Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:32

lieveli schreef:
Ik hoop oprecht dat je geen spijt krijgt van je vertrek. Ik wens je het beste!

Ik hoop het ook, het is een keuze die ik nu maak. Ik heb er wel goed over nagedacht. Dankjewel!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:37

Als je leerkracht Engels wil worden is het dan geen idee om in overleg te gaan met je school in hoeverre een langdurig verblijf in een Engelstalig land een meerwaarde voor je opleiding kan betekenen? Wellicht kunnen ze om die reden een andere oplossing voor die toets bedenken? Lijkt me wel een interessante aanvulling op je cv later namelijk.
Laatst bijgewerkt door BelleFleur op 17-03-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:48

BelleFleur schreef:
Als je leerkracht Engels wil worden is het dan geen idee om in overleg te gaan met je school in hoeverre een langdurig verblijf in een Engelstalig land een meerwaarde voor je opleiding kan betekenen. Wellicht kunnen ze om die reden een andere oplossing voor die toets bedenken? Lijkt me wel een interessante aanvulling op je cv later namelijk.

Dat heeft verder voor hun geen meerwaarde. Ik moet gewoon slagen voor de toets en voor het gesprek en dan zit het goed :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:02

Ik hoop dat je slaagt (voor de test). Als je je keuze al hebt gemaakt en goed overnagedacht hebt zoals je al zegt hoop ik dat je wel een leuke ervaring in ausfralie hebt gehad ondanks de korte tijd... veel mensen zetten die stap al niet. Om te gaan, ik vind het aan een kant wel sterk dat je gewoon terug gaat ondanks andere mogelijkheden en meningen!

leonie1988

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:19

Het is zeker een positieve ervaring geweest, ondanks de korte duur. Ik heb er veel van geleerd. En ik weet dat ik nu alle opties heb, dat is juist het fijne. Daarom begin ik lekker aan een nieuwe opleiding. En teruggaan naar Australië (voor een paar weken reizen) is altijd een optie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:02

Pff, wat een wending opeens zeg! Ik denk dat ik (als heimwee geen rol speelt) nog even rond zou trekken, al is het maar 2 weken ofzo. Maar dat komt misschien omdat ik geen fan ben van vliegen, dus als ik dan eenmaal ergens zou zijn, zou ik het maximale eruit willen halen :D Als je opleiding over een paar maanden begint heb je in de periode van je test, tot het beginnen van de opleiding, nog tijd om je spaargeld weer aan te vullen met een tijdelijke baan. Maar als heimwee wel een rol speelt zou ik lekker zo snel mogelijk weer naar huis gaan. Ik ben zelf dol op nieuwe dingen ontdekken, maar dan wel met iemand erbij, hahaha.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:26

Och wat zonde vind ik het eigenlijk! Maar je kreeg toch betaald en nu nog een maand doorbetaald? Kun je daar niet eventjes op teren en dan op zoek gaan naar (bij)baantjes in Australië en zo nog even rondreizen tot half april? Of mag dat niet met dit visum?
Dan kun je nog wat meer zien van Australië.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:40

Ik heb er even over na moeten denken of ik wat ging typen ja of nee... Ik weet exact hoe je je voelt, toen ik amper 2 maanden in Australie woonde had ik precies hetzelfde. Ik wilde naar Nederland, wist dat ik weer wilde studeren, en was vastbesloten dit door te zetten. Australie was mijn land toendertijd niet, omdat ik te veel op Nederland bleef hangen. Heimwee, ver-schri-kke-lijk, iedere ochtend stond ik bijna huilend op en spendeerde ik een lange tijd op facebook om jaloers te zijn op alle Sinterklaasverhalen met familie. Ik had al bijna mijn tickets naar huis geboekt en was vastbesloten om weer te gaan studeren, Australie kon me wat.
Na lang nadenken heb ik mezelf een schop onder mijn kont gegeven. Heb gezegd dat ik een jaar weg zou gaan, en no way dat ik in dat jaar naar huis zou gaan. Ik zou eerst alles maar dan ook echt alles gaan proberen om over die heimwee heen te komen. Al moest ik een maand sinaasappels plukken om daarna een busje te kunnen betalen om rond te touren, het zou mij een worst wezen.
Ik ben op 6 maanden van baan gewisseld, en heb een week lang me zo verschrikkelijk gevoeld. Niet meer overnagedacht anders blijf je erin hangen. Na die week had ik nergens geen last meer van, als me iets tegenstond deed ik er direct iets aan. Nu zit ik in Nederland bijna te huilen dat ik na 14 maanden weer hier ben, wachtend op een... jawel permanent visum. Voor mij geen Nederland meer, het is te vol, te krap, geen leuke mensen (uitzondering daar gelaten) en bied hier geen kansen meer.

