Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:17

Cindeeh schreef:
Ik had gelezen dat een gewone reisverzekering Tot max 60 dagen geld. Dus dat komt mooi uit. Zou evt en extra sport upgrade moeten erbij doen.

Dat is alleen nodig voor 'extreme' sporten, en volgens de meeste verzekeraars valt paardensport daar niet onder. :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:26

Gowlan schreef:
Cindeeh schreef:
Ik had gelezen dat een gewone reisverzekering Tot max 60 dagen geld. Dus dat komt mooi uit. Zou evt en extra sport upgrade moeten erbij doen.

Dat is alleen nodig voor 'extreme' sporten, en volgens de meeste verzekeraars valt paardensport daar niet onder. :D

Oooh kijk is aan.

Mijn vader ia aanvullend verzekerd en ik val als het goed is onder hem.dus hoef niet eens te verzekeren zelf

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:28

Cindeeh schreef:
Gowlan schreef:

Oooh kijk is aan.

Mijn vader ia aanvullend verzekerd en ik val als het goed is onder hem.dus hoef niet eens te verzekeren zelf

Laat je daarover goed informeren hoor, ik had dat dus ook maar heb mooi toen voor amerika een reisverzekering af moeten sluiten omdat mijn moeder gewoon in nl bleef.
Heel vreemd maar bij ons gelde de verzekering alleen ook voor mij als de hoofdverzekerde (in dit geval mijn moeder) ook mee was op reis.. kromme wereld ja :')

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 20:33

Nou ga ik van de zomer zelf naar Frankrijk met de auto van m'n ouders, Begin Mei auto voor de APK geweest en helemaal goedgekeurd ( wel wat dingen vervangen maar verder prima. )
Maakte we ons nog druk om de voorbanden.. Dus daar naar laten kijken, nee was allemaal goed en geen probleem.
Alleen hadden ze dan de achter banden en de voorbanden omgewisseld, maar ze zouden nog flink wat kilometers mee kunnen.
Waren mijn ouders dit weekend naar Engeland geweest met de auto. En vanmiddag wilde mijn vader weggaan om hem schoon te maken was de achterband helemaal leeg. Zat er een vette asfalt spijker in. Naja oke kan gebeuren, dus mn vader naar de Kwikfit zeiden ze daar dat ze niet snapte dat die achterbanden door de APK gekomen waren en dat ze allang vervangen hadden moeten worden :=
Dus als die spijker er niet ingekomen was hadden die banden ook nooit vervangen geweest..

Zie ik allemaal alweer ramp scenario's gebeuren van de zomer :')

ZusJacobs

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:58

Hier ook een doorlopende reisverzekering :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:09

Wat een stilte hier..

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:15

Wauw dames heb even weer even bij gelezen.
En er sprongen ineens vragen in mij op.
Hebben jullie allemaal een contract getekend voor het werk? En heeft er iemand ervaring in een bedrijfsongeval of botbreuken opgelopen tijdens werken.. Hoe je dat kunt regelen, ik heb en kan in Nederland geen verzekering afsluiten en in Norge waar ik woon heb ik er ook geen (weet ook niet of ze dat kennen eigenlijk) weet iemand hoe ik dat dan zou kunnen regelen? :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:35

Love1992 schreef:
Hebben jullie allemaal een contract getekend voor het werk? En heeft er iemand ervaring in een bedrijfsongeval of botbreuken opgelopen tijdens werken.. Hoe je dat kunt regelen, ik heb en kan in Nederland geen verzekering afsluiten en in Norge waar ik woon heb ik er ook geen (weet ook niet of ze dat kennen eigenlijk) weet iemand hoe ik dat dan zou kunnen regelen? :)

Ligt er een beetje aan, via sommige werkgevers krijg je een werkvisum als je voor langere tijd naar het buitenland gaat.
Binnen europa ben je niet verplicht om een werkvisum aan te vragen, want je mag overal gewoon werken.
Verder zijn de meeste bedrijven wel zo dat zij de ziektekosten voor je betalen, anderzijds kun je het beste een doorlopende reisverzekering afsluiten.

Ik heb trouwens ook een ander verhaal..

Ik ga niet meer naar India.
Lang verhaal, maar zal het proberen uit te leggen:

Het meisje waarmee ik zou samenwerken (ik noem haar even A.) op de stal in India, is vertrokken.
Zo op zich nog geen reden om zelf de reis af te blazen, maar haar verhaal erachter wel.
In de afgelopen week is er een nieuwe trainer bijgekomen, van Indiase afkomst.
Even een citaatje van A. uit ons gesprek: "Things have been pretty oliebol the last week, we have a new trainer here to work with the stallions and teach them to pace (for some ungodly stupid reason I don't understand) and he's pretty in humane, as in using a double jointed ported Pelham with spikes on it. Blood pouring out of the poor horses mouth." En zo gaat het dus nog wel verder..
A. heeft geprobeerd te praten met de eigenaren, evenals met de mensen waar zij verbleef die zelf ook uit new-zeeland kwamen, maar kon hier niets tegenin brengen.
Ze heeft aangegeven dat ze haar best doet om de conditie van de paarden op peil te brengen en ze niet op deze manier wilde samenwerken met iemand, waarna ze een grote mond kreeg en terug is gebracht naar haar appartement. :+

Naja het verhaal is natuurlijk nog vele malen langer, maar dit is een reden voor mij om er niet naartoe te gaan. :n

Wellicht in de toekomst als de omgangsvormen vele malen verbeterd zijn, maar anders niet.

Wel heb ik nog meerdere plekken aangeboden gekregen (al ben ik kieskeurig), zo ook op een stal in schotland als 'summer student'.
Ik zit te twijfelen of ik dit ga doen, het lijkt me eerlijk gezegd wel een leuke ervaring op een plek waar ik anders denk ik nooit zal komen. :P
Ik heb op dit moment de eerste keus.. dus zal ze niet te lang mogen laten wachten..

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:55

@gowlan bedankt voor je reactie..
Maar tjeee wat een verhaal, kan me goed voorstellen dat je dan afschrikt. :( jammer

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:09

Jeetje Gowlan wat een verhaal, ergens wel fijn dat je dat nu hoort, lijkt me echt naar om er daar achter te komen dat het op die manier gaat :(

Mijn vliegtuig naar Estland vertrekt morgen om 9:15 *\%/* *\%/*
Ik heb er zoooooo'n zin in :):)

Tas in pakken ging met bloed (letterlijk :+ :') ) zweet en tranen, jeetje ik moet daar ook nog 4 uur met een bus, dus wilde (en mocht) maar 1 tas meenemen, en 2 stuks handbagage, maar ik heb nog nooit zo veel kleding in 1 tas gepropt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:17

Haha je wordt er goed in! Mijn backpack tas is niet de grootste maar mensen waren echt verbaast wat er in zat! Zomer en winterkleding, schoenen echt alles! Nu ik met de auto ga hoef ik me daar niet zo druk om te maken :D Lekker veel mee haha :')

En wat een verhaal!!! Brrr dat wil je echt niet zijn.. getver wat zijn er toch een nare mensen op deze wereld!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:23

Spannend Kim !

Wat een naar verhaal zeg.. Goed dat je dat van te voren hoort!

Ik ga ook over een maand al naar Spanje, heb er zin in!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:18

Ja ik ben zeker blij dat ik dit vooraf weet..
Ik heb inmiddels wel mijn keuze gemaakt, en ik ga definitief naar Schotland. :D
Ik ben nu aan het kijken voor de tickets, ik heb momenteel 4 juni op het oog.
Nu zie ik dat je bij easyjet alleen met creditcard kunt betalen en die heb ik niet (ook m'n ma niet).
Heeft iemand enig idee hoe ik ditzelfde ticket kan boeken + direct bagage bijboeken, maar je met iDeal oid kunt afrekenen?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 05:36

Love1992 schreef:

Ik brak mijn nek, maar viel van racepaard, dus gebeurde onder werktijd. Was voor mijn baas zijn verzekering.
Mijn visum is trouwens goedgekeurd, wannabe aussie for life :D

Heftig verhaal Gowlan, snap dat je er dan niet meer heen wilt..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:55

Gowlan schreef:
Ja ik ben zeker blij dat ik dit vooraf weet..
Ik heb inmiddels wel mijn keuze gemaakt, en ik ga definitief naar Schotland. :D
Ik ben nu aan het kijken voor de tickets, ik heb momenteel 4 juni op het oog.
Nu zie ik dat je bij easyjet alleen met creditcard kunt betalen en die heb ik niet (ook m'n ma niet).
Heeft iemand enig idee hoe ik ditzelfde ticket kan boeken + direct bagage bijboeken, maar je met iDeal oid kunt afrekenen?

Je kunt van VISA een voucher kopen om online mee te betalen. Ze hebben ook een zeg maar pre paid creditcard. Daar moet je eerst geld op zetten voor je het kan uitgeven. Die zijn erg handig om op het internet bij dubieuze webshops te kopen. Er kan nooit meer afgeschreven worden dan er op staat. Voor op reis is een card handiger als een voucher. Zowel VISA als MasterCard hebben zoiets.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:25

@ Love1992, ik heb het niet helemaal gevolgd, maar ga je nog steeds naar Denemarken? Als je hier namelijk ingeschreven wordt (zeker met een baan voor langere tijd) dan ben je ook gewoon verzekerd.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:39

Goddamnit Piep Hemelvaart.. Apk duurt langer dan verwacht en de auto kan pas zaterdag klaar zijn.. Grrrr Ik wil niet nog 2 dagen langer hier zitten!!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:35

Klopt het dat een 187 visa duurder is dan een 457 visa? Wat is hier de reden van? Wat is dan het voordeel van een 187 visa? Dat snap ik even niet.. :P

Voor de duidelijkheid, ik doel op een visum in Australie ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:46

Voor een 187 visum moet je gesponsord worden door een bedrijf, ook nog in een bepaalde regio en branche etc., die krijg je dus pas als je 2 jaar daar heb gewerkt. En kost ook zo'n 10.000 dollar ;) Daarna krijg je je permanent resident, dan ben je dus inwoner van Australië.

Een 457 visum is gewoon een Working Holiday visum, dan kun je een jaar lang (met mogelijkheid tot verlengen van een jaar als je 88 dagen boerderijwerk hebt gedaan) werken en reizen. Die is speciaal voor backpackers en kost ongeveer 300 dollar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:09

SpikkelFire schreef:
Voor een 187 visum moet je gesponsord worden door een bedrijf, ook nog in een bepaalde regio en branche etc., die krijg je dus pas als je 2 jaar daar heb gewerkt. En kost ook zo'n 10.000 dollar ;) Daarna krijg je je permanent resident, dan ben je dus inwoner van Australië.

Een 457 visum is gewoon een Working Holiday visum, dan kun je een jaar lang (met mogelijkheid tot verlengen van een jaar als je 88 dagen boerderijwerk hebt gedaan) werken en reizen. Die is speciaal voor backpackers en kost ongeveer 300 dollar.

457 is geen backpackers visum, het is een speciaal business/sponsor visa en zit ook tegen de 10.000$. Je hebt na 2 jaar je resident en na 4 jaar je paspoort.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:04

Ik was inderdaag in de veronderstelling dat 457 het 4 jarige werkvisum is ja!

Maar de kosten zijn dus voor beide ongeveer gelijk? En hoe komen jullie op 10.000 dollar uit? Want als ik op de site van de immigratiedienst kijk staat daar dat het rond de 1000 dollar kost? Dat is nogal een verschil!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:08

Omdat ik de offerte heb gezien die mijn baas heeft betaald voor mijn 457. Daarbij is er een agency ingeschakeld, en dat kost ook wat.. Nu ligt het er aan welke je ook uitkiest begreep ik, die van ons had 100% slagingskans, en dan betaal je -denk ik- ook wat meer.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:04

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:15

Super!

En hoe is dat nou, aan de andere kant rijden? Lijkt mij ontzettend eng!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:36

Super simpel... is vast niet voor iedereen zo maar ik hoef er niet eens over na te denken.