Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:29

ik zit het weer ook in de gaten te houden. schijnt dit vanaf dit weekend wel kouder te worden, maar hoop dat we nog een beetje kunnen skien..
zie ook veel beelden van gele pistes ivm Sahara zand, is dat nog een beetje te doen bij jullie?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:30

Ja dat valt mee.
Bovenste laag sneeuw is wat gelig; eigenlijk best fijn want de skihobbels zijn voor ons boarders daardoor makkelijker te lezen haha.
Geen overlast van gelukkig

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:48

Was ook al benieuwd hoe t was qua saharastof, bruine piste krijgt zo een nieuwe dimensie.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 07:34

Pistes zijn hier wit :D vandaag weer een lesje. Gisteren ging voor geen meter. Merk dat m’n schoenen aan vervanging toe zijn. Glij naar voren waardoor mijn tenen echt belachelijk pijn doen.

Heb even op de site van Husk gekeken maar daar staat dit appartement niet op. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het in de prijsklasse van Husk valt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:24

Welke websites raden jullie aan voor kleding?

Man zoekt een broek

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:49

Een fysieke winkel. Je woont in je broek tijdens een vakantie dus die moet perfect zitten

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:38

JudithO schreef:
Het is inderdaad erg warm deze week. Hopelijk kun je in de ochtenden nog leuk skiën.

Irritant van die lawaaiige buren in je appartement. In Hinterglemm hadden wij dat 3 jaar geleden ook. Zaten er een paar studenten in het appartement onder ons en het klonk echt alsof ze de boel helemaal afbraken. 's Ochtends lag er gewoon meubilair buiten op het veld wat ze gewoon uit het raam en van het balkon hadden gegooid :oo
Helaas geen beheerder te bereiken daar. Sindsdien let ik wel iets beter op waar ik een appartement huur.

Oh, dat is echt mijn nachtmerrie als verhuurder denk ik :') dat alles gesloopt wordt. Maar zal bij ons niet zo snel gebeuren, omdat wij zelf in het huis wonen. Ik denk dat dat echt scheelt en ik zorg er sowieso voor dat geen van de appartementen een ander lastig kan vallen. Ik had van de zomer een familie waarvan die moeder zo schreeuwde naar de kinderen.... -O- Dat heb ik een halt toegeroepen, dat gaat niet sorry. De andere appartementen willen ook een leuke vakantie en daar hoort geschreeuw van een ander niet bij.

In de winter worden vaak alle appartementen in 1x aan een groep verhuurd en dan kun je net zoveel herrie maken als je wilt... :') Als ik het zat ben ga ik naar boven en hoor ik echt niets meer. Winterseizoen is toch een beetje partytime *\o/*

Wij hebben een gletsjer in onze achtruin liggen, daar kun je skiën op 3000 meter dus ook nu prachtige sneeuw. Ik ben stiekem wel blij met de warmte, onze buitenbak is namelijk weer ontdooit dus ik kan weer trainen :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:56

Haha ja kan ik me voorstellen! Ik wil in de toekomst ook gaan verhuren als we een betere locatie hebben (ok, eerst eens een eigen koophuis...) maar dit is toch inderdaad wel je worst nightmare. Je hoorde ook steeds aarde- en glaswerk aan scherven gaan.

Een beetje geluid is niet erg, maar dit ging echt de hele nacht door. Echt niet normaal meer.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:35

Was echt afzien vandaag met de hoge temperaturen. Pistes waren helemaal aan gort en slush. Zelfs voor een snowboarder was het lastig. Het eten daarin tegen is wel goed <3

Afbeelding
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:39

Afbeelding
Hier het Sahara zand tussen pistes. Pistes hebben zich verrassend goed gehouden!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:35

Bijzonder he, die gelige gloed over de pistes.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:11

Wij zijn weer thuis na een week met ups en downs!
Ook al voor volgend jaar geboekt, dan gaan we naar Solden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:12

Ziet er heerlijk uit! Lekker zonnig.
Wij zijn voor volgend jaar nog op zoek, ik kijk nu naar Galtur. Is iemand daar bekend?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:16

Heerlijk Lucifertje! Fijn ook dat je volgend jaar al concreet in het vooruitzicht hebt, haha!

Wij zitten nog met mogelijke uitbreiding v/d groep, mensen die misschien juist niet meer mee gaan (hebben onze luide kinderen ze toch afgeschrikt?), en mijn optionele plan om een extra week te gaan met alleen de volwassenen :+
Dat maakt huisjes zoeken nog lastig :)

Sanie, ik ben daar nooit geweest, kan er niets over zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:10

https://www.nu.nl/binnenland/6191333/ho ... ingen.html
Ik had het gister al bij de nos gelezen. Vreemd verhaal. Grotte du yeti ken ik. Daar zaten wij toen dichtbij. Een fijne plek, goed vriendelijk personeel. Maar met twee locaties waarvan een een aardig dichte ruimte vraag ik me af wat er nu gebeurd is. En of het van de bar afkomt of van een van de studenten zelf.

