USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:47

Dat is fijn Berdien!

Veel plezier alvast Lynnie!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:55

Ben me ook aan het voorbereiden, het plezier vooraf is minstens net zo leuk als de reis zelf. *droomt over American Chinese orange chicken en cake batter icecream en krab en andere yummies*
;-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:01

Ben ook al met Google maps overal aan het rondkijken en fotos kijken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:07

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben. M'n ouders verklaren me voor gek 'dan ben je daar en heb je alles al gezien!'
Nee nee, deze enorme controlefreak wil gewoon graag weten hoe, wat, waar en wanneer :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:08

Wil graag de hotels vast bekijken en beetje sfeer proeven :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:09

Dallista schreef:
Ben me ook aan het voorbereiden, het plezier vooraf is minstens net zo leuk als de reis zelf. *droomt over American Chinese orange chicken en cake batter icecream en krab en andere yummies*
;-)
Ben ik gelukkig niet de enige die over eten droomt :D

Over drie maanden zitten we rond deze tijd vast ergens op het strand van Hawaii :):) {:}
Geeft mij nog drie maanden om standproof te worden want ik wil niet mijn foto's terug zien en me alleen maar ergeren aan mijn blubberbuik :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:10

Ik heb ook al alle hotels bekeken :))

Dat heb ik ook Marijke, en dan ga ik nog niet eens naar het strand. Maar wil niet mezelf bij de Grand Canyon zien en denken 'verrek... wat doet die berg blubber daar in de woestenij? Oh! Ha! Dat ben ik! :D ^) ' Gelukkig heb ik nog anderhalve maand. Peerd wat vaker en harder aan het werk en strak weer even een tijd geen koolhydraten en dan ben ik wel Amerikastrak :))

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:13

Ik kan eten wat ik wil in de VS, wandel/zweet het er tijdens de hikes in de NPs toch weer vanaf. ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:14

Het gaat ook niet zozeer om het eten ín de VS, maar om wat ik eet vóór de VS :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:14

Hihi :) wij zijn fanatiek aan het kajakken voor de vakantie. Vast trainen voor canada.

Heb vriendjelief ook enthousiast gemaakt voor een volgende usa reis. Terug naar Florida, daar een villa huren en alle pretparken bezoeken :D anders ga ik dat alleen doen

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:27

In mijn dromen ben ik door de foto's op internet te bekijken al in Amerika geweest :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:40

Ik zal mijn vliegtickets nu toch maar eens definitief gaan boeken.
Nog tips qua goedkope sites? Laatste keer heb ik direct via KLM geboekt, dat was toen het goedkoopst. Maar het blijft een chaos van verschillende sites en aanbieders. :=
Naar LAX wil ik een directe vlucht dat is met KLM mogelijk heb ik gezien en de terugweg is vanaf Orlando, dus helaas geen directe vlucht maar goed, dat overleef ik vast wel :P
Ohja, terugweg moet om te boeken zijn naar een andere datum. (Kan zijn dat we eerder of later arriveren en klaar zijn.)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:56

Voorpret is inerdaad minstens zo leuk! Wij zijn nu al bezig met route uitstippelen voor volgend jaar en worden alweer helemaal enthousiast

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:57

Ik vergelijk altijd op momondo.com en ga daarna naar de site van de meest aantrekkelijke aanbieder. Via KLM heb ik wel eens een flexibele terugreis geboekt (maar uiteindelijk niet nodig gehad).

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:18

Faline schreef:
Ik zal mijn vliegtickets nu toch maar eens definitief gaan boeken.
Nog tips qua goedkope sites? Laatste keer heb ik direct via KLM geboekt, dat was toen het goedkoopst. Maar het blijft een chaos van verschillende sites en aanbieders. :=
Naar LAX wil ik een directe vlucht dat is met KLM mogelijk heb ik gezien en de terugweg is vanaf Orlando, dus helaas geen directe vlucht maar goed, dat overleef ik vast wel :P
Ohja, terugweg moet om te boeken zijn naar een andere datum. (Kan zijn dat we eerder of later arriveren en klaar zijn.)

