USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:07

Elke dag langer wachten, is een dag teveel voor mij :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:12

Haha een groot deel van de route zie je weinig anders dan zee :-). 213 dagen nog....poeh das nog veel te lang haha.

Wat ik ook nog wel eens doe is even richting toilet lopen. Daar heb je vaak wat meer ruimte en kun je nog even blijven staan en een praatje maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:12

Silly1972 schreef:
ik denk dat ik ook een hoop naar buiten zal kijken, mits er wat te zien valt

Je zal niet veel zien, alleen maar lucht aangezien je op meer dan 10 km hoogte zit. Toen ik afgelopen jaar naar NY vloog kon ik ook een beetje Manhattan zien liggen vlak voor de landing.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:15

Klopt je ziet niet veel, alleen de eerste toen ik vloog (1998) zag ik besneeuwde bergen van Canada. We vlogen toen met United met een tussenstop in Washington, dus dan vlieg je over Canada. Prachtig gezicht was dat toen, maar dan moet het wel helder genoeg zijn. En voor de rest herinner mij enkel wat bij de landing te zien.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:16

Dat hangt maar net af welke route je vliegt, ik vlieg over Groenland en de ruige natuur van Canada, dan is er zat te zien zelfs op die hoogte!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:21

Ik laat me verrassen haha

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:22

Oh leuk, ik wil me ook melden in dit topic!

Ik ga dit jaar (ergens juli/augustus) als Au Pair naar amerika, voor 'n jaar. :) (Waar weet ik nog niet)
Heb al ontzettend veel op m'n to do lijst staan, maar altijd leuk om mee te lezen meer ideeën op te doen.

Ga eens even lekker neuzen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:27

Slapen lukt mij eigenlijk nooit. Net of ik niks wil missen.... terwijl er toch echt niet zoveel gebeurd tijdens het vliegen :D
Wat lezen, film kijken, je irriteren aan mensen om je heen 8-)
En wachten op de rondjes met de snack, eten of drinken.

Wij vliegen met Virgin Atlantic en daar kun je maar kort van tevoren stoelen reserveren. Maar ik ga binnenkort weer bellen, niet geschoten altijd mis. Ik wil aan het gangpad zitten. Als ik ingesloten zit, dan zit ik de hele reis met de onrustige gevoel dat ik eruit wil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:31

Ik zit het liefst bij het raam en kan pas 90 dagen van tevoren mijn stoel reserveren.Vorig jaar werd ik verplaatst, en had ik een raampje waar ik niet door kon kijken(geen raampje dus).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:37

Dat is dan ook balen, als je aan de raamzijde zit, wil je ook naar buiten kunnen kijken.

En dan het eerste kwartier waarin de stewardessen proberen te schuiven om iedereen tevreden te maken.
Of ik van een gangstoel naar een middenstoel wilde, uhhh, nee :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:48

Ik had wel weer een meevallertje op de terugweg. Zat eerst in een 777-300 en dat hadden ze veranderd naar een 747-400. Mijn stoel zat wel op de terugweg bij de nooduitgang dus ruimte zat... :D En een cadeautje van de crew gekregen uit de buisiness class.. 2 Victor en Rolf toilettasjes met lippenbalsem, tandenborstel en tandpasta en een slaapdingetje..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:57

Nog 7 dagen en dan vlieg ik weer terug naar Nederland! |( |(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:58

Dan compenseert het weer :D

Ik ben een keer door een overboeking naar de business class verhuisd. Zat een gordijntje tussen en ik kreeg een maaltijd. En dat op een vlucht van nog geen twee uur (vanuit Barcelona).
Zou dit liever hebben op een lange vlucht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:04

sindsdien poets ik mijn tanden met een Viktor en Rolf tandenborstel :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:16

Nagini schreef:

Ik ga dit jaar (ergens juli/augustus) als Au Pair naar amerika, voor 'n jaar. :) (Waar weet ik nog niet)
Heb al ontzettend veel op m'n to do lijst staan, maar altijd leuk om mee te lezen meer ideeën op te doen.

