Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:30

Boek een appartement in de buurt via AirBNB, dat scheelt al snel honderden euro's :)

Wij hebben van de week geboekt, dus wij gaan definitief deze zomer :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:13

Neverland schreef:
Mijn ouders willen misschien met ons naar Disneyland, als ze een goedkope aanbieding kunnen vinden. Als er iemand nog een aanbieding weet; laat het me weten :) wil zo graag weer naar disneyland :D

wat is goedkoop?

Wij gaan (met z'n tweeen) met oud en nieuw.
disney vraagt geen verhoogde toegang, ondanks verlengde openingstijd op die dag..

bus, met toegang tot 2 parken (bijgeboekt, aanbieding was met 1), gegarandeerd naast elkaar.. smorgens wordt je bij disney afgezet en na middernacht weer opgehaald.. daarna naar een driesterren hotel in parijs met een verlate uitcheck de volgende ochtend (pas om 13.00h), bezoek en vrije tijd bij mont martre en daarna met de bus weer terug

kosten 178 euro per persoon... goedkoop, nah nee.. voor die prijs kan ik ook twee nachten in davey crocket zitten met twee dagen toegang in het laagseizoen.. Duur? Nee, niet voor een oud en nieuw reis in mijn ogen.
--------

Wij zouden eigenlijk wachten tot volgend jaar weer alles open was..
Maar ik miste de sfeer teveel + we zochten nog wat leuks voor oud en nieuw (principieel tegen efteling ik moet daar als abo houder een extra kaartje dokken, vind ik niet kunnen).

Dus wij gaan met oud en nieuw lekker weer naar Disney *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:40

Lienie_F schreef:
Boek een appartement in de buurt via AirBNB, dat scheelt al snel honderden euro's :)

Wij hebben van de week geboekt, dus wij gaan definitief deze zomer :D

honderden euro's?

hoe doe je dat? want Davey crocket is niet duur met een gezin.. plus dan heb je je tickets + parkeren erbij en kun je zelf koken (wat ook enorm bespaard op een rekening van een gezin)..

davey crocket is in mijn beleving de goedkoopste optie om als gezin meerdere dagen naar disney te gaan.. ticket voor twee parken x 4 personen x meerdere dagen wordt anders een kostbare aangelegenheid..

voor 1 persoon of twee kan airbnb lonen inderdaad.. maar ook lang niet altijd?
prik een willekeurige weekdag in januari..
3 feb - 10 februari

goedkoopste airbnb: totaal nota 213 euro
toegang tot eurodisney voor een gezin met twee kinderen boven de 11 4 * 47 euro (1 park 1 dag) = 188 euro voor 1 dag toegang voor het gezin.. Om het te vergelijken met davey crocket dus even maal 5 dagen toegang = 940 euro aan toegangstickets.. daarboven op komt nog 5x 20 = 100 euro parkeergeld.. DAn nog de meerprijs van uit eten met een gezin (toch snel 60 euro als je goedkoop doet) v.s. boodschappen doen en zelf koken als je het goedkoop wilt houden a 10 euro voor vier man.. is dus 4x50 = 200 euro... Daarmee komt een weekje van maandag tot vrijdag op een goedkope b&b met alle dagen toegang tot eurodisney op de goedkoopste manier, uit op 213+940+100+200 = 1453 euro voor het hele gezin..

Davey crocket inclusief alle dagen toegang tot 2 parken (dus niet 1 zoals de goedkoopste optie als je elders logeert), inclusief parkeren, inclusief magische uren, inclusief diner toevallig in die periode
871 euro.. exclusief nog wat losse kosten die ik momenteel niet kan opzoeken omdat de site stoort, maar laten we dat astronomisch hoog zetten en het afronden op 1000 euro voor een gezin van 2 volwassenen en twee kinderen tussen de 11 en 17 jaar.

grofweg gezegd, je betaald als je als gezin van 4 buiten disney verblijft, evenveel aan toegangskaartjes voor 1 park, als een gezin van 4 op davey crocket aan kaartjes voor 2 parken, overnachten en diner.. scheelt maar een paar tientjes.

