Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:57

Fijn dat de schade in ieder geval meevalt.
Hopelijk heb je snel minder last. Het zit je allemaal niet mee.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:35

minder schade maar langere revalidatie nodig, dan kan je bij zoiets vast liever iets breken dan is het met 6 wk. redelijk voorbij

nietemin sterkte en beterschap, rustig aan doen hoor...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 18:33

We hebben een volle week volgende week houtworm controle voor de zekerheid een minilekkage in het dak. De schilders repareren en klein scheurtje en omdat ik wel heel nieuwsgierig bent wat nu de kosten van de verbeteringen in verhouding staan met de waarde van het huis nu ook nog een taxatie.

GV neemt zijn ski's mee dus je weet kan ook nog skiën in redelijk de buurt als er sneeuw is tenminste. En vrijdagmiddag moeten we voorzichtig weer terugrijden wat we zaterdag wat moeten ophalen in Nederland.

Mijn schouder doet gelukkig iets minder zeer en ik ben nu begonnen aan de verplichte mini oefeningetjes als elleboog strekken en rondjes draaien met m'n bovenarm op z'n plek. voor de rest zit de brace nog steeds daar waar hij moet zitten dat hij bovenarm ieder geval niet van z'n plek af kan komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 18:26

Inmiddels waren we hier om 14.30 uur en zijn ongeveer meteen weer omgedraaid en met de bus naar boven geschoten om het laatste staartje nieuwjaarsreceptie mee te krijgen. Alle kachels zijn aan, boven is gebeurd wat gebeurd moet voor de afspraak van morgenvroeg 10 uur en gisteravond hebben we heerlijk sushi gegeten (oeps het blijft duur maar zo lekker, 2 keer per jaar kan wel) en stonden we op een volledig verlaten camper plaats omdat de logische toegangsweg overstroomd was door de moezel.

Als het een beetje mee zit gaat GV dinsdag richting skigebied en dan zie ik hem wel een keer terug. Dan kan hij gewoon nog even heerlijk skiën, niet de dichtstbijzijnde piste maar eentje verderop is op dit moment goede sneeuw en open.

VanMorgen de eerste oefeningen gedaan aan mijn schouder, maar auwch dat deed zeer. -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 18:58

Is er bij je Franse huis geen all you can eat /wok in de buurt? Daar kan je vaak goedkoop lunchen doordeweeks, tussen de 15 en 20 euro. En ze hebben veel keuze in sushi. Wij drinken dan alleen water en zijn voor een koopje klaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 19:19

Nee helemaal niks :') enige is 25 km verderop en daar kan ik met allergie niks eten. :n Alles met soja marinade enz sushi is duur maar puur zonder allergenen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:44

Wij moeten nu ook een uur rijden voor een all you can eat. Bij het nieuwe huis 35 minuten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 20:15

Geen enkele all you an eat in de "buurt" kan ik terecht. Die sushi is daarvoorde dichtbijzijnde. In luxemburg op 225 km afstand. :+ Geen straf :Y) wel duur. Anders is buffalo grill een optie bij Nancy of Epinal 85 of 90 km. :P Zelf koken of op zich ok sushi bij leclerc kopen. Die is wel ok maar niet te vergelijken met dat restaurant.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 11:24

Afspraak 1 is klaar. Toch wat levende knagertjes in hout. wakker geworden door de droge warmte. Niks aan te doen. Het valt mee ik ben er ruim op tijd bij. Plafond in de woonkamer en keuken. De trap en wat balken in de slaapkamer en badkamer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 16:17

Afspraak twee kwam onverwachts aanzetten ook en doken het dak op. De lekkage is op zich simpel op te lossen maar ja de vorige bewoner heeft iets niet zo heel charmant aangelegd maar dat is op te lossen door iets te verlengen en verhoogd moet worden over 11 m. dan is in ieder geval de lekkage opgelost. Ik hoor vanavond wat het gaat kosten en dan hopen ze dat deze week nog te kunnen repareren in ieder geval. Wat betreft het linker stuk dak dat is dus danig verkeerd aangelegd (zoon van vorige eigenaar zonder kennis grrrr) dat het waarschijnlijk wel weer helemaal af moeten en opnieuw fatsoenlijk aangelegd moet worden, maar dat zal even moeten wachten dan zal ik vrees ik daarvoor moet ik gaan sparen. Voor nu voldoet het en heeft zeker geen haast.

Meteen daarna kwam afspraak nummer drie en die hebben opgelost wat door temperatuurverschil ontstaan is, dus die zijn ook net weer weg. Woensdag ochtend afspraak nummer 4 en donderdag ochtend nummer 5. :') en mogelijk zijn nog een afspraak nummer zes ergens deze week en misschien een afspraak nummer zeven als het dak meteen gerepareerd kan worden.

