Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:16

Ik lees weer mee. Vorige maand afgestudeerd, nu op zoek naar een baan, bij voorkeur in de Golf. Van de week mijn eerste Skype sollicitatie, ik ben benieuwd :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 01:00

onder welk land valt Saint Lucia, was dat niet de US? Je gaat toch niet bij dat hotel van de bachelor werken hé? waar alle kamers een eigen zwembad hebben en uitkijken over de zee <3

__Sannne

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:58

Nog 1 weekje!! :):)
Het wordt nu toch wel heel spannend, maar oh zo veel zin in!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:05

Voor een grote stal in Qatar zijn wij op zoek naar verschillende instructeurs met en zonder ervaring.
Het gaat om http://www.alshaqab.com (zie hier de werklocatie) en je werkt voor en met http://www.hoofbeatz.com (zie hier het lesprogramma).
Wij betalen voor elk persoon een retour ticket, visa, vervoer van en naar werk en verblijf.
Ook is er een heel redelijk loon (beter dan een ander paardenbaantje op dit nivo waar dan ook naar mijn persoonlijke ervaring)) voor instructors.

Hieronder de openstaande vacatures met een beschrijving.

Tijdelijke Junior instructor

Voor de periode van 20 Juni tot 16 July organiseren zijn een Ramadan kamp en zijn wij op zoek naar een aantal tijdelijke Junior instructors.

Kamp is vier weken lang, 6 dagen per week, 2 keer 3 uur per dag. Per drie uur zijn er in totaal 48 kids die in groepjes door een aantal stations gaan, en die dat dan voor een week lang doen.
Kinderen zijn 6 tot 12 jaar oud, een mix van expats en Qatari's, en over het algemeen erg leuk om les te geven. De onderdelen zijn natural horsemanship, dressuur simulator en aan mechanische bucking horse, arts and crafts, voltige, rijden, buiten rijden op het terrein, en wat stalmanagement lessen. zie http://www.hoofbeatz.com voor een indruk van de 'stations'.

Wij zijn op zoek naar iemand 18 of ouder bij voorkeur, die Engels spreekt (hoeft echt geen hoogstandje te zijn, maar moet wel een normaal gesprek kunnen voeren), en zelfstandig met paarden kan werken. Goed kunnen rijden is niet perse belangrijk, wel is enige affiniteit met natural horsemanship nodig.
Enig soort van certificaat of ervaring in lesgeven is een pre.

Een open spontane persoonlijkheid met wat humor en flexibiliteit is zeker gewenst!

Uitmesten, poetsen, opzadelen en andere stalwerkzaamheden word door grooms gedaan, je werkt dus enkel in de lessen.

Dit is een tijdelijke positie zonder flexibiliteit in de datum!

Intermediate en Senior instructors

Voor deze positie zijn wij op zoek naar iemand die een aantal jaren ervaring heeft in lesgeven, en/of certificaten hiervoor.
Deze instructors zullen verantwoordelijk zijn voor het trainen van de schoolpaarden, en het zelfstandig (na een inwerk periode) lesgeven in de club. Zie http://www.hoofbeatz.com voor ons lesprogramma.
Ervaring/certificatie in Parelli is zeker een pre!
Dit is een positie met een minimum periode van een jaar, en bij voorkeur langer. Start ASAP.

We zoeken een Engels sprekend persoon, die goed in een team kan werken en initiatief toont, verantwoordelijkheidsgevoel heeft, en een positieve, open persoonlijkheid heeft.

Deze positie word ruim boven het modaal inkomen betaald.

Working students:

Dit is een positie die voor ons nog een beetje ' under construction' is.
Deze positie zou geschikt zijn voor iemand die nog geen ervaring heeft in lesgeven, maar hier wel graag in verder wil en ervaring op wil doen.
Je zal in onze verschillende 'stations' worden opgeleid over de duur van een jaar, en hiervoor een reference krijgen.
Affiniteit met Natural Horsemanship is zeker een pre.

We zoeken een Engels sprekend persoon, die goed in een team kan werken en initiatief toont, verantwoordelijkheidsgevoel heeft, en een positieve, open persoonlijkheid heeft.

Wij bieden een retour vliegticket, visa, woning, en zakgeld voor deze positie.

