Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:27

Dat hadden wij wel terug ja, in Venetie moest wel alles eruit. Nou had ik alles in kleine flesjes in doorzichtig zakje, maar moest het wel onverwacht uit mn koffertje plukken :’)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:35

Berdien schreef:
Nu op het nieuws (BBC) dat het hier overal druk is: treinen, ferry en EasyJet klapt er hinderden vluchten uit vanaf Gatwick :=

Dat kan ik bevestigen... Wij zouden gisteren terugvliegen vanaf Cardiff. Vlucht geannuleerd, komende dagen geen alternatieven aldus KLM. Zoek het maar uit .. niet leuk. Uiteindelijk gaan we vanavond met de ferry vanaf Hull naar Rotterdam

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:40

:')
Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:44

_O- ja die programma's duren gelijk 5 uur langer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:47

Schiphol leent nu borden van de Efteling... :')

Afbeelding

(foto geleend van Maurice van Berkel op Twitter)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:44

ingvdh schreef:
Cookies schreef:
Ik heb net een artikel zitten lezen dat KLM geen handbaggage meer wil meenemen. Dit om sneller door security te kunnen.

Hoe willen ze dat doen dan? Je hebt toch iets nodig om je paspoort en alle andere paperassen te bewaren.

Je mag eigenlijk altijd een accessoire en handbagage koffer meenemen tegenwoordig, dus bv een laptoptas, kleine rugzak, handtas, enz enz, naast je handbagage.

Wel vind ik het erg apart. Wij stoppen juist elektronica in de handbagage zodat we het in het vizier kunnen houden en het niet kan verdwijnen door bv niet in het vliegtuig mee te gaan oid.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:48

Camera's, li-ion batterijen, laptops, kwetsbare goederen, allemaal moet dit in de handbagage. Ik heb zo'n koffertje altijd helemaal vol en daarnaast nog batterijen e.d. in de jaszakken. Dus dat niet meer mee mogen nemen zal nooit lukken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:12

Vriendin zou afgelopen maandag naar Londen vliegen voor haar werk. Kreeg vrijdag ervoor bericht, vlucht werd geannuleerd. Na een hoop gedoe een andere vlucht.
Uit voorzorg had haar werkgever al businessklas geboekt. Ze zou om 15.30 vliegen.
Was 4 uur van te voren op Schiphol en heeft dat ook wel nodig gehad, om vervolgens te horen dat de vlucht toch geannuleerd werd. Ze zouden een andere vlucht boeken. Ze heeft nog 21 uur erop moeten wachten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:29

Karin schreef:
Schiphol leent nu borden van de Efteling... :')

[ [url=m/6ZuXx1.png]Afbeelding[/url] ]

(foto geleend van Maurice van Berkel op Twitter)

De Vliegende Hollander _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 07:37

germie schreef:
Camera's, li-ion batterijen, laptops, kwetsbare goederen, allemaal moet dit in de handbagage. Ik heb zo'n koffertje altijd helemaal vol en daarnaast nog batterijen e.d. in de jaszakken. Dus dat niet meer mee mogen nemen zal nooit lukken.

Klopt.

Hier wilde ze bij het inchecken óók gelijk mijn handbagage trolley richting ruim bonjouren.

Heb gezegd dat ik dat één niet wil en 2 dat die gehele koffer vol zit met li-ion batterijen dus dat dat niet het ruim in mag. Kreeg als antwoord: "dan moet u dat bij de gate er even uit halen".

Hoe dan? Hoe ga ik een koffer vol elektronica er "even uithalen"? T zit niet voor niets in een koffer en niet los in mijn handen...

