Winged schreef:Als het goed is ben je inmiddels weer onderweg. Hopelijk met een zonnetje,
een goed gevulde maag en heel veel plezier

Precies dit is waar het helaas mis ging de afgelopen dagen. Sinds de dag dat ik met de trein naar Stavanger ging, afgelopen vrijdag, word ik enorm misselijk van alles wat ik eet en tussendoor heb ik krampen. Ik dacht eerst dat de oorzaak de hobbelige treinrit was, daarna mogelijk de boottocht en slecht slapen, maar het ging niet over en het werd vooral heel naar. Alleen al bij denken aan eten werd ik misselijk.
Misschien had ik te veel vet en koolhydraten gegeten dan ik gewoonlijk eet (taart
), maar toch leek me dat logisch als ik kijk naar hoeveel ik verbrand op een dag. En dat bracht me gelijk op een probleem, want niet eten en wel fietsen is een vreselijk slecht idee.
Mijn horloge houdt het allemaal goed bij, per 50 kilometer die ik fiets met wat hoogteverschillen ertussen, verbrand ik ruim 1000 kcal.
Ik ben gister in een hostel in Bergen gebleven om rust te nemen en hopen dat het over zou gaan. Ik wilde in de ochtend iets halen, maar alle apotheken waren gesloten. Toevallig was het universiteitsziekenhuis in de buurt, in de hoop dat hun apotheek open was ben ik bij de receptie om hulp gaan vragen. Zij stuurde me door naar een apotheek in het centrum die open zou moeten zijn (google maps zei van niet, maar zij waren stellig overtuigd van wel). Dus ik met de bus erheen, want het regende flink (de zon in Bergen is van korte duur), sta ik daar voor een absoluut gesloten apotheek. Misselijk en slap als een vaatdoekje terug naar het hostel gegaan. Na een hele dag niets eten behalve twee rijstwafels ging het avondeten redelijk goed! Afgelopen nacht werd ik wel weer wakker van de misselijkheid en krampen en kwam er keelpijn en een loopneus bij.
Ik vrees toch echt iets van griep. Vanochtend ben ik langs de apotheek gegaan en veel meer dan gembertabletjes tegen de misselijkheid en keeltabletjes hadden ze niet, dus daar doe ik het maar mee. Ik heb voor de zekerheid ook een zwangerschapstest meegenomen, ik schat de kans enorm klein, maar toch maar het zekere voor het onzekere nemen.
Afijn, ik heb daarna wel mijn tocht voortgezet! Het was droog en een fijne temperatuur, mijn ontbijt zat er redelijk in. Ik heb 73 km afgelegd, waarvan 20 met een pondje naar een volgend fjord (Stord), dus dat was goed te overzien. Wel in slappe slak modus. In de middag heb ik zelfs een snicker kunnen eten! Al heb ik nu wel weer meer moeite met mijn avondeten. Ondanks dat ik me fysiek zo waardeloos voel, heb ik wel echt genoten vandaag, de route was prachtig! De frisse lucht en het bewegen deed me ook goed. Ik zal later nog wat foto’s posten van Bergen zelf.

En de prachtige plek waar mijn tentje nu staat, op een kleine camping. Het gaat vannacht tot morgenmiddag waarschijnlijk regenen, en omdat ik me nog niet fit voel wil ik even kijken hoe het morgen gaat. Eventueel blijf ik hier nog een dag. Ik wil mezelf niet zieker maken.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 14-08-23 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt