Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendlyJarig

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:19

Nu nog? Ik dacht dat alle toegang van wie dan ook anders dan de piloten en boordwerktuigkundige niet meer wat toegestaan na 9/11...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:33

Esmee_98 schreef:
Sokje_6 schreef:
Als ik naar Zuid-Afrika vlieg wil ik met Kulula :') Lijkt me hilarisch!

''Bij het plotseling wegvallen van cabinedruk zullen maskers uit het plafond tevoorschijn komen. Stop met schreeuwen, pak het masker, en trek deze over uw gezicht. Indien u samen met een kind reist, plaatst u dan eerst uw eigen masker voordat u uw kind helpt. Reist u met meerdere kinderen, kies dan uw favoriet.''
''Denkt u bij het verlaten van het vliegtuig aan uw bezittingen. Alles wat achtergelaten wordt zal gelijkmatig worden verdeeld onder de stewardessen. Gelieve geen kinderen of echtgenoten achter te laten.''
''Denkt u bij het verlaten van het vliegtuig aan uw bezittingen. Indien u toch wat achterlaat, zorgt u er dan alstublieft voor dat het iets is waar wij ook wat aan hebben.''

En het vliegtuig is ook al zo handig: http://capetownrocks.nl/nieuws/wp-conte ... banketstaaf-2.jpg

Is dit serieus? :') :') _O-

:') Yep, hier meer! http://capetownrocks.nl/nieuws/kulula_d ... tschappij/

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:07

wie het nou gelooft of niet het is echt waar.
echt zigzaggen was het niet maar wel redelijk scherpe bochten hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:11

Je verhaal is een beetje ongeloofwaardig sorry.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:00

Ik geloof ook niet helemaal dat zigzaggen mag.. En riskeren piloten met dergelijke acties hun baan niet? Nee sorry... Dream on..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:01

friendly schreef:
Ik geloof ook niet helemaal dat zigzaggen mag.. En riskeren piloten met dergelijke acties hun baan niet? Nee sorry... Dream on..

Als passagier zijnde zou ik dat ook helemaaaaaal niet tof vinden :')

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:04

Om daar nog maar niet over te spreken :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:08

Marjoow schreef:
friendly schreef:

Als passagier zijnde zou ik dat ook helemaaaaaal niet tof vinden :')

Haha, tenzij hij het meldt. 'Jongens, ik moet op verzoek van dit meisje hier wat bochten maken. Schrik niet!' :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:43

Op onze vlucht Hongkong - Amsterdam zaten we met zn 4e in de midden rij en dus niet naast het raam.. Omdat er niemand bij de nooduitgang zat en mijn moeder en ik door het raam naar buiten wilde kijken mochten we daar gaan zitten van de stewardess! :D

Normaal betaal je daar bij cathay passafic $100 extra voor maar we mochten er zonder bij betaling gaan zitten! Super lief van de stewardessen! *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:49

Hadden wij bij KLM naar Stockholm ook in april. Mijn vader is nogal groot en zat een beetje krap. Maar voor twee uur best goed.
Toen kwam de steward vragen of hij misschien wat ruimer wilde zitten want er was nog wel een plekje met meer beenruimte. Werd BC :+ had inderdaad meer ruimte. Alleen bij de landing moest hij weer op de geboekte stoel gaan zitten :)
Was een rustige vlucht

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:16

Keet schreef:
Half drie in de ochtend? Volgens mij komen er dan geen passagiersvluchten binnen op Schiphol ivm de omwonende en het geluid

Wij landen de terugweg ook rond deze tijd, dat kan dus wel kloppen. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:20

Petrichor schreef:
Keet schreef:
Half drie in de ochtend? Volgens mij komen er dan geen passagiersvluchten binnen op Schiphol ivm de omwonende en het geluid

Wij landen de terugweg ook rond deze tijd, dat kan dus wel kloppen. :j

Er landt deze nacht meerdere vliegtuigen per uur. Dus dat kan zeker kloppen :j
http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vlucht ... rport_from

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:23

In de nacht landen meestal charter vliegtuigen vanaf ongeveer 5.00 landen ook intercontinentale vluchten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:45

Oh bij de nooduitgang mogen wij ook best vaak, want mijn vader is bijna 2 meter lang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:55

Toen ik en zusje in de cockpit mochten kijken was er maar 1 plek over tijdens de landing. Ik moest toen weer ergens anders zitten. Dus lijkt mij sterk dat jullie wel met 2 personen konden zitten.

Linseybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:51

Sorry maar dat verhaal met dat zigzagen en extra bochten maken dat klopt gewoon niet want ten eerste ze moeten zich aan de vluchtroute houden dus die bochten zien z op de radar en dat zigzaggen als je geland bent sorry maar er zijn meerdere mensen in vliegtuig dus ga nii dromen en zeggen dat het echt waar was

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:16

friendly schreef:

extra bochten in de lucht geloof ik ook niet zo in..

zo'n bocht is echt enorm met een jumbo of fikse lijndienst (en die vakantievluchten gaan meestal toch niet met kleine vliegtuigjes). Een vliegtuig dat even moet 'circelen' boven schiphol komt bijna over den helder heen.

extra 'bochtjes' houdt dus in, links om rechtsom.. anders zou hij een circle moeten vliegen om weer rechtuit te gaan.. Deze 'bochtjes' zullen al tientallen kilometers duren.. daar merk je niets van..

van zo'n circel 'boven schiphol' merk je al vrijwel niets.. alleen dat de zonstand veranderd..

wat een vliegtuig wel kan en 'mag' doen.. is 'groeten' .. en ook dat kun je doen daarbij lijkt het net of ze een 'bocht inzetten.. maar het enige dat ze doen is langzaam iets hellen zodat de vleugel 'tipt' en weer terug ophoog.. denk eerder dat hij dat bedoelt..

maar zoiets duurt al minuten omdat je niet even 'op' 'neer' kunt doen voor je de halve passagierslijst in paniek hebt.

de enige die voor het 'plezier' soms een 'bochtje' draaien.. daar heb ik van gehoord, maar zelfs dan is het maar de vraag of het ' mag' .. zijn kleine snelle toestellen die een bekende piloot in een lijndienst 'groeten' door een circel erom heen te vliegen.. maar voor die bewegin in de lucht moet je al toestemming in winnen, en laten goedkeuren anders zit je flink in de oliebol...

wat ze dan doen is 'langscheren' door de veel hogere snelheid liggen ze al heel snel kilometers voor, dan draaien, het vliegtuig weer passeren, ruim erachter opnieuw draaien en het vliegtuig opnieuw passeren om vervolgens je weg te vervolgen..

maar luchtverkeersleiding is daar al niet blij mee, vanzelfsprekend.. en de enige waarvan ik het gehoord heb is een straaljager die op deze wijze een jumbo groette.

-------------------------

'Bewijzen' dat hij kan sturen op de grond is natuurlijk ook totaal overbodig, immers jullie zaten in de cockpit en de weg naar de aankomst is niet recht.. wat je ziet is dat hij kan taxieën..

al met al heb ik ook zo mijn twijfels over dit sterke verhaal..

en geen van de passagiers heeft zich ook beklaagd over rare bewegingen van het vliegtuig?

--------------------------------------

heb het voor de zekerheid nog even opgezocht.. een van de scherpste bochten in het vliegverkeer die mij in het geheugen gegrift staat was al een behoorlijke diameter.

bij de bijlmerramp heeft het vliegtuig op het laatste moment een scherpe bocht in gezet.. zo staat het ook beschreven.. als je het kaartje opzoekt dan zie je hoeveel kilometers die bocht wel niet bestrijkt..

als je dit 'vrijwillig' in de lucht doet, wijk je dus veel te ver van je vliegroute af en breng je het andere vliegverkeer in gevaar... en ik ga ervan uit de de 'scherpe' bocht uit dit verhaal toch echt minder scherp is dan de scherpe bocht die dat toestel in nood maakte.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-07-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:19

purny schreef:
In de nacht landen meestal charter vliegtuigen vanaf ongeveer 5.00 landen ook intercontinentale vluchten

De hele nacht door landen er ook gewoon intercontinentale vluchten, althans op Schiphol. Hoogst waarschijnlijk stukken minder als overdag, maar ze landen wel gewoon.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:24

Petrichor schreef:
purny schreef:

De hele nacht door landen er ook gewoon intercontinentale vluchten, althans op Schiphol. Hoogst waarschijnlijk stukken minder als overdag, maar ze landen wel gewoon.

klopt inderdaad..

er vertrekken alleen geen vluchten op bepaalde uren.. aankomst ook stukken minder maar niet 0..

daarnaast heb je idd charters, maar ook vrachtvluchten.. die vertrekken en landden meestal op Oost, maar dat is in kilometers nihil te noemen vooral in de lucht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:29

inmiddels ook info opgezocht over het aantal stoelen in de cockpit..

overal staat 2 stoelen in de cockpit en 1 opvouwbare voor een observer.

in alle grotere toestellen zijn er in totaal 3 klapstoelen aanwezig 1 daarvan is voor de observer in de cockpit de anderen bevinden zich elders in het toestel.

ik zie dus niet hoe er met een vriendje tijdens het stijgen en dalen in de cockpit verbleven kan zijn..

graag foto's van deze gebeurtenis.. want die zul je toch wel gemaakt hebben? is immers een once in een lifetime gebeurtenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:37

elenaMM77 schreef:
inmiddels ook info opgezocht over het aantal stoelen in de cockpit..

overal staat 2 stoelen in de cockpit en 1 opvouwbare voor een observer.

in alle grotere toestellen zijn er in totaal 3 klapstoelen aanwezig 1 daarvan is voor de observer in de cockpit de anderen bevinden zich elders in het toestel.

ik zie dus niet hoe er met een vriendje tijdens het stijgen en dalen in de cockpit verbleven kan zijn..

graag foto's van deze gebeurtenis.. want die zul je toch wel gemaakt hebben? is immers een once in een lifetime gebeurtenis.

Precies. Ik kon toen ook niet blijven zitten. Alleen mijn zusje. We mochten in de cockpit komen omdat wij dankzij stichting doe een wens naar Amerika mochten.

Zal vanavond de foto's eens opzoeken.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:37

Zullen we weer verder gaan met de leuke gebeurtenissen? :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:00

echt hilarisch is het niet (wel in mijn reisverslag, wat verdwenen is van internet zucht jammer)..

maar ik vraag mij af of de volgende mensen dit herkennen

je board voor een lange vlucht, nog maar net opgestegen.. je kijkt eens wat voor films er zijn en hoe laat ze beginnen (ja zo'n loop dus) en zit binnen een minuutje mooi..

je zet je koptelefoon nog even af en gaat apies kijken om je heen..

begint de piloot in zeer gebroken engels, door zijn krakende geluidsinstalatie vertellen op welke vlucht ik zit.. Gelukkig wist ik dat al, ik had m zelf geboekt en betaald en eruit kon je ook al niet meer (wellicht handig als ze dat eerder doen?).

echt niet te hachelen dat geluid.. dus je denkt.. minuut om, film begonnen! dus je zet je koptelefoon op..

Hebben die valsspelers niet de boel op pauze gezet.. Je hoort wel wat hoor..
De stem van de piloot, nog steeds krakend en onverstaanbaar maar nu wel 20x versterkt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:20

Had ik bij Icelandair. Telkens als er iets werd omgeroepen ging het scherm op pauze :) Maar daarna gaat de film gewoon weer verder :D

Trouwens echt een goede maatschappij Icelandair. Heb heel fijn gevlogen, eten en drinken gekregen (ik vloog via IJsland naar Canada) en heb films en series kunnen kijken! Recente, dus geen oude dingen die je al 3x hebt gezien :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:30

Bij United kan ik ongeveer meer dan 100 films kijken... zal vast wel wat leuks tussenzitten op die 10,5 uur.