Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:19

In het skigebied bij Gerlos is het wit, met ook wel redelijk veel groen haha. In het dal is het nog helemaal groen maar dat is ook niet echt sneeuwzeker. Ach ja, het heeft nog een paar maanden om te sneeuwen. :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:20

ik zie deze nu pas, wij gaan in december. Voor de 2e keer naar Zermatt, een prachtige locatie!

DieL_Zor

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:43

Ik ga nu voor de 3e keer naar Hopfgarten in het Brixental :) Heb niet zoveel keus want ik ga met school :+
Het is daar ook wel een klein beetje wit, maar ook veel groen... Maar wat je zegt, we hebben nog even de tijd :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:45

Oh dat ken ik niet maar het zal vast leuk zijn! Ik wilde ook met school gaan vorig jaar, maar het is sinds vorig jaar afgelast dus kon ik niet meer.. Beetje banketstaaf maar ging gelukkig wel gewoon met mijn ouders.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:48

Het ligt in hetzelfde gebied als Westendorf en ik geloof ook aardig in de buurt van Kirchberg ;)
Gelukkig dat je nog met je ouders meekan :D Die van mij gaan nooit -O- School is stiekem toch nog wel ergens goed voor :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:52

Mijn ouders zijn zelf ook helemaal gek op de wintersport.. Zal niet eens het snowboarden zelf zijn maar gewoon de sfeer etc. Denk niet dat mijn vader een voorjaarsvakantie zonder wintersport overleeft. :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:00

Lielle schreef:
ik zie deze nu pas, wij gaan in december. Voor de 2e keer naar Zermatt, een prachtige locatie!

Zermatt is geweldig! Alleen zo #*()&%(% koud :P

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:21

Wij gaan naar Oosterijk en ik kan ook echt niet wachten zeker nu het steeds dichterbij komt!

Vanavond het ik weer snowboard les heb er echt mega zin in!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:24

Ik was er vorig jaar begin februari en toen was het prima te doen vond ik. En echt een waanzinnig gebied, zeker als je ook de Italiaanse skipas erbij hebt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:28

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest en toen was t vooral op de kleine matterhorn berekoud. Hadden inderdaad ook voor italie een pas! Was wel grappig want we stonden bij die lift en toen wilde dr een stel jappen met ons (broertje en mij) op de foto op die grenslijn :P

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:14

Auw gister met les verkeerd gevallen heb nu last van me knie. :+
Voelt met lopen hele tijd iets knakke.
Kan niet goed zijn. :=

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:27

felinetibor schreef:
Yucca schreef:
Gister bespreking gehad en we gaan met zijn 4tjes, naar Gerlos en hopelijk van 6 tot 12 febrauri.
Valt me toch wel tegen wat alles bij elkaar kost, zeker omdat ik ook geen kleding/bril/helm heb!
Maar heb er wel erg zin in!

Heee, ik ga ook elk jaar naar Gerlos! Zijn fijne piste's hoor, ook voor de wat meer onervaren mensen. Ga je snowboarden of skieën?
Als je gaat snowboarden is "the hotzone" een erg leuke school speciaal voor boarders! Daar heb ik ook een aantal jaar les bij gehad.

Skien, lijkt me wel aardig om mee te beginnen :D

Mooie spullen komen hierlangs, heb er zelf geen geld voor. Het wordt een skipak lenen van mijn zus, aangezien in waarschijnlijk zonder werk zit vanaf januari (lekkere planning....not!).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:29

iemand hier een tip voor een helm? Ik ski altijd al zonder, en dat voelt toch vreemd. Als je ziet hoe secuur ik ben met helm/bp/airjacket met crossen, zou een helm met skien ook niet gek zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:34

Ik lees ook mee voor een tip, want ik wil er ook eentje aanschaffen.
Zag er laatst wel eentje in het krantje van de V&D, 29 of 39 euro, maar wat de kwaliteit is, geen idee?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:12

Lielle: ik heb er net een gekocht. Heb wel veel verschillende opgehad om eentje te vinden die lekker zit. Ik hoorde van iemand dat een helm tegenwoordig verplicht is in Oostenrijk op de zwarte pistes. Zal vast niet lang duren voordat het overal verplicht wordt. De helmen zijn allemaal erg licht en met warme binnenkant. Bij de sportzaak verkopen ze verschillende in allerlei prijsklasses, van 30 euro tot 150 euro zo'n beetje. Merk weet ik niet meer, zal het thuis wel ff opzoeken. (hoe is het trouwens met je thuis-flex-chair?).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:49

