USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:21

yeee.. danben je weer hollander hahaha
welcome back..

ik kreeg vandaag een sollicitatie binnen in het engels.. braaf geantwoord..
toch wel handig hoor.. zon stage in amerika.. ook al was het alleen maar voor de paarden. krijg je er toch meer ervaring mee

mijn paardje is verkocht naar amerika..
daar had ik ook wel graag heen gewild bedacht ikme nu.. maar ja. dat was weer zover uit de richting
mensen die daar in de buurt zijn geweest?
http://captivatefarms.com/Captivate_Far ... uitar.html
adres: 9520 W XY Avenue, Schoolcraft, MI 49087

ik zal straks weer verder sneupen.. iberia was dus wat minder had ik in de gaten.
zit er ook verschil in prijs als ik nu boek of pas in april?
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 04-01-11 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:23

Spannend :D
Wel jammer dat het een beetje 'tegenviel'!
Maar geloof zeker wel dat zo'n ervaring je alleen maar heeft doen groeien :)

Ik vond San Francisco ook vrij weinig aan, eerlijk gezegd :n
Ben meer van de kleinere steden; Sausolito, Cupertino (in de bergen paard gereden), San José, Santa Cruz.
Mijn vader vertrekt morgen weer voor twee maanden naar Fremont :j

Joltsje

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:27

@urselin.. die steden zitten daar ook wat in de buurt dus..
ik ga ff sneupenwat we allemaal kunnen doen daar..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:57

Ik vind San Francisco toch wel een hele leuke stad hoor. Net als New York en Washington. Ik heb dan weer helemaal niks met Las Vegas.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:58

Ik ga naar LA en las vegas! (en daartussenin :P)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:00

Ik vond San Fransisco ook heel leuk. Je moet natuurlijk wel naar de juiste plekjes gaan, maar over het algemeen vind ik het ook een mooie stad. Met Las Vegas heb ik ook echt niks. Ja, je moet er ooit geweest zijn, maar wij bleven nooit langer dan 2 nachten.

Washington DC en Seattle staan toch wel helemaal bovenaan mijn lijstje. En Philadelphia heeft lekker veel geschiedenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:04

Als het goed is word er dit jaar een straat naar onze familie vernoemt in de USA.. Ik hoop dat we genoeg kunnen sparen zodat we bij de huldiging kunnen zijn en mn vader kunnen uitstrooien in verschillende delen van de USA...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:21

Het is idd allemaal erg smaakgebonden. :)

Wat een mooi gebaar Share...
In welke plaats is die huldiging? En waarom wordt die straat naar hun vernoemd?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:23

Oeh.. dat klinkt mooi! :j

Ik zit een beetje met een dilemma. Die hostels in New York gaan de laatste weken echt super snel. Telkens als ik er een gevonden
heb zit ie al vol. Nu heb ik er weer een gevonden die me echt super lijkt maaar... ik denk dat ik pas eind vd week mijn cc binnen krijg.
Nu zou ik op zich de aanbetaling (10%) met de cc van mn vader kunnen doen. Dat is toch geen probleem?

Alleen via alle andere sites zijn de kamers al op en via hostelbookers kan ik nog wel een prive kamer reserveren.
Nu ben ik zo bang dat ik nu reserveer en dan daar aan kom en dat ik dan ineens in een dorm ben geplaatst omdat de prive kamers op waren.
Oke misschien een beetje rampenplan maar stel je voor :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:29

Ohja.. nog een vraag :o

Hoe berekenen jullie altijd de taxes?

Bij Broadway hostel staat Prices do not include taxes (tax is 14.75% NY Tax and a $3.50 occupancy tax)

Ik berekende zo:
De prijs daar is 720. Dit is exclusief taxes. Als ik dan reken volgens 14.75% (720*1.1475) kom ik op 826.20
Dan nog de 3.50 per nacht. (Er staat per room, maar voor de zekerheid doe ik het maar even pp.) Is 18*3.50= 63 Kom ik in totaal dus op 889.20 dollar.

Is dat realistisch of kan ik toch nog een onverwacht hoge rekening verwachten daar?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:30

Hotels houden altijd een deel kamers opzij voor sites als die die jij noemt. Dus het kan perfect mogelijk zijn dat het op de ene site is volgeboekt en op de andere niet. Dan betekent het gewoon dat de ene site het deel kamers dat voor hen is opzij gehouden al heeft volgeboekt, maar dat de andere nog plaatsen heeft in "hun" deel van de kamers. Althans, dat is wat ik altijd heb gehoord.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:35

Oke top :j

Nou ben ik alleen nog benieuwd naar die prijs.

