Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:03

Nog 6 dagen voordat wij vertrekken *\o/* zo’n zin in.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:56

Lekker lucifertje :D

Ik ben vanavond wezen lessen op de rollerband. De eerste 10 minuten vond ik echt doodeng, wat een raar gevoel! Daarna ging het gelukkig beter. Nog 2 lessen te gaan en dan op vakantie *\o/*

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:51

Lees allemaal mee mooie vakantie foto's gezien.

Ik zit nu in Andorra. Is echt weer heerlijk genieten na 2 jaar. Pistes liggen er heerlijk bij en ook heerlijk rustig op de pistes en bij de liften.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:03

Was er vandaag en het weekend de mogelijkheid om te gaan skieen. De vrije dag was al genomen. Maar helaas, :+ iets met covid op het werk van gv waardoor hij geen vrij mag nemen en het verzoek heeft gekregen zoveel mogelijk mensen te ontlopen om besmet vrij te blijven. Oftewel de vrije dag is ingetrokken en skieen gewoon te risicovol kwa drukte.

Nu gaat het zeker dit seizoen niet meer lukken. :') Ach ja

Trouwens, kijkt een van jullie de paralympische spelen nog. Zitskieen kende ik al, zelf een keer mogen doen, het is leuk. Maar snowboarden met twee proteses, of een verlamd been, of skieen met een been of terwijl je blind bent en vol vertrouwen op je voorskieer die zegt waar je heen moet. Zittend langlaufen. Ook mensen best op leeftijd al, 56 is geen rare leeftijd. Zou er nog hoop zijn voor me? _O- :))

Zo gaaf om te zien ik geniet ervan :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:23

Wat balen Karuna!

De paralympische spelen heb ik ook met verbazing naar zitten kijken, dat ze daar zonder benen harder naar beneden gaan dan ik met benen... :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:28

Dat zitskieen gaat best hard en al best snel ook. Ik heb een uur les gehad en toen kon ik al een kortere blauwe piste af harder dan ik staand doe :))

Ik ben vanmorgen maar een rondje gaan motorrijden. En ga zo de camper maar weer uitpakken en de skies definitief opruimen boven. -O- jammer maar niks aan te doen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:14

Nog 2 nachtjes *\o/* Jammer alleen van de föhn die gaat waaien -O- Wordt nu in het dal +13

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:17

Vandaag over een week zijn wij onderweg!

helaas nu even ziek, van de week al getest en die was negatief, vanochtend ook getest die even afwachten.. maar de griep heerst ook en heb sterk het idee dat ik die heb. lag gister en eergisteren te rillen op de bank met 2 truien, 2 broeken en een fleecedeken en 40 gr koorts..
ach heb ik dat maar alvast gehad :=
liever afgelopen week dan volgende week!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:34

Wij gaan vannacht rijden *\o/*
Zoveel zin in :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:35

Ik heb voor een deel leren slijpen en waxen in Chantemerle omdat daar de Franse rolstoelploeg een trainingskamp had. En die hebben me flink wat tips gegeven jaren terug. En inderdaad, hard dat ze gingen. Ook op 1 been soms. Ik zou dat niet durven.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:40

Wij zaten 3 jaar terug met een Franse ploeg blinde skiërs + voorskiërs in het hotel. Op de pistes zagen we ze regelmatig, zo bijzonder! Ook al ging het ook wel eens mis, een kapotgeskiede kauwgomballenpiste is misschien ook wel een te grote uitdaging.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:04

Mooie foto's komen er voorbij! Voor iedereen die nog gaat alvast goede reis en veel plezier.
Wij waren 3 weken terug in Gargellen. Helaas net ervoor flink ziek geweest door corona, dus ik hield t niet erg vol. Maar dat was helemaal niet erg, we hebben een heerlijke week gehad. Dan maar blij zijn met 3 of 4 uurtjes skien. We hadden erg veel sneeuwval, de honden vonden dat fantastisch.
Volgend jaar willen we ergens anders heen. Heeft iemand een idee voor een niet al te toeristisch dorp in Oostenrijk? Graag met funpark voor mijn zoons, wandelmogelijkheden voor de honden en voor mij blauwe/rode pistes. En als het kan een rodelbahn, die hebben we gemist dit jaar. Oja, ook graag aan de piste, we zijn de laatste jaren daarin erg verwend. We denken aan Kuhtai, maar misschien zijn er nog andere ideeen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:24

Sanie: kijk eens naar de Achensee. Daar zitten wij al jaren.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:30

Optiwolk schreef:
Sanie: kijk eens naar de Achensee. Daar zitten wij al jaren.

Dank je wel! We gingen voor Gargellen altijd naar Achenkirch, en wilden juist wat anders. Maar bedankt voor de tip!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:56

Klein vraagje,

zijn de PLF formulieren etc nog nodig voor doorreis door Duitsland/verblijf in Oostenrijk? Kan er even snel niks over vinden namelijk :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:32

Wij hebben niks ingevuld