Ik houd me aanbevolen voor het merk :j

super. Gebruik het dagelijks op het werk, en dat bevalt echt. En we gaan op stal ook zo'n workshop houden :))

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:53

Noorwegen is zeker een aanrader, geen lange wachtrijen bij de liften en nog "ruimte" om te skieen. :9

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:54

ps, ik heb nog een stel kasttle skies en ski schoenen in de aanbieding. Iemand hier die ik er blij mee kan maken? +:)+ +:)+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:57

Ik heb inderdaad de vorige keer wintersport ook besloten dat ik volgende keer met helm ga. Waar ik toen was kon je ze ook huren, weet niet of dat overal kan. Maar ik merk zelf dat het snowboarden goed gaat, tot ik denk: als ik nu val breek ik wat/ krijg ik een hersenschudding, en dan ga ik remmen en val ik juist. Dus ga dit jaar voor met helm!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:59

Yucca schreef:
Yucca schreef:
Ik ga volgend jaar voor het eerst op wintersport, we gaan met een groep van 6, de andere hebben allemaal al wel ski ervaring.

Ik heb het al wel eens indoor gedaan, gewoon, hup de helling af, en dat ging redelijk :+ Maar nu voor het 'eggie' ga ik lekker in een klasje!

We gaan waarschijnlijk naar Oostenrijk, vanaf 5 februari.

Gister bespreking gehad en we gaan met zijn 4tjes, naar Gerlos en hopelijk van 6 tot 12 febrauri.
Valt me toch wel tegen wat alles bij elkaar kost, zeker omdat ik ook geen kleding/bril/helm heb!
Maar heb er wel erg zin in!

Haha wij gaan van 5 tot 12 februari naar gerlos :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:06

Lielle schreef:
Ik houd me aanbevolen voor het merk :j

super. Gebruik het dagelijks op het werk, en dat bevalt echt. En we gaan op stal ook zo'n workshop houden :))

Wat leuk! Heb je al een datum? Ze zitten bij jou wel een soort van in de buurt toch? De fysio heeft m'n bekken nagekeken en nu zijn m'n benen wel gelijk als ik ze een voor een optil :).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:07

nog niet, laat ik tzt wel weten. WE plakken er ook een half uur te paard aan vast :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:09

Oh! Dat is helemaal leuk! Heb er aan zitten denken om het bij mij op stal ook eens in de groep te gooien en dan te organiseren.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:13

Au succes Mliss :(:)

Wat betreft die helm van de V&D, die is van Sinner of niet? Vorig jaar hadden ze die daar in ieder geval... Die zijn over het algemeen wel van goede kwaliteit en kan je ook gewoon bij de wintersportzaken kopen :)
Ik heb een simpele van de Gamma :+ Maar hij is wel gewoon goedgekeurd enzo :) Met een helm op voel ik me een heel stuk veiliger. Zowel als ik zelf ga klooien, als door een ander. Heb het al een aantal keer goed fout zien gaan. Vorig jaar zaten we te wachten tot de groep compleet was, dus we zaten aan de zijkant (gewoon goed in het zicht enz.) en toen dacht een skiër ook leuk te zijn en reed vol met z'n ski tegen een groepsgenootje aan...was goed dat ze een helm op had, die ski knalde mooi tegen haar hoofd aan.

Ga vrijdag eindelijk weer naar Snow :):)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:28

Voor helmen kun je ook eens kijken bij Daka Sports in Rotterdam, heb ik vorig jaar mijn helm vandaan gehaald en daar hebben ze veel keuze en verschillende prijsklasses en aanbieding nu ook geloof ik! ;)

Verplichting van helmen op pistes in Oostenrijk geloof ik niet zoveel van, heb vorig jaar de opleiding tot skileraar gedaan en daar werd ons verteld dat het waarschijnlijk niet verplicht wordt, de wet zegt er in ieder geval niets over.
Wel is het zo dat de media er veel over berichtten en de bonden zelf het ook zeer sterk aanraden en ze expres niet naar buiten brengen of het wel of niet verplicht is volgens de wet.
Natuurlijk doet het al dan niet verplicht zijn van een helm niets af aan het veiligheidsvoordeel, want net als anderen in dit topic heb ook ik een paar keer mensen gezien waarbij het goed fout had kunnen aflopen :(:)