Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:27

Vorig jaar waren toen die hele erge overstromingen bij canmore, banff, calgary.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:53

Jaa ik vlieg de 17e terug :)
Om 9:40 in de morgen ofzo dus als t goed is ben ik er rond 12u :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:52

Wow inderdaad lekker nat!!

Wij zijn zelf gisteren teruggekomen van 2 weken NL + Schotland, was alweer 2.5 jaar geleden dat ik er geweest was. Super mooi weer gehad, dus daar hebben we geluk mee gehad. Wel een beetje tegenvaller...terugkomen met nog steeds wat hoopjes sneeuw hier en daar, alles nog bruin en 0 graden...Gelukkig van het weekend 16 C, dat de lente maar snel begint.

Alvast een goede trip blacky!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:09

Er is hier al een tijdje niet meer gereageerd, maar ik wil het topic toch een beetje nieuw leven inblazen.
Over een week en een paar uur land ik op Vancouver! Ik heb er onwijs veel zin in, maar de zenuwen slaan nu ook wel een beetje toe haha (voor het eerst buiten Europa en vooral, voor het eerst helemaal alleen).

De eerste week is ondertussen geboekt, voor de rest wil ik de hostels telkens een paar dagen van te voren boeken. Zodat in het geval dat ik mensen tegen kom die een beetje dezelfde plannen hebben, we samen kunnen reizen. Kan dat in juni/begin juli of is dat echt af te raden en moet ik toch de rest ook nu al boeken?

En zijn er nog dingen die ik écht niet moet vergeten? :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:36

Ik zou zowiezo niets boeken, het is nog rustig en je bent heel flexible. Canada is een heerlijk land om op de "bonnefooi" rond te reizen. Geen plannen maken. Praten met de locals en zij komen meestal met de leukste dingen en ideeen.

Heel veel plezier.

Wij hebben ook weer plannen om in september weer, ja weer naar canada de gaan. Plannen???? Niet echt we huren een camper en we zien wel :-).
Laatst bijgewerkt door yarrah op 29-05-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:45

yarrah schreef:
Ik zal zowiezo niets boeken, het is nog rustig en je bent heel flexible. Canada is een heerlijk land om op de "bonnefooi" rond te reizen. Geen plannen maken. Praten met de locals en zij komen meestal met de leukste dingen en ideeen.

Heel veel plezier.

Wij hebben ook weer plannen om in september weer, ja weer naar canada de gaan. Plannen???? Niet echt we huren een camper en we zien wel :-).

Oke, dat is fijn om te weten! :) Ik reis alleen met bus of trein, dus dat is wel een beperking. De laatste twee weken reis ik wel met een camper met mijn ouders, daar hebben we ook nog niet echt iets voor geboekt. Alleen voor tijdens de Calgary Stampede :)

Voor mezelf vind ik het fijn om in ieder geval ergens terecht te kunnen de eerste periode, lichte controlfreak haha! Maar dan laat ik het zo en hoop ik leuke mensen te ontmoeten etc :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:02

Hostels zijn wel heel gezellig zijn we achter gekomen. In lake louise zit eentje beetje achteraf, met een vreselijke goede keuken en een fantasische sfeer. Vooral in de kelder waar de gasten heerlijk aan het chillen waren.
Wij zelf zaten in een hotel, maar kwamen daar terecht om daar te eten peyto cafe was de naam van de tent. En goede biertjes de "grashopper" is een aanrader". En anders met je ouders kun je daar heel goed eten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:06

Met betrekking tot reizen door Canada en plannen van dingen kan ik je eigenlijk niet echt helpen aangezien ik het hele jaar in dezelfde omgeving heb gezeten.

Ik ben, alweer een tijdje :'), terug in Canada. Ben eigenlijk vrij druk en veel aan het paardrijden/trail rijden :)
Tornado seizoen is officieel begonnen en de eerste 2014 Ontario tornado hebben we op nog geen 10km van onze woonplaats gehad (gelukkig geen gewonden, alleen een huis en wat schuren zonder dak). Sowieso hadden we die week vrij veel activiteit vrij dichtbij. Zolang ons huis maar blijft staan :')
We zijn momenteel ook aan t kijken naar huizen en/of bouwen maar verder niet zoveel bijzonders eigenlijk.. Zal als ik het niet vergeet miss binnenkort eens wat foto's uploaden vd omgeving en trail rides enzo :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:54

Wat ga je doen in Canada? Het is wel echt hoogseizoen richting eind Juni, veel campings zaten toen iig al vol en je betaald natuurlijk volle pot als je dan pas betaald. Veel plezier alvast, Canada is geweldig!

