Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:47

Precies, ben nieuwsgieriger naar een weerwoord van Bedouin.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:48

Knap dat je het hier neer zet, heel rot dat het zo is gegaan :(:)
ben heel benieuwt naar andere reacties in ieder geval,
was echt heel verbaasd toen ik dit las.. mij leek het altijd leuk om daar heen te gaan, nu dus niet meer.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:48

MyLittleLove schreef:
Precies, ben nieuwsgieriger naar een weerwoord van Bedouin.

denk niet dat we nog een reactie van haar krijgen..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:49

Idd. Wat zou ze moeten zeggen.

NeverGiveUp

Niet iedereen is constant op bokt.

quera

Vandaag in iedergeval niet meer :)

Sjolvir

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:58

Flabbergasted, wat een verhalen.
Terwijl een vakantie aldaar zo mooi lijkt.
De reis van je leven, ja inderdaad een reis om nooit te vergeten zo te lezen,
helaas in negatieve zin.

Bedouin, ik weet niet wat ik moet denken, of je zit zelf gigantisch in de nesten of inderdaad met
je hoofd in een berg woestijnzand.
Het gedrag van je man is tegenover gasten en vrijwilligers niet tolereerbaar en in mijn ogen tegenover jou ook niet.
Echter als gastvrouw heb je de verantwoording voor je gasten, daar moet je dan ook zorg voor dragen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:02

Ik denk dat als ik Bedouin was geweest ik nu ook niet meer op alles zou reageren maar eerst even rustig zou willen laten bezinken wat dit alles betekent, voor mezelf en m'n bedrijf en wat de gevolgen zijn en hoe precies op alles te reageren. Misschien komt er helemaal geen reactie meer, maar ik zou iemand in deze situatie toch even de tijd geven. 't Is nogal wat en kennelijk wist ze grotendeels af van zijn gedragingen, dan moet je wel verrot goed na denken over hoe je dat nog wilt uit leggen.

Maar slachtoffer of niet, als je wéét dat je vent zo is en hebt zelf geen uitweg, ga je geen jonge meiden als vrijwilliger in je huis nemen of vrouwelijke gasten met hem alleen op pad sturen. Dat valt in mijn ogen niet goed te praten, zelfs al zou ze zelf ook slachtoffer zijn. Dat is geen excuus om er nog maar wat slachtoffers bij te laten komen.
Het 'niet willen zien' gaat in mijn ogen ook niet op, kennelijk is er met MaaikeMuis uitvoerig over gesproken en beterschap beloofd. Ze was er zich dus wel degelijk goed bewust van wat er gaande was, blijkt ook uit het feit dat er later kennelijk per e-mail vooraf gewaarschuwd is voor zijn gedrag. Dat maakt haar in mijn ogen minstens net zo schuldig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:06

Francis schreef:
Ik denk dat als ik Bedouin was geweest ik nu ook niet meer op alles zou reageren maar eerst even rustig zou willen laten bezinken wat dit alles betekent, voor mezelf en m'n bedrijf en wat de gevolgen zijn en hoe precies op alles te reageren. Misschien komt er helemaal geen reactie meer, maar ik zou iemand in deze situatie toch even de tijd geven. 't Is nogal wat en kennelijk wist ze grotendeels af van zijn gedragingen, dan moet je wel verrot goed na denken over hoe je dat nog wilt uit leggen.

Maar slachtoffer of niet, als je wéét dat je vent zo is en hebt zelf geen uitweg, ga je geen jonge meiden als vrijwilliger in je huis nemen of vrouwelijke gasten met hem alleen op pad sturen. Dat valt in mijn ogen niet goed te praten, zelfs al zou ze zelf ook slachtoffer zijn. Dat is geen excuus om er nog maar wat slachtoffers bij te laten komen.
Het 'niet willen zien' gaat in mijn ogen ook niet op, kennelijk is er met MaaikeMuis uitvoerig over gesproken en beterschap beloofd. Ze was er zich dus wel degelijk goed bewust van wat er gaande was, blijkt ook uit het feit dat er later kennelijk per e-mail vooraf gewaarschuwd is voor zijn gedrag. Dat maakt haar in mijn ogen minstens net zo schuldig.

