Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 16:22

Was ik nog vergeten te vermelden de in november bestelde kast als vervanging van het productiefout die er begin december nog niet zou zijn. Blijkt gewoon al sinds eind november klaar te liggen in de winkel. Die hebben we nu dus mee.

Mijn werkblad was al klaar, maar de zoektocht naar een wasbak met kraangat in een beperkte maat was gewoon heel lastig om te vinden. Gister tegen een gevalletje omdenken aangelopen. De wasbak gaat gebruikt worden voor de keuken en de onderkast gaat naar mijn doucheruimte waar nu een lelijke witte aftandse onderkast staat . De plank die in principe in de kast gebruikt wordt komt boven op de kast. Zodat ik wat grotere spullen kwijt kan. Het eerste wat ik altijd doe is een dergelijke plank eruit halen.

Zo heb ik voor relatief weinig geld en een wasbak en een badkamer onderkast. :D

Afbeelding

Monique1963

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:28

Ben ik je weer kwijtgeraakt! Mooie spullen, het wordt mooi bij je!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 10:34

Dank je.

Komende week wordt een drukke volle week. Wel vertrek ik met een dag vertraging. -O- mijn laatste paar gewone schoenen besloten gisterochtend de geest te geven. En de jacht naar passende in mijn rotmaat (in de lengte maat 37,5 in de breedte maat 39 en heel hoge voetboog links :x ) is meestal langdurig en kostbaar. Winkel 3 had een paar dat soort van ok zat gelukkig. Charmante bruine bonken :') Maar dat waren ook meteen de duurste van de winkel zowat %) maar zo laat terug dat vertrekken geen optie meer was. Vanmiddag tweede poging.

Komende week als het goed is dakreparatie, houtworm bestrijding (helaas maar achter geschoven waardoor de terugreis een krappe wordt ivm afspraak zondag middag en ik twee dagen in de camper moet leven) en moet ik de tweedehands zaak bellen om nog wat spul op te halen.en instanties bezoeken omdat ik eea moet uitpluizen en naar de dialyseplek om eens uit te vissen of en hoe en met wat mijn papa daar kan spoelen als nodig.

Twee perenboompjes planten en hopelijk lukt maaien iets ter voorbereiding van een aanpassing voor de jonge bessenplanten. Omdat ze nog klein zijn en maaien eromheen wat lastig is. Wil ik een strook van 1 m brede worteldoek neerleggen waar ik dan de struikjes in kan zetten. Maar daarvoor moet dat nu nog wat rauwe stuk gras extra kort gemaakt worden. Maar geen ramp als dat niet gaat lukken

Kortom veel te doen in eigenlijk te weinig tijd. Maar ja eerder weg kon niet met mijn schouder. Nu wordt het al een beste uitdaging met rijden. Het kan, het mag maar is zeker niet pijnloos -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 11:21

https://www.bever.nl/p/meindl-siena-gtx ... gJpkPD_BwE deze heel sexy elegante stappers, elders gekocht en uiteraard een kleinere maat en een fraxie goedkoper maar toch met stip de duurste schoenen die ik in jaren heb gekocht, niet tof als je budget toch al niet zo hoog is. Ik ben er nu wel achter dat waar herenschoenen ooit vanaf maat 38 gingen is nu maat 39/40 heel dun gezaaid. Meest gaat het vanaf maat 41 nu. En damesschoenen zijn gewoon veel te smal, :n de damesversie van deze schoen was maat 42 nog te krap. 8)7

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:56

Zijn niet heel lomp hoor zie ze wel erger en Meindl heeft ook veel breedte maken en behoorlijk breed. Niet ieder type heeft een breedtemaat. En tja Meindl is gewoon duur helaas.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:14

Das toch een goeie mooie loopschoen <<)
Achja... en de Meindl schoen gaat weer jaren mee dus daar ben je nu ook weer lang klaar mee toch? :j
Perenboompjes... leuk!

:wave:

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 15:10

van de meindl kan je zelfs in de meeste gevallen de zool laten vernieuwen zelfs, kan je er weer wat jaren mee doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:39

Zoiets heb ik ook. Fijne schoenen die jarenlang meegaan. Een goede investering.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 21:34

Ik ben wel weer klaar met dit jaar |(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:09

Het schoenenmerk ken ik niet maar ze zien er wel goed uit, als gewoon goede degelijke schoenen die ook een paar jaar comfortabel mee zullen gaan. Financieel nu niet leuk natuurlijk... Aan de andere kant, als je mazzel hebt gaan ze straks jaren mee! Want zo zien ze er wel uit. En het allerbelangrijkste is dat je er goed comfortabel mee kan lopen.

