Halloween Fright Nights 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Halloween Fright Nights 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 02:55

Jammer dat er vandaag niemand was (of niemand die hier reageerde).
Het was een geweldige dag.. Inderdaad heeeel erg druk, maar dit hadden we verwacht, dus dat was verder geen probleem..
Huizen waren top, acteurs waren top.. Ben vol lof over de hele organisatie, want die moet gigantisch zijn..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:57

karuna schreef:
Ik snap een ding alleen totaal niet. Jaren geleden zijn we een keer met halloween naar walibi geweest (was toen alleen nog entree betalen de rest was gratis) en dat was eens maar nooit meer. Sfeer was naar, veel groepen die de boel lopen te verpesten, agressie enz.

Alleen de opzet in Movieworld is nagenoeg gelijk, daar betaal je nog steeds entree alleen, het is er ook idioot druk soms maar de sfeer is prettig ook in de drukte. De acteurs hebben alle vrijheid in bewegen, foto of niet. Geen beveiligers om zich heen nodig,(al lopen er voldoende rond trouwens) ze kunnen alleen rondlopen zonder problemen te krijgen. Er zijn wel eens kleine groepjes die proberen een acteur het lastig te maken en dat doen ze echt maar een keer }:) de eerste keer dit jaar twee knullen van een jaar of 15 denk ik. Na een kwartier dropen ze af met de staart tussen de benen omdat ze zo werden belaagd door een stel acteurs die ze bleven achtervolgen. Gna gna.

Al die jaren een keer wat meeemaakt, een doorgedraaide nederlander die in de wachtrij van een achtbaan begon in te meppen op de mensen voor hem. Eenmaal de achtbaan uit flipte hij verder, raakte mij ook en vernielde tussendoor ook nog even de shop. De man is snel en zorgvuldig afgevoerd door een bende bewakers en is meteen door de politie verder meegenomen. Maar dat stond dus los van Hallloween eigenlijk.

Waardoor zit er zoveel verschil in twee beide identieke parken in aanpak van Halloween en de sfeer?

Jammer dat je al die jaren geleden een nare ervaring hebt gehad met Halloween op Walibi. Dit is lang niet altijd zo hoor. Ik snap wat je bedoeld met een nare sfeer. In al die jaren kon ik ook meteen voelen wat voor avond het zou worden als ik het park op kwam. Daar zit altijd veel verschil in. Soms een drukke avond dat het toch rustig is op het park. Een rustige sfeer en mensen die puur komen voor halloween. Maar soms voelde ik me ook meteen naar bij binnenkomst. Hoop onrust in het park, veel herrie, en een redelijk lage leeftijd met veel groepen tussen de 16 en 20 jaar. Dan is het meestal uitkijken geblazen. Er zijn ook avonden dat er veel van dat soort groepen zijn en het toch rustig is, maar soms zijn die groepen ook juist heel vervelend.

Ik ben een aantal keren gaan kijken in MoviePark maar dat is al jaren terug. Wat toen heel erg opviel was de schmink die zeer slecht was, hele stukken niet meegeschminkt zoals oren, nek etc. En daarnaast dat alle acteurs handtastelijk waren. Wat les 1 is bij ons: raak de gasten niet aan. En in MoviePark deden ze niet anders, tot op het punt dat ik mister sissorhands bijna in mijn oog had zitten. Daarnaast vond ik daar ook de sfeer wisselen. Ben een paar keer achter elkaar gegaan en ook daar heb ik onrustige avonden gezien waarbij de sfeer ook niet best was.
Ik ben de laatste jaren niet meer op bezoek geweest daar, maar ik heb wel begrepen dat ze flinke slagen hebben gemaakt en tegenwoordig de schmink wel goed gedaan wordt en de handtastelijkheid stukken minder is geworden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:13

Toch vind ik dat je de sfeer zelf maakt.. Als er lui lopen te zieken, loop je de andere kant uit..