Geef het alsjeblieft, alsjeblieft nog een paar weken, doe iets voordat je naar Nederland vliegt. Ik kan je zo het email adres geven van minstends 5 mensen die exact hetzelfde deden als jouw, en allemaal hadden ze in de eerste week bij thuis komst al spijt.
Ik heb met zo veel mensen gewerkt die backpackers waren, of meisjes die dachten de baan van hun leven gevonden te hebben, en ik weet exact wanneer de heimwee toeslaat. Iedereen zei exact hetzelfde, ze wisten precies wat ze in hun Eigen land gingen doen en wilde niet meer in Australie blijven, ging bij iedereen hetzelfde. Je gaat je er zo op focussen dat je alles afsluit.

Werkelijk waar, gooi deze kans niet weg, je gaat er spijt van krijgen...

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:09

Of je krijgt geen spijt, zo'n geval zit hier.. Ik was weliswaar niet naar Australië maar naar een ander land ook compleet anders dan Nederland. Ik ging daarheen om nog beter paarden te leren trainen en over hun manieren te leren, ik wou toch zeker een half jaar daar blijven. Heimwee was verschrikkelijk maar draagbaar, en toch ben ik veel eerder naar huis gegaan! Spijt van? Geen dag! Het is nu een jaar geleden en ik heb er veel van geleerd, bijvoorbeeld voor mezelf opkomen als dat moet (door uiteindelijk weg te gaan voor mezelf). Ik dacht nog ik moet mezelf bewijzen en blijven, nee helemaal niet, het is mijn leven.

Wat ik probeer te zeggen is TS volg je hart :) als jij je doel daar bereikt hebt, perfect toch? Je hebt weer een doel gevonden om mee verder te gaan thuis, je hebt van deze reis geleerd en een ervaring om nooit meer te vergeten is het nu al. Het argument dat je maar 1x een werkvisum aan kan vragen moet geen reden zijn om te blijven. Als je spijt krijgt zijn er nog 100'en andere landen waar je heen kunt :). Geniet nog van je verblijf, maak er nog even wat prachtigs van!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:11

Oh wat lees ik nu :oo
Ik schrik er wel een beetje van.

Je was zo enthousiast! Kun je het niet nog een paar weekjes geven, net wat casper al zegt... Het duurt even voor je je weg hebt gevonden in een heel nieuw land waar je niemand kent.

Wat jammer, maar toch super tof dat je bent gegaan :D
Ik hoop dat je misschien toch nog blijft :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:12

Even iets off topic maar casperrr, hoe krijg je dan een permanent visum? Heb je een baan overgehouden aan je tijd daar?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:14

Goh Leonie, wat jammer maar ook goed van je dat je dit beseft! Ik vind het ergens ook wel zonde, het is zo'n mooie ervaring..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:15

Ik ben een jaar geleden gestart als headgroom/manager/ruiter bij een olympische eventing stal. Mijn baas heeft een agency ingehuurd die het visum voor mij in elkaar hebben gezet. Hij heeft mij een contract voor een minimum van 4 jaar of langer aangeboden die ik getekend heb, en daarbij staat hij garant voor mij, waardoor je automatisch sneller je visum krijgt.

-ontopic- het is voor iedereen persoonlijk, maar ik vind het zelf altijd zo ontzettend zonde als mensen terug gaan naar hun Eigen land :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:18

Dat dacht ik wel...je moet dus een baan hebben, dan gaat het dus makkelijker....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:02

Oh wat énorm zonde! waarom ga je niet rondreizen, je hebt nog niks van australie gezien!? :oo

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:40

lieveli schreef:
Zou je niet liever in een hostel gaan zitten en gewoon zelf kiezen wanneer je terugvliegt? Het is echt niet mijn bedoeling om irritant over te komen. Ik denk dat je er gewoon nog heel veel uit kunt halen. Echt waar. Geef jezelf anders nog 4 weken. Die studie zou je ook later nog kunnen oppakken maar hoe vaak ben je nou in Australië?

Jeetje, ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Australie ligt niet om de hoek en zo snel kom je er niet meer. Ik ben er nu 4x geweest en kan er geen genoeg van krijgen, het is het prachtigste plek(je) op aarde, er valt zoveel te zien en doen.
Neem alsjeblieft nog de tijd om er dingen te gaan zien, ga het land ontdekken en kom erachter dat het land echt de moeite waard is om veel tijd in te steken.

Het is echt doodzonde om nu al terug te komen.

