Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 12:22

Alba heeft gister vast de mooiste foto naar me gestuurd, ze moet het per foto doen namelijk en ze heeft alleen hier bij het wwoofershuis internet, de rest komt dus nog wel een keer.

Hier rijd ik Carat voor de tweede keer. Om ons heen was het een gekkenhuis. De hoefsmid en de dierenarts was er en Bandolero ging voor het eerst sinds anderhalve maand weer in de paddock (was hoefbevangen dus had boxrust). Carat bleef er echt super rustig onder.

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:32

Oh my god ik ben DOOD!!! We gingen vanmorgen na het ontbijt de kudde merries scheiden. 9 merries dit jaar zijn drachtig (waarvan 1 nu ook een veulen heeft, die staat samen met een andere mams en veulen ergens anders). 9 merries moesten de kudde uit (1 is niet drachtig maar die is al wat ouder en die moet ook bijgevoerd worden) om ergens anders geplaatst te worden zodat we ze kunnen bijvoeren. Wij dus eerst die merries zien te vangen, dat was al een heel gedoe. Wij die 9 merries verplaatsen. Ik dacht dat we toen klaar waren....niet dus. Het ergste kwam nog. De rest van de kudde moest verplaatst worden naar het land tegenover mijn huis. Imri en ik moesten achter lopen en de andere 3 hadden een paard aan een halster genomen en liepen vooruit. Natuurlijk ging de helft van de kudde de andere kant op en dus moesten Imri en ik achter die paarden aanrennen!! In deze hitte!! Rende we daar door heel dat land (wat op en neer gaat, grote stenen bevat, oftewel je moet ook nog onwijs oppassen waar je rende). Zweet gutste over me hoofd.....uiteindelijk was de kudde weer bij elkaar (die paarden rennen natuurlijk harder dan wij dus voor wij ook weer daar waren duurde het wel even, maar de rest liep gewoon door). Nou wij ze in dat land gedaan. We waren toen vlak bij mijn huis dus ik ben nog een stukje verder naar beneden gerend want ik moest en zal een blikje energydrank hebben! :P Maarja nu ben ik dus echt vet moe, heb hoofdpijn....zucht sorry, even een klaagmomentje hoor.

Oh en echt, ik dacht dat ik eigenwijs en soms egoistisch was......nou niet dus. De Spanjaarden hier zijn echt veel erger, die denken echt alleen maar aan zichzelf...zwaar irritant. En ja ja, ik weet dat ik nu weer negatief klink maar je mag best soms even je frustratie eruit gooien toch.

De rest van de foto's duurt nog wel even. Ze zegt dat ze ze vanavond na het werk gaat sturen, maar ondertussen ken ik dr en weet ik dat dat toch niet gaat gebeuren.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:12

af en toe even lekker van je af spuien...moet kunnen hoor ;)
heb je al foto's inmiddels?? ben benieuwd ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:02

kekaro schreef:
af en toe even lekker van je af spuien...moet kunnen hoor ;)
heb je al foto's inmiddels?? ben benieuwd ;)

Nopp nog steeds niet.... denk dat het de komende dagen ook nog niet gaat komen.
Me energie voorraad begint op te raken, ik ben de afgelopen dagen echt de hele dag moe en voel me minder lekker.
Blijf vanavond dan ook thuis van het werk. Alles is al schoongemaakt dus dan kan dat. Morgen nog werken en dan het weekend vrij.
Jullie willen me wallen ook niet zien nu, ziet er niet uit. Hopelijk voel ik me na het weekend weer wat beter!
Oh en we hebben een paar kippen minder bij ons huis. Van de week hebben ze er volgens mij 4 of 6 gekilld. Een ervan gaan we vandaag opeten.
Van mij mogen ze ze allemaal wel killen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:05

pollo a la plancha. smaakt best hoor ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 14:17

Ja ik heb hier al eerder zelf gekillde kip op maar dat was geen kip van achter ons huis.

Gisteravond leek het hier trouwens net Nederland, het GOOT!!!! Maar was wel echt even nodig want het was nog steeds erg droog. Maar ik geloof dat het regenseizoen hier is begonnen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:27

nou , hier ook, regen, wind en koud....bbbbrrrr
Nou ja neem een lekker kippesoepje, met een paar vitamine pilletjes en lekker vroeg slapen, nog 1 dagje en dan lekker weekend. Op naar die leuke duitser.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:07

Zo dat avondje vrij gisteravond heeft me goed gedaan, voelde me vandaag gewoon weer goed.