Wij hadden gisteren een fantastische dag.. Iets te laat vertrokken voor het mooie, maar zeker niet minder lol gehad..
Je weet dat het uitverkocht is en je weet ook dat het druk gaat worden.. Tja, pas je erop aan of ga niet.. Simple as that.. :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:16

Het zieken begon bij ons gisteren op de pakeerplaats.
Wat een onbeschofte asociale mensen heb je toch op de wereld bah.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:28

nine1987 schreef:
Toch vind ik dat je de sfeer zelf maakt.. Als er lui lopen te zieken, loop je de andere kant uit..

Wij hadden gisteren een fantastische dag.. Iets te laat vertrokken voor het mooie, maar zeker niet minder lol gehad..
Je weet dat het uitverkocht is en je weet ook dat het druk gaat worden.. Tja, pas je erop aan of ga niet.. Simple as that.. :j

Als bezoeker, ja gedeeltelijk waar. Je kan inderdaad de andere kant uitlopen, maar met vervelende mensen op het park slaat je eigen mood ook wel om op gegeven moment.

Als acteur/medewerker, helaas, dan moet er ingespeeld worden op het type volk wat er loopt. Iedere scare wordt namelijk afgepast op de persoon waarvoor ie bedoeld is. Bij naar volk, zul je ook zien dat er minder of minder heftig gescared zal worden op die mensen omdat iedereen probeert te voorkomen in elkaar getrapt te worden, wat helaas nog te veel gebeurd.
Ik ben zelf jarenlang acteur geweest en de laatste jaren als teamleider bezig geweest. Ik heb niets anders dan respect voor de meeste acteurs, omdat ik weet hoe het voelt om het enorm koud te hebben (bij sommige rollen heb je niet veel om het lijf), pijn in mijn lijf te hebben omdat je constant in een onnatuurlijke houding moet lopen/staan, in elkaar geslagen te worden door een te agressieve bezoeker, out gaan omdat je hebt onderschat hoe zwaar het is en niet genoeg gegeten hebt, na verloop van de avonden intens moe zijn omdat de meesten ook gewoon fulltime baan ernaast hebben.

Dus voor de mensen die overwegen om zich aan te melden, besef waar je aan begint!
Buiten dat is het natuurlijk wel enorm leuk, altijd feest, een grote familie en fantastisch als een beer van een vent voor je weg rent als een klein kind *\o/*

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:40

Het lijkt me inderdaad ook wel echt gaaf om daar als acteur te mogen spelen zeg! Ik vond dat jullie het goed deden en de outfits vond ik zo gaaf! Het is inderdaad wel fijn dat regel nummer 1 is de mensen niet aanraken. Mij maakt het niet zoveel uit als het maar geen vasthouden wordt, maar dat is heel persoonlijk voor iedereen en herrieschoppers kunnen nog meer gaan herrieschoppen als je ze aan zou raken. Het is inderdaad wel hard werken deze weken voor de acteurs. Geef de acteurs maar een thumbs up als je ze spreekt PowerReiner!

Beetje jammer dat er geweld gebruikt wordt tegen de acteurs, gebeurt dat regelmatig?

Ik overweeg echt om volgend jaar weer te gaan met een ander vriendengroepje die ook altijd er al eens heen wilden gaan. :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:08

Ja dat is inderdaad heel erg gaaf!
Mooi dat je het leuk vond.
Vanaf dit jaar werk ik daar niet meer, heb het wel heul erg lang gedaan. Ik ga er vrijdag heen als bezoeker met een ex-collega/ex halloweener.

Inderdaad, het aanraken is heel persoonlijk, maar tref je de verkeerde dan heb je een stomp op je neus te pakken of nog erger...

