Ik zou kijken voor parketlak op waterbasis, erop gieten of uit een grote rolbak (hoe heet dat ook alweer) en met een roller op een houten bezemsteel (dat past precies weet ik uit ervaring ) uitrollen. Stuk makkelijker als spuiten denk ik, en egaler gedekt.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 18:47
We zijn er maar alleen met de camper mijn bus staat 33 km terug bij een renault garage. Anwb is repatriëring aan het regelen of een garage in hun netwerk snel iets kan. Alle alarmbellen gingen af op de peage gelukkig vlak bij een afrit en renault garage. Diagnose inspuiting/nokkenassen/turbo probleem. Turbo heeft te weinig druk en de inspuiting van de leg. Eerst leek het alleen een computer storing. Reset en met het diagnose papiertje op pad maar nog geen km verderop vermogen weg en gestotter. Dus omgedraaid en de bus staat nu daar.
Morgen rare dag dan. Burgemeester tekenen en dan met de camper de bus leeghalen en weer terug rijden om die weer uit te laden.
Enigszins poep dit. Bus komende week ook hard nodig met mijn huis laatste dingen weghalen. Dat wordt dan een vrachtwagen huren vrees ik. Reparatie tijd mogelijk pas tweede week van januari. Fijne timing toch
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 22-12-22 18:58
Neejoh dat meen je niet, wat vervelend van je bus!
pmarena
Geplaatst: 22-12-22 19:00
Oef dat is balen
Aan de andere kant, wel weer fijn dat hij nog redelijk dichtbij gestrand is en niet een paar 100 km eerder...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 19:21
Knap balen. Echt rottig heen en weer rijden morgen. en nu dus laatste stuk met een te zware camper omdat ik erbij zat. Als hij door een aangesloten garage wel snel geholpen kan worden zit die vlak onder Nancy en zou dan maandag middag opgehaald kunnen worden. Maar die kans is niet groot.
Gelukkig dat de afslag snel was en een garage echt meteen daarna. Het rijdt niet fijn met stop knipperende rode lampjes en zo.
Oh jee, zeker nu met de kerst is dat echt vervelend. En anders een vrachtwagen huren inderdaad, niks aan te doen. Huur dan wel een vierkante, voor de meerprijs tov een sprinter heb je echt veel meer ruimte en is het ook veel makkelijker laden.
Ah klote Karuna. Wat een pech. Maar gelukkig heb je nog je camper zodat je je nog kan redden. Nu duimen dat ze m snel kunnen maken
senna21
Geplaatst: 22-12-22 23:41
Dat is balen, maar wel geluk dat jullie met twee voertuigen waren. Hopelijk kunnen ze het toch in Frankrijk oplossen voor je. Knap dat je zoveel voor elkaar krijgt, ondanks je fysieke beperkingen. Hoop dat de rest van de reis voorspoedig verloopt.
Goedemiddag het was weer een ochtendje. De anti modder platen waren weggezakt door de enorme hoeveelheid regen. Ik moest bij de boer aan de overkant een tractor trek hulp vragen. Dus gezellig onder de meuk net op tijd bij de notaris.tjda ik heb me maar verontschuldigd even en uitgelegd wat er gaande was.
Nuttige info van de burgemeester gehad en huisnummer moest worden aangepast op het contract er zijn twee huizen met hetzelfde nummer. Maar omdat dit huis kennelijk heel heel heel heel erg lang heeft leeg gestaan ik ben pas eigenaar nummer 4. Vorige eigenaar nummer drie en daarvoor een familie.
Er leek geen stroom te zijn. Een hoop error op de linky. Maar na 6 opstart pogingen van het stokoude ding ernaast eerst een raar geluid dat de makelaar herkende van haar eigen huis en poging 6 floep veel lichten aan. Gv wilde stofzuigen maar de beroerde installatie meldde zich al. Aardlek om van een groep. Hihi ander stopcontact ging wel goed. Fijn om te merken dat er een nadering lamp in de schuur zit. En ondanks de regen is deze droog. Laatste stuk dak dus wel waterdicht
Mijn bus is nu leeg en die wordt zo vervoerd naar een andere garage die een poging tot reparatie gaan doen. Het grootste probleem is de levertijd van een onderdeel als dat kapot is. En de garage van gister heeft ivm ziekte maar een overwerkte monteur beschikbaar.
Nu wachten tot de camper me kan oppikken weer. Ik ben gesloopt door een ochtend Frans. Boodschappen doen en vanmiddag kijken of we banken en vloerkleed al uit de kamer kunnen krijgen zodat we de vloer kunnen bekijken en schoonmaken van kattenharen en wat te doen ermee.
En parkeren voor de garage het zou net moeten passen daar is geen modder en stevig grind
Veel gedaan al en proficiat Karuna, je bent eigenaar van je eigen huis. Dat is een feestje waard.
Eventjes een waarschuwinkje dat komt uit een goed hart. Keulen en Aken zijn niet op een dag gebouwd, dus rustig aan met je vloer in je huis. Luister ook naar je lichaam nu. De verhuizing moest, maar nu kun je het denk ik gewoon wat rustiger aan doen.
Raar idee het voelt nog niet zo..nu vooral proberen niet in slaap te vallen bij de notaris wachtende op mijn vervoer terug. Ik ben nu eigenaar van 2 huizen zelfs even.
De reden dat we de banken en kleed al weg willen uit de woonkamer zijn de katten haren die erop zitten. Flink allergisch daarvoor en er lang zijn is dan lastig als dat er nog staat. De chaos aan spullen kan dan na goed stofzuigen verplaatst worden van keuken naar woonkamer.
Aan de vloer doe ik nog niks behalve nadenken
pmarena
Geplaatst: 23-12-22 14:11
Nou gefeliciflapstaart, vanaf nu elke dag stokbrood
Pffft hier ook gedoe met 1 onderdeeltje dat reparatie van auto in de weg staat....voor onze auto komt het hopelijk eind januari binnen...lekker dan om er zo lang niet mee te kunnen rijden
Ik hoorde bij mijn eigen garage dat Renault wat moeite heeft met onderdelen op dit moment omdat ze bezig zijn de magazijnen ervan te verhuizen en te reorganiseren. Zij wachten al een maand of drie op een raamunit voor een Espace, gelukkig was de vooras van mijn Twingo wel gewoon beschikbaar.
Hopelijk zit dat mee ~~~~~~~~~~
En gefeliciteerd! Nu kan je doen en laten wat je wil daar. Ook pootjes omhoog
Pas op , je zit wel in Frankrijk dus wellicht dat levering van onderdelen hier mee valt daar de fabriek in Frankrijk staat en de Fransen altijd hun eigen land voor zullen laten gaan.