USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:59

Charles schreef:
Welkom thuis iedereen!

Ik ben een beetje aan het kijken waar te overnachten op de route van San Francisco naar L.A. Heeft iemand van jullie ervaring met die route en ook overnacht onderweg? Ik ben nu aan het kijken in de buurt van San Simeon, zodat we ook Hearst Castle kunnen bezoeken.

Wij hebben toen een nacht in Morro Bay (volgens mij schrijf je dat zo), klein plaatsje en heel gezellig. De route is prachtig. De eerste keer (in 1998) was er een kraan omgevallen en moesten we via Big Bear door de bergen wat gewoon spectaculair was. De laatste keer gewoon langs de kust, onderweg wel vaak gestopt om van het prachtige uitzicht te genieten.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:13

Nadir schreef:
Voor shoppen moet je uiteraard op 5th Avenue zijn ;)
Daar zit idd Apple, A&F, Hollister, Zara, H&M, Forever 21, Victorias Secret etc. etc.

A&F moet je echt sochtends heen wil ik even toevoegen net als Hollister want daar staan smiddags gewoon wachtrijen buiten voor de deur. Zara vond ik tegenvallen (duurder dan in NL schiet niet op!) en victorias secret ga echt naar de store op k geloof 5th ave en niet die in de shopping mall(de eigenlijke flagship) die valt heel erg tegen aso winkel, slecht overzicht en veel vreemde mensen!!

forever 21 zat op times square trouwens? zat er nog 1 dan?
Laatst bijgewerkt door Stephanie_M op 27-07-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:15

MissCharlie schreef:
Tuurlijk lauraennala.

We vliegen. Morgen naar New York. Ons hotel zit in Newark. Weet iemand waar de echte shopplekken zijn in NY? We willen naar een apple store maar ook gewoon kleding shoppen, dus ik zoek niet echt de touristenplekken met souvenirs e.d.

Apple store in grand central station is echt een aanrader prachtige winkel!

Er zit ook een A&F in waterport (adres staat op af website) die heeft ook een sale, die flagship op 5th ave niet! en ga dr bij allebei dus echt sochtends heen!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:33

Charles schreef:
Welkom thuis iedereen!

Ik ben een beetje aan het kijken waar te overnachten op de route van San Francisco naar L.A. Heeft iemand van jullie ervaring met die route en ook overnacht onderweg? Ik ben nu aan het kijken in de buurt van San Simeon, zodat we ook Hearst Castle kunnen bezoeken.

Bijna overal onderweg kom je motel 6 tegen het is niet heel luxe maar we hebben er soms voor 30 dollar per persoon kunnen slapen, je hebt ook motel 8 die is wat duurder maar ook luxer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:34

Waar wij waren geweest was het op de gehele route vrijwel helemaal plat := Bijna geen bergen enzo.
Dat viel mij wel heel erg op! Had verwacht dat het heel heuvelachtig/met bergen zou zijn :j
Wel jammer want daardoor hadden we weinig uitzichtspunten xD

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:40

1234 schreef:
Waar wij waren geweest was het op de gehele route vrijwel helemaal plat := Bijna geen bergen enzo.
Dat viel mij wel heel erg op! Had verwacht dat het heel heuvelachtig/met bergen zou zijn :j
Wel jammer want daardoor hadden we weinig uitzichtspunten xD

Dat is ook het grote verschil tussen Florida en Californië, Florida is plat en Californië is met bergen ed.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:48

Maar ik heb niet alleen in Florida gezeten he :)
Zijn in Atlanta, Nashville, memphis, New Orleans, Port st. Joe en Inverness geweest, alleen de laatste 2 zijn in Florida :j Derest niet :D
Dus je zou denken dat je door verschillende gebieden heen zou komen. Maar vrijwel alles was plat! Of een heel klein heuveltje op de snelweg :+ Dat als je bovenaan reed, je verderop een mooi uitzicht had. Maar dat was het ook wel zo'n beetje.

