USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:14

Tierania_ schreef:
Ik ben zelf afgelopen mei nog geweest. Ik heb er zelf 3 en neem de papieren versies altijd mee. Vorig jaar kon je die nog downloaden via de website van coronacheck. Ik heb ze nu gewoon opgeslagen staan op mijn computer.

Ik upload ze altijd al voor de tijd. Er is mij nog nooit om gevraagd ter plekke.

Ik nam ook alles x2 mee. Ook die 9/11 “nee ik ben geen terrorist” documenten (#131? Ben de naam effe kwijt) 1x in mijn handbagage en 1x in mijn koffer. Just to be sure.

xJurdyWonanx

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:57

Ik kom me melden hier. Heb de laatste 10 pagina's doorgelezen, maar moet er eens voor gaan zitten om verder terug te lezen. Vorige week is het idee ontstaan voor een roadtrip West Amerika. Ik las dat 2 weken eigenlijk te kort is, dus ik ga nu wel uit van 3 weken. Een oom woont in San Francisco dus daar zouden we sowieso naartoe gaan en evt 2 of 3 dagen blijven bijvoorbeeld.

We houden niet perse van luxe, als alles in de basis maar vooral netjes en schoon is. Ik weet niet of overnachten in een tent in parken er echt in zit voor ons, maar anderzijds zou het denk ik heel zonde zijn om dat niet in ieder geval 1 nacht te doen.

Online heb ik via enkele blogs en via dit topic wel al wat routes gevonden.
Zouden jullie van te voren alleen de eerste en laatste dag(en) een hotel regelen of alle overnachten al?
Ik neig ernaar het begin en eind vast te leggen en de rest semi ter plekke te doen, maar ik weet dat mijn partner hier heel nerveus van gaat worden haha!

Het idee is om volgend jaar te gaan, maar het ligt ook een beetje aan het kostenplaatje. Iemand een beetje een schatting hiervan? Vlucht kan vanaf Amsterdam of Düsseldorf bijvoorbeeld.

We hebben eind augustus tot halverwege september 2023 vakantie gepland staan en dat zou eventueel ook een optie zijn.

Anders zou het volgend jaar mei of wederom september worden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:13

Ik heb vorig jaar daar gereisd met NRV, ik hoorde onderweg van vrij reizende Nederlanders dat ze van te voren hadden moeten boeken. Anders zat al veel vol of te duur. Dat was eind sept-half okt.
Je kunt de routes na-apen van de reisorganisaties?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:48

Ik heb een reis gemaakt door het westen in 2019. Toen waren de hotelovernachtingen al flink duurder dan een paar jaar ervoor. Ik was minimaal 100 dollar per nacht kwijt (met uitschieters tot 250 dollar voor hele centrale plekken). Mij werd geadviseerd om alles vooraf vast te leggen in het hoogseizoen (mei tot oktober) omdat het zo druk is.
Mijn kostenplaatje was voor deze reis, 28 dagen, ongeveer 4800 euro (alle kosten meegerekend). Wel samen met iemand zodat we de huurauto, benzine en hotelovernachtingen konden delen.
Weet niet hoe de prijzen nu zijn, behalve dat afgelopen jaar huurauto's flink duurder zijn geworden (ik had voor 700 dollar voor 3 weken een suv).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:17

Helaas gaat mijn USA trip in maart niet door. -O- Vertraging met de bouw van de fabriek, daarvoor in de plaats gaan we naar Taiwan. :') Heb wel aangegeven dat ik wil gaan in het gaatje wat er is ergens in oktober/november, en dan zal het dus zeker Phoenix worden.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:41

