Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Zo bedoel ik het niet. De wereld is hier gewoon helemaal wit. We doen wel zo lekker multiculti, maar zoveel stelt dat niet voor.
En de verschillen zijn inderdaad enorm. Maar ik heb in Kaapstad achter hoge muren gezeten, maar in de buiten gebieden in enorm veel guesthouses zonder nog maar een hek voor de oprit.
manzano schreef:Wij hebben een wandeling door een Township gedaan met wat lokale bewoners. Met zo'n busje is idd wel erg aapjes kijken. Lijkt me ook niet fijn.
Emmaa_ schreef:Ik moet zeggen dat ik me hier ook niet onveilig voel. Het is een aanpassing, want ik kan hier 's avonds niet alleen over straat, maar ik denk dat dat in Namibie of Botswana ook niet kan.
poes schreef:Nee hoor. Ik ben eigenlijk geen enkele toerist met enge verhalen tegengekomen, incl. Naïef jong meisje die alles gelift had, ook in joburgde enge verhalen bij ons kwamen van de locals.
Fijn om te lezen dat jij het goed hebt gehad. Ik denk vooral dat alleen lopen en/of slechte buurt en/of twijfelend lopen dooddoeners zijn. Mijn regels bij ‘onveilig’ gebied zijn altijd:
-gezond verstand
-Follow the crowds
-walk with purpose
Voor ‘simpele’ overval ben ik niet zo bang. Maar ik merk wel dat ik met de jaren toch meer op mijn hoede ben.
poes schreef:Maar goed. Waar gaat een mens op vakantie ná Zuid-Afrika?voelt even alsof ik ‘alles’ gezien en gedaan heb
Queelens schreef:Daarom snap ik ook niet dat al die huurauto’s (voor toeristen vaak) er in dikke koeienletters op hebben staan dat het een rental car is
Althans ik weet uit betrouwbare bronnen dat de partij waar ik mn auto bij ga huren via de reisorganisatie dat heeft...