Ik denk precies hetzelfde.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:07

Precies Francis, dat is exact hetzelfde als het verhaaltje wat ik net hier aan het typen was.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:08

Ik heb het hele topic met verbijstering gelezen. Wat ik me vooral afvraag is waarom Bedouin niets onderneemt terwijl ze er blijkbaar door meerdere mensen van op de hoogte is gebracht. Vooral de situatie die Maaikemuis beschrijft had wel eens heel anders kunnen aflopen! -O-

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:12

Daar ik wat vragen had, en die in het topic niet kreeg, heb ik Bedouin een pb gestuurd waarin me een en ander wel wat duidelijker is geworden.
Dat het echter niet correct is wat de man doet/gedaan heeft, staat voor mij wel vast.
Echter, het leven daar is totaal anders dan hier, en de man zal(zoals in het intervieuw in haar profiel te lezen is) best een pak bagage mee dragen uit het verleden.
Misschien was het gewoon geen goede keuze om een, imo labiele man, met zo'n project te helpen.
Wellicht was hij, en de slachtoffers, beter af geweest als hij niet met andere mensen uit andere culturen in aanraking was gekomen.
Ik zeg er wel duidelijk bij, dat dit MIJN gedachten zijn, en mijn mening.
Wat ik met Bedouin of een ieder ander die met dit topic te maken heeft, bespreek, gaat verder niemand wat aan.
Ook wil ik absoluut de negatieve ervaringen niet wegpoetsen of af doen met een "ja maar", ik denk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Voor alsnog lijkt Bedouin niet ongelukkig met haar man, dus een hulpvraag van haar kant uit hoeven we denk ik niet te verwachten.
Waarom Bedouin schijnbaar niets doet tegen dit soort praktijken zal alleen zij weten...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:14

Ik denk dat Bedouin maar 1 verklaring kan geven en dat is dat ze fout zitten. Ze kán dit simpelweg niet afwimpelen met de cultuur aldaar.

Iedereen mist een reactie van Bedouin, maar volgens mij mis ik TS ook al een tijdje?

Overigens kan ik me wel in de grof-gezegde reactie van Eirikur vinden, de werkelijke bedoeling in ieder geval, de woordkeuze had wat milder gemogen. Maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in, de man kan alles doen en laten zonder dat er een weerwoord komt. Dit overigens niet negatief naar de meiden die een vervelende ervaring hebben opgedaan. Meer naar Bedouin dat zij niet, na meerdere klachten, een hartig woordje met manlief spreekt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:21

ze zijn beide het een plekje aan het geven denk ik zonder bokt. Lijkt me ook wel verstandig:)

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:24

Ik kan me voorstellen dat TS niet de hele zaterdag achter de computer kan blijven zitten.

Nogmaals, ontzettend goed van TS dat ze dit op bokt heeft durven zetten, ondanks het feit dat je weet dat het risico bestaat dat mensen je woorden in twijfel kunnen trekken. TS heeft op deze manier andere mensen leed kunnen besparen.

Maaikemuis, fijn dat je alsnog je ervaringen deelt, jouw ervaringen gaan nog verder dan seksuele intimidatie, hier is duidelijk dat mensen in een levensgevaarlijke situatie zijn gebracht.

Bedouin, dit gaat verder dan "cultuurshock", ik vind het ontstellend dat je er aan meewerkt dat andere vrouwen in deze situatie terecht kunnen komen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:26

Vol verbazing en ongeloof heb ik het topic gelezen.
Iedere reactie, en iedere ervaring. Ongeloofeloos!
Heb er haast geen woorden voor, wat ik moet geloven, geen idee.
Ongetwijfeld heeft ieder verhaal een kern van waarheid. En zoals idd gezegt, waar rook is, is vuur.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:26

Jeetje, ik heb dit topic net helemaal wel 15 pagina's lang met open ogen zitten lezen. :\
Toch ben ik benieuwd naar een 'uitgebreide' kant van het andere verhaal, Bedouin geeft enkel reactie op de 'opmerkingen' van TS en anderen over iets wat mij logisch kan lijken als cultuurverschil.

Ik wil meer de verhalen van Bedouin weten over het ruzie zoeken van haar man met haar, haar van haar paard af willen trekken? En natuurlijk over het gedrag van haar man tegenover de gasten, meerdere mensen hebben bevestigd een nare ervaring met haar man gehad te hebben dat dit niet liegen kán zijn..
Dus Bedouin, zou jij ons het fijne hiervan duidelijk kunnen maken? Het lijkt mij niet dat jij zonder angst van je man daar te wonen. Maar misschien zie jij dit anders?

