Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:49

Ja in elk land kan er natuurlijk iets voorkomen.. en overal hebben ze wel iets!
In Nederland enten we ons toch ook overal voor in? :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:51

Okey, de echte campagnes zijn er - voor zover het mij opvalt - ook pas dit jaar.

NL ent vooral in als je jong bent :P Ja en als je de leeftijd hebt voor griepgevoeligheid enzo

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:54

Ja, baarmoederhalskanker, klem..

Ze vinden tegenwoordig zoveel spuiten uit haha..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:55

Ik heb me nog nooit laten enten, niet toen ik er op vakantie ging, niet toen ik er naartoe verhuisde. Nergens last van gehad. Ik vind het zelf ook niet zo nodig, maar kan best begrijpen dat andere mensen dat wel vinden.

Zag dat op de vorige pagina iemand vroeg of er in Marmaris een waterpark is. Die zijn er. :j De leukste staat bovenop een berg midden in Marmaris, daar heb je dus ook een geweldig uit zicht! Ik zou wel proberen er zelf naartoe te gaan, als je een excursie boekt betaal je altijd meer natuurlijk. Je kunt er makkelijk komen met het openbaar vervoer, dan moet je alleen even de berg beklimmen. :D
Kost met de koers van nu 35 euro voor een dag en ik denk dat je via een excursiebureau zo op 50 a 60 euro zit per persoon.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:41

blauw00gje schreef:
In Oludeniz. Weet niet precies waar dat ligt..

Ik heb het nagevraagd en Oludeniz ligt bij Fethiye in de buurt :)

Ik heb me ook nog nooit in laten enten. Vorige jaren was het niet nodig werd toen gezegd dus zou niet weten waarom nu wel :) En ik háát prikken :+

Hmm wat voor waterpark is dat Nathalie? Want ben ooit bij Bodrum in een waterpark geweest. Was een regelrechte ramp! :n

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:48

A_lette schreef:
Vliegen is leuk, komt vast wel goed :j

Zijn er trouwens nog bijwerkingen van die prikken? Behalve een paar stijve armen dan :') Zie best op tegen maandag, maar het komt vast wel goed. En als ik onderuit ga (ben goed in flauwvallen. Helaas) dan so be it. Neem toch aan dat ze daar vast wel weten hoe ze met mensen die flauwvallen om moeten gaan, veiligere plek kan bijna niet :)

cile205, waarom heb jij gekozen om geen prikken te nemen?

Ik heb me ook in laten enten. Nergens last van gehad. Zelfs geen spierpijn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:05

Blauwoogje, waarom was dat een ramp?

Ik vind het een erg leuk waterpark! Supermooi uitzicht, lekker eten! :9 En een hoop glijbanen. Ondanks dat ik niet zo van die hele hoge snelle glijbanen ben, heb ik me er erg goed vermaakt. :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:11

hello :wave:

Mijn vriend en ik gaan Woensdag voor 11 dagen naar Bodrum-Turgutreis hotel Golden beach..
Kunnen jullie mij misschien vertellen of er in de buurt van Bodrum activiteiten of bezichtigingen zijn die ik echt moet doen/zien??
Hoeveel lira is een euro??

Verder neem ik asprines oordruppels en diarree-remmers mee als jullie nog een andere slimme tip weten hoor ik het graag :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:15

Nathalie schreef:
Blauwoogje, waarom was dat een ramp?

Ik vind het een erg leuk waterpark! Supermooi uitzicht, lekker eten! :9 En een hoop glijbanen. Ondanks dat ik niet zo van die hele hoge snelle glijbanen ben, heb ik me er erg goed vermaakt. :j

Nou, de glijbanen waren slecht.. Je ging ergens naar beneden en je had bij wijze van spreken heel je rug open liggen. De enige leuke daar, was dat je met een band naar beneden moest. Dat was mijn eerste waterpark in Turkije en ben verder nooit meer geweest omdat mijn ervaring met dat eerste waterpark gewoon echt slecht was..

Die van jou klinkt wel goed!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:27

Doom, op dit moment staat de lira op 2.15 geloof ik. Heel erg gunstig. 8-)

Blauwoogje, ja dat lijkt me niet echt prettig!! In Marmaris heb ik nergens last van gehad, behalve door mijn eigen stomme acties. ;) Ik houd niet van die hele snelle en ben dan geneigd om mijn benen wijd te doen en mijn voeten af te zetten tegen de kant, niet zo slim. :+
Maar verder nergens last van gehad hoor! Ze zijn gewoon veilig. :j

Er is trouwens ook een nieuw waterpark bedacht ik me net, dat waren ze 2 jaar geleden aan het bouwen en vorig jaar was het al open. Die is ook erg gaaf, aan het strand. Daar hebben ze ook een turbotol enzo. :j Die andere heeft een rij met ik denk een stuk of 9 glijbanen en een grote waterspeeltuin, en een golfslagbad met nepstrand. Die bij het strand heeft volgens mij iets minder glijbanen maar volgens mij wel gavere voor de mensen die dat durven. :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:33

Ooh dat is wel héél gunstig ja!

Nee, dat was echt niet leuk :P Haha dat zou ik ook kunnen doen :+ Vind het op zich wel jammer dat ik daar zo'n slechte ervaring mee heb, want ik vind die parken wel altijd super leuk!

Ooh dat klinkt wel vet! Weet jij toevallig ook hoe die heten of niet?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:10

hoelang moet je die spuiten van te voren halen dan, volgens mij ben ik anders al te laat

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:14

Ik heb besloten om me niet meer te laten enten,vorig jaar ook niet gedaan,en heb 2 weken midden in Turkije ook overleefd zonder prikken,en daar at ik dus echt niks wat op nederlands eten leek,dus mijn lichaam kan wel wat hebben denk ik zo!

Vandaag over 2 maanden ga ik naar Turkije..pfff ik heb er echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel zin in!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:14

Dat ligt er aan welke prik je voorgeschreven krijgt. De prikken verschillen namelijk in samenstelling van stof. Maar dat kun je beter even informeren bij je huisarts, of het nog zin heeft.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:16

Saskia9 schreef:
Ik heb besloten om me niet meer te laten enten,vorig jaar ook niet gedaan,en heb 2 weken midden in Turkije ook overleefd zonder prikken,en daar at ik dus echt niks wat op nederlands eten leek,dus mijn lichaam kan wel wat hebben denk ik zo!

Vandaag over 2 maanden ga ik naar Turkije..pfff ik heb er echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel zin in!

Daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat je per definitie ziek moet worden van het eten. Het kan zo zijn dat ze in de keukens erg schoon zijn geweest. Je kunt nu wel ergens terecht komen waar ze hun handen niet zo goed wassen.....

En dan? Als die bacterie er in zit is je lichaam daar echt niet tegen bestand zonder die prik... :n

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:27

Nee, maar dat kan in elk ander vakantieland ook..

xxchrissyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:30

ik ga 17 juli naar alanya. kan je eingelijk het beste hier je geld omwisselen voor lira of daar?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:33

Wij nemen altijd gewoon euro's mee. En dan vooral briefjes van 5 en 10, want wisselen of geld terug krijgen (op de markt) is vaak gunstig voor hun en niet voor ons :P

Lira's doen wij altijd gewoon daar pinnen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:37

Je moet daar sowieso niet met Euro's betalen. Ze lichten je op waar je bij staat. Daarnaast ben je in Lira's echt voordeliger uit. Inderdaad gewoon Lira's pinnen en op die manier betalen. Altijd zeggen dat je geen Euro's bij je hebt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:45

blauw00gje schreef:
In Oludeniz. Weet niet precies waar dat ligt..

Daar ben ik wel eens geweest :j Is heeeeeeeeel klein.
Bij ons was er een hotel ge-explodeert door een gaslek :=

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:51

Oeh! Wanneer was dat?
Ik heb daar trouwens ook geparaglide :P Er was toen iemand de zee in gestort :+

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:17

Ik laat me ook niet enten. Vorige keer Turkijke ook niet gedaan.

En ik hooop juist dat het er lekker warm is! Ik kan er goed tegen ;)

Nog een weekje, dan ga ik :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:20

Lekker warm is het er eigenlijk altijd in de zomer wel :P
Waar ga je heen? Sorry als ik daar overheen heb gelezen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:34

Nadir schreef:
Saskia9 schreef:

Daar gaat het niet om. Het is ook niet zo dat je per definitie ziek moet worden van het eten. Het kan zo zijn dat ze in de keukens erg schoon zijn geweest. Je kunt nu wel ergens terecht komen waar ze hun handen niet zo goed wassen.....

En dan? Als die bacterie er in zit is je lichaam daar echt niet tegen bestand zonder die prik... :n

Weet ik wel,maar dat kan in Nederland net zo goed gebeuren,ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo van het enten,griepprik en dat soort dingen.als je ziek word,word je toch wel ziek,geent of niet geent..
Er kan altijd van alles gebeuren,ik wil niet in een glazen hokje gaan wonen :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:40

Saskia9 schreef:
Weet ik wel,maar dat kan in Nederland net zo goed gebeuren,ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo van het enten,griepprik en dat soort dingen.als je ziek word,word je toch wel ziek,geent of niet geent..
Er kan altijd van alles gebeuren,ik wil niet in een glazen hokje gaan wonen :D

Nou ja, dat is dan een bewuste keuze/risico van je. :)
Realiseer je wel, dat de bacterie en ziekte die je uiteindelijk kunt krijgen heel gevaarlijk kan zijn en zelfs dodelijk...