Ik vertrek over 4 dagen naar Duitsland, Europatrip. Mijn verwachtingen zijn hoog! Ik mis Canada nog elke dag en droom er ook regelmatig over.. Met deze trip in Europa hoop ik hetzelfde geluk te vinden wat ik vorig jaar voelde in Canada!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:55

_Daphne schreef:
yarrah schreef:
Ik zal zowiezo niets boeken, het is nog rustig en je bent heel flexible. Canada is een heerlijk land om op de "bonnefooi" rond te reizen. Geen plannen maken. Praten met de locals en zij komen meestal met de leukste dingen en ideeen.

Heel veel plezier.

Oke, dat is fijn om te weten! :) Ik reis alleen met bus of trein, dus dat is wel een beperking. De laatste twee weken reis ik wel met een camper met mijn ouders, daar hebben we ook nog niet echt iets voor geboekt. Alleen voor tijdens de Calgary Stampede :)

Voor mezelf vind ik het fijn om in ieder geval ergens terecht te kunnen de eerste periode, lichte controlfreak haha! Maar dan laat ik het zo en hoop ik leuke mensen te ontmoeten etc :D

Wel eens van Couchsurfen en Kjiji gehoord? Op die manier ontmoet je echt locals! Beste manier om een land te ontdekken :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:56

Ik vertrek over een kleine 4 weken (24 juni) naar Canada, ook richting Vancouver. Ik verblijf 4 nachten in een hostel en daarna ga ik naar een reining breeding farm waar ik normaal gezien langere tijd zal blijven. Kreeg de tip om ginds een auto te kopen, iemand daar ervaring mee?

En nog tips wat ik zéker moet meenemen in mijn backpack. Of reis ik beter met een koffer en een rugzak? Kan zijn dat ik later nog wat ga rondtrekken (al zie ik mezelf niet meteen echt gaan kamperen, eerder van hostel naar hostel trekken ofzo), dus weet niet wat het makkelijkste is om mee rond te reizen.

Ook tips hoe ik mijn reiskoffer/backpack het best kan volproppen zijn welkom :+ haha.

Ik kijk er al zo ontzettend hard naar uit! Alleen eerst nog wat werken voor school, want heb nog wel wat taken en examens op me wachten. Stress! ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 01:52

Hee het topic leeft weer, ik ben op dit moment in Canada om precies te zijn in hope

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 04:07

En ik ben weer in Calgary. :D

Tweety, tips qua inpakken heb ik niet, ik ben er zo slecht in! Ik pak vanalles in wat ik totaal niet nodig heb en ik mis van alles. := Mijn backpack kon ik niet eens op mijn rug krijgen zonder hulp :') Maar die 2 knuffels en 6 boeken die ik nooit heb aangekeken moesten toch echt mee. :')

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:31

Ik wil ook wel wat tips omtrent inpakken enzo gezien ik ook 24 juni vertrek. Heb ook schrik dat ik bepaalde zaken zou vergeten.. Mijn Work Holiday ligt klaar, mijn bewijs van verzekering ligt klaar.. nog iets? In juni enkel nog mijn gsm abbo veranderen naar een prepaidkaart. En hopen dat ik niks vergeten ben..
Qua toiletgerief, kan ik dat beter daar kopen? Ik heb geen zin om zoveel mee te nemen want dat neemt allemaal gewicht in en ik mag maar 23kg in mijn ruimbagage..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:57

Ik mag 2x 23kg ruimbagage en 10kg handbagage en kleine hand- of laptoptas meenemen. Maar zie mezelf daar nu niet echt allemaal mee rondzeulen haha. Dus 1 koffer (of backpack) en handbagage moet maar voldoende zijn.