-----

enige voor wie dit wel echt scheelt zijn de mensen die een abo hebben op disneyland.. die hebben hun toegang immers, dus die kunnen een goekoop hotelletje ergens pakken.. goedkoop abo valt mee, maar je zit met veel dagen die uitgesloten worden.. duurste abo en dan met 4 man zit je richting de duizend euro.. omslagpunt zit dus eigenlijk rond de 5 dagen toegang.. meer dan 5 dagen toegang is het goedkoper om een abo + airbnb te nemen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:33

Wat is goedkoop... Dit jaar had ik 150 betaald voor 3 dagen entree, 2 overnachtingen en ontbijt. Dat vond ik wel goedkoop. :)
We gaan overigens met 6 man dus ik denk dat Davey Crocket misschien de beste optie is. Alhoewel het niet fijn is dat er geen bussen naartoe gaan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:59

Ik vind het terecht dat Disney geen entreeprijs omhoog schuift voor oud en nieuw. De prijzen van Disneyland zijn belachelijk duur. Zeker in vergelijking tot andere parken.
Met oud en nieuw is het vuurwerk hartstikke leuk, maar het park is rete druk :+. Ze halen hun winst er dik uit die dagen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:54

Cinderella schreef:
Ik vind het terecht dat Disney geen entreeprijs omhoog schuift voor oud en nieuw. De prijzen van Disneyland zijn belachelijk duur. Zeker in vergelijking tot andere parken.
Met oud en nieuw is het vuurwerk hartstikke leuk, maar het park is rete druk :+. Ze halen hun winst er dik uit die dagen.

Efteling durft een dagtoegang te vragen, daarna moet je een extra kaartje (vorig jaar 35 euro volgens mij) voor de avond hebben.. Dit maakt het exact even duur als Disney voor 1 dag 1 park.

Daarnaast betaal je voor een efteling abonement kaal 170 euro togang + 34 voor parkeren = 204 euro voor een jaarabonement.. Efteling kent uitsluiting van abonementhouders voor speciale data/tijden.. zoals oud en nieuw.. dus dan zou je er 35 euro bij op moeten tellen = 239 euro voor een jaar inclusief oud en nieuw.

Disney even het allerduurste abonement:
Magic Dreams abonemen: 365 dagen per jaar 223 euro
parkeren inclusief
oudjaarsavond inclusief
grotere kortingen op overnachten
Magic hours toegang (niet met gewone kaartjes).

de toegang voor Disney is niet reteduur, alleen als je specifiek naar een los toegangsticket kijkt in plaats van naar wat het voordeligst is.. Efteling heeft geen 'voordeligst opties'.

daarnaast is bijvoorbeeld efteling een van de allerduurste abo's verhoudingsgewijs van europa..
34.50 (goedkoop online aangeschaft ticket) plus 10 euro parkeerkosten.. 44.50 euro voor 1 persoon..
Een abonement is dus meer dan 5x de prijs van een toegangsticket. bijna geen enkel ander park is zo exorbitant duur met zijn abonementen en dan ook nog eens extra durven te vragen voor special events..

Disney is duur, je betaalt voor het trademark..
Maar met name voor de mensen die slechts 1 dagje willen gaan..
iedere andere vorm laat Disney direct zakken in prijs in vergelijk met andere parken die hoge prijzen rekenen voor overnachten, of weinig korting rekenen voor meerdere dagen toegang of abo's

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:36

Ik vind de efteling ook duur :').

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:50

Cinderella schreef:
Ik vind de efteling ook duur :').

alle pretparken zijn duur..
europapark heb je (met een deel sluiting in de winter) ook een abo voor ruim 200 incl parkeren.
phantasia 185 per jaar (staat niets over parkeren.. parkeren is 5 euro per dag)

dus ja, pretparken zijn duur.. disney met enkele toegang voor 1 dag of meerdaagse zonder overnachten in het park spant de kroon. echter als het gaat om goedkoop vakantie vieren inclusief pretpark, dan is disney niet echt duurder, sterker meestal nog goedkoper dan de concurenten (zit m met name in de hoeveelheid mensen die ze kunnen laten overnachten en daarmee hun inkomsten al scoren en het uitzuigniveau van alle winkels en eettentjes die zich naast kinderen ook richten op volwassenen)..

