curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:22

wat een leuk filmpje zeg :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:08

Leuk filmpje! :j :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:08

Ik hoorde dat allemaal toeristen die griend voeren en dat hij elke keer terugzwemt omdat hij het wel best vond... tja, je natuurlijk nooit tussen de oren van een walvis kijken ;-) Wanneer gaat ie weg? Ik ga over een maand en hoop hem nog wel te zien!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:26

_Vanes_ schreef:
@MagicLine & Hackie: klopt allemaal wat jullie zeggen, dat is dan ook geen reden om niet naar Curacao te gaan,...We hebben dan ook nog geen onveilig gevoel gehad daar.

....Maarrrr ik weet wel dat ik als Hollander wel veel eerder tot de doelgroep van Overvallers/inbrekers hoor, in verhouding tot oppervlakte land en aantal inwoners,....Dusss....Flinke muur om mijn tuin, alarminstalatie bij de rondrijdende security aangesloten en Nog een grote hond erbij. Dus ik denk heerlijk wonen, maar idd goed voor jezelf zorgen, NET iets beter ,als dat ik in Nl doe!

En Bonaire 15 jaar terug,....gewoon gaan duiken ofshore,....auto gewoon open laten staan, kon toen nog!

Dat kan nu ook nog, heb tijdens een avondje stappen mijn sleutels in mijn contact laten zitten, zaten er nog steeds in. :D (Ik heb een roze auto, dus hij valt behoorlijk op ;) )

Ik kan alleen mijn mening geven over Bonaire, en wat ik zelf meemaak, ik ben 3 dagen naar curacao geweest om te zuipen en te feesten, maar ik had geen goede 'vibe' van curacao, autos moeten dicht, tralies voor de ramen, me vriendin en ik liepen over straat, en er wordt door een jongetje van 6! geprobeerd, om haar tas uit haar handen te rukken, terwijl zijn opa ernaast zit!

Ook hadden we een tjoller achter ons aanlopen, die onze ruggen begon te likken, ielll :+
Maargoed, feesten kun je er goed :D

En ik weet zeker dat mensen op bonaire ook bestolen worden hoor, zeker wel, maar wordt er gewoon een beetje moe van oeehhh de antillen en dat soort oliebol, terwijl ik in de Panorama lees, dat rotterdammers ook allemaal de stad uit verhuizen (lees: vluchten) omdat ze niet zulke leuke buren hebben.

Ik heb antiliaanse buren, en daar kunnen nederlanders nog een puntje aan zuigen.
Altijd beleefd, altijd hallo en doei, nooit de muzie hard, volgens mij hebben die mensen meer last van ons 'macamba's' dan wij van hun.

MamboBeach

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:34

Hackie is een macamba! :D

Begrijp wat je bedoelt, overal is het wel eens wat! :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:52

LEuk filmpje :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:55

ACH ,KIJK NOU!! We hebben het boktlogo in sinterklaas-chocolade-letters-van-de-Hema,...........Aaaaah,...krijg je weer een beetje thuisgevoel! (kan geen copy doen)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:44

:D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:40

_Vanes_ schreef:
:D ..kwam ik net tegen en zullen een aantal al vast gezien hebben, de tekst is wel grappig!
Erg toepasselijk, dus plaatst het toch maar:

wat leuk, zijn jullie dat zelf? :)

vreselijk verhaal overigens van die rottweiler :\

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:43

Pellie schreef:
wat leuk, zijn jullie dat zelf? :)

Nee, zijn wij niet,..gevonden op Joetoep..

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 03:32

Heb even nog wat foto's van het paardrijden op Curacao :)

Vorige week kon er eindelijk een keer iemand mee die foto's kon maken.

Voorin een van de Paso Fino's en achterin kom ik aangereden op Il Tigretto.
Afbeelding

Afbeelding

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 04:02

Owww, die Paso! moeten we toch maar ergens komende weken kennis maken!
Ziet er goed uit, genoeg ruimte om te rijden iig.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:41

Curaçao.. echt geweldig!
Wij zaten vorig jaar in de buurt van Jan Thiel.
En het was echt een super vakantie. 'smorgens ergens heen en daarna gelijk door naar het strand.
En vergeet niet het zwemmen met dolfijnen. Wel reserveren van vooraf anders lukt het niet.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:42

Hey Jolijn, ik ben Ilvy je oude buurmeisje :D. Jammer dat het laatst niet doorging afspreken toen ik op Curacao was.
Waar was dat rijden trouwens?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:57

tinkert_tje schreef:
ik ben afgelopen sept op curacao geweest voor 8 dagen het was er toen echt bloedheet pffff
wij zaten in breezers resort
was echt super de luxe alles erop en eraan
het ligt naast mambo beach ook erg leuk om daar eens een borrel te halen erg gezellig
op loop afstand zaten we van het see aquarium leuk om heen te gaan
wij hebben bij het dolphin academy gezwommen met de dolfijnen echt een onvergetelijke ervaring we hebben ook gesnorkeld op zo'n rif ben de naam effe kwijt ?
en we hebben een eilandtours gedaan in een oude vrachtwagen was echt heel leuk zo zie je heel veel van het eiland
willemstad zijn we heen gegaan met de boot vanaf het resort waar we zaten maar ik vond er echt niks aan vieze oude stad
maar ik moet zeggen dat de mensen er super aardig zijn
ik vond curacao erg mooi om eens mee te maken maar zou er niet nog eens heen gaan
ik dacht eerst dat 8 dagen te kort was maar het was precies lang genoeg

Ik wou nog even reageren.
Maar augustus/september is het ook BLOED&bloed geslagen heet hier, omdat alle tornado's en tropische stormen de wind 'wegtrekken' naar USA.

En daar bovenop heb je ook nog muggen :D Omdat er geen wind is.

Wie heeft er trouwens een leuk adresje om paard te gaan rijden op curacao??
(Liefst Paso Fino )

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:50

@Hackie: Ik ben vorig jaar op Curacao geweest (in maart). Fantastisch eiland maar niet voor het paardrijden. Had op internet verschillende adresjes gevonden en die ben ik gaan bellen maar ze bleken bijna allemaal niet meer te bestaan. Bij mijn appartement zat een manege (Manege-SHC, Société Hippique Curacao) maar daar vond ik de paarden er niet goed bij staan. Buiten dat organiseerden ze toen ik er was ook geen buitenritten omdat het "Kabouterbos" onder water stond. Uiteindelijk ben ik bij Rancho Alegre in Sint Michiels Baai terecht gekomen. Zij schijnen tochten te organiseren. Ik had een rit geboekt en bleek mee te gaan op een buitenrit van een uurtje met een stel kinderen van hooguit 12 jaar. Viel mij dus allemaal enorm tegen. Wat ik zeg, een heel leuk en mooi eiland maar stel je niet te veel voor van het paardrijden daar...