@ xjudywonanx ik heb je pb gestuurd

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:04

Aantal tips van mij:
Maak de afweging om zoveel mogelijk te zien of beperk je tot een kleiner gebied. De voorgestelde routes van reisorganisaties vind ik geen doen. Onze eerste trip (1998) bij een reisorganisatie geboekt en toen aan de bestaande route al nachten toegevoegd. Na drie weken toch bekaf.
Na de tip van een collega om te gaan kamperen volgden er nog vele kampeerreizen. Uitrusting bij de Walmart kopen. Voor ca $250 een complete uitrusting voor basic kamperen. Kamperen in de USA is zo gaaf. ruimte, rust, schoon, picknickbank, firepit, wilde dieren en prachtige sterrenhemels. In de zeer populaire parken is reserveren wel aan te bevelen. Kies als je gaat kamperen niet de kleinste huurauto, want bijna alle spullen bewaar je in de auto ivm beren. Het is irritant om steeds spullen te moeten verplaatsen om ergens bij te kunnen. Spreek uit ervaring.
De kampeerspullen die je niet mee wil nemen naar huis kan je achter laten op de laatste camping: briefje ‘For free’ erbij en het is binnen not time bij een andere eigenaar. Koelbox lieten wij achter in de laatste hotelkamer voor we gingen vliegen. Koelbox sowieso kopen, want dat bespaart serieus veel geld aan gekoelde dranken.
Eerste hotelovernachting vooraf boeken, ook handig dat je dan een adres hebt voor het kaartje en als je verreist aankomt wil je niet zoeken naar een hotel.
De dollarkoers wordt weer wat gunstiger voor ons, maar huurauto’s zijn erg duur geworden.

Impressie van een overnachting. <3
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:50

Ik zou zeker na aankomst een hotel boeken. Sowieso is het goed om je eerste accomodatie geboekt te hebben, want 2 van de 3 keer werd ons bij de douane in de VS gevraagd om eerste verblijfadres te overleggen. De 1e keer zelfs al in Nederland bij de bagage drop-off.
Accomodaties rond de parken zeker vooraf boeken, tenzij je het geen probleem vindt om iets verder van het park te zitten. Mijn eerste keer waren we er in april / mei en konden we ook op de bonnefooi ergens aankomen, in juni/juli werd dat al steeds lastiger en moesten we ook een paar keer verder doorrijden voor we iets hadden.
Omdat je afhankelijk bent van Wifi is zoeken vaak ook lastig.

Kamperen is idd goed te doen hier; alles is te kopen bij de Walmart als je het niet mee wilt nemen.

Wij zijn gister in Seattle aangekomen. Qua vaccinaties: wij hadden de bewijzen geupload (kregen hier een paar dagen vooraf een verzoek voor) en op papier mee. Dat raden ze nog steeds aan bij de bagage drop off. Bij de gate krijg je een formulier om in te vullen waarop je verklaart dat je gevaccineerd bent.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:55

Je doet je spullen in de auto voor de beren, maar zelf ga je buiten slapen.
Nope, gewoon nope :n :')

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:10

Earth schreef:

Hahaha hier moest ik ook wel even om lachen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:47

Earth schreef:

Nooit problemen mee gehad. Kamperen in bear country is veilig, als je je aan de regels houdt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:49

Jaa dat zal best, maar nee, niets voor mij. Ik zou niet slapen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:00

Bear spray in je tent naast je bed en good to go :')

Gewoon geen eten of zoet ruikende spullen in je tent en dan laten ze je wel met rust :))

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:14

Nog nooit bear spray gekocht, maar we hebben ook nooit back country gekampeerd. In Alaska geleerd dat je tijdens het hiken af te toe twee stenen tegen elkaar moet slaan. Dat is een geluid waar ze een hekel aan hebben. Werkt beter dan bear bells en verplicht praten en zingen word je ook wel beu. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:55

Ik ken campings waar de tentplaatsen dik achter stroomdraden zitten. Niks voor mij ;-)

Maar in Yosemite bijvoorbeeld heb je bij elke tent een bear proof box om alles in te zetten.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:02

Wij gaan ook elk jaar kamperen in Amerika of Canada! Love it! En nee ik hou niet van kamperen in NL!