Als de verhalen van TS en de andere bokkers waar zijn dan heb ik hier echt geen woorden voor. :(

Edit: Het lijkt me ook niet dat ik de enige ben met deze vragen dus ik ga je geen PB sturen Bedouin, ik wil je vragen om dit uitgebreid in dit topic te beantwoorden. :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:33

Somebitch schreef:
Edit: Het lijkt me ook niet dat ik de enige ben met deze vragen dus ik ga je geen PB sturen Bedouin, ik wil je vragen om dit uitgebreid in dit topic te beantwoorden. :)

Ga ik in mee :j

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:34

ik ben al vanaf vanmiddag een stille meelezer, maar het verhaal wordt er nog niet minder erg op.
wel krijgt dit verhaal een beetje rare kanten.
TS reageert al een tijdje niet meer en ook bedouin niet meer.
wel melden andere zich die ook nare ervaringen hebben gehad.

maaikemuis, wel vraag ik me af. hoe het kan dat jullie dit hebben kunnen uitpraten als incident.
ik vind het nogal wat dat er 3 meiden de woestijn in zijn gejaagd, had veel slechter af kunnen lopen.
is het dan niet zo dat bedouin heel goed kan praten, en heeeel goed weet hoe ze zichzelf 'veilig' kan stellen??

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:36

:(:) Heel veel sterkte voor iedereen die hier de dupe van is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:37

wilmatj schreef:
ik ben al vanaf vanmiddag een stille meelezer, maar het verhaal wordt er nog niet minder erg op.

Een tijdje?? Dit topic is pas sinds vanmiddag 13.00 uur! :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:41

daNiielle_ schreef:
wilmatj schreef:

IEDEREEN hoort 24/7 op Bokt te zitten ja! ~~}>

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:42

daNiielle_ schreef:
wilmatj schreef:

Dat dacht ik ook al ja := Sommige mensen zijn een beetje ongeduldig en verwachten dat iedere bokker 24/7 op Bokt zit :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:42

svdijk schreef:
Daar ik wat vragen had, en die in het topic niet kreeg, heb ik Bedouin een pb gestuurd waarin me een en ander wel wat duidelijker is geworden.
Dat het echter niet correct is wat de man doet/gedaan heeft, staat voor mij wel vast.
Echter, het leven daar is totaal anders dan hier, en de man zal(zoals in het intervieuw in haar profiel te lezen is) best een pak bagage mee dragen uit het verleden.
Misschien was het gewoon geen goede keuze om een, imo labiele man, met zo'n project te helpen.
Wellicht was hij, en de slachtoffers, beter af geweest als hij niet met andere mensen uit andere culturen in aanraking was gekomen.
Ik zeg er wel duidelijk bij, dat dit MIJN gedachten zijn, en mijn mening.
Wat ik met Bedouin of een ieder ander die met dit topic te maken heeft, bespreek, gaat verder niemand wat aan.
Ook wil ik absoluut de negatieve ervaringen niet wegpoetsen of af doen met een "ja maar", ik denk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Voor alsnog lijkt Bedouin niet ongelukkig met haar man, dus een hulpvraag van haar kant uit hoeven we denk ik niet te verwachten.
Waarom Bedouin schijnbaar niets doet tegen dit soort praktijken zal alleen zij weten...

Misschien? Dit is gewoon geen goede keuze. Zo te lezen wist Bedouin dat haar man zich moeilijk kan aanpassen. Dat zij met hem gelukkig is en een goede relatie heeft is prima,maar om hem bloot te stellen aan deze praktijken kan echt niet. Dat moet ze zelf ook weten,en dat ze daar niks aan doet is uiterst kwalijk!
Jammer dat het zo moet lopen,ik wens haar en haar man goeds toe,maar dit werkt niet. Het is gevaarlijk om onschuldige mensen hieraan bloot te stellen,en hier moet Bedouin iets aan doen. stoppen dus.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:54

Allemachtig wat een puinhoop maakt die vent van bedouin ervan.

Dit heeft niets te maken met cultuur. Dit is in alle culturen gewoon hufterig gedrag. Als je als vrouw zulke kunsten uithaalt in sommige landen gaan ze stenen naar je gooien. Nou weet ik niet in hoeverre de emancipatie in Tunesië al is doorgedrongen...