Afijn, uiteindelijk zal mijn bankrekening wel weer wat leger eindigen, maar het is niet anders

En GV is vertrokken richting skigebied die zie ik woensdag wel weer een keer terug als het goed is. Ik moet wel even redden met een arm de pelletkorrels staan klaar zodat ik ze met de hand bij kan vullen zal even zwaar worden, maar ik ga d'r vanuit wel dat ik me red.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 20:51

Gv is inmiddels veel later dan gepland aangekomen dan de bedoeling was en heeft wonder boven wonder een appartement gevonden pal aan de piste.

De dag sloten we uiteindelijk af toe voor nu met twee keer wat verdrietiger nieuws uit Nederland van het thuisfront. Ook daar is niks aan te doen en de ene kant wel verwacht, maar de andere kant heel erg onverwachts, maar ja, op dat moet weer een plek krijgen even alleen kunnen we op afstand gewoon niets doen verder.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:40

karuna schreef:
De dag sloten we uiteindelijk af toe voor nu met twee keer wat verdrietiger nieuws uit Nederland van het thuisfront. Ook daar is niks aan te doen en de ene kant wel verwacht, maar de andere kant heel erg onverwachts, maar ja, op dat moet weer een plek krijgen even alleen kunnen we op afstand gewoon niets doen verder.

Hè toch... succes maar weer ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:29

Vervelend dat nieuws. Hopelijk geeft het jullie zelf uiteindelijk wel weer wat lucht?

En wat fijn dat je dit afspraken zo allemaal kunt plannen zeg, dat had ik eigenlijk niet verwacht, dat dat volgens mij vrij goed/makkelijk gaat?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:58

Meestal loopt het redelijk soepel twee keer ging het mis en kwam er niemand waarvan een keer nou ja drie keer orange :')

Daarom moest ik ook naar hier teveel dat gedaan moest worden aan reparatie en controle. Meest plan ik zo efficiënt mogelijk om de tijd zo goed als kan te benutten maar deze week is extreem. En morgen heb ik niks en kan ik niks :P dat zal raar zijn

O ja werkblad is klaar en zit al in de bus 125 km verder op. Nu nog een wasbak vinden met kraangat

Voor nu geeft het vooral verdriet en niet kunnen steunen op afstand ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 23:02

Afbeelding

Krijg je deze foto. #jaloers, ik wil ooohoook -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 00:13

Dat ziet er gaaf uit!

Hoe is het met je vader, karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 12:48

Maar goed, papa is is een beetje lastig te beantwoorden. Aan de ene kant gaat het gewoon eigenlijk goed net zoals de laatste maanden het geval is. Wat lagere nier waren maar verder hij voelt zich goed doet gewoon wat ie moet doen is actief en niks mis mee. Waardes blijven stabiel. Maar toch is de dialyse wel heel erg dichtbij aan het komen omdat de nefroloog anders bang is dat bij een te slechte conditie bij achteruitgang de dialyse te zwaar gaat vallen. Maar eenmaal aan de dialyse kan hij hooguit in het begin nog een keer hierheen komen want anders moet hij hier gaan dialyseren. Op zich kan dat wel, want er zitten dialysecentrum dichtbij, maar ja, beetje dubbel dus.

Maar vandaag PFF FF het loopt niet echt lekker vandaag weer zullen we maar zeggen. en de dag is nog maar net begonnen. :+

Ik ga zo aan het schoonmaken of zo het is wel heerlijk open vriesweer met een lekker zonnetje en vanmorgen was het -8.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 17:05

*\o/* even een fijne meevaller. Veel spullen weg zonder zelf te tillen en meer ruimte weer, boven een kast leeg en een niet gebruikt tweepersoons bed. Beneden uit de schuur veel ongebruikte stoelen. Ik maak de volgende keer een afspraak voor nog meer spullen.

Een kringloop winkel stond voor de deur tijd uit te zitten voor hun volgende afspraak. Mmmm even vragen of ze wat willen hebben, we hadden nog kleding gevonden de vorige eigenaar en ik zat in mijn maag met heel veel beddengoed in maten die ik zelf niet gebruik. En iets van 15 hoofdkussens en 10 dekbedden waarvan ik ook wel wat kwijt kom dat lag allemaal boven een kast vol te houden.

*\o/* Dat ruimt op :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:34

hoppa, jij blij zij blij en nieuwe eigenaars blij...

gaat lekker zo een x

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:53

Dat is fijn! Minder rommel en niks zelf hoeven doen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 12:30

Een tijdelijke wildlife safari gisterochtend in een open wagen 2 uur bij -5 :)) die nu twee weekenden is twee keer per dag. Zaterdag waren we te laat en de zondag heel vroeg optie kon nog wel. Gezellig diepvriestenen oplopen met warme koffie halverwege :D <3 in de zomer is het daar soms best druk. Nu heerlijk verlaten en mooi uitzicht. Een heerlijk weer.. En ook nog een onverwachte ijsvogel gezien. <3

Europese bizon <3 en een groep edelherten. Mooie uitzichten over de drooggevallen bedding van de Lesse ook.