Het geweld gebeurd inderdaad regelmatig, maar niet altijd met opzet. Ik heb jaren geleden een keer gehad dat ik een stomp (vuist) op mijn gezicht kreeg van een bezoeker. Deze heb ik laten gaan en niet aangegeven bij beveiliging omdat het een schrikreactie was en die meneer enorm veel spijt van had. Dat soort dingen gebeuren vaak. Ieder jaar zijn er weer acteurs met zulke gevallen.
Maar er zijn nog veel meer gevallen waarbij het wel met opzet gebeurd. Soms zijn er groepen, waarbij er 1 jongen zo hard schrikt dat hij zich schaamt tegenover de rest van de groep en agressief wordt (ja echt, gebeurt regelmatig). Denk aan groepen die stoer moeten doen tegenover de rest. Sommige gaan zelfs in de weer met wapens, hierom is ook de strenge controle bij de ingang van het park (door schade en schande wordt men wijs) maar dat voorkomt nog steeds niet dat er een enkeling binnen komt met een wapen helaas.
Er zijn ook mensen die de acteurs willen laten schrikken, wat natuurlijk nergens op slaat. Het beste wat we kunnen doen is negeren en weglopen, maar soms schiet dat in het verkeerde keelgat.

Kortom, er zijn 1001 dingen te noemen qua geweld wat er gebeurd is, waar ook ik weleens slachtoffer ben geweest maar het blijft nog altijd een fantastisch leuk iets om te doen. Gezien er ieder jaar weer een groot aantal terugkerende acteurs zijn is het denk ik veilig aan te nemen dat het werk zo verschrikkelijk leuk is, dat de gevallen van geweld in het niet vallen. Dat vond ik ook altijd :)

Zoals ik zo mijn verhaaltje lees, lijkt het alsof je er niet veilig rond kan lopen als acteur haha. Dat valt best mee hoor. Er zit wel degelijk risico aan, maar ja, aan wat niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:31

Ja, heel hard misschien.. Maar ook als acteur weet je waar je aan begint.. Let wel: ik praat het ongepaste gedrag van bezoekers niet goed!!
Maar scares aangepast op de bezoeker, kan ik ook niet echt zeggen.. Ze deden toch allemaal vrijwel steeds hetzelfde eigen trucje steeds..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:50

nine1987 schreef:
Ja, heel hard misschien.. Maar ook als acteur weet je waar je aan begint.. Let wel: ik praat het ongepaste gedrag van bezoekers niet goed!!
Maar scares aangepast op de bezoeker, kan ik ook niet echt zeggen.. Ze deden toch allemaal vrijwel steeds hetzelfde eigen trucje steeds..

Nou dat vind ik niet helemaal opgaan hoor, als acteur weet je waar je aan begint. Ja ik denk dat veel wel duidelijk is maar ik denk dat ook velen niet weten dat je dan agressie veel gaat tegenkomen. Dat is natuurlijk ook niet helemaal logisch op een pretpark.

En scares worden wel degelijk aangepast per bezoeker. dat jij het als bezoeker niet als zodanig ziet, dat kan, maar het gebeurd wel degelijk. Dat kun je echt van mij aannemen.
Daarmee bedoel ik overigens niet dat een hele scare veranderd maar meer: hoe dichtbij kan ik komen bij deze persoon. Bij de een kan je echt in their face, bij de ander moet je genoegen nemen met 15 cm afstand. Het zit 'm allemaal in dit soort kleine verschillen die het verschil kunnen maken. En dat moet je inschatten bij iedereen die je als acteur wilt scaren.
Het is lastig uit te leggen, maar hoe moeilijk dit is zul je pas weten wanneer je het zelf gaat doen in een mierenhoop.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:52

Oh op die manier.. Dat klopt, dat viel me inderdaad op, maar ik dacht meer dat dat toeval was.. (had t intussen ook druk met mijn eigen vege lijf redden :') )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:09

Ik ben vorig weekend geweest en wat gaaf zeg!

Enige faal was dat ik in Jefferson (nog wat) een spook mij wou laten schrikken terwijl ik dr allang had gezien ':').
Maar ik vond het bij de Robin Hood (ambulance enzo), in het licht al griezelig, durfde er niet in het donker heen..