Hier wat foto's. Een echte schimmel moet zich natuurlijk vies maken wanneer er eindelijk heel veel regen valt en je paddock daardoor modderig is.

Vieze Brio:
Afbeelding

Vieze Util:
Afbeelding

Vieze Violetta:
Afbeelding

Vieze Zizzy:
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:23

En nog wat sfeerfoto's van die avond:

Afbeelding

Het lijkt hier licht, maar het was echt al bijna helemaal donker buiten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:50

Heb foto's van Alba gekregen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:58

Morgen komen nog meer foto's die gemaakt zijn in Ronda.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:01

Knap paard hoor, ziet er lekker uit! En mooi matchend setje (shirt+dekje), leuk :D
Vind je updates nog steeds leuk om te lezen!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:05

Prachtig paard! Onderste foto is mooi :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:08

Kom ook eens een kijkje nemen in je topic. :)

Erg mooi dier zeg die laatste, het rijden ziet er fijn uit!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 17:12

madelief88 schreef:
Knap paard hoor, ziet er lekker uit! En mooi matchend setje (shirt+dekje), leuk :D
Vind je updates nog steeds leuk om te lezen!

Haha dat gematch had ik niet expres gedaan, viel me pas op toen ik de foto's zag :P

Edit: je zou niet zeggen dat het maar een kleintje is hea, hij is denk maar zo'n 1.55. Maar omdat die wel heel barock is toont die groter. Hij heeft echt een mega korte rug. Als ik een full dekje op hem leg (wat er nu ook op ligt) dan komt die al bijna tot ze kont.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:33

't Is al eens eerder gezegd, maar wat zit jij supernetjes.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 19:02

senna21 schreef:
't Is al eens eerder gezegd, maar wat zit jij supernetjes.

Dankje :D Helaas niet netjes genoeg dit jaar om door te mogen met de zitcompetitie. Volgend jaar weer een kans!

Helaas wordt het vandaag weer geen Chiringuito :( Alba wil niet meer want die wil slapen en de rest hier gaat nergens heen. Gelukkig vind Elske dat soort dingen wel leuk dus dan hoop ik volgende week samen met Elske te gaan.
Dit weekend ben ik lekker vrij. Heb vanmorgen HEERLIJK uitgeslapen tot half 11. De kippen hielden aardig hun waffeltje dicht. Toen ik belde of Alba me op kon komen halen kreeg ik weer te horen dat de auto weg was...... zucht. En ik had nou niet echt zin om naar boven te lopen, dus toen ben ik maar beneden gebleven. Ben nu net met haar mee naar boven gereden maar ga over een uur weer terug. Ga nu naar huis rijden op Daphne want ik wil morgen niet hetzelfde probleem hebben. En als ik te paard na beneden ga kan ik naar boven gaan wanneer ik wil. Maar dan moet ik wel over ong een uur weg want ik wil niet in het donker rijden....
Heb echt zin in dinsdag wanneer Elske er weer is! Moet zeggen dat ik haar best wel gemist heb hier, zij zorgt toch voor een stuk meer gezelligheid bij mij omdat ik met haar dus goed kan praten.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:11

Tja en dan moeten wij Elske weer een hele poos missen!
Nou ja, jullie hebben vast voor een week genoeg bij te klessen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 15:41

Nog wat foto's van toen we in Ronda waren.

Afbeelding

Met Alba:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:19

Hee Lin, zo te lezen vind je het de laatste tijd weer een stuk leuker daar! Hoelang ben je nou nog daar? Geef je nog een terug thuis party? Haha. Ik heb je al zo lang niet gezien!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:24

EllaBellaah schreef:
Hee Lin, zo te lezen vind je het de laatste tijd weer een stuk leuker daar! Hoelang ben je nou nog daar? Geef je nog een terug thuis party? Haha. Ik heb je al zo lang niet gezien!

26 oktober vlieg ik terug. Dus nu nog 5 weken.
Ennee Ella, na 14 nov hebben wij een date hea! Laatste deel van twilight!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:25

Ohh oeeh, wist niet dat het toen was haha. Zal het gelijk even in me agenda schrijven!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:26

EllaBellaah schreef:
Ohh oeeh, wist niet dat het toen was haha. Zal het gelijk even in me agenda schrijven!

14 nov is de premiere in NL. Weet niet of ze het weer zo doen als vorig jaar met alle delen ervoor laten zien, maar we houden gewoon de site van de bios in de gaten!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:20

Zo te zien heb je het nu wel naar je zin :D ?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:34

leuke foto's!

en altijd fijn dat je voor twilight weer terug bent in nl! haha laastste deel dan eindelijk in bios (14 nov)