Berdien schreef:Zeg je nou dat je je niet zou schamen als je een tour op een olifant zou doen? Je weet wat er met die arme dieren gebeurt om ze zo ver te krijgen?Onvoorstelbaar
IK ZAL HET DAN WEL EVEN VERDUIDELIJKEN. Ik heb het gedaan toen het nog normaal was. En heb verder geen interesse om het nogmaals te doen. Een been there done that, in een tijd dat het normaal was. Maar ik schaam me er niet voor dat ik op een olifant gezeten heb, DUS ZO MOET JE DE 'SCHAAMTE' LEZEN. In 2003 deed niemand er moeilijk over. Sterker nog, het zat gewoon in elk reisprogramma naar Thailand. Iedereen deed het toen en je hoorde niets over wreedheden. Dat kwam pas later. Inmiddels is het geloof ik uit bijna elk programma verdwenen en ik was inderdaad wat verbaasd dat het nog aangeboden wordt in Nepal.
Als ik nu op safari ga, dan ga ik gewoon met een jeep hoor. Dus don't worry. Ik las het net vandaag dat het daar kan. Ik heb het dus al eens gedaan, en het was niet iets wat direct nogmaals moet, zo bijzonder vond ik het niet. Dus je hoeft niet bang te zijn dat ik specifiek om een olifantenrit vraag. Maar ik las het toevallig en dus moest ik het even noemen. Er staat nergens dat ik het nogmaals ga doen.
Voordat ik deze zomer op een kameel kroop heb ik eerst gevraagd hoe de dieren gehouden werden. Want als me dat niet aanstond was ik er niet op gestapt.
Maar Tanzania trekt me gewoon meer dan ebc. Die safari's daar lijken 'puurder'. Maar zijn wel veel duurder.
Het is verder jammer dat er hier mensen zijn die 0,0 bijdragen, maar wel commentaar hebben. En het zijn altijd dezelfden. Die zijn er gewoon om iemand zwart te maken, maar die persoon kent me niet eens echt. Er wordt op 1 slak, 1 zinnetje zout gelegd terwijl ik helemaal nog niets geboekt heb en het niet eens gaat over de Kili waar het allemaal mee begon. Want die staat op m'n bucketlist.
Het is dus:
conditie: check
route: check
safariplan: check
Kleding: check (heb bijna alles wat nodig is inmiddels gekocht)
Geld: eh dat wordt sparen en kan wel eens de spelbreker zijn.
De Afrikaanse olifant heb ik nog niet gezien overigens, de Aziatische wel.