Gaaf! Wanneer weet je waar je naar toe gaat?

Oh wat gaat het snel he MCVL! Ging je nou nog een tripje maken naar Florida oid voordat je terug gaat of niet?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:23

Nadir schreef:
Gaaf! Wanneer weet je waar je naar toe gaat?

Oh wat gaat het snel he MCVL! Ging je nou nog een tripje maken naar Florida oid voordat je terug gaat of niet?

Ehmm, ik hoop dat mijn dossier binnen nu en een 2 weken ongeveer wordt goedgekeurd.
Dan gaat mijn profiel online op de site van Au Pair In America (APIA) en kunnen families op mij reageren.
Als ik dan een match heb weet ik waar ik naar toe ga haha. De meeste families zitten overigens aan de Noord-Oost kust.
De meeste meiden die ik ken zitten in DC, New York/Jersey (Summit) of Boston :)
Een enkeling gaat naar Californië.

Ik zou graag in NY, Chicago of San Fransisco geplaatst willen worden. :) Of Boston. :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:26

Leuk en spannend lijkt mij!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:38

Heel erg leuk, dat wordt vast een hele mooie ervaring! :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:56

Jaa! Dat hoop ik wel natuurlijk. Nu vooral heel ongeduldig afwachten tot de papieren rompslomp is eens afgehandeld. Ben inmiddels vanaf 10 oktober bezig... Al bijna 4 maanden! Gaat snel die tijd ;)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:44

Nagini schreef:

He tof, dit ga ik ook doen dit jaar! Ik weet ook nog niet waar ik kom te zitten, en moet eerst nog afstuderen. Ik hoop rond september weg te kunnen :)

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:28

Hoi allemaal, ik kom hier ook even binnenvallen! Zeer interessant en handig topic!
Ik ben afgelopen december afgestudeerd, maar ik weet niet goed wat ik nu moet beginnen. Ik heb een brede opleiding (agrarische hogeschool) waar ik qua beroep allerlei kanten mee op kan. Maar ik dacht, misschien moet ik er eens lekker een paar weekjes tussenuit. De VS heeft me altijd al aangetrokken en ik ga er nu maar eens werk van maken. 1 Maart haal ik mijn diploma op en daarna wil ik eigenlijk wel vertrekken. Ik wil een week of 6-8 gaan een rondreis door het zuid-westen van de VS (ik begreep dat hiervoor een ESTA inschrijving voldoende is). Ik probeer nu via http://www.workaway.info adressen te vinden om te verblijven in ruil voor wat klusjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Aan de andere kant trekt een soort groepsreis (of organisatie die me op weg helpt) me ook wel, aangezien ik nog niet zo veel ervaring heb met reizen en een reismaatje in mijn vrienden -en kennissenkring is er niet. Ik heb hier alleen nog geen geschikte organisatie kunnen vinden.
Ik ga nu eerst even de rest van dit topic doorlezen;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:14

Bambi, ik heb veel vrienden die groepsreizen hebben gemaakt met Trek America en die zijn naar het schijnt echt heel erg goed. Leuke groepjes die niet te groot zijn, toffe begeleiders. www.trekamerica.com

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:24

Workaway zul je als niet-Amerikaan niet legaal kunnen gebruiken. Ik ben gek op Amerika maar zou eventueel een bestemming overwegen die wat geschikter is om te backpacken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:36

Nadir schreef:

Helaas zit dat er niet in, het is alleen maar werken, werken, werken!

Maar gister superbowl feestje - erg gezellig! :D

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:43

Bedankt Yasmine! Naar zo iets was ik op zoek.
Oh ik dacht dat workaway ook voor mensen buiten de VS was. Ik heb me er verder ook niet ingeschreven, alleen wat rond gekeken op de site wat er zoal aangeboden word. Er staan best leuke dingen tussen, maar je kunt alleen contact opnemen als je geregistreerd bent (en betaald hebt). Dus dat zal dan wel niet kunnen.