Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 08:17

Nou toch lekker bezig dan nog tussen al het gebeuren door, dat is wel fijn :)

Hihi Prairy ik dacht eerst dat je doelde op die ouwe baasjes op de foto's met je stapel bessen maar toen begreep ik hem _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 09:33

Ik snapte hem ook meteen. :j

Veel plezier in de buurt waar ik nu had moeten zijn. -O- hopelijk worden jullie wijzer deze dagen.

Vanmorgen de laatste bloemen afbouwen en dan kunnen ze mee vanmiddag. Een iets andere twist dan gebuikelijk. Bloemen maar dan anders. :') Al zijn er ook zijden bloemen overigens. We hadden geen zin in snel verwelkende dure hoopjes gif. Dit is duurzaam.

Het was fijn mijn papa gister al opgehaald te hebben. Een avond die even de hoofden verzetten. Vanavond brengen we hem weer terug en blijven dan daar slapen ivm de afstand na een lange heftige dag.

Wat wel grappig is, mijn vader haat knutselen en zo omdat het niet nuttig is. Omdat ik met 1,5 arm niet vlot ga en gv domweg geen tijd heeft gehad moesten we gisteravond wel aan de slag tot half 11. En eerst tjsa ik help wel maar ... en gaandeweg de avond. Dit is leuk. *\o/* Net zo leuk als printplaten maken.

Vaak de slappe lach na "domme" fouten als in omgekeerd monteren. Zijn kleurenblindheid is dan wel onhandig. Later waren ze met zijn tweeen bezig, mijn arm was er klaar mee. En soms help er klopt iets niet :n ik kijk en ah die moet daarop dan past het wel _O- of ik kan dat en dat niet vinden. Eh dat is een ander zakje jullie zitten een bladzijde te ver. :+ Even ontspannend dus. Dat was fijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:43

Hahaha gelukkig maar.

Sterkte komende dagen! Jammer dat je niet weg kon. Maar wie weet zien we elkaar in de toekomst wel eens in FR ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 14:51

Wat een dagen %) pff beiden volledig uitgeput. Een voordeel was wel. Hoofden te vol maar mijn schouder heeft goed kunnen rusten. Ik zit nu denk ik op ruim 70% :j en de verzekering heeft het opgepakt ook. Dat loopt ook.

Voor de houtworm bestrijding zijn er ook data bekend en afgelopen week is kennelijk ook mijn dak gerepareerd :+ en weer heel en waterdicht en nu met de juiste windbestendige constructie. Best raar om de factuur te krijgen zonder het te hebben kunnen zien, -O- maar ja als hij de boel bedonderd heeft hij de burgemeester op de nek.

Nog een week en dan ga ik weer op pad. De week erop redelijk ok weer. Dan kan ik mijn bessenstruiken een plekje gaan geven, de twee perenboompjes en wat losse planten hier en daar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 12:38

Vandaag kan ik dan eindelijk gaan vertrekken lijkt het. In baby stukjes per keer maar als ik 200 km per dag doe ben ik op tijd. Wat minder/anders mee dan gedacht. De bessenstruiken mogen nog even hier blijven, idem voor de twee peren, die zijn te groot om door mezelf te planten dan wel in en uit de camper te krijgen met teveel risico voor mijn schouder.

Wel liepen we van de week tegen 6 kleine fruitboompjes aan die iemand kwijt wilde. Gekocht bij de aldi geloof ik en kado gedaan. Maar de ontvanger wilde er niks mee doen, behoed van weggooien dus :(:) . Dezen gaan nu als eerste mee omdat ze droogjes zijn en dringend volle grond willen hebben met hun mini worteltjes, wel even nadenken waar ze neergezet worden omdat ze niet in de planning stonden. :+ Maar weggooien van goede hoewel mini boompjes is ook zowat. Twee appeltjes, twee pruimen en twee kersjes. :')

En inmiddels ook betaalbare worteldoek pennen gevonden, wat zijn die krengen duur geworden zeg, in de fysieke winkel in de buurt, 10 stuks voor 7 euro 8)7 voor een paar gebogen stukjes dikke metaaldraad. Koekoek. :evaw: Kozijnankers voldoen ook wel ga ik van uit en die gaan voor 8 euro per 50 stuks. Nog fors duurder dan twee jaar geleden maar te doen,

Ik ga de bessenrij klaarmaken (extra kort maaien) en voorzien van worteldoek zodat de besjes en de mini sprietframboosjes minder verzuipen in het hoge gras. Misschien kan ik daar wat van die fruitboompjes op kwijt, even afpassen hoe lang het stuk nu precies is,

Maar eindelijk weer en route, *\o/* wel niet te veel tijd tenzij het schitterend weer is rond de 14e maart, anders moet ik voor die tijd terug naar nl en weer retour met gv om mijn bus naar nederland te krijgen voor apk. Is het heel mooi weer komt gv met de motor heen en met de bus en motor terug dan.