Nog nooit problemen gehad met beren. Ook niet achter de stroomdraden op de camping in Lake Louise :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:08

Lake Louise bedoelde ik inderdaad

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:56

MoniqueT schreef:
Ik ken campings waar de tentplaatsen dik achter stroomdraden zitten. Niks voor mij ;-)

Maar in Yosemite bijvoorbeeld heb je bij elke tent een bear proof box om alles in te zetten.

Mooi, maar nope, pass. Ik heb ook wel eens gekeken naar golfbanen in die hoek. Maar als ik dan lees dat elke buggy (die elektrische golfkarretjes, normaal in noord-Amerika want lopen is lastig :roll:) is uitgerust met GRATIS bear spray (jawel! _O- ) dan denk ik: nope! Ik wil niet ‘gewapend’ recreëren. En als dat dan toch moet dan wil ik ook een GRATIS M16 met een clip……maar dat wil ik eigenlijk ook niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:59

Ik ben niet zo van het kamperen, sowieso, in een tent dan. Maar in 8 camperreizen maar één keer een paar jonge beertjes gezien. Eigenlijk waar we het totaal niet verwacht hadden, in Durango, Colorado. Totaal geen waarschuwingen op het terrein of bij het inchecken, maar ´s avonds zagen we dat ze een vuilnisbak totaal overhoop aan halen waren. Campingbeheerder gebeld en die kwam heel laconiek de bak dichtgooien en bedankte niet eens voor het belletje. Even later kwam er, laat in de avond, nog een andere camper met mensen die meteen een klein hondje buiten gooiden. Toch maar even geroepen dat er beren op het terrein waren. De dag erna hoorden we in het stadje dat ze tot in de tuinen van mensen kwamen na een lange, hongerige winter.

De laatste reizen hebben we gekozen voor auto en hotels/appartementjes, geen last van beren, sowieso :-) Maar je ziet wel veel in de natuur als je kampeert en het is een stuk goedkoper :-)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:57

Tierania_ schreef:
Wij gaan ook elk jaar kamperen in Amerika of Canada! Love it! En nee ik hou niet van kamperen in NL!

Nog nooit problemen gehad met beren. Ook niet achter de stroomdraden op de camping in Lake Louise :')

Bij lake Louise hadden wij een ander probleem: geen Firepit en erg lage temperaturen. ‘S morgens ijs op de tent. Van armoe om 6 uur in pyjama in de auto door het park gereden. Veel wild gezien, dat wel!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:43

Afbeelding

Groetjes uit Seattle! :wave:
Heerlijk 2 dagen de toerist uitgehangen en vandaag door naar Big Island.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:45

Heerlijk! Was mt Rainier nog te zien of was het te bewolkt?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:39

Wij hebben net onze reis geboekt voor september. Orlando it is! Gaan naar de pretparken maar zijn zeker in voor andere activiteiten dus als er nog tips zijn, graag!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:03

xJurdyWonanx schreef:
Zouden jullie van te voren alleen de eerste en laatste dag(en) een hotel regelen of alle overnachten al?
Ik neig ernaar het begin en eind vast te leggen en de rest semi ter plekke te doen, maar ik weet dat mijn partner hier heel nerveus van gaat worden haha!

Ik zou van te voren boeken, want de leukere plekken zitten snel vol. Zeker na Covid is het binnenlandse toerisme erg gestegen, en de hotels in/rondom parken zijn echt maanden/jaren van te voren al gereserveerd. Daarnaast kom je misschien ook op plekken waar weinig hotels zijn, en als die vol zitten kan het zijn dat je ver moet rijden om nog wat anders te kunnen vinden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:05

Ceetje_bokt schreef:
Heerlijk! Was mt Rainier nog te zien of was het te bewolkt?

Helaas was het niet helder genoeg! Eigenlijk hadden we heel erg goed weer voor winter in Seattle, zelfs blauwe lucht gezien, maar helemaal helder is het niet geweest. Ja op de terugweg vanaf Hawaii toen we een overstap op Seattle hadden was het strakblauw :')

Ik was nog vergeten foto's te delen van onze reis, dus voor de liefhebber alsnog: [BEU] [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023