Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:58

Ik heb deze! :)

Afbeelding

Anneert

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:01

supergaaf, feline!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:06

Thanks! :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:15

Oew die is heel gaaf Feline!!

Ik heb een Freeride board. Wil dit jaar wat lesjes Freestylen gaan volgen, en misschien dat ik dan nog een Freestyle board wil aanschaffen ( ooit )
Mijn board is nu weg voor onderhoud. Zal volgende week even foto plaatsen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:16

Jeej nieuw wintersporttopic. Ik kan kort zijn, we gaan weer naar st johann in tirol :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:40

Joolien schreef:
Wie heeft hier allemaal eigen spullen? Ik ben zelf van het freestyle skien, ik wil dus freestyle skies, die kun je niet overal krijgen of zijn met huren altijd duurder.

Ik ( en iedereen hier in huis overigens) heeft zijn/haar eigen ski-spullen.
Ik vind het altijd zooo ranzig die schoenen waar iedereen met z'n zweetkakken in heeft gezeten. Stinken!! Nu kan je eigen spul ook gaan stinken, maar dan zijn het tenminste nog je eigen zweetkakken die je ruikt :+
Bovendien is de pasvorm van je eigen schoenen natuurlijk veel beter( meer comfort, voor zover ski schoenen voor comfort kunnen zorgen :P ) dan die uitgeleefde/uitgelopen huurschoenen.
En mocht je elk jaar op wintersport gaan heb je ze er ook zo uit. Kortom ik ben nog altijd erg blij dat ik toen der tijd mijn eigen spul heb aangeschaft!! :)

Ik weet niet of er bij jou die mogelijkheid is, maar ik heb mijn schoenen en ski's een middag uit mogen proberen in de 'indoor-hal' hier in de buurt. Als ze me niet goed zaten kon ik ze dan nog terug brengen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:50

Zelf heb ik ook alles zelf, aanschaf is goedkoper als je ieder jaar gaat dan huren. Voor een board en schoenen huren voor een week was ik al bijna 150 euro kwijt. Voor 300 euro had ik een board en schoenen. En dat board gaat nu al 8 jaar mee (of nouja 8 weken :') ) Skies heb ik sinds vorig jaar, maar ze zijn eigenlijk te lang voor me.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:58

Ja daarom heb ik ook eigen spul gekocht. En het is natuurlijk gewoon veel fijner om alles voor jou alleen te hebben en het na je wintersport niet meer hoef terug te brengen naar de verhuurder!

Ik heb er echt onwijs veel zin in. Heb net weer even filmpjes en foto's bekeken en kan echt niet meer wachten. :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:03

Hahaha feline ik heb dezelfde :D met bijpassende kleur zwart/ roze flowbindingen.
Is een heel soepel rocker boardje, errug fijn!

Gebruik met board trouwens ook gewoon indoor. Ik ben een beetje een autist :+ nu met mn nieuwe mooie bindingen had ik ookweer ruzie, alles wat anders is, is drama ;)
Wax me wel een ongeluk met mn vriend maar dat heb ik er wel voor over...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:07

Leuk! Ik heb gewoon de bindingen die er bij horen. :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:25

Ik wil perse flow bindingen, ideaal vind ik die. Had ze nog liggen dus scheelde weer in de kosten. Alleen ben ik vorig jaar 2 keer ietsje gaan schuiven in mn binding (hoe is me nog steeds een raadsel) dus toen vond ik dat een goed excuus om bijpassende bindingen uit amerika over te laten komen, veel goedkoper ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:33

Ik wil ook heel graag een eigen board. Die flowbindingen lijken me echt ideaal.
Maarja, overtuig pappie en mammie maar eens :Y)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:45

Bij ons is t van alles wat :P
Broertje heeft eigen schoenen en ski's, ouders hebben ook eigen schoenen en vriendje & ik huren altijd alles (nja ouders betalen).

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:56

Ik kom mezelf ook even melden.. afgelopen week, een wintersport week naar Frankrijk geboekt voor 7 januari.. Duurt al niet zo lang meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:57

Ik heb skischoenen via marktplaats gekocht, heeft er 3 uur mee geskied en toen de kniebanden afgescheurd. Kon je ook wel zien, schoenen leken ongebruikt. Verder gebruik ik de oude skies van mijn vriend, hij wil nieuwen en heb skikleding gekocht. Wordt mijn 1e wintersport en als het niet bevalt zet ik alles gewoon weer op internet.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:26

Heb schoenen gekocht omdat ik 1 jaar na 4 dagen hele zere voeten had. Schoenen over jarig model en wel nieuw koste 180. Heb nu dit jaar omdat ik wss twee keer ga skieen ook weer een overjarig model van vorig jaar maar wel nieuw gekocht, kosten 230 euro.

Twee keer huren van vip ski's kost ook al 200 euro. Vandaar zelf gekocht.

Afstellen wil ik zelf in iede geval leren, hebt enkel een schroevendraaier nodig. Zit alleen ff op welke stand die moet, denk zelf strakte op 9. Moet de bindingen alleen verder uit elkaar zetten maar vraag me af op welke positie beste is voor mij, voorop achterop of midden op de skies.