Als LAX enkeltje heel duur is met KLM kan je ook nog kijken met British airways. Heeft een stop op Londen maar dat is goed te doen!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 05:25

Even een vraagje om verassingen te voorkomen ;)
Weet iemand of ik iets zou moeten regelen om Canada vanuit Amerika te bezoeken?
Ik ben dus momenteel in Amerika en heb in de planning staan om 1 dagje naar Canada te gaan (met de auto).
Ik ben dus benieuwd of ik iets daarvoor moet regelen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:07

volgesmij moet je voor Canada ook een visum regelen ookal kom je met de auto

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:16

Nee hoor. Hoef je niets voor te regelen volgens mij. Wij gaan tijdens onze reis ook door canada

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:31

Hoef je volgens mij niets voor te regelen, vriendin van mij heeft dat recent nog gedaan.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:38

Ekeif96 schreef:
Even een vraagje om verassingen te voorkomen ;)
Weet iemand of ik iets zou moeten regelen om Canada vanuit Amerika te bezoeken?
Ik ben dus momenteel in Amerika en heb in de planning staan om 1 dagje naar Canada te gaan (met de auto).
Ik ben dus benieuwd of ik iets daarvoor moet regelen :)

Als je zelf een visum voor Amerika hebt, dan krijg je wel grote problemen op het moment dat je Amerika weer inwilt.
Als toerist niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 08:52

Wij zijn in Niagara Falls overgestoken naar Canada en dat was geen enkel probleem... In Canada vroegen ze wat we kwamen doen (de watervallen van de andere kant bekijken) en we kwamen zelfs de VS gewoon weer in. (Ondanks dat ze op JFK onze paspoorten niet hadden gestempeld en we dus niet konden bewijzen dat we daar vandaan kwamen :+)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:10

Wij gaan bij Montreal de grens over deze vakantie en bij de Niagara Falls weer terug naar Amerika.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:36

Nadir schreef:
Wij zijn in Niagara Falls overgestoken naar Canada en dat was geen enkel probleem... In Canada vroegen ze wat we kwamen doen (de watervallen van de andere kant bekijken) en we kwamen zelfs de VS gewoon weer in. (Ondanks dat ze op JFK onze paspoorten niet hadden gestempeld en we dus niet konden bewijzen dat we daar vandaan kwamen :+)

Lekker lomp zeg := Voor een land dat zo neurotisch is als het op formaliteiten en documenten aankomt zijn ze belachelijk nalatig en onwetend. Wij hadden een keer een officer aan de Canadees/Amerikaanse grens die ons het land wou uitzetten (terwijl we in Canada studeerden en gewoon voor een dagje naar Amerika gingen) en het kostte een tripje naar het security kantoor voor iemand eindelijk zei dat het niet zo was :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 21:53

Dat meen je niet... :+

Ja, het was echt heel slordig. Gelukkig kwamen we er achter voordat we de brug overstaken. We hebben toen dus een beambte aangesproken en gevraagd of het problemen zou geven als we terug wilden komen. Hij zei van niet want hij had ons nu gezien. We zijn nog geen uur in Canada geweest, komen terug, nergens die kerel te bekennen. Dus door de paspoortcontrole, zegt die man 'zijn jullie wel eens in de VS geweest'. Ehh ja, een uur geleden nog. Verhaal uitgelegd. Hij geloofde ons niet. Het was onmogelijk dat onze paspoorten op JFK niet gestempeld waren. Nou, ik zweette peentjes hoor, zag ons al overnachten op de brug. Uiteindelijk verteld dat onze auto daar stond en waar ons hotel was en dat we de volgende dag weer naar JFK wilden om door te vliegen naar Orlando en toen mochten we doorlopen... :+

Edit: en ik had express de tickets voor de volgende dag meegenomen...

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:07

Waaah nog 1 nachtje slapen. Vanmiddag laatste dingen nog inpakken :D