Beterschap he, hopelijk kan je snel meer :knuffel:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:19

:(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 23:47

Dat gaat de goede kant op kwa gezondheid gelukkig, schouder begint zoetjes aan wel beter te gaan, maar ik ga even nergens heen de komende weken ;( niets met mijn papa maar dicht genoeg bij om hier te blijven. Ik stond echt op het punt te vertrekken anders had ik kunnen omdraaien onderweg. ;( alle afspraken van komende week ga ik morgen afzeggen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 07:26

Veel sterkte voor jullie, karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 10:30

Dank je, vandaag weer een dag met geregel en verdriet. En er achter komen dat covid vergeten is. Handen schudden doe ik echt niet meer :n en voor mij is een knikje, schouderklopje op links of een boks net zo waardevol. Maar wat wordt daar soms vreemd op gereageerd. -O- zelfs mijn uitleg waarom wordt soms niet begrepen. Dat wordt nog wat komende dagen.

Gister een volle beladen maar ook toch waardevolle dag. Een vreemde ook wel die eindigde met een beste migraine door vermoeidheid dat is langgeleden. Gewoon raar ook om niet in Frankrijk te zijn, alles in me was daarop ingesteld en ik heb door alles moeite om om te schakelen. Gebrek aan slaap zal daarin niet helpen :n

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:36

Helaas voor die mensen, is het niet jouw probleem als ze niet begrijpen waarom je geen handen wil schudden.

Laat dat los, je hebt al genoeg op je bordje om daar ook nog rekening mee te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 13:41

Ik zit er ook niet mee, maar verbaas me er slechts over. :) Schouder in brace helpt wel iets trouwens als ze met een rechter hand naar voren komen aanstormen. :') Maar wel merkwaardig, je zou toch denken dat er iets geleerd is van covid en besmettingen maar nope :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:46

karuna schreef:
Ik zit er ook niet mee, maar verbaas me er slechts over. :) Schouder in brace helpt wel iets trouwens als ze met een rechter hand naar voren komen aanstormen. :') Maar wel merkwaardig, je zou toch denken dat er iets geleerd is van covid en besmettingen maar nope :n

en veiliger op moment ook, je wil geen deelnemer zijn/worden van de huidige griepgolf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 13:51

Nope hoe dan ook niet :n mijn weerstand is toch al zowat onbestaand altijd al. En vermoeidheid en stress zal het zeker niet verbeteren. En ik verbaas me er daarom ook zo over dat niemand er rekening mee lijkt te houden :? ook proffesionels niet

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:53

karuna schreef:

Ken het probleem hoor. Wordt vaak raar aangekeken als je geen handen wil schudden.

Vorig jaar nog met een sollicitatiegesprek werd echt raar aangekeken, want corona was voorbij en stelde mij aan. Ben ook afgewezen wegens niet passend. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 23:52

Therapeutisch bouwen vanavond, gv heeft het hart al af, mijn miniorchidee is nog niet klaar.

Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 09:36

Alle afspraken zijn gelukkig met succes verplaatst. Anders zouden ze nu begonnen zijn met afdekken van de spullen. -O-

Wel gister om even het hoofd te verzetten wat bessen en kamperfoelie opgehaald voor de tweede bessenrij. Afgelopen zaterdag kon ik niet uiteraard. Een mooie mix van blauwe rode en kruisbessen. En twee sprietjes kamperfoelie. Meer bomen.nu heeft me al van heel wat groen voorzien. :j We hebben een fijne bomenhub in de buurt. <3

Voor anderen houdt het even in de gaten als jullie zelf op bessenjacht willen. Er is een enorme partij voor elders wat niet door kon gaan verdeeld over het land en in flink wat hubs terecht gekomen. Ik begreep dat er 85000 bessen cultivars door vooral hubs zijn opgehaald. Ik zag dat komend weekend er bij nog zeker een hub ze uitgedeeld gaan worden. :j

Wat betreft schouder. Inmiddels een fijn contact met de verzekeraar van het bedrijf. Dat loopt dus ook. Ik zit inmiddels op 60/70% denk ik kwa herstel. Niet pijnloos helaas %) en alles knakt er op los maar bewegen gaat nu dus wel de goede kant op. Hoewel een rotreden is het voor mijn schouder wel beter deze extra "rust"

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 14:49

O ja ik kwam ook nog gister een erg betaalbare sapcentrifuge tegen. Die ik voor appels en peren zocht. Daarvoor vind ik de sap extractor te omslachtig en met te weinig opbrengst.

Even een testje gedaan, 10 appels in 6 minuten met wassen en kleinsnijden tot 600 cc sap gemaakt en het apparaat is ook alweer schoon. Mooie droge pulp ook als rest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 21:04

Zoet therapeutisch bezig met zijn drieeen om het af te hebben voor morgen. De eerste keer voor mijn vader Lego bloemen maken.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:53

Gezellig Karuna! En goed om te zien dat je vader er is en dapper mee-legoot :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 08:00

Fijn dat jullie lekker bezig geweest zijn en je weer een stapel bessen erbij hebt :)

Ik moet die van afgelopen jaar nog planten :=

Groeten uit de Vogezen ;)