Goed nieuws over de dialyse van mijn papa, een heel erg moeizame start met rare toch best ernstige bijwerkingen waarvan ze eindelijk de oorzaak gevonden hebben na weken van experimenteren. Dat was wel even spannend maar gister eindelijk het verlossende woord dat het nu zo goed gaat met hem dat hij zelfs mag verminderen met dialyse. Iets meer vrije tijd dan, het wordt drie dagen drie uur tot er op een andere dag tijd is en wordt het 2 dagen 4 uur. Dan kan hij wat meer dingen gaan doen en zijn belangrijke gym op donderdag doen zonder dat daar eerst een dialyse dag voor zit. Maar het verschil is zichtbaar en goed merkbaar. :oo Hij merkt nu echt ook zelf dat hij er duidelijk slechter aan toe was dan gedacht. Ik heb mijn oude vitale papa weer terug lijkt het. Die zin heeft in klusjes en er ook energie voor heeft. Meer eetlust, sterkere spieren, eigenlijk bijna geen rollator meer nodig en zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:47

Mooi hoe die ouwe baas er toch weer bovenop komt steeds hè, die geeft niet zomaar op +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 14:11

Klopt maar het blijft een oud baasje natuurlijk. En continue gaat door ons achterhoofd hij kan nog lang mee maar statistisch gezien komt hij vlot te overlijden. Een heel moeilijk weg te stoppen gedachte toch. -O- dat is best stom eigenlijk maar ook wel een natuurlijke gedachte.

Maar ja als alles meewerkt wordt hij eind maart 91 :j

Maar dit bericht was echt zo fijn om te horen. Ik heb voor komende periode onder andere ook op het programma staan een bezoek aan de dialyse afdeling een dorp verderop om eens uit te zoeken of hij daar ook terecht kan :j . Dan zou hij toch nog een keer meekunnen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:49

Ja het zal ongetwijfeld een keer ophouden :(:)

Maar vooralsnog maakt hij steeds weer fijne come-backs gelukkig +:)+

Zou wel top zijn inderdaad als dat zou kunnen en hij nog een paar keer mee zou kunnen als hij dat graag wil.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:25

Wat fijn dat het met je papa weer wat beter gaat!

Goede reis gewenst :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 22:29

Dank. Het was weer een chaos vlak voor vertrek waardoor ik alweer :+ flink later vertrok en niet zo ver ben gekomen vandaag, eerst belde de vader van gv of ik kon helpen met wat papierwerk. Affijn dat was dus een hele kwak werk. Toen was gv alweer thuis en stampte daarna de overbuurman ook nog binnen. :') En dan proberen alles mee te nemen, net niet gelukt helaas, ik ben een extra kussen vergeten ivm mijn schouder en slapen. -O- Dan maar een te groot en lomp kussen van de camper gebruiken.

Ik had wel een drie man sterk uitzwaai commitee :wave: :wave: :wave: :))

Een heel vroege avondspits maakte dat ik binnendoor ben gekronkeld uiteindelijk. En nu op een kleine 170 km van huis zit. Daar maar eens gekeken of ik bij een restaurant terecht kan waar we al eerder heel smakelijk hebben gegeten terwijl ee daar laat en moe binnenvielen. Ik dacht nu lukt het mooi meegenomen zo nee worden het boterhammen met melkvrije hazelnootpasta :P

Maar *\o/* het kon maar dan geen dessert. Ok geen probleem als er iets warms en vullends is ben ik al blij, en alweer geen teleurstelling zullen we maar zeggen. Het is een klein familie restaurant met een extreem creatieve kok die goed is in allergieen en verse smakelijke ingredienten. Uiteindelijk ben ik met een goed gevulde maag :Y) en toch een dessert :D net weer in de camper. Klaar voor hopelijk goed slapen.

Morgen moet ik voor 9 uur hier wegzijn, geen idee of ik het morgen al haal of toch een derde dag nodig heb. Mijn schouder was er best klaar mee na de rit. Maar ja bochten, rotondes enz rijden vermoeiender dan vooral snelweg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 16:02

-O- poep zo dichtbij en zo ver weg. Na 230 km en een windvlaag was m'n schouder er meer dan klaar mee. Maar helaas heb ik pas 20 km verder een goeie camperplek gevonden. Na 230 km dus gestopt op de eerste beste plek voor een flinke hoeveelheid pijnstillers waardoor ik in ieder geval veilig op de plek terechtgekomen. Ik moet nog maar 180 km maar ja niks aan te doen. Met 1 1/2 arm en misschien later zelfs maar met een arm door moeten rijden als het waait is gewoon een heel dom plan.

Dan vanmiddag maar zinloos voor me uitkijken wat lezen misschien een dutje doen en zorgen dat ik een warme hap in mijn maag krijg. Anders was ik er even na vieren al geweest, maar ja, niks aan te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 17:26

%) |( voor op straat op nog geen 100 m afstand is er zojuist iemand met oversteken over het hoofd gezien. Ik heb alles kunnen horen gebeuren %) . Gelukkig niet gezien maar |( Alle hulpverlening staat precies voor de camper plaats. :knuffel: ;( Ik sta naast een sportpark met speelmogelijkeden en een skatebaan waar druk werd geskate en gesport door jeugd. Zij staan nu allemaal stilletjes ergens naar te kijken.