Katja

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:51

Je bent vrij dicht bij de bergen geweest, als je vanaf Atlanta een beetje naar het noordwesten gaat zit je in de Smokey Mountains.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:53

hahah dan waren we daar net niet :D
Achjaah xD
We zitten te kijken om volgend jaar misschien alleen Florida te doen voor vakantie :D (of nog een stukje daarboven) Maar dan beginnen in het zuiden (key west enzo) en dan zo naar boven :j Via Miami enzo.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:59

Ik heb wel veel bergen gezien maar zat ook zo'n beetje aan de andere kant.

Ik zag trouwens op de terugvlucht dezelfde mensen als op de heenvlucht.

Begin nu toch wel moe te worden, maar moet van mezelf toch nog wel 8 uur wakker blijven := Ga zo maar wassen en een koffer uitruimen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:01

Haha echt? xD Wij hebben geen enkele dezelfde gezien :) Of iig niet dat we weten :P

Ik ben en blijf ook nog gewoon wakker :j
Soms word k wel beetje moe, maar ik vind dat ik gewoon wakker moet blijven.
Mn moeder is nu wel aan het slapen. Maargoed xD
Denk dat ik het nog wel tot vanavond volhoud :) Heb in vliegtuig nog paar uurtjes kunnen slapen, dat scheelt wel.
K heb geen zin in een jetlag, hahah k moet maandag beginnen met stage, dan is het niet handig als ik nog niet in het ritme zit.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-07-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:02

Lekker naar buiten gaan, de zon zorgt ervoor dat je lichaam in ziet dat het echt overdag is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:02

jaah de deuren staan hier ook open en ik ben al lekker gaan 'knuffelen' met mn konijntjes buiten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:05

Stephanie_M schreef:
Nadir schreef:
Voor shoppen moet je uiteraard op 5th Avenue zijn ;)
Daar zit idd Apple, A&F, Hollister, Zara, H&M, Forever 21, Victorias Secret etc. etc.

A&F moet je echt sochtends heen wil ik even toevoegen net als Hollister want daar staan smiddags gewoon wachtrijen buiten voor de deur. Zara vond ik tegenvallen (duurder dan in NL schiet niet op!) en victorias secret ga echt naar de store op k geloof 5th ave en niet die in de shopping mall(de eigenlijke flagship) die valt heel erg tegen aso winkel, slecht overzicht en veel vreemde mensen!!

forever 21 zat op times square trouwens? zat er nog 1 dan?

Ieuw Victoria's Secret, daar ga ik dus echt nooit van mijn leven meer heen! Wat een afschuwelijke winkel en wat een troep :). A&F viel mij ook erg tegen in MIA, het was er donker en het stonk er naar thee die te lang had gestaan. Zara is Europees, net als Replay bijvoorbeeld. Voor die merken hoef je niet naar de US, die kan je beter hier kopen.

1234, dat is ook banketstaaf, ga je helemaal naar Amerika en dan krijg je geen bergen te zien.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:06

Die vrouw zag er wel tja bijzonder uit en jatte allemaal bakjes op de heenvlucht van onze rij bij de douane vandaar dat ik haar kon herinneren :P

Ik heb ook wel in het vliegtuig kunnen slapen, tenminste iets, misschien 2/3 uur in totaal?
Ik denk dat als ik nu ga slapen ik vanavond niet kan slapen, het is nu ook 4 uur 's nachts bij de tijd waar ik vandaan kom :+
Dus ja, even bikkelen O:)

Naar buiten gaan is inderdaad wel een strak plan.. eerst de koffer leegruimen, anders staat die er volgende week nog haha

in New York heb je ook de Century 21, dacht dat het ergens bij financial district was, daar heb je ook veel merkkleding goedkoper, maar het is groot, druk en een rotzooi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:07

Replay is in Amerika wel véél goedkoper dan hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:13

Katja, dat kan, maar als ik in de US ben dan concentreer ik meer op Amerikaanse merken die hier moeilijker te krijgen zijn of veel in geld schelen zoals Michael Kors, Kenneth Cole, Tiffany's, Banana Republic enzo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:15

Ik had wel bij Aeropostale leuke kleding gekocht voor weinig geld, maar verder vond ik alle andere kleding-winkels ook echt flink tegenvallen, veel troep en onoverzichtelijk indd!! En heel andere kledingstijl lijkt wel, dan wat wij hier in Europa hebben xD

Hahah bij de tijd waar wij vandaan komen zou het nu 7 uur 's ochtends zijn xD Waar zat jij dan helemaal, Suuzels? :oo
Bij ons was het 6 uur vroeger dan NL.