Gelukkig uiteindelijk als een van de eersten aan boord, dus koffer kon zonder problemen mee.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:42

Ik heb voor de handbagage ‘gegarandeerd’ in de cabine geboekt. Daarvoor betaal je een beetje extra, maar wij hebben ook altijd een laptop mee (ivm eigen bedrijf in nood online in de systemen kunnen kijken) en die wil ik niet in het ruim.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 11:10

Ik heb nog nooit gehad dat ik het moest afgeven. Het wordt wel altijd gevraagd of je het wil doen.
Maar dan was nee ook een prima antwoord.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:20

Ik stapte ooit in een vlucht en daar hadden we geen keuze meer. Alle trolley's moesten het ruim in. Vooral enorm rot omdat ik een heleboel dingen in mijn trolley had zitten om mezelf bezig te houden op die vlucht.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:30

Ik heb om die reden alleen één rugzak als handbagage en daar zitten ook alle camera's, accu's en dergelijke in. Die wil ik echt bij me houden. Dan weet ik in elk geval dat de belangrijkste spullen bij mij blijven (paspoort, pilstrip, camera, accu's, laders, geheugenkaartjes, portemonnee, telefoon + lader). Maar als fotograaf met professioneel spul heb je al snel een koffertje nodig natuurlijk. Erg rot als dat naar ruimbagage moet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:07

Bij Transavia heb je keuze, groot stuk handbagage kan gegarandeerd mee als je er voor betaald en als je dat niet doet hangt het ervan af of er nog plek is. Is er geen plek dan moet hij mee als ruimbagage. Of een kleinere tas ( evengoed nog best groot) die altijd mee mag.

Ik heb voor het laatste gekozen. Tasje voldoet precies aan de afmetingen. Maar gelukkiger hoef ik niet veel apparatuur mee te slepen dus ik heb nooit een volle tas mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:17

Mijn moeder en zus vliegen in september naar de VS. Moeder vertrekt om 9.15 en zus om 7.35.
Zus heeft een overstap in Frankfurt en moeders vliegt rechtstreeks.
Kregen beiden het advies om 5 uur en 4 uur eerder op Schiphol te zijn.
Hopelijk zal het niet nodig zijn

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:43

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:56

F_Orumster schreef:
Kan deze even niet laten
Opgeluchte passagiers beginnen te klappen als vliegtuig opstijgt van Schiphol

https://speld.nl/2022/05/25/opgeluchte- ... -schiphol/

Zelf maar besloten met de auto op vakantie te gaan.

:') :')

Ik zie inderdaad nu vaker Schiphol grappen voorbij komen ! Ook al dat ze wachtrij borden van de Efteling hadden geleend. En een heeeeeele lange aflevering van ik vertrek omdat ze via Schiphol gingen. :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 21:58

purny schreef:
Mijn moeder en zus vliegen in september naar de VS. Moeder vertrekt om 9.15 en zus om 7.35.

Lijkt me dat je nu nog niet echt kan zeggen hoe de situatie in september zal zijn.
Hopelijk is het tegen die tijd verbeterd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:51

Ik dacht vanaf Düsseldorf te vliegen. En wat staat er op de site?

Afbeelding

Niet alleen een probleem van Schiphol dus.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:18

ZwarteHeks schreef:
Foaly schreef:

Update, broertje stapt uit de trein en staat 20 minuten later bij de gate. Hoe dan _O-

Dan zat ik op dezelfde vlucht als jouw broertje :D

Wij hadden hier hetzelfde, 3 uur van te voren op Schiphol... en binnen 10 minuten door security en passport controle heen. :')
[ [url=m/iDmbkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet wel zeggen, de transfer gedeelte zag er wel druk uit.

Bedoel je hiermee degene die met de auto zijn gekomen en dan de bus naar het vliegveld pakken?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:42

Mijn vriendin komt vandaag aan op mijn vakantie adres. Ook zij was binnen een uur aan de gate zonder problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:04

Josien_ schreef:
purny schreef:

Lijkt me dat je nu nog niet echt kan zeggen hoe de situatie in september zal zijn.
Hopelijk is het tegen die tijd verbeterd.

Daarom vind ik het ook zo raar dat het zo wordt genoemd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:12

ApplePapple schreef:
Bedoel je hiermee degene die met de auto zijn gekomen en dan de bus naar het vliegveld pakken?

Ik neem aan dat ze Transfer = overstappen van het ene op het andere vliegtuig , bedoelt

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:27

Eleeke schreef:
ApplePapple schreef:

Ik neem aan dat ze Transfer = overstappen van het ene op het andere vliegtuig , bedoelt

Aah oke haha, ik ben echt een broekie qua vliegen betreft. Echt totaal geen ervaringen mee, vind vliegen maar eng eigenlijk :P