Voor al deze posities kan je mij (in het Engels) mailen op ramona@hoofbeatz.com . Een Engelstalige CV bijsluiten verspoedigt het proces.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:36

Die laatste functie is zo verleidelijk :( ik wil een sabbat jaar op school :')

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:59

Laatste spreekt mij ook wel erg aan. Helaas heb ik al een plekje. Waar ik ook erg goed zit.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 02:40

Ik heb sinds gisteren een job gevonden als rider op een endurance training stal in sunshine coast (australie), zit nu bij de mc donalds ( :') )te wachten tot ze me ophalen, we gaan meteen naar een meerdaagse competitie!

heb zelf totaal geen ervaring met endurance en arabische paardjes, dus ben heeeel benieuwd :D
Waarschijnlijk blijf ik 1-2 maanden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 02:43

Max_en_Max schreef:
Ik heb sinds gisteren een job gevonden als rider op een endurance training stal in sunshine coast (australie), zit nu bij de mc donalds ( :') )te wachten tot ze me ophalen, we gaan meteen naar een meerdaagse competitie!

heb zelf totaal geen ervaring met endurance en arabische paardjes, dus ben heeeel benieuwd :D

Toevallig via penny of peter toft?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 02:56

Max_en_Max schreef:

Oh gaaf! lijkt me een erg interesante discipline en het ''wereldje '' erom heen ! Veel plezier :D

Ik ben na 2 weken in Wellington terug in Christchurch, Het werk was superleuk het eerste weekend meteen mee geweest met een jacht op het paard waar ik competities mee zou rijden.
https://scontent-sjc.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55CAA549

En verder was het vrij veel rijden, mensen waren aardig maar ik was heel afhankelijk, natuurlijk vrij afgelegen dus ik kon zelf nergens naartoe aangezien ik geen rijbewijs heb, en ik had daar ook niet echt de mogelijkheid om uiteindelijk een rijbewijs te halen.
Omdat ik daar niet echt een basis kon opbouwen wat ik wel belangrijk vind aangezien ik van plan ben in NZ te blijven, heb ik besloten terug te gaan naar Christchurch (Zuidereiland), en om te kijken of ik hier wat kan vinden.

De mensen waar ik werkte hebben gezegd dat ze me heel graag terug zouden hebben en hebben ook aanbod gedaan dat ze me elk weekend terug naar Christchurch wouden terug laten vliegen dat ik alleen doordeweeks daar ben.
Dus misschien als ik mn rijbewijs heb kunnen halen en ze nog iemand zoeken dat ik wel terug ga daar het werk super was, en ik ook veel geleerd heb, met mijn ''onzekerheid'' et het springen..
Afbeelding
https://scontent-sjc.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5609FFF8

Nu wordt er hier vrij veel geraced, en hoewel ik er niet veel mee gehad heb, maar wel bereid ben om te kijken of ik het wat vind, ga ik een deze dagen kijken bij een stal waar ik zou kunnen werken als track-rider. Dus heel benieuwd wat dat gaat brengen!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:45

Ramona, ik heb je denk een bericht gestuurd! Zit hier voor nu helemaal Goed, maar toch trekt het om weer verder te reizen! Ik heb nu verschillende sollicitaties lopen, voor vanaf het najaar. Als iemand nog tips heeft! :)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:42

Navanja schreef:
Ramona, ik heb je denk een bericht gestuurd! Zit hier voor nu helemaal Goed, maar toch trekt het om weer verder te reizen! Ik heb nu verschillende sollicitaties lopen, voor vanaf het najaar. Als iemand nog tips heeft! :)

Mag ik vragen via wat jij gesolliciteerd hebt? Ik ben ook opzoek naar iets voor in het najaar.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:53

Als het goed is heeft iedereen bericht terug :)

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:39

Max_en_Max: Waar ergens? Zoeken ze daar toevallig nog mensen? Thanks!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:13

Wat een leuk topic! Erg leuk om alle verhalen te lezen! :)

Ik kon alleen nog niet echt ervaringen vinden van working students.
Ik zit er over te denken om een jaar te gaan werken als working student op een eventing stal in Engeland.
Ik wil dan ook graag m'n paard meenemen en heb al contact met een leuke stal waar dit kan.
Het is de bedoeling dat ik daar ga werken en dat zij me dan training geven en van alles gaan leren.
Er is ook volop mogelijkheid om mee te gaan naar wedstrijden en dan zelf ook te rijden.
Accommodatie voor mijzelf en m'n paard krijg ik dan, en nog een klein geldbedrag per week.

Ik heb alleen een probleempje, ik spreek niet zo goed Engels. Ik heb het wel veel op school gehad,
maar het was al nooit mn beste vak.. Ik vroeg me af of iemand hier er misschien ervaring mee heeft? Pik je de taal snel op? Als ik het echt wil moet ik ook nog even gaan bellen, en dat lijkt me ook al erg lastig :o

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:29

Dat pik je zo op, als dat de enige voertaal is en je verder geen mogelijkheid heb om Nederlands te spreken. Ik heb 3 maanden ergens gezeten waar ze alleen maar Duits spraken, en ik vrijwel geen duits sprak en maar een beetje verstond. Na een maand kon ik het aardig verstaan en een beetje brabbelen, na 3 maanden kon ik vrijwel alles verstaan en ging spreken prima. En ik deed er verder weinig aan in mijn vrije tijd omdat ik Duits geen fijne taal vind, dus als je in je vrije tijd ook nog studeert dan vlieg je erdoorheen :) Vooral Engels, dat is zo makkelijk omdat je het overal hoort en ziet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:40

XNonnetje schreef:
Ik heb alleen een probleempje, ik spreek niet zo goed Engels. Ik heb het wel veel op school gehad,
maar het was al nooit mn beste vak.. Ik vroeg me af of iemand hier er misschien ervaring mee heeft? Pik je de taal snel op? Als ik het echt wil moet ik ook nog even gaan bellen, en dat lijkt me ook al erg lastig :o

De gemiddelde Nederlander spreekt heel aardig Engels hoor, daar kunnen andere non-native speakers toch vaak niet tegenop. Dus over je slechte Engels zou ik mij niet zo heel erg druk over maken hoor, waarschijnlijk zijn ze al best onder de indruk van je pogingen. En inderdaad, je pikt het vrij snel op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:44

Als je niet anders hoort en moet gebruiken dan rol je er vanzelf wel in. Dan ga je vanzelf ook in het Engels denken :+ Het is normaal dat je er even in moet komen. En idd denk ik ook dat de gemiddelde NLer vrij goed het Engels beheerst. Scheelt een stuk dat films etc. niet nagesynchroniseerd worden, wat in veel landen wel gedaan wordt.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:43

Zelf ben ik als working student een aantal keren weggeweest. Het engels pik je inderdaad zo op zoals de rest al zegt! En de vaktermen heb je binnen enkele dagen wel door:)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:09

Hallo ik kom hier even binnenvallen! :D
Ik werk momenteel op een Friezen stoeterij in Denemarken, vlakbij Kopenhagen, en vanaf juni zoeken wij nog een of twee Nederlandse meisjes om hier te komen werken!
Je krijgt een eigen studio boven de stallen met slaap en badkamer en er is een gedeelde keuken en woonkamer.
Verder krijg je een goed salaris en de mogelijkheid om te rijden.
Eigen paard meenemen is ook mogelijk en gratis!
De werktijden zijn van 7.30 tot 16.00 en weekenden afgewisseld vrij.
Als je geïnteresseerd bent stuur dan even een PBtje!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:18

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:15

Fijn om te lezen dat jullie allemaal denken dat je het Engels zo oppikt! :D
Ik ga er nog even heel goed over nadenken, het lijkt me in het begin erg spannend, o.a. door de taal dus haha.
Maar uiteindelijk is het wel een hele gave ervaring denk ik!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:27

Ik zou het je zeker aanraden en maak je maar geen zorgen over de taal. Met een beetje Engels kom je al heel ver en de rest leer je zo bij. De ervaring is heel gaaf.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:08

De stal waar ik vrijdag was was echt helemaal niks ongeregeld, geen leuke mensen..

Vanmorgen een dagje op een andere stal geholpen wat wel heel goed beviel.
Niet enorm groots, maar wel heel georganiseerd en modern (aqua stapmolen, threadmill) ..

Beviel heel goed dus nu hopen op een aanbod, ik wordt vanavond gebeld :D

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:37

abbycootje schreef:
De stal waar ik vrijdag was was echt helemaal niks ongeregeld, geen leuke mensen..

Vanmorgen een dagje op een andere stal geholpen wat wel heel goed beviel.
Niet enorm groots, maar wel heel georganiseerd en modern (aqua stapmolen, threadmill) ..

Beviel heel goed dus nu hopen op een aanbod, ik wordt vanavond gebeld :D

Oh wat jammer zeg, maar nu hopen dat het andere wel uitwerkt voor je :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:37

Helaas, ze zochten iemand met meer ervaring in de racepaarden ( waar ik wel een beetje geërgerd in ben want ik heb toen ik hun mailden gezegd dat ik 0 ervaring heb met racepaarden maar wel bereid ben om te leren..)
Maargoed, ze zou wel rondvragen op eventing stallen of die iemand zochten en anders mijn nummer doorgeven dus dat is wel heel aardig ! :)

Kreeg net een berichtje van de stal in Wellington, of ik misschien volgend weekend voor een paar dagen wou komen om mee te gaan met een jacht ! Even overna denken, heb namelijk niet echt het geld voor een retourtje wellington..