Hoe dan ook een redelijk drama

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:15

Nou inderdaad, wat een nare rotsituatie! Ik ben benieuwd wat er uit die bloedonderzoeken komt :\

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:21

Ik zei gister toen het in onze app gedeeld werd gelijk dat het meer klonk als een beroerde dealer of slecht maat houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:25

Ik kan het me ook niet voorstellen dat de bar daarmee te maken zou hebben. Opzettelijk dan he. Waarom dan juist alleen als er zo n enorme groep nederlandse studenten is. En niet eerder al. Eerder vermoed ik idd een van de medestudenten met een misselijke instelling. _-:(

Al is er wel een champagne in omloop waar mee gekloot is. In duitsland heeft dat slachtoffers opgeleverd al. Daar zou een stof in de flessen zitten waar je zelfs van kunt overlijden.

https://nos.nl/artikel/2417301-duitser- ... ziekenhuis

Hopelijk gaan ze het heel grondig uitpluizen, wat de reden ook is herhaling moet voorkomen worden

Ik zou daar als overige gast niet zo blij mee zijn trouwens met zo n enorme groep. Het gebied is vrij klein in oppervlakte kwa slaapgelegenheden. Alles zit aardig dicht op elkaar gebouwd. De bar was niet zo heel laat open (als in niet de hele nacht door) maar als zo n groep gaat doorfeesten in een appartement heeft een groot aantal complexen daar flink last van. -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:33

Doubtless schreef:
Nou inderdaad, wat een nare rotsituatie! Ik ben benieuwd wat er uit die bloedonderzoeken komt :

Ghb is helaas na enige uren al verdwenen. Daarom is het bewijzen erg lastig. En als je daarna aangifte wilt doen ook, vooral als er geen getuigen zijn. Bij aanranding zijn die er veelal niet en dan lukt aangifte niet helaas.

Maar ik lees hier niet van aanranding er ook nog bij gelukkig, maar ghb is echt een raar goedje. En het kan echt gevaarlijk zijn. Want bij het verliezen van je bewustzijn kun je daarna een hartstilstand krijgen.
Ik hoop dat er wel een verklaring voor het onwel worden gevonden wordt. Als ik daar nu zou zitten, dan zou ik ook even geen drankjes in een kroeg bestellen, maar ik zou de vakantie ook niet afbreken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:43

smurffie schreef:
Ik zei gister toen het in onze app gedeeld werd gelijk dat het meer klonk als een beroerde dealer of slecht maat houden.

Het is niet normaal dat er op een wintersportvakantie met de vereniging 9 mensen naar het ziekenhuis moeten... Slecht maat houden lijkt me ook gezien de symptomen echt niet de oorzaak.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:05

Jezus Karuna, als je naar Risoul gaat weet je dat je zo’n groepen tegenkomt, ik heb ook ooit zo’n reis gedaan met mijn vereniging en zij huren hele complexen af als organisatie dus ben echt maar niet bang dat je je slaapje niet krijgt :')

Verder lopen de meldingen al heel lang tegen La grotte du yeti, al heel het ski seizoen zijn er meldingen onder studenten van drogeringen.

Studentmeme op Instagram heeft heel veel verhalen gedeeld al.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:07

Doubtless schreef:
smurffie schreef:

Het is niet normaal dat er op een wintersportvakantie met de vereniging 9 mensen naar het ziekenhuis moeten... Slecht maat houden lijkt me ook gezien de symptomen echt niet de oorzaak.

Maar het zijn studenten hè, dus het is sowieso hun eigen schuld :roll:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:07

Ik snap wel dat ze naar huis gaan. Je voelt je verantwoordelijk en je wil niet nog meer mensen in gevaar brengen lijkt me.

Wij hebben dat ook meegemaakt tijdens onze middelbare schooltrip naar Barcelona. Vermoedelijk heeft iemand op de markt ghb in het drinken van een klasgenoot gedaan. Dat meisje is de hele trip beroerd geweest. Paar keer de dokter erbij gehad en op de terugweg is ze nog opgehaald door een ambulance. De docent economie is toen in het ziekenhuis in Frankrijk bij haar gebleven tot haar ouders er waren. Dat alles heeft grote impact op ons allemaal gehad want je bent bezorgd om je klasgenoot en je zag gewoon hoe beroerd ze was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:08

Ik wist dat dus niet nee :n had er zelfs niet eerder van gehoord als skigebied. Gelukkig waren wij in de eerste week en was het rustig

Als er al problemen zijn, waarom dan alleen bij de studentengroepen uit nederland? En niet bij andere gasten? Dan zou toch iedereen random problemen moeten krijgen.

Nu is grotte du yeti ongeveer ook de enige plek waar je heenkan. Maar dan zouden er toch meer niet studenten ook meldingen gedaan hebben? Dat is gewoon niet logisch. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-03-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:09

Die opmerkingen ook onder het nu.nl bericht. Zelfs iemand die om het woord een spelfout maakt, maar wel lekker studenten afzeiken.