bij meerdaagse bezoeken haalt disney met name zijn inkomsten uit merchendise, duurdere en goedkopere en collectorsitems die voor zowel kinderen als volwassenen aantrekkelijk kunnen zijn

(denk dat ik deze keer mijn beurs maar thuislaat.. vorige keer 2 collectibles en een schilderij meegenomen.. was bijna blut)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:30

Voor magic kingdom betaalden wij 105dollar pp 1 park 1 dag. Parijs is dus erg goedkoop :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:07

Keet schreef:
Voor magic kingdom betaalden wij 105dollar pp 1 park 1 dag. Parijs is dus erg goedkoop :+

jij bent lekker, nu is iedereen hier flauw gevallen :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:45

:+ sorry. Maar de prijs van de Europese parken valt behoorlijk mee vergeleken met USA :)
maar blijft een hoop geld

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:51

ElenaMM7 jij maakt echt uitgebreide berekeningen :list: :wow:
Maar wel handig :D

Leuk dat je met oud en nieuw weer die kant op gaat!

Op zich wel fijn om te weten dan Europese parken goedkoper zijn. Scheelt weer :P

Efteling vind ik ook duur. Vooral omdat er toch ook best veel 'oud spul' staat zo langzamerhand.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:56

Idd in de V.S. zijn de prijzen al helemaal niet mals, daar is Parijs of de Efteling niks bij.

Pretparken zijn vaak duur ja, maar als iets goed is ben ik ook best bereid meer te betalen. Wat ik alleen jammer vind bij Disneyland Parijs is dat de entree los zo hoog is, ook als er meerdere grote attracties tegelijk dicht zijn zoals afgelopen jaar.
Ook Disney hotels zijn belachelijk duur. Ik ga volgend jaar weer naar Europapark, maar had ook voor Disney gekeken. Voor Europapark betaal he zo'n 2/3e, en dan krijg je (als he het mij vraagt) nog meer waar voor je geld. Netjes onderhouden, vriendelijk personeel en goed eten...

Is niet om Disney af te kraken hoor, heb het er altijd erg naar mijn zin. Maar mijn volgende bezoek gaat waarschijnlijk pas zijn als alles uit de steigers is. Prijs/kwaliteit vind ik gewoon niet zo netjes.

Efteling oud spul? Is niet zo moeilijk met een park wat volgend jaar 65 jaar bestaat. Ze investeren flink in nieuwe attracties, sprookjes en verblijf. Maar ook het oude word gerenoveerd én goed onderhouden.
(Sorry ik begrijp dat een dagje Efteling/pretpark prijzig is, maar mensen vergeten vaak wat er bij komt kijken en waarom je zoveel geld betaald. Daar word ik altijd een beetje boos om :P)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:33

Temeraire schreef:
ElenaMM7 jij maakt echt uitgebreide berekeningen :list: :wow:
Maar wel handig :D

Leuk dat je met oud en nieuw weer die kant op gaat!

Op zich wel fijn om te weten dan Europese parken goedkoper zijn. Scheelt weer :P

Efteling vind ik ook duur. Vooral omdat er toch ook best veel 'oud spul' staat zo langzamerhand.

Het is voor mij/ons een sport om zoveel mogelijk waar voor ons geld te krijgen voor onze pretpark bezoekjes Temeraire :') . bezit om die reden ook een efteling abo en een gardaland abo (beste optie om het maximale uit dat park te halen tijdens de vakantie), en heb daardoor ook weer toegang bij andere parken.. helaas wil disney niet meespelen met andere abo's :') .. dus die moet ik altijd los uitvissen.

