Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Francis schreef:Ik denk dat als ik Bedouin was geweest ik nu ook niet meer op alles zou reageren maar eerst even rustig zou willen laten bezinken wat dit alles betekent, voor mezelf en m'n bedrijf en wat de gevolgen zijn en hoe precies op alles te reageren. Misschien komt er helemaal geen reactie meer, maar ik zou iemand in deze situatie toch even de tijd geven. 't Is nogal wat en kennelijk wist ze grotendeels af van zijn gedragingen, dan moet je wel verrot goed na denken over hoe je dat nog wilt uit leggen.
Maar slachtoffer of niet, als je wéét dat je vent zo is en hebt zelf geen uitweg, ga je geen jonge meiden als vrijwilliger in je huis nemen of vrouwelijke gasten met hem alleen op pad sturen. Dat valt in mijn ogen niet goed te praten, zelfs al zou ze zelf ook slachtoffer zijn. Dat is geen excuus om er nog maar wat slachtoffers bij te laten komen.
Het 'niet willen zien' gaat in mijn ogen ook niet op, kennelijk is er met MaaikeMuis uitvoerig over gesproken en beterschap beloofd. Ze was er zich dus wel degelijk goed bewust van wat er gaande was, blijkt ook uit het feit dat er later kennelijk per e-mail vooraf gewaarschuwd is voor zijn gedrag. Dat maakt haar in mijn ogen minstens net zo schuldig.
daNiielle_ schreef:wilmatj schreef:ik ben al vanaf vanmiddag een stille meelezer, maar het verhaal wordt er nog niet minder erg op.
wel krijgt dit verhaal een beetje rare kanten.
TS reageert al een tijdje niet meer en ook bedouin niet meer.
Een tijdje?? Dit topic is pas sinds vanmiddag 13.00 uur!
daNiielle_ schreef:wilmatj schreef:ik ben al vanaf vanmiddag een stille meelezer, maar het verhaal wordt er nog niet minder erg op.
wel krijgt dit verhaal een beetje rare kanten.
TS reageert al een tijdje niet meer en ook bedouin niet meer.
Een tijdje?? Dit topic is pas sinds vanmiddag 13.00 uur!
svdijk schreef:Daar ik wat vragen had, en die in het topic niet kreeg, heb ik Bedouin een pb gestuurd waarin me een en ander wel wat duidelijker is geworden.
Dat het echter niet correct is wat de man doet/gedaan heeft, staat voor mij wel vast.
Echter, het leven daar is totaal anders dan hier, en de man zal(zoals in het intervieuw in haar profiel te lezen is) best een pak bagage mee dragen uit het verleden.
Misschien was het gewoon geen goede keuze om een, imo labiele man, met zo'n project te helpen.
Wellicht was hij, en de slachtoffers, beter af geweest als hij niet met andere mensen uit andere culturen in aanraking was gekomen.
Ik zeg er wel duidelijk bij, dat dit MIJN gedachten zijn, en mijn mening.
Wat ik met Bedouin of een ieder ander die met dit topic te maken heeft, bespreek, gaat verder niemand wat aan.
Ook wil ik absoluut de negatieve ervaringen niet wegpoetsen of af doen met een "ja maar", ik denk dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt.
Voor alsnog lijkt Bedouin niet ongelukkig met haar man, dus een hulpvraag van haar kant uit hoeven we denk ik niet te verwachten.
Waarom Bedouin schijnbaar niets doet tegen dit soort praktijken zal alleen zij weten...