Inmiddels weer in nl. we zijn in een slakkentempo terug gereden ivm de knie van gv. Dat ging maar kalm aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:32

Mooie omgeving

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 12:34

Klopt erg mooi, normaal ook best toeristisch maar nu heerlijk verlaten en kalm. We zijn echt helemaal binnendoor gereden in een andere route dan normaal en dan kom je dus dit soort heerlijke plekken tegen. Dit is overigens midden België.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 10:20

Inmiddels zijn we trouwens wel klaar met dit jaar zoals het nu loopt -O- even normaal en zonder sjit zou wel fijn zijn.

Er is een extra bron van zorg en stress bij gekomen waarbij er ook communicatie moet zijn met een instantie die gewoon heel erg veelal veel maar verkeerd dan wel overbodig communiceert ook nog. -O- maar goddank liever teveel dan te weinig. Maar toch elk moment telefoon kunnen krijgen maakt het niet rustgevender :n iedere keer stress als de telefoon gaat %)

Mijn papa heeft nu zijn allereerste dialyse. :knuffel: Spannend wel. Hoe gaat zijn lichaam er op reageren. :x overigens de oudste starter geloof ik in Nederland dat dan weer wel :+

En twee noodzakelijke dingen in mijn huis die meer dan kostbaar zijn om te herstellen. Een constructiefout dankzij de vorige prutsende bewoner waar een dak man achterkwam ivm die kleine stormlekkage, peperduur om te herstellen omdat een deel van het dak eraf moet en weer erop. De overgang van pannen naar metaal is verkeerd gemonteerd. Lijkt ok maar is het niet. -O-

En bij de houtworm controle blijken door de isolatie en de warmte wat houtknagers wakker te zijn geworden uit een lange rustperiode omdat het nu lekker warm en droog is. Goddank op een minimale plek in de vloerplanken van de slaapkamer (plafondplank woonkamer) en niet in de schuur maar toch, _-:( de aanpak is grondig maar erg prijzig en dan is ongeveer ook alles dood dat maar wil leven in huis :oo en is alles 10 jaar gegarandeerd vrij van knagers) er mag dan voor dagen geen stroom, plant of voedsel zijn in het woongedeelte van het huis, dus woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer boven. Vriezer en koelkast moeten verkassen naar de schuur (hopelijk helpen ze ermee met verplaatsen). Daarna moet ik na drie dagen in de camper leven een paar uur heel goed luchten en mag de stroom er weer op. Daarna zou het woonbaar zijn maar ik vertrek daarna dan naar nederland voor mijn eigen veiligheid voor de zekerheid.

Maar waar ik dacht even op financiele adem te kunnen komen deze maand, nope :n -O- :evaw: spaargeld

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 15:07

Inmiddels een paar dagen verder. Mijn papa is nu twee keer geweest en dat gaat op wat opstartdingen na op zich ok. Die hobbelt wel rustig door :j al was de eerste keer wel even spannend voor iedereen.

Maar zowel gv als ik zijn aardig aan hun eind kwa stress aankunnen %) ik ben na een chaotische week (met taaie instanties die een communicatie chaos veroorzaken. Niet bellen als ze wel moeten bellen wel bellen, maar dan naar de verkeerde of bellen terwijl het niet nodig is,en meer van dat soort dingen. )

een brok stress dat ik bijna niet meer kan afvloeien. Mijn kaken zijn gespannen al m'n spieren zijn gespannen ik slaap redelijk onrustig. En iedere keer als een telefoon gaat krijg ik een knoop in mijn maag met een o help wat nu weer. ;( -O- Gv is er ongeveer net zo aan toe, maar die slaapt in ieder geval nog aardig oké. Maar hij is ook echt met z'n tandvlees al bezig. En probeert tussendoor ook nog z'n werk een beetje fatsoenlijk te doen.

Ik heb voor nu echt ook compleet geen idee waar ik ergens nog een stress afvoer putje kan vinden, maar wel tegelijk bereikbaar kan blijven. Dit zo is niet echt leuk en begint bij zowel mij als GV toch wel gezondheidsproblemen te geven.

En de ellende is we kunnen het niet ontlopen of afschuiven aan anderen dus op de ene of andere manier moeten we hier een soort van balans gaan vinden zonder er zelf aan onder door te gaan.

Mijn schouder gaat gelukkig de goede kant op al ben ik nog wel steeds aardig belemmerd in wat ik kan. En het op de bank zitten en tv-kijken gaat me langzaam zeker de neus uitkomen en het gebrek aan beweging breekt me ook op zo'n beetje.