En laat je niet gek maken door prijzen, super fijne schoenen en kwalitatief goed heb je oom voor 200, is het zelfde als twee à drie keer huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:31

LarissaXX schreef:
@ Joolien, als je freestyle ski's wilt kun je (vind ik) het beste even naar MK skiservice. Zij hebben echt goede spullen en veel verstand ervan. Ook als je ze voor het railen zou willen laten afbotten, kan daar volgens mij ook. Ik heb zelf Armada AR7's. Heel chill, maar zijn ook afgebot en da's in de poeder of met les geven af en toe minder handig ivm remmen.

http://www.stylefish.de/out/pictures/1/ ... ar7_10.jpg

@ Muppetmayo, Monster_Tos, Angelkiss en Felinetibor: wat voor boards hebben jullie? Gewoon puur uit interesse :D En wat is de stijfheid en wil je vooral piste/freeride/park? Heb zelf 2 snowboards, een piste/poeder- en een rocker parkplankje.

Bedankt, waar zitten ze :=
Ik ben niet van het railen enzo, ben niet van het extreme freestylen maar ik heb gemerkt dat ik ze wel heel fijn vind en lekker achteruit kan skien _O-
Welke lengte is ook alweer ideaal? Ik ben 1.75 en een gevorderde skier.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:57

@ Joolien: ze zitten in Bilthoven.. Haha, leuk he achteruit. Doe het met m'n klasje ook altijd (kun je ook beter overzicht houden, ipv dat je groepje pas STOP roept als jij al onderaan de piste staat en dus helemaal omhoog mag lopen om zo'n kleine snotneus op te rapen := )

Omdat twintippies minder sneeuwoppervlak hebben omdat de achterkant ook omhoog gaat heb ik ze altijd wat langer; ik ben 1.73 en heb nu iets te lange van 171. Vind 169 voor mij ideaal. Denk voor jou ook 169 of 171 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:01

LarissaXX schreef:
@ Joolien: ze zitten in Bilthoven.. Haha, leuk he achteruit. Doe het met m'n klasje ook altijd (kun je ook beter overzicht houden, ipv dat je groepje pas STOP roept als jij al onderaan de piste staat en dus helemaal omhoog mag lopen om zo'n kleine snotneus op te rapen := )

Omdat twintippies minder sneeuwoppervlak hebben omdat de achterkant ook omhoog gaat heb ik ze altijd wat langer; ik ben 1.73 en heb nu iets te lange van 171. Vind 169 voor mij ideaal. Denk voor jou ook 169 of 171 :)

Thanks, daar kan ik wat mee. Ik ga vaak achterstevoren mensen filmen, geeft altijd leuke resultaten. En rondjes draaien op de piste is ook een favoriete hobby :')

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:01

Ik heb ook mijn eigen board en schoenen :) vorig jaar na 3 jaar huren toch gekregen van de mammie :D
Ben er heel blij mee :) alles is van Burton :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:05

Iemand een zadel kopen? Dan kan ik mijn eigen spullen kopen :')
Sowieso eigen schoenen, skies zie ik nog wel.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:52

Joolien schreef:
LarissaXX schreef:

Thanks, daar kan ik wat mee. Ik ga vaak achterstevoren mensen filmen, geeft altijd leuke resultaten. En rondjes draaien op de piste is ook een favoriete hobby :')

Rondjes draaien kan ik ook. :):) Haha! Maar niet zo soepel. :P
_O-

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:40

Hihi leuk filmpje felinetibor! Alleen nog even oefenen op de 'joh-dit-doe-ik-dagelijks-is-a-piece-of-cake-houding' :P

Het is nu zeker, ik ga van de 28 januari tot 4 april een poging doen om vanuit Serfaus naar Val thorens te komen voor een weekje, lekker lesgeven aan m'n studiegenootjes op de LUC ski trip! Ze hadden geen trek meer in een franse leraar dus ga ik het maar doen :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:54

Joolien als je een zadel breder hebt dan boommaat 40 dan heb ik wel interesse ;)

Leuk filmpje Felinetibor!

Larissa klinkt leuk! Lekker lang en veel in de sneeuw :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:46

Hihi komen ook elk jaar precies dezelfde onderwerpen aan bod in het topic :))
Leuk filmpje Feline :) heb je de duo-helli wel is gedaan? Dat blijft ook grappig..gewoon samen met iemand en dan handen vastpakken en tegenover elkaar en dan draaien :D

En weer allemaal nieuwe sneeuwverslaafden erbij hier :D yeahh!

Oooh ik wil NU naar de sneeeeeuw O:)
En eigenlijk wil ik ook wel graag naar de O'neill sample sale, en naar die van Duijvestein maar dat vindt m'n portemonnee niet leuk :')

Heb anderhalf jaar/2 jaar geleden via marktplaats een heel leuk boardje voor een heel leuk prijsje op de kop getikt. Wel nieuwe schoenen erbij en die doen het nog goed. M'n binding is alleen niet meer 100% dus eigenlijk wil ik wel nieuwe en m'n boardje is gewoon een heel simpel beginnersboardje eigenlijk en voor het mooie net wat te klein dus stiekem ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe O:)
Komen hier wel gave sets voorbij!