Australië 2010!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:27

SpikkelFire schreef:
Wat leuk! Werk je in Byron Bay en wat doe je daar? :) Ik wil daar ook heen.

Ik werk bij Nomads in Byron Bay, achter de receptie. Byron Bay is echt geweldig, het stelt niet zoveel voor maar de sfeer die hier hangt. De geweldige stranden etc. Iedereen die ik tegen kom zit "stuck in the byron bubble" haha.
Mensen verblijven hier het liefste 2 maand of langer. Ik zelf zit hier nu 3 maanden, maar wil wel graag wat zien van Australia. Niet dat ik thuis kom en alleen maar over alle hippies in Byron Bay kan vertellen haha!

marleeniej

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:24

Annemarie: gaat het al wat beter qua mensen ontmoeten? Wel gaaf hoor al die verhalen lezen, voor mij is het aftellen ook echt begonnen en heb er helemaal zin in!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 06:25

marleeniej: Qua mensen ontmoeten heb ik geen problemen, ik heb gewoon te weinig tijd om met iedereen om te gaan met wie ik zou willen omgaan! Het is geen eenzaamheid die ik beschreef als in het niet ontmoeten van mensen, als reiziger ontmoet je volgens mij meer mensen in je leven dan je ooit zult doen. Ik bedoelde een fundamentelere eenzaamheid, het feit dat je geen ervaringen kunt delen met een partner waar je langer mee optrekt ;)
Iedereen die alleen reist of heeft gereisd begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel, soms is het wel een beetje lastig maar over het algemeen is het alleen reizen heel goed te doen hoor.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:56

Mag ik me hier ook melden?

Ik ga 14 december aanstaande met vriendje voor 6 weken naar australië! We vliegen naar Adelaide en reizen vandaar naar Brisbane (via Melbourne en Sydney ed), we vliegen vanaf Brisbane terug. Als we tijd hebben willen we nog wat verder omhoog richting Fraser Island en Great Barrier Reef maar we moeten maar even zien hoe dat uitkomt.

Heb er wel super veel zin in :D Zou eigenlijk nog wel veel langer willen dan die 6 weken O:)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:53

Ik meld me ook! Al zou dat eigenlijk in een nieuw 2011 topic moeten ;)
Ik vertrek 6 januari naar Thailand, 2 februari naar Nieuw-Zeeland (deze 2 tickets zijn geboekt) en ergens rond 28 februari naar Australië.
Rond 17 april vlieg ik weer terug naar Nederland. Ik ben van plan om vooral de oostkust te gaan bekijken. Zo ontzettend veel zin in! :D

Leuk om dit topic eens door te gaan lezen. Kijken of er nog leuke do's en don'ts tussen zitten :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:56

Welkom! Leuke reis :j ga je alleen of met iemand samen?

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:37

Ik ga in m'n uppie :) Ik heb nog niet eerder alleen zo'n lange reis gemaakt, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:38

Spannend! Zal vast wel goedkomen ;) je kan iig doen en laten wat je zelf wil!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:51

Dat lijkt mij dus ook heerlijk. Gewoon helemaal zelf bepalen wat je gaat doen en in je eentje sta je ook wat meer open voor nieuwe mensen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:53

Precies, daarom heb ik ook ervoor gekozen om alleen te gaan. Heb ondertussen ook al 3 keer mn reis gewijzigd dus iemand anders was nu al gestoord van mij geworden. :D

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:42

Haha, nee dat doe je niet zo makkelijk als je samen gaat ;)
Ik moet mijn reis in Australië nog helemaal plannen. (tot nu toe vooral met Thailand en Nieuw-Zeeland bezig geweest) Nog geen idee waar ik wil starten en eindigen. Ik heb +/- 6 weken de tijd, dus dat is natuurlijk wel wat beperkt. Ik zit nu te denken aan Sydney-Cairns langs de kust, maar ik hoor van veel mensen dat Melbourne ook echt de moeite waard is :j Moeilijk hoor, keuzes maken! :+ Er is zoveel moois te zien :):)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:08

Melbourne lijkt me ook het meest geweldig :j Veel plezier met plannen iig, ik vond dat het leukst om te doen :D

Ik heb trouwens nog een vraag voor de mensen die ook excursies boekten; ik wil dan een 6 daagse excursie in de outback boeken, maar qua datum weet ik nog helemaal niet wanneer ik ongeveer in Alice Springs ben.. Zijn die excursies snel vol of valt het wel mee en kan je een weekje van tevoren ook wel boeken? Ik ben bang dat het straks al vol zit namelijk als ik pas ga boeken in Australië :=
Deze wil ik gaan doen dus; http://www.groovygrape.com.au/rock2water_15.html

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:53

Oh Neinie, ga je vooral om dingen te zien of om te feesten? Anders zou ik echt de outback en kakadu pakken als ik jou was, zoooveeel mooier dan de oostkust. Op fraser Island na dan, dat is echt awesome!

