Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkeniet schreef:Lang verhaal, maar in het kort.
Mijn ouders hadden een huis in Sauveterre 82110, beide zijn overleden tijden corona, ik en broer hebben huis geërfd.
Na 3jaar niet aanwezig zijn wij naar Frankrijk. Vanwege de lange leegstand en niet weten hoe aan te treffen een b&b gevonden in ......Montpezat.
Huis in verkoop gezet, maar niet weten te verkopen, en de wil was er ook niet helemaal. Emoties ed.
Broer uitgekocht voor klein bedrag.
Nu zitten er Nederlandse huurders in, en kom ik ongeveer 1 keer peer jaar even langs.
Maar blijf de B&B trouw, want we hebben ondertussen een goede relatie met de eigenaren.
karuna schreef:Lekker. Hopelijk gaat het proefdraaien goed![]()
Gewoon jammer dat jullie beestjes hebben waar ik allergisch voor ben
Tinka schreef:Wat gaaf. Ik wil ook graag op vakantie, dit jaar zal het er niet inzitten vanwege de verhuizing. Wel dagjes weg om de omgeving te verkennen.
Heeft die Engelsman ook ervaring met paarden?
karuna schreef:Klopt katten en hun haren zijn een enorm probleem. Een haar en ik heb flinke problemen Paarden een beetje maar zolang ik ze niet aanraak gaat dat wel ok.
TinkerTreas schreef:Wat ontzettend fijn dat jullie een oppas hebben gevonden!
Ik snap je helemaal hoor, dat je eens wat langer weg wilt.
Monique1963 schreef:ikkeniet schreef:Lang verhaal, maar in het kort.
Mijn ouders hadden een huis in Sauveterre 82110, beide zijn overleden tijden corona, ik en broer hebben huis geërfd.
Na 3jaar niet aanwezig zijn wij naar Frankrijk. Vanwege de lange leegstand en niet weten hoe aan te treffen een b&b gevonden in ......Montpezat.
Huis in verkoop gezet, maar niet weten te verkopen, en de wil was er ook niet helemaal. Emoties ed.
Broer uitgekocht voor klein bedrag.
Nu zitten er Nederlandse huurders in, en kom ik ongeveer 1 keer peer jaar even langs.
Maar blijf de B&B trouw, want we hebben ondertussen een goede relatie met de eigenaren.
Tjee wat heftig dat je je beide ouders in de corona hebt verloren. Door corona? Heftige tijd moet dat voor je zijn geweest. Zwaar. Maar wel fijn dat je het huis hebt aangehouden. Ooit wie weet ...
Moest even zoeken waar Lombez ligt, maar dat lijkt me ook een leuk plaatsje.
We slapen altijd bij Dirk en Tracy van L'Annicha. Net buiten het dorp.
Als ik daar aankom dan valt er gewoon alle drukte weg. Een heerlijke rust komt er over me heen.
We zitten nu bij een B&B in de Camarque. Ook helemaal buiten. Alleen aan de beide kanten land waar
diverse Camarque paarden staan. Ene kant 3 merries met veulens samen met een hengst, andere kant een stuk of 12 merries met veulens. De eigenaar van de B&B heeft selle Francecais, voor zijn dochter.
Wat fijn dat er een Engelsman voor jullie beesten gaat zorgen. Al zit je schitterend, even iets anders is ook altijd een fijne afwisseling. Als je toch zo je oude dag kan doorkomen, de hele wereld zien.
Morgen of donderdag nog op snor voor een andere bokker die een handzeep apparaat zoekt.
Ik was het bijna vergeten.
En het is niet te geloven dat je in Montpezat zat! In het dorp bij le jardin secret of in het molenaarshuis? Je hebt vast in mijn fimpjes dat gemist dat ik daar woon. Ik woon in 2 dorpen tegelijk, hahaha. Het terrein ligt op de grens. Zooooo jammer dat ik dat niet eerder wist! Sauveterre ligt even achter Lombez waar ik mijn boodschappen altijd doe. Nou, misschien op je terugweg naar Toulouse ...
Marilu schreef:Dat is inderdaad wel een duizendste luk, dat er een Bokker zo dichtbij jou zat, Monique !
Dat zal er dan wel eens ooit van komen, dat ikkeniet bij jou op bezoek komt![]()
Ik zie de filmpjes zonder geluid, omdat ik, als ik op Bokt zit, in de huiskamer zit en mijn man zit hier vlak naast mij. Hij is al gepensioneerd, maar is nog zelfstandige in bijberoep (of hoe noemen ze dat dan juist ?) en werkt van op zijn computer. Hij heeft constant iets op staan dat geluid maaktIs het geen muziek, dan is het TV of is het iets dat hij moet volgen op computer.
Dan komt het er eigenlijk nooit van om zelf iets te bekijken met geluid bij![]()
Dat klinkt als perfect geregeld, Monique, die oppasser die jullie geëngageerd hebben !
Ik begrijp dat heel goed, hoor, dat je, ondanks dat je prachtig woont, toch nog geïnteresseerd bent in de wereld 'verderop'. Een mens blijft nieuwsgierig en leergierig. En er is nog zóóó veel moois te zien op de wereld !!
Portugal zal zeker prachtig zijn ! In een 'vorig' leven ben ik daar wel enkele malen geweest. Wel in de Algarve. Ook eens een keer naar Lissabon geweest en dat vond ik een héél aangename stad. Veel relaxter dan Barcelona bv.
Zoals je hier even geleden schreef, is de taal inderdaad wel een 'dingetje'. Geschreven lukt dat, maar uitgesproken is dat inderdaad wel niet zo simpel te begrijpen.
Marilu schreef:Ja, veel leuke plannen in het verschiet !! Top, toch !!
Werkt ook wel aanstekelijk en inspirerend, als andere mensen op zoveel plannen broeden
En lentezon helpt daar alvast bij ! Dat maakt een mens terug wakker en vrolijk![]()
Ik plan dan vooral om een en ander te bezoeken in Spanje. Nu kunnen we daar nog gemakkelijk uithuizig zijn, omdat de paarden er nog niet zijn. Eens die er zullen zijn en we er dus ook zullen wónen, heb ik toch weer die verantwoordelijk om er tijdig te zijn voor hen.
Eerste plan is voor april. Ik heb al een ritje te paard besteld in Tabernas. We hebben daar vorig jaar al de twee 'westerndorpen' bezocht in Tabernas, bekend van de spaghetti westerns van o.a. Sergio Leone.
In april gaan we daar in de buurt dus een tochtje te paard doen in de woestijn (enige Europese woestijn). Zal een rustig ritje zijn, want is voor alle niveaus. Mijn man gaat dus ook mee te paard gaan. Ik vind het wel best zo'n rustige rit. Met ouder te worden, word ik er alleen maar voorzichtiger op![]()
Maar zo kunnen we een beetje de sfeer van vervlogen tijden inademen met een voorbijgalopperende Clint Eastwood in onze gedachten![]()
Ik ben al benieuwd hoe jouw ritje gaat zijn, nu zondag !!
Ja, zo'n koptelefoon is nog wel een ideetje ... van die oortjes vind ik maar niks, maar een deftige koptelefoon moet wel lukken.
Prairy schreef:Wat fijn dat je een oppas hebt kunnen vinden!
Marilu schreef:Oh ja, daar moet je dan ook maar net aan denken, dat plaatsnamen in Frankrijk niet 'uniek' zijn![]()
Jij zal dat al wel weten, Monique, dat je ook altijd aan het achtervoegsel moet denken om zeker te zijn over welke plek het gaat![]()
Wij gaan zo vaak mogelijk naar Spanje, wat voor mij wel inhoudt, dat ik rekening moet houden met het aantal vakantiedagen dat ik heb. Nu valt dat voor mij redelijk goed mee, ik kan elk jaar 8 à 9 weken vakantie nemen, al naargelang of ik weken neem waar feestdagen in zitten.
Dit jaar ga ik 5 keer naar Spanje. 2x voor 14 dagen en 3x voor 10 dagen, denk ik dat het is.
Mijn man is zoals ik dus al schreef gepensioneerd, maar werkt nog bij, maar dat kan hij van gelijk waar, als er maar internet is. Hij gaat dus vaker dan ik.
Hanneke_68 schreef:Hoi Mo, wat leuk dat jullie naar Portugal komen! Als je bij mij in de buurt voorbij komt kunnen we misschien iets afspreken voor een koffietje of een vinho? Als je informatie wilt over mooie plekken, dorpjes, stadjes, marktjes en stranden om te bezoeken kun je me altijd een pb sturen. Ik vind het heerlijk om mensen te vertellen van mijn mooie 'nieuwe' land.