mijn vriend al gemeld, gaan we naar een (relatief) koel land... Groendland, IJsland of zoiets, hahahaha!