Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:51

Wij gaan de tweede week van maart naar Oostenrijk, Zell am See, skigebied Europa Sportregion. Iemand daar al geweest?

Ik heb 10 jaar geleden ooit eens een weekje skiklas gedaan met school en heb nu een man die heel graag wil gaan. Dus heb ik maar toegegeven en we hebben zelfs heel voordelig nieuwe skischoenen en skies voor mij kunnen vinden. (Heb een hekel aan het aandoen/gebruiken van andermans spullen vandaar dus gelijk die aankopen)

Stiekem heb ik er zelf ook wel zin in :D . Even een weekje er tussen uit. Lekker met onze kleine auto (de lange skies van mijn man passen er diagonaal net aan in) op avontuur.

Nog mensen die ervaring hebben met een kleine auto (Daihatsu Cuore) op wintersport?

Hilli

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:32

Wij zijn ooit met een Peugeootje op wintersport geweest. Ging verder prima: eerste jaar lag de bagage + ski's/boards in een andere auto en zaten we met z'n viertjes in de auto. Tweede jaar lag de bagage wederom in een andere auto, huurden we ski's/boards ter plekke en zaten we met z'n drietjes in de auto.

Niet extreem ruim, maar moet kunnen.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:37

Vorige jaar ben ik in Zell am See en Kaprun geweest. Was zeker wel leuke vakantie, maar daarvoor in Frankrijk geweest in Val Thorenz en dan is het gebied wel weer even wennen, zeker dat gedoe met die bussen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:42

afwasborstel schreef:
Ik ga ook vrijdag maar het is wel errug koud....

Oh is dat zo?
Hmmm dan mag ik wel ff thermobroeken t-shirts en andere warme dingen meenemen!
Ik heb een hekel aan kou! Eh dat klinkt raar maar ik pak me liever te dik in als dat ik
de hele dag t koud heb tijdens t skien. :D

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:47

Wij zijn in december al een weekendje geweest in Val Thorens. Hadden met de wintersportactie van RTL5 meegedaan en gewonnen. Was super!!! ValTho is mijn favoriete gebied.
In februari gaan we nog een weekendje naar Zwitserland en in maart een week naar La Plagne. Heerlijk snowboarden!!! Heeft iemand ervaring met wintersport in Zwitserland? Ik ben er nog nooit geweest. Wij gaan naar Crans Montana.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:53

Ik ga over 10 dagen naar Tignes in Frankrijk. :):) :D Skigebied is Espace Killy. Vorig jaar en dat jaar ervoor naar Plagne Soleil geweest. Espace Killy is volgens mij nog een klein stukje verder met de Thalys dan Plagne Soleil.

Ik vind Frankrijk prachtige pistes hebben en de reis naar Frankrijk loopt ook altijd zo lekker, met de Thalys. Daarvoor ook 4 jaar naar Oostenrijk geweest.

Ik ski altijd en heb 1 x geprobeerd te snowboarden, in het begin was ik een natuurtalent, tot dag 3 :(
toen was ik zo hard gevallen dat ik 's middags maar gauw ski's heb gehaald ;)

veel plezier iedereen!

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:22

Nefertarie schreef:
Ik ga over 10 dagen naar Tignes in Frankrijk. :):) :D Skigebied is Espace Killy. Vorig jaar en dat jaar ervoor naar Plagne Soleil geweest.

Ik ben eigenlijk bijna altijd naar Plagne Soleil geweest en vind het nog steeds een supter leuk gebied! Sorry moest het even melden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:15

Oneiros Crans Montana schijnt heel leuk te zijn als k mn ouders moet geloven, ze gingen er vroeger altijd heen (2 weken). Maar ik vind zwitserland sowieso leuker dan frankrijk voor wintersport. Fransen kunnen soms heel raar uit de hoek komen en zwitsers zijn veel hartelijker :)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:16

Ik ga samen met één van mijn beste vriendinnen naar haar huisje in Frankrijk. Heb er zo'n zin in! Dat wordt heerlijk snowboarden en natuurlijk apres-skien :D :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:20

KimJenda schreef:
ik ben net terug van mijn eerste keer wintersport in Westendorf. Het skieen viel me wel tegen, wat moeilijk zeg!! Had wel eerst 10 lessen op een baan in Nederland gehad, maar in de sneeuw is het toch anders. Heb 5 dagen les gehad in Oostenrijk en had dat echt wel nodig.

In februari gaan we weer naar Westendorf en dan ga ik zeker weer een week lessen. Mogelijk gaan we in maart nog 1 weekje (het voordeel van daar je eigen huisje hebben :P )

Leuk :D
Waren daar de meeste pistes al open of ook een aantal dicht? Hoorde van iemand namelijk (die over 3 weken ook naar Brixental gaan) dat er veel liften dicht waren, maar de anwb zegt dat er 65 cm sneeuw ligt en aan jouw verhaal te lezen ook genoeg :+

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:32

Iemand wel eens in Sölden geweest??? Zo ja, wat zijn de do's en dont's???

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:33

Vorig jaar in Kaprun geweest, ook op gletsjer geskied! echt super gaaf, mooi gebied, goede pistes!

wil misschien in februari op wintersport, iemand nog tips van goede busreizen? niet al te duur..!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:35

Ik ga vrijdag naar Hochsolden dus dan weet ik meer ;)
Kaprun ben ik ook eens geweest maar vond dat wel een gedoe om steeds met de bus naar de piste te gaan :o

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:09

afwasborstel schreef:
Ik ga vrijdag naar Hochsolden dus dan weet ik meer ;)
Kaprun ben ik ook eens geweest maar vond dat wel een gedoe om steeds met de bus naar de piste te gaan :o

Ben heel benieuwd. Kaprun ben ik inderdaad ook geweest maar dan moet je echt een heel eind met de bus! Ook niets voor mij!

Veel plezier!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:03

Ik heb zojuist La Bresse geboekt, niet zo ver maar goed genoeg :D

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:51

Nog 3 weekjes en dan ga ik naar Ehrwald!! *\o/*

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:03

Wij gaan vrijdag. Maar t weer wat ze opgeven..... Vanaf Oostenrijk een overtrekkend laag druk gebied met alleen maar sneeuw dat naar Nederland toe trekt.....
Dat wordt dus file rijden..... |(

Maar ja zonder sneeuw geen fun :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:05

MargrietJonk schreef:
Wij gaan vrijdag. Maar t weer wat ze opgeven..... Vanaf Oostenrijk een overtrekkend laag druk gebied met alleen maar sneeuw dat naar Nederland toe trekt.....
Dat wordt dus file rijden..... |(

Maar ja zonder sneeuw geen fun :D

Drom gaan wij met het vliegtuig :')

Al bestaat er ook de kans dat wij vertraging oplopen vanwege het weer... :P

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:12

Zat net op snow-forecast te kijken en daar viel het wel mee qua centimeters wat er ging vallen in Oostenrijk...

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:08

Diel_Zor:

Niet alle pistes waren open, maar voor mijzelf als beginner maakte dat niet uit. Je kan alle kanten op hoor, er zijn ook 2 nieuwe pistes met gondels. Ben zelf op de Chloralmbaan geweest en dat was erg mooi!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:13

Citaat:

Ja ik ben zelfs twee keer achter elkaar naar solden geweest! Zo leuk was het!
Sölden heeft echt een prachtig ski-gebied, met een gletsjer erbij. gezellige apres ski bij het verzamelpunt 's middags
Leuke restaurants, ik vond restaurant Hubertus leuk om te eten, zijn we meerdere keren geweest.
er is een grote discotheek, der Bierhimmel, op zich wel leuk, maar ik voelde me er later een beetje "oud" haha!
Veel plezier in ieder geval!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:21

Nefertarie schreef:
Citaat:

Ja ik ben zelfs twee keer achter elkaar naar solden geweest! Zo leuk was het!
Sölden heeft echt een prachtig ski-gebied, met een gletsjer erbij. gezellige apres ski bij het verzamelpunt 's middags
Leuke restaurants, ik vond restaurant Hubertus leuk om te eten, zijn we meerdere keren geweest.
er is een grote discotheek, der Bierhimmel, op zich wel leuk, maar ik voelde me er later een beetje "oud" haha!
Veel plezier in ieder geval!

Dat klinkt allemaal helemaal goed. Ga het over een paar weken allemaal ervaren!
Dank je wel.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:50

Ik ben gisterr terug gekomen uit Le Corbier. Mis het nu al weer:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:41

Gister wezen skien in snowplanet, ik ben er klaar voor! Volgende week nog even op een rustige ochtend snowboarden en rails oefenen met skies, kan ik met een gerust hart het funpark in :D

Heb trouwens een helm gekocht :)

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:20

Ik ben afgelopen vrijdag wezen skieen in de uithof whehe, ging beter dan de eerste x. Kben niet gevallen(haha ben trots opmezelf) bochtjes gaan beter, en remmen gaat ook redelijk, maar hoe het op wintersport zal gaan...kheb echt geen idee :P