(en trouwens; ik ben ook docent Engels, supertoffe baan, maar valt in het niet bij een rondreis/ verblijf in Australie. Je leert nergens meer dan tijdens zo'n verblijf.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:41

Ik ben het met jullie eens maar als ze er niet van houdt om alleen te reizen en er geen geld voor is houdt het op. :\

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:47

Via workaway.info is er altijd wel iets te werken tegen onderdak en voeding.

Ook ik blijf erbij dat het eeuwig zonde is. Een jaar eerder een studie klaar is op een mensenleven gewoon niets. Maar een jaar in Australië is op een mensenleven zo een grote bron van ervaring en wijsheid, die koester je altijd.
Nu zeggen dat je doordacht weer teruggaat: nee. Plannen doordenken heeft echt meer tijd nodig. Het lijkt wel of alles nu beter is dan blijven. Het is juist dit gevecht dat je een sterk mens maakt. Het is niet de omgang met vreemde mensen, het is met jezelf kunnen omgaan in situaties die niet meevallen.
Vluchten lijkt DE oplossing, maar het is en blijft vluchten en de weg van de minste weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:48

Je kan toch eerst nog een tijdje ergens gaan werken voordat je verder gaat? je hebt een visum voor een jaar toch?

Ik heb eerlijk gezegd het idee dat de keus niet zonder heimwee gemaakt is. je zoekt nu een ''excuus'' om terug te gaan naar nederland. wat ook wel begrijpelijk is hoor! maar ik zou je echt aanraden om nog even te blijven, geef het nog een maand of twee, je kan áltijd nog naar huis!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:50

Ze wil studeren in mei en dan moet ze in april al terug...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:55

Er is geen enkele studie die in mei start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:59

En wat dan nog, die studie kan volgend jaar ook nog hoor! kom op je zit in Australie!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:04

Persoonlijk zou ik ook blijven. Je weet nooit hoe het gaat lopen en misschien krijgt ze nooit meer de kans naar Australië terug te gaan. Nu zit ze er gewoon! En daarbij is een ticket ook behoorlijk prijzig.

Als ik het goed begrepen heb moet TS in mei een gesprek met hoofd opleiding krijgen en een test doen om toegelaten te worden? Ik neem aan dat de opleiding zelf in september start.
TS heb je je situatie al uitgelegd? Wie weet is het prima dat je dit alles doet kort voor de start van de opleiding?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 01:29

Delphi schreef:
Persoonlijk zou ik ook blijven. Je weet nooit hoe het gaat lopen en misschien krijgt ze nooit meer de kans naar Australië terug te gaan. Nu zit ze er gewoon! En daarbij is een ticket ook behoorlijk prijzig.

Als ik het goed begrepen heb moet TS in mei een gesprek met hoofd opleiding krijgen en een test doen om toegelaten te worden? Ik neem aan dat de opleiding zelf in september start.
TS heb je je situatie al uitgelegd? Wie weet is het prima dat je dit alles doet kort voor de start van de opleiding?

Ik heb het inderdaad al voorgelegd, maar ik heb al uitstel gekregen, de toetsen en gesprekken moet eigenlijk volgende week gedaan worden. Dus nee inderdaad goof, de opleiding start niet in mei. Maar ik moet die test en het gesprek hebben gedaan om me te kunnen inschrijven. En dat moet wel voor 1 mei.

Ik begrijp de reacties van iedereen, gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening. Voor mij is hier blijven nu geen optie meer om meerdere redenen. En dat is niet alleen vanwege heimwee, geloof me. Ik heb al ongelofelijk veel geleerd over mezelf en dat was precies mijn doel. Wat ook een belangrijke les was die ik heb geleerd over mezelf is dat ik liever thuis ben en dan af en toe ga reizen/op vakantie ga. Alleen is mijn ding niet, ik heb het geprobeerd.

Maar serieus, ik waardeer het wel dat jullie proberen om mij de andere kant te laten zien. En misschien krijg ik er spijt van, maar dat houd je altijd. Misschien krijg ik wel spijt ervan als ik blijf en niet met de studie start. Er spelen gewoon meerdere dingen mee die mij het gevoel geven dat ik er goed aan doe door naar huis te gaan.

En het is een prachtig land.. En ik heb er nog veel te weinig van gezien. En dat ga ik ook zeker nog een keer doen. Maar niet nu en niet alleen. :)

Ik vlieg vrijdag terug.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:39

Ik denk dat meerdere mensen hier 'bang' waren dat je erg impulsief besloten had terug te komen. Maar als ik nu jouw reactie lees, dan lees ik dat je er goed over na hebt gedacht. En dan is het een weloverwogen beslissing. Als dit goed voelt, dan moet je dat gevoel volgen!
Ik wens je een hele goede en veilige reis terug en ik hoop dat je in september met de opleiding mag starten!