Afschuwelijk |(

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:43

Och, dat zijn altijd van die nare dingen :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 17:51

Echt vreselijk. Het geluid was afschuwelijk. %) Lijkt erop dat ambulance met politie begeleiiding ok genoeg was en is de trauma leeg weggevlogen lijkt het. De weg is weer vrij. Maar brrrrr heel hard duimen dat het meevalt

Na de vrijgeving is er een iets te grote "camper" aangekomen die gewoonweg niet past en nu de loosplaats volledig blokkeert ook. Deze was het eerste voortuig dat van de andere kant kwam.

Let wel de prijs is ex btw 8)7

https://autoline.nl/-/verkoop/kampeerau ... 4308601200 Deze leeftijd

Maar in deze kleur

https://topgear.nl/autonieuws/scania-ca ... nederland/

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 08:39

Hallo zeg, dat is toch geen camper. Verschrikkelijk . Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je arm.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 17:46

Alweer een paar uur ter plaatse. En alweer iets heel erg veel te veel gedaan, maar ja, een aantal dingen moesten verplaatst worden voor morgenvroeg. De kleine vriezer (en wat extra gevuld vanuit de andere vriezer) en de afwasmachine staan in de schuur klaar voor gebruik. Morgen gaat mijn kookplaat in de Airfryer nog die kant op. De planten staan de meeste al in de camper en een aantal dingen zijn alweer ingepakt en verhuisdozen dat wat kasten wat leger zijn.

Afbeelding

Mijn dak is gemaakt. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb al een kort bezoekje gebracht aan de achterburen. Even bijpraten over de afgelopen weken van beide kanten bij hun een aantal dingen gebeurd en en mijn kant natuurlijk ook.

Even een kort hapje eten en dan wandelen klein stuk. Van het mooie weer en de zon genieten. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 18:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk weer en fijn om weer even te wandelen. Gelukkig lukt het weer met extra rust voor mijn schouder

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:01

He wat goed dat de dyalises goed aanslaan bij je pappa *\o/*

Groetjes :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 19:07

Groetjes terug. Ik ben eindelijk weer dichtbij :D

Hoewel even lastig gv en mijn papa achter te laten. Wel even rust aan het hoofd.

Nou ja drie verhuisdozen ingepakt (alweer :') ik blijf bezig met in en uit pakken ) nadenken wat ik de komende week nodig heb en dat redden uit huis, morgen vroeg navragen of papieren verpakkingen kwaad kunnen, zo ja moeten die ook verplaatst worden.

Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet ingepakt en wel de spullen. Daarna een briefje op de voordeur doen, gevaarlijk, ik ben in de camper :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 10:49

Afbeelding
Afbeelding

De woonkamer is inmiddels al klaar met afdekken. De keuken zijn ze nu mee bezig. Daarna boven afdekken.

Een bijkomstigheid die niet vervelend is. Het is bijzonder aangenaam kijk en luistervoer :)) :D <<)

Ik ben inmiddels het huis uitgezet ivm in de weg zitten. Het is gelukkig droog dus voor zitten kan. :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:06

Wat een werk zeg, is dat echt nodig? Wij hebben hier ook houtworm en boktorren, alles staat nog stevig, de harde kern van het hout komen ze niet in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 11:15

Ja het is nodig en verplicht bij mijn verzekeraar ook. Deels plafond deels balken. Minimaal maar bestrijden moet wel. Kost wel een beste bak geld maar dan krijg ik ook 10 jaar garantie. En kokende 10 dagen in de camper leven. Gelukkig alleen het woongedeelte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 12:13

Inmiddels zijn ze met de behandeling boven. Het wordt kennelijk een combinatie van smeren en dingen inbrengen in het hout met een boor of iets dergelijks.

Ik heb inmiddels geïnstalleerd in de camper en dit wordt mijn opstelling voor de komende dagen. Er staat ook een theelepelaar mok op die inderdaad ook via bokt is aangeschaft

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 21:00

:oo pittig goedje, boven is klaar en de woonkamer ook. Maar poe de schuur is ook niet te doen. :n De dampen komen kennelijk via het slaapkamer en badkamer plafond de schuur in.ik dacht naar de wc te gaan, maar mijn keel begon meteen te branden, ogen ook en wat draaierig. Ik ben meteen naar buiten gegaan weer en zag toen overal vliegen dood liggen ook in de schuur. %) Daar gaat mijn idee van in de schuur koken. Misschien iets uit de vriezer pakken zonder adem te halen. Maar oef.

En dat terwijl de schuur niet bepaald winddicht is of zo. :x

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:09

Dat spul is extreem giftig, echt een naar goedje