Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:12

Ik vind het heel goed dat ze gaan, goed verantwoordelijkheidsgevoel :)

@karuna gelukkig maar hoor, je zou maar wakker worden *D meteen weer zieke aannames ook in je hele bericht, ik vind er nogal wat van maar ik ga me er maar verder niet over uitlaten.

Afbeelding

Afbeelding

Dit plaatsen ze nog, de rest is al weg.. zo’n plaatje als die eerste met reacties hebben ze denk ik wel 10 geplaatst dus dit is niet van deze week alleen. Ook over hele agressieve bewaking, over dat ze helemaal niks doen, en dat ze hun verantwoordelijkheid nooit nemen.

https://instagram.com/studenten.memes?u ... =copy_link

Je kan hier op hun verhaal ‘drogerinfen’ klikken dan zie je alles.

Doubtless

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:18

karuna schreef:
Als er al problemen zijn, waarom dan alleen bij de studentengroepen uit nederland? En niet bij andere gasten? Dan zou toch iedereen random problemen moeten krijgen.

Dat er nog geen bericht van is (of bekend van is bij ons), betekent niet dat het alleen deze groep is die er last van heeft...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:20

Daarom vraag ik mij dat dus af. Ik heb flink zitten zoeken maar behalve nederlandse studenten kom ik er niks over tegen. Ook geen dergelijke recenties die niet nederlands zijn. Dat verbaasd me dus. En ik hoop dat het heel grondig onderzocht gaat worden. En de veroorzaker(s) gevonden en bestraft wordt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:25

karuna schreef:
Daarom vraag ik mij dat dus af. Ik heb flink zitten zoeken maar behalve nederlandse studenten kom ik er niks over tegen. Ook geen dergelijke recenties die niet nederlands zijn. Dat verbaasd me dus. En ik hoop dat het heel grondig onderzocht gaat worden. En de veroorzaker(s) gevonden en bestraft wordt.

Omdat alles verwijderd wordt + opeens zijn er opvallend veel Franse recensies geplaatst de afgelopen 24 uur die heel positief zijn :+

Waar rook is, is vuur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:53

Er staan nu al weer veel Nederlandse reviews op google die niet positief te noemen zijn.
Maar het blijft wel een raar verhaal.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:27

Jammer dat er hier weer meteen volle bak op de studenten wordt afgegeven.
Lijkt me gewoon een verhaal voor de politie, is niet aan ons om daar meteen over de oordelen.

Dat er 9 mensen in het ziekenhuis belanden is niet normaal en enorm verdrietig.
Ook dat zij hun zuurverdiende vakantie hebben moeten afblazen omdat ze zich niet veilig voelden..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:42

Ik vind het jammer dat er volle bak op een bar wordt afgegeven. Schuldig of niet, dat zullen grote verliezers worden.
Wellicht wachten tot er meer bekend is tot er schuldige aangewezen worden.
Ik vind het kwa symptomen helemaal niet als ghb klinken.
Ik loop genoeg feestjes af om de kans voor zowel de bar als de studenten zelf open te houden.
En ik ben zelf nog niet zo lang student af.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:45

Studenten zijn echt niet heilig (we laten de vereniging Vindicat bijvoorbeeld even voor wat het is :+ ) maar het gros is gewoon netjes en verder dan een keer katjelam zijn komen ze ook niet. Je niet meer veilig voelen op vakantie lijkt me echt vreselijk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:55

Jij hebt een stuk rooskleuriger beeld van de gemiddelde studentenvereniging dan ik.
Maar sprak een vriendinnetje uit Utrecht ( andere studentenvereniging wel) die vertelde dat drugstest bij deze reis heel normaal zijn en er dus alleen door echt hele domme studenten drugs mee genomen wordt, en 9 stuks domme studenten niet zo aannemelijk lijkt imo.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:59

En dan nog zit het gros van de studenten niet bij zo'n vereniging, en heb je ook gewoon jaar- of studiegroepen die zoiets gaan doen. Het is heel vaak veel geblaat en weinig wol als ze tenminste hun stem nog hebben :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:38

Deze reis was van studenten van usc en uvsv

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:02

Lekkere vooroordelen weer, maar zoals je op nos.nl kunt zien zijn er ook niet-corporalen die hetzelfde meegemaakt hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:01

Tiggs schreef:
Lekkere vooroordelen weer, maar zoals je op nos.nl kunt zien zijn er ook niet-corporalen die hetzelfde meegemaakt hebben.

