Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madelief88 schreef:Ik denk Stef, heel eerlijk, dat je echt spijt gaat krijgen als je Maan verkoopt. Je bent zo blij dat je hem weer terug hebt, heb je volgens mij vaak horen zeggen dat hem verkopen een hele grote fout hebt. Ik weet natuurlijk niet hoe je financiën in elkaar steken, 1200 euro is een hoop geld, maar het scheelt dat je wel betaald krijgt en weinig kosten hebt, dus in enkele maanden vast bij elkaar. Over het laten wennen zou ik me geen zorgen maken, ik denk dat Maan daar net zo zou genieten als jij, springen vindt ie zo leuk!
Komt misschien even heel rechtstreeks en direct over, maar bedoel het echt goed
chocobroodje schreef:Als ik TS haar verhaal lees lijkt het mij juist heel logisch het dier te verkopen....
Buiten het dure transport verhaal zie ik ook wel andere redenen. TS geeft duidelijk aan te willen springen/crossen/en hoger (geen B of L) dressuur te willen rijden, en haar paard is daar (wat ik uit het verhaal haal) niet geschikt voor.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik zelfs erover heb gedacht om voor mijn hond een andere plek te zoeken i.p.v. de stress van het vervoer naar Ierland.. Mijn hond is ook enorm gevoelig en kan slecht tegen verandering.. Hier uiteindelijk besloten om het niet te doen, maar ik bedoel maar te zeggen, onderschat die reis echt niet... Je gaat van hoek van holland naar Harwich, dat is al 8 uur varen. Dan rijd je dwars door Engeland naar Holyhead, ook weer 7 uur rijden. Dan heb je daar de ferry naar Dublin die doet er zo'n 5 uur over. En dan van Dublin naar (TS haar geval) Thurles (ook nog een dikke 2/3 uur rijden). Het is niet voor niks dat internationale Ierse ruiters zelden IN Ierland zelf nog zitten.. Die huren vaak een stallencomplex (of iig een deel) aan deze kant van de zee.
ALs ik alles bij elkaar op tel kan ik me de overweging heel goed voorstellen... Maar misschien kun je je paardje eerst een jaar verleasen? BV aan je bijrijdster?? Als het niet werkt kun je hem altijd nog over laten komen.
Amandavd schreef:Een hele stomme vraag misschien, zou je Maan niet in kunnen zetten op je werk? Dat hij wat licht werk doet met klanten, en zo zijn eigen brood verdient?