Ik kreeg net mn koffer niet open _O-
k heb zo'n koffer met zo'n code. dan moet je een code instellen (met van die 'draai-wieltjes'), en dan dichtklikken, en dan kun je met die code het slot weer openkrijgen xD Maar ik had altijd 222 als code, en k had de code ook weg gedraaid naar een andere code, anders kon iedereen em openen natuurlijk :P
Alleen hij ging niet open op 222 _O- bleek dat die laatste net verschoven was O:) t was 221 xD
pfff xD

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:18

Ik zat in Phoenix, dus 9 uur tijdsverschil. We zijn begonnen in San Francisco, door Yosemite en Death Valley naar Vegas, toen Bryce Canyon, Arches, Monument Valley, Antelope Canyon en als laatste park Grand Canyon.

Heb je zo'n TSA slot? Anders kunnen ze hem gewoon openbreken bij de douane.
Gelukkig scheelde het maar 1 cijfertje!

Ja ik ga nu echt wat doen :+ :wave:

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:21

ik heb geen idee wat voor slot het was xD Maar als we de code niet konden kraken, zouden we het slot zelf ook door moeten knippen :j

Das wel een mooie route volgens mij, die jullie hebben gedaan :D

Van waaruit zijn jullie dan naar Philadelphia gevlogen? :) Phoenix is echt een heel eind van Philadelphia xD Hoelang was jullie vliegreis?

Wij hebben 4600 km gereden deze vakantie :D

http://www.nu.nl/binnenland/2868503/gee ... rukte.html
:D
Nou helemaal niets van gemerkt , vond het zelfs vrij rustig :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:48

Suuszels schreef:
Die vrouw zag er wel tja bijzonder uit en jatte allemaal bakjes op de heenvlucht van onze rij bij de douane vandaar dat ik haar kon herinneren :P

Ik heb ook wel in het vliegtuig kunnen slapen, tenminste iets, misschien 2/3 uur in totaal?
Ik denk dat als ik nu ga slapen ik vanavond niet kan slapen, het is nu ook 4 uur 's nachts bij de tijd waar ik vandaan kom :+
Dus ja, even bikkelen O:)

Naar buiten gaan is inderdaad wel een strak plan.. eerst de koffer leegruimen, anders staat die er volgende week nog haha

in New York heb je ook de Century 21, dacht dat het ergens bij financial district was, daar heb je ook veel merkkleding goedkoper, maar het is groot, druk en een rotzooi.

Zit bij ground zero en Damn wat een tegenvaller! Je kan
Dr geen eens lopen!! Replay weet m niet maar guess is in ny stukken goedkoper ! Macys is wel een aardig warenhuis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:07

Stephanie, Toen wij 's middags naar A&F en Hollister op 5th Ave gingen waren er echt geen wachtrijen. :n
Er zit een 4 verdiepingen groot filliaal van Forever 21 op 5th Ave.

Charles, wij hebben in Monterey en Santa Barbara een overnachting gedaan. Ik vomd beide plaatsjes leuk.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:12

Hollister vonden wij wel een mooie winkel :j heb er zelf niets gekocht, maar de jongens wel xD (vader en broertje)
Wij waren er geweest in de Paddock Mall. Was nog nooit in een Hollister winkel geweest.
Was er ook niet druk ofzo. Maar dat was het in t hele winkelcentrum niet.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:56

Nadir schreef:
Stephanie, Toen wij 's middags naar A&F en Hollister op 5th Ave gingen waren er echt geen wachtrijen. :n
Er zit een 4 verdiepingen groot filliaal van Forever 21 op 5th Ave.

Charles, wij hebben in Monterey en Santa Barbara een overnachting gedaan. Ik vomd beide plaatsjes leuk.

Ik ben er laatste week 3x smiddags langs gekomen dat er tot om de hoek een wachtrij stond :p

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:20

En wederom een zwaarbewolkte ochtend met temperatures below normal in Californie. Blijft me altijd achtervolgen geloof ik, waar ik ook heen ga.