Tips voor inpakken welkom :D Zeker omdat ik een heel jaar ga en totaal niet weet wat ik best wel en niet kan meenemen. Kreeg al de tip om mijn boots en jeans thuis te laten en daar te kopen omdat het daar een stuk goedkoper zou zijn. Nu ga ik mijn boots wel meenemen voor alle zekerheid (en volproppen met ondergoed en sokken) en 1 jeans, maar daarmee is mijn backpack nog niet gevuld natuurlijk. Mijn cap en sporen neem ik ook mee, maar mijn westernhoed blijft thuis, die koop ik ginder wel.

Boeken neem ik niet mee, heb een e-reader waar er genoeg op staan ;) Knuffels neem ik ook niet mee, maar wel een klein kussentje met afbeelding van mijn hondje :o Mijn notebook/tablet neem ik ook mee en zet ik wat films en tv-series op zodat ik die kan bekijken op de vlucht. Mijn gsm abo verander ik naar het goedkoopste tarief (wil men nr. niet verliezen), maar sowieso koop ik ginder ook een sim en waarschijnlijk nieuwe gsm ook, de mijne is zo goed als versleten.

Wat ik ook zeker ga meenemen zijn: reisplug en stekkerdoos, gsm, fototoestel, e-reader, notebook/tablet, laders van al deze electronica. Kopieën van al mijn documenten + deze doorsturen naar mijn mail en op USB-stick zetten. Pasfoto's neem ik ook mee. Afschrift van mijn bankvermogen (moet ik ook even vragen hoe dat werkt). Nu dat zijn al de praktische zaken, weet niet goed wat ik moet meenemen qua kleding en toiletartikelen...

Ik ga volgende week mijn internationaal rijbewijs aanvragen, belletje doen met de autoverzekering voor bewijs van 'good driving'. Mijn reisverzekering is ook in orde, maar dat en al de rest moet ik nog uitprinten. Heb eigenlijk nog niks echt voorbereid voor de trip, maar dat mag nu wel eens gaan beginnen :o

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:49

Oh leuk nog meer mensen die binnenkort vertrekken! Spannend he! :D

Waar ik gister achter kwam is dat wanneer je je pinpas buiten Europa wil gebruiken, je daar (bij mijn bank in ieder geval) ook iets voor moet 'aan' zetten. Kost verder heel weinig moeite, maar wel goed om te weten :)

Bedankt voor de tips verder!
Ik heb wel eens van couchsurfen gehoord, zal er zo eens naar gaan kijken! Dat andere ken ik niet?
Mijn plan is om 4 weken in m'n eentje te gaan rondtrekken, backpack op en gaan. Maar ik wil wel in hostels slapen, want ben niet van plan een tent mee te gaan dragen. Tot nu toe blijf ik eerst een aantal nachten in Vancouver, dan ga ik naar Vancouver Island/direct door naar Denman Island, vervolgens Tofino en Victoria en daarna naar Whistler. Vanaf daar heb ik niks meer geboekt, maar wel veel hosteladressen in verschillende plaatsen opgeschreven. Ik moet alleen zorgen dat ik op 8 juli in Calgary ben :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:58

Kleren zijn daar erg goedkoop ik zou daarvan zoveel mogelijk thuis laten. Tandenborstels hebben ze daar ook :-).
Maar vergeet niet als je zoveel koopt moet je het ook weer mee terugnemen :-).
Maar voor een enkele reis kun je gewoon een extra koffer meenemen en dat kan echt uit.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:40

Ik kon bij Vodafone mijn abonnement voor 9 maanden stopzetten ivm buitenland reis. Zit je er daarna natuurlijk wel 9 maanden langer aan vast maar dan heb je iig voor 9 maanden daar geen kosten aan.
Verder probeer een brief vd RDW te krijgen, internationaal rijbewijs doen ze namelijk niks mee.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:22

@ Blacky94, een brief van de wat? Ben van België, de RDW zegt me niet direct iets haha. Je hebt toch internationaal rijbewijs nodig voor Canada of niet?

Ik hang niet vast aan mijn abo, kan het opzeggen wanneer ik wil. Had al gedacht om tijdelijk naar een prepaid card te gaan, maar als ik die niet om de zoveel tijd herlaad, verlies ik alsnog m'n nummer en dat wil ik vermijden, heb al zo lang deze nummer. Ga waarschijnlijk overstappen op abo van €5/maand, kan ik zo m'n nummer houden en ben ik in geval van nood wel bereikbaar (al ga ik wel mijn Canadees nummer doorgeven aan men vrienden en familie). Maar moet ik allemaal nog even goed bekijken. Kan goed zijn dat ik alsnog voor de prepaid ga (met behoud van nummer), kan toch on line opladen, dus ja.