En Spikkelfire, je kan het best naar zo`n lokaalreisbureautje gaan die regelen alles voor je en weten ook wanneer het vol zit enzo en hoeveel plaatsen erzijn. En Groovy grapes is echt de beste organisatie:D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:55

Ja ik kan ook wel via internet boeken, dan krijg ik nog korting omdat ik 3 tours boek.. maar hoe ver van tevoren heb jij geboekt? Want ik wil eigenlijk niet te ver van tevoren aan een datum vastzitten gezien mn reis nog wel eens kan veranderen..

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:03

Maar die reisbureautje kunnen je nog meer korting geven;) Ik ging altijd langs 2 of 3 en kijken waar ik het ze het goedkoopst kon krijgen. Scheelde soms wel 100 dollar!
Hoe meer tours je boekt daar ook krijg je nog meer korting. Datums kunnen gewijzigd worden, mits er dan plek later is. Dat weet ik van groovy grapes. Ik heb ook 3 tours tegelijk geboekt dat was toen idd op de site een aanbieding en kreeg en bij tribal travel nog weer korting op. Was 2 weken voor vertrek!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:04

Hmmm dat is dan wel handig ja, gezien die tours ergens halverwege op mn route zitten.. Dus bij reisorganisaties zijn ze zowieso goedkoper dan op de website van Groovy Grapes?

Wel fijn dat de datum dan te wijzigen is :) Nja ik gok er maar op dat ik op mn reis zelf 2 weekjes van tevoren ofzo kan boeken. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:17

Volgens mij ligt het ook aan welke tijd je zit (hoogseizoen of niet). Heb in Darwin weleens 3 dagen voor vertrek wat geboekt, maar dat was net na The Wet, dus was het nog niet zo druk.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:11

RomyFellow schreef:
Oh Neinie, ga je vooral om dingen te zien of om te feesten? Anders zou ik echt de outback en kakadu pakken als ik jou was, zoooveeel mooier dan de oostkust. Op fraser Island na dan, dat is echt awesome!

En Spikkelfire, je kan het best naar zo`n lokaalreisbureautje gaan die regelen alles voor je en weten ook wanneer het vol zit enzo en hoeveel plaatsen erzijn. En Groovy grapes is echt de beste organisatie:D

Ik wilde langs de oostkust van zuid naar noord. Ticket naar Austalie is nog niet geboekt, dus ik ben nog vrij om een startpunt te kiezen. Maar goed ook met alle overstromingen nu..
De terugreis is al wel geboekt vanaf Cairns.

Allemaal de groetjes uit Bangkok trouwens, want dat is waar ik nu zit. Bevalt erg goed hier! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:58

De verwachtingen zijn dat het nog drie maanden zo blijft ;)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 03:14

I know :( ik vertrek pas eind februari die kant op, maar ik vrees dat het dan nog niet voorbij is.. Heb ik weer ;)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:14

Neinie, ik vertrek 8feb richting Sydney en wil eigenlijk ook eerst de oostkust gaan doen. We zullen zien hoeveel van de overstromingen we tegen komen en misschien daar dan de planning een beetje op aanpassen.

Wat zijn jouw plannen straks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:05

Dames, waarom niet eerst de westkust? Reis lekker met de zomer mee. Het valt NIET mee hier, echt wij Nederlanders onderschatten de boel een beetje te vaak. het is écht erg aan de Oostkust dus doe nou verstandig en ga er niet in februari heen!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:52

Hmm ok dus misschien vanaf Sydney toch maar eerst richting Melbourne, Perth en de westkust... Ik heb niet echt een plan en wilde het daar eerst bekijken. Maar bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:23

Nounou, het is toch wel bijna helemaal definitief dat ik januari 2012, hole alone :') , richting Australie vertrek... Wel met groepsreis :D Vind het wel doodeng, en ergens zie ik er ook best tegenop... Volgens mij ga ik alleen maar 20 uur janken als ik in dat vliegtuig zit _O- ...... Maargoed, dat let mij niet om gewoon te gaan... Want als ik daar eenmaal ben is hetvast fantastisch.... En nu nog een een jaar de tijd om geld bij elkaar te verzamelen :P ....

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:53

marleeniej schreef:
Neinie, ik vertrek 8feb richting Sydney en wil eigenlijk ook eerst de oostkust gaan doen. We zullen zien hoeveel van de overstromingen we tegen komen en misschien daar dan de planning een beetje op aanpassen.

Wat zijn jouw plannen straks?

Ik heb dus eigenlijk helemaal nog geen plannen ;) behalve dat ik 15 april weer terug vlieg vanaf Cairns. Zoals het er nu uit ziet, zal de oostkust dus een beetje moeilijk worden. Sydney en Melbourne zou ik wel graag willen zien, maar dan weet ik nog niet hoe ik naar Cairns ga reizen. Misschien dan toch maar vanaf halverwege de westkust naar het noorden, maar daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept.
Ik ben nu eerst nog in Thailand en ik ga me straks pas in Nieuw Zeeland een beetje met Australië bezig houden :) jij bent er in ieder geval al wat eerder dan ik, dus kan ik jou mooi advies vragen ;)

@menino: ik ben nu in m'n eentje in Thailand en dat bevalt prima. Komt wel goed hoor! Helemaal met zo'n groepsreis heb je binnen no time een hele nieuwe vriendengroep :)