Want als ik via de site van het hostel zelf boek kom ik toch zo'n 100 dollar duurder uit dan dat ik het bereken met de prijzen waar
ik op kom via hostelbookers.com. Kan dat ook kloppen? Dat hostelbookers het voor een actieprijs aanbied ofzo?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:38

zijn jullie bekend met american airlines?
dat is 750 p.p

voor een auto kom ik op het moent op 700 euro totaal.. voor 16 dagen, dan moeten we nog 1tje in boston huren, lastig hoor

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:42

Ik weet niet hoe American Airlines in economy class is, maar wij vlogen dit jaar business class naar Miami met AA en het was de beste vlucht die ik ooit gehad heb. Heerlijke ruimte, goed entertainmentsysteem, gezellig cabinepersoneel. Helemaal goed!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:48

American Airlines is prima. Wij vliegen altijd met AA en dat is helemaal in orde. Nette service, genoeg ruimte voor een economy plaats.

Debbie schreef:
Oke top :j

Nou ben ik alleen nog benieuwd naar die prijs.

Want als ik via de site van het hostel zelf boek kom ik toch zo'n 100 dollar duurder uit dan dat ik het bereken met de prijzen waar
ik op kom via hostelbookers.com. Kan dat ook kloppen? Dat hostelbookers het voor een actieprijs aanbied ofzo?

Ja hoor, dat kan kloppen. Kijk zeker ook eens op www.expedia.com (wel de Amerikaanse versie, dat je in dollars betaalt, da's goedkoper!), daar vind je ook vaak hotels voor een mooi prijsje.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:53

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:49

Ik heb ook via ebookers geboekt Joltsje ;)

En ik heb net Hostel geboekt :):)
Ik zag de kamers echt onder mn neus wegvliegen.. dus ik durfde echt niet langer te wachten.
Via expedia en andere boekingssites waren er geen kamers meer, alleen nog via hostelbookers.

Dus mn vader heeft me geholpen met zijn creditcard voor de aanbetaling :j

Heb het niet met vriendin overlegd _O- (Nam dr telefoon niet op) dus die ziet heeft pech)

Ben blij dat ik eindelijk geboekt heb.. Zit dat ook weer lekker nu lekker alle dagen in gaan vullen en metro etc regelen.

Ohja, ik heb nu een aanbetaling van 10% gedaan, het overige bedrag moet in het hostel betaald worden.
Er staat dat het hostel cc accepteert maar accepteren de meeste hostels ook contant geld?
Heb een maximum van 1000 euro op mn cc, dat is anders vrij snel op :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:48

spannend debbie..

zoals het nu staat ben ik erg te spreken over ebookers.. qua zoekfunctie en zo.. dus denk dat ik daar ga boeken. wordt wel een duur grapje..

1700 tickets
700 auto´s
dan nog hotels, trams, treinen en eten drinken en alles wat we willen zien..

zou dat lukken voor 7000 totaal voor 2 personen?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:48

Ik heb mijn ticket ook via Ebookers (.be in mijn geval), vond het erg gemakkelijk en ze waren ook nog de goedkoopste aanbieder :j

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:52

American Airlines is prima :) Heb er in 2010 4x mee gevlogen van en naar de VS en ik merkte niet heel verschillen met bijvoorbeeld de KLM of NorthWest/Delta Airlines. Ik ben wel lang dus ik vind economy class nooit heel geweldig maar het is goed uit te houden en het personeel is vriendelijk :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:53

Joltsje schreef:
spannend debbie..

zoals het nu staat ben ik erg te spreken over ebookers.. qua zoekfunctie en zo.. dus denk dat ik daar ga boeken. wordt wel een duur grapje..

Wat mij de doorslag gaf om bij ebookers te betalen was het feit dat je gewoon lekker makkelijk met iDeal kon betalen :j

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:54

Ik vlieg nu met British Airways en Amarican Airlines, moet twee keer overstappen (Londen en Dallas) en de laatste etappe is met AA. Heb er nog nooit mee gevlogen dus ben benieuwd :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:55

Ik vlieg trouwens met continental Airlines/ United Airlines.. Ik vind alles best haha.
Ben klein dus veel ruimte heb ik niet nodig. Zolang we maar weer veilig landen ben ik zielsgelukkig :j (Is uiteindelijk wel het belangrijkste ;) )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:56

Ik vloog paar jaar terug met United Airlines :j
Was érg fijn!

Duitse vliegmaatschappij op de terugweg was wat minder..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:56

Ik ben ook niet groot maar vind een beetje beenruimte altijd wel lekker... Zeker op een lange vlucht! Als de plaatsen vrij te kiezen zijn dan ga ik als het even kan voor de plek bij de nooduitgang :+