@ yarrah. Hmmm, een lege koffer meenemen en die daarginds vullen? Nog niet zo slecht idee ;) haha.
Sowieso neem ik wat kleding mee om te starten en waarschijnlijk ook wel mijn toiletartikelen, moet ik die daar ook niet meteen kopen.

Heb nou niet echt zo een extreem uitgesproken budget dat ik me er ginds volledig kan laten gaan met shoppen, zeker niet als ik nog een auto wil kopen. Als het goed is, heb ik in september betaald werk, maar tot die tijd wil ik dus een beetje zuinig zijn...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:24

Ik had van die miniflesjes mee met wat basis spulletjes, shampoo e.d. En toen dat op was kocht ik het daar.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:22

Hope.. Dan ben je veeel dichter bij mijn vriend dan ik.. Cry.. Veel plezier verder! En qua inpak tips.. Ik neem altijd veel te veel mee, het meeste gebruik ik geeneens.. Dus geen tips van mijn kant, sorry!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:23

tweety_be schreef:
Wat ik ook zeker ga meenemen zijn: reisplug en stekkerdoos, gsm, fototoestel, e-reader, notebook/tablet, laders van al deze electronica.

De stopcontacten zijn anders hier in Canada (en 120V, niet 220V). Dus even naar de Action of Blokker om Noord-Amerikaanse reis-stekkers te halen is wel handig. :)

tweety_be schreef:
Kreeg de tip om ginds een auto te kopen, iemand daar ervaring mee?

Internationaal rijbewijs doen ze hier niets mee, is mijn ervaring.

Als je een auto wilt kopen zorg dan voor een Engelstalige brief van je verzekering over je schade vrije jaren. Dat scheelt in verzekeringskosten. En omdat je nog geen credit hebt opgebouwd in Canada moet je wel voldoende geld hebben om de auto te betalen. Op afbetaling gaat dan waarschijnlijk niet lukken.

Leuk dat er mensen zijn die lekker naar Vancouver komen. Het is eindelijk lekker weer aan het worden, na een lange koude lente.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 02:25

Brief vd RDW is zeg maar een brief vd officiële instantie waar alle rijbewijzen geregistreerd staan en dus een officiële brief die zegt dat je echt je rijbewijs hebt gehaald enzo.. zoiets :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 03:52

niks schreef:
Hope.. Dan ben je veeel dichter bij mijn vriend dan ik.. Cry.. Veel plezier verder! En qua inpak tips.. Ik neem altijd veel te veel mee, het meeste gebruik ik geeneens.. Dus geen tips van mijn kant, sorry!

:(:) We zijn nou in Princeton :P

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:57

@HippoLogic, bedankt voor de tips.
De reis-stekkers heb ik al ;) Kreeg de tip van iemand om ook een stekkerdoos mee te nemen, zodat ik geen 20 reis-stekkers moet meenemen en een paar dingen tegelijk kan opladen (indien nodig).

Waar ik naartoe ga, gingen ze me helpen om tegen een betaalbare prijs een auto te kopen (althans, zo heb ik het begrepen). De prijzen die ze vernoemde, liggen binnen mijn budget, dus dat is wel ok.
Brief van de verzekering ivm schadevrije jaren rijden met de auto, ga ik maandag voor horen. Zal hopelijk geen probleem zijn.

@Blacky94. Ik denk dat de RDW bij ons de GOCA is, zal er eens achter horen Ik heb, denk ik, het bewijs dat ik mijn rijbewijs heb gehaald nog wel ergens liggen, alleen is dat dus niet in het Engels.

Voor alle zekerheid ga ik toch ook dat internationaal rijbewijs halen, voor het geval ze moeilijk doen ofzo.

Amaai, ik ga een hele papierwinkel mee hebben naar Canada, ga ik nog wel plaats hebben voor iets anders? Haha ;)

Wat betreft inpakken. Ga geregeld wel eens naar het buitenland, dus ik weet ondertussen zo wel de basics die ik zeker moet meenenem. Maar voor 1 week of voor 1 jaar weg gaan, is toch nog een groot verschil haha. Ach ja, komt wel goed :)