Nou inderdaad. En dan nog, laat ze lekker genieten van hun studententijd. Zelfs op skivakantie gaan mag al niet meer, want oh jee als ze ‘s avonds een keer roepen op de gang van het appartement - waar je toch al niet slaapt, want zij huren heel een complex af.

Ik hoop dat ze gesloten blijven tot er een onderzoek plaats heeft gevonden want het is wel heel veel wat nu boven komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:16

sureido schreef:
Tiggs schreef:

Nou inderdaad. En dan nog, laat ze lekker genieten van hun studententijd. Zelfs op skivakantie gaan mag al niet meer, want oh jee als ze ‘s avonds een keer roepen op de gang van het appartement - waar je toch al niet slaapt, want zij huren heel een complex af.

Ik hoop dat ze gesloten blijven tot er een onderzoek plaats heeft gevonden want het is wel heel veel wat nu boven komt.

Ja en ik geloof dus echt niet dat die studenten hun mede-leden drogeren (ook geen anderen trouwens). Natuurlijk kan er een keer iemand met een zieke geest tussen zitten, maar dit doe je gewoon niet - ook de gemiddelde student, lid of niet, niet. Bovendien is de sociale controle behoorlijk groot en liggen verenigingen zo onder een vergrootglas dat ze alleen al daarom moeten actie moeten ondernemen als iets dergelijks voorkomt.

En als je op wintersport gaat kijk je toch wat voor publiek daar komt? Als je rustig wilt wintersporten ga je immers ook niet naar Val Tho(rens).

Edit: ik ben al een jaar of tien afgestudeerd, maar kan me nog steeds druk maken over alle vooroordelen tegenover studenten (die iets meer willen doen dan alleen nominaal studeren) en verenigingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:04

https://nos.nl/artikel/2423502-geen-ghb ... -apres-ski

De eerste bloeduitslagen zijn binnen, geen ghb. Wel enorme hoeveelheden alcohol. De testen op drugs moeten nog komen. Dat is eigenlijk best goed nieuws voor de horeca, maar minder goed nieuws voor de studenten.

Enige wat ik nog kan begrijpen is na mogelijk een lange periode niet vol gaan stappen door covid dat het domweg verkeerd is gevallen. In Apeldoorn is hetzelfde gaande nu ook. Met dezelfde onderzoeken ook

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:12

Ghb borrelt ook niet. Maar paste ook echt niet bij de klachten.
Eerder mdma oid, en die uitslag is er dus nog niet. Dus eigenlijk zegt dit weinig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:42

In ieder geval geen ghb dat is alvast iets. Nu hopen dat de andere uitslagen ook snel komen

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:38

Gisteren een dagje Snowworld geweest om een keer op ski’s te hebben gestaan voordat we gaan. Ik voelde me echt een dummie maar toch na een paar keer konden we de rode piste al op, dus het ging beet oke! Nu overal spierpijn maar wel al meer voorpret voor de echte vakantie **\O/**

Ook fijn om al eens de kleren te hebben aangehad om er achter te komen wat ik fijn vind om aan te hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:52

Leuk Mettee!
Nog 2 nachtjes slapen en dan rijden we naar Val thorens :):)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:36

Doubtless schreef:
Leuk Mettee!
Nog 2 nachtjes slapen en dan rijden we naar Val thorens :):)

OEH! Ik ga over 15 dagen die kant op. Zin in!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:45

Hoi!
Wie heeft er al weer wat leuks geboekt voor komende winter?

Ik ben opzoek naar een leuke accommodatie dicht bij de liften. We gaan met 3 personen, maar willen wel het liefste 2 aparte kamers om te slapen.
Wie heeft een leuke tip qua dorp in Oostenrijk? :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:57

IKKE! Wij gaan naar Belle Plagne dit jaar, onderdeel van La Plagne / Paradiski. Heb er super veel zin in al weer :)

Yesterday, Oostenrijk kan ik geen tips geven helaas, wij gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:28

Wij gaan naar Solden appartementen The Peak. Hebben geboekt via Sunweb :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:24

Wij wonen inmiddels bij het skigebied om de hoek, dus we hoeven niks meer te boeken :D

We moeten alleen nog nieuwe ski's aanschaffen, maar dat doen we als straks de pistes weer open zijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:27

Hier nog geen idee of en wanneer we dan gaan. Ik ga lekker meegenieten met jullie voorpret :j