Verder ben ik niet bang aangelegd, maar vond die mensen daar zo goed en stiekem een beetje eng. Vooral die vrouw met baby en die vrouw in haar paarse jurk.

Ook wel hilarisch als mensen gaan rennen en de acteurs er achter aan rennen.. Heb ook wel led vermaak gehad daar hoor :').

Maar, wat ik me afvraag, is het met Halloween zelf extra eng?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:22

Ja, met Halloween zijn er nog weer extra shows en nog meer acteurs.
Ik vond in Haunted Holidays dat meisje met het gebroken hart echt gruwelijk, dat huilen ging door merg en been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:22

Jolien87 schreef:
Ik vond in Haunted Holidays dat meisje met het gebroken hart echt gruwelijk, dat huilen ging door merg en been.

Wauw die heb ik gemist, waar ongeveer was die?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:26

Die heb ik ook gemist..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:26

Jolien87 schreef:

Die was idd erg eng :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:27

Ik schrok me een ongeluk van de kerstman die uit de kerstboom kwam :').

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:28

Dat is volgens mij op 31 oktober dat het enger is dan anders..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:30

[***] schreef:
Jolien87 schreef:

Wauw die heb ik gemist, waar ongeveer was die?

Die zat op een bankje voor een soort van prieeltje te huilen met een bloedend hart in haar handen. Dat huilen ging via een microfoon dus dat ging echt heel hard. Als je er langs liep dan zat ze rechts van je.

Citaat:
Ik schrok me een ongeluk van de kerstman die uit de kerstboom kwam

Aaah ik wist het! Wij liepen langs die kerstboom en zeiden nog dat daar iets mee ging gebeuren maar niet dus. In plaats daarvan stond de kerstman rechts om de hoek, net voorbij de kerstboom. Opzich ook wel goed, want we waren zo op de boom links van ons gefixeerd dat we geen oog meer hadden voor de hoek aan de rechterkant waar de kerstman uiteindelijk stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:30

Ess_Ramona schreef:
Ik schrok me een ongeluk van de kerstman die uit de kerstboom kwam :').

Ik keek de verkeerde kant op :')

@Jolien87, aah daar! Ik viel daar bijna, aangezien ik in een gat stapte :j dus ik heb haar wel zien zitten, maar niet gehoord..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:31

Wees blij :').

Lach me niet uit, maar ik schrok serieus van een beveiligingsman :').

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:32

Die heb ik ook niet gezien..
Die jefferson manor en de psycho shock vond ik toch wel het beste..
Al was t bij de villa wel prettig dat je film kon kijken in de wachtrij :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:33

Ess_Ramona schreef:

Held :')
Ach troost je.. Een uit ons groepje is huilend uit jefferson manor gehaald :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:33

Ik kreeg nog een kus van de "jongen" die als een soort van zombie-picolo verkleed was. Die zag mijn verjaardagssjerp en kwam al smakkend op me af terwijl we in de rij stonden voor Haunted Holidays. En ik kon ook niet echt een kant op, dus ik heb het maar over me heen laten komen. :')

En nee dan de persoon die net na het huis van Haunted Holidays in de bosjes zat verstopt. Dan kom je dus met hartkloppingen uit dat huis en sta je op het punt om even diep in te ademen en bij te komen, springt er ineens zo'n figuur voor je.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:34

Ess_Ramona schreef:

Had ik ook _O-
in de villa. Stond er eentje in het hoekje bij dat meisje die op dat bed lag te spartelen. Ik schrok en toen zei hij "ik ben niet eng " en toen moest ik lachen haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:36

Villa ben ik niet in geweest.

Hahah die picolo was zo grappig! Te grappig om eng te vinden :').

Uhm, welke pschyco schok?

Haha, bosjesman had ons al gezien, toen wou hij opspringen en keken wij van:'Serieus"?

Die beveiligings mannen waren ook wel eng hoor, maar ze helpen je wel als je het echt eng vind!