---

valt mee hoor, alle parken hebben oud spul en bouwen nieuw spul.. europapark bouwt het meeste en snelst, phantasia had net een grote uitbreiding.
maar efteling bouwt eigenlijk regelmatiger dan disneyland en phantasia.. met de baron, piniokkio als nieuw sprookje , roodkapje die een beetje gedwongen opgeknapt moest worden omdat er iemand door de vloer ging en volgend jaar de opening van symbolica.. plus de uitbreidingsplannen voor het loonse land, de aanleg van de nieuwe snelwegafrit, uitbreidingsstrook van het park zelf.. zijn ze toch heel actief bezig (jup, ben vorig jaar naar die bijeenkomst voor fans geweest :') filmpje daarvan met alle vragen etc is per pb wel te verkrijgen).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:41

Pretparken zijn duur. Maar als je kijkt wat je krijgt voor dat geld .... Ga maar eens naar de kermis waar je voor elke attractie apart moet betalen, dan ben je ook echt veel geld kwijt.

In Disneyland Parijs hebben we tot nu toe altijd in een Disney hotel gezeten, dus inclusief entree. Dat is voor ons (met z'n tweetjes) toch meestal wel een van de goedkoopste opties (en het leukst).

Ik vind aan de Efteling juist mooi dat er "oudere" dingen tussen zit, dat zal deels jeugdsentiment zijn, maar ik vind het nog steeds een prachtig park.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:56

Het is ook eigenlijk wel apart dat er zoveel prijsverschil mogelijk is bij Disney. Als je 10 willekeurige bezoekers vraagt wat ze betaald hebben kan je bij wijze van spreken 10 verschillende antwoorden krijgen :') Afhankelijk van gezinssamenstelling, hotel, aantal dagen, acties, etc.

Ik wilde de Efteling liefhebbers niet beledigen :P Ze zijn inderdaad wel goed aan het renoveren en opknappen de laatste tijd. Maar het was een tijd lang toch wel een punt, dat ze eigenlijk het nodige op te knappen hadden. Dat werd ook als reden gegeven van teruglopende bezoekersaantallen. Fijn dat er toch het nodige gebeurt nu. Snap de hoge prijs dus verder ook prima. Maar het was voor mij wel een reden om minder vaak te gaan.
Volgend jaar maar weer eens gaan denk ik :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:22

Maar Disney is/was ook hopeloos verouderd. De werkkleding bij diverse attracties is om te huilen zo over de datum.
Volgens mij zijn ze onder leiding van USA behoorlijk aan het vernieuwen geweest en ben al 3 jaar niet geweest, dus weet niet hoe het nu is

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:29

Dat is momenteel ook in Disneyland. Zij zijn zo bezig om alles voor het jubileumjaar helemaal mooi te hebben dat er wel heel veel dicht was en is. Dat heeft mij ook weerhouden om naar Disneyland te gaan de afgelopen tijd.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:07

Ja klopt. Wij gaan ook bewust pas op zn vroegst volgend jaar naar Disney. Als alles weer opgeknapt is voor het jubileumjaar :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:23

mbkaatje schreef:
Dat is momenteel ook in Disneyland. Zij zijn zo bezig om alles voor het jubileumjaar helemaal mooi te hebben dat er wel heel veel dicht was en is. Dat heeft mij ook weerhouden om naar Disneyland te gaan de afgelopen tijd.

Voor mijn gezin was het juist geen probleem, aangezien die van
mij 4 was toen wij er waren, en in de dingen die dicht waren kon zij toch niet in.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:32

Was het ook rustiger? Want dat is in dat geval natuurlijk voor jullie een voordeel.

Het lijkt mij dat er wel meer mensen niet zijn gegaan i.v.m. de vele dichte attracties. Maar ik heb er verder niets over gelezen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:57

Wij hebben inderdaad geen onwijze wachttijden gehad, het enige
wat dicht was waar zij in kon was Peter Pan, wel jammer, want die vind ik
stiekem ook erg leuk :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:59

Hebben ze in Parijs Ariels Grotto en Winnie the Pooh al?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:20

nee. Ik weet niet of daar plannen voor zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:23

Die zijn zooooo leuk :+: bij de Winnie the Pooh hadden ze in de wachtrij allemaal speelmogelijkheden. Allemaal interactief. Ouders netjes in de rij en de kinderen lekker spelen. Ideaal :D

En ook Ariel haar ride :+: zoooooo leuk :D

En natuurlijk The seven Dwarfs Mine ride :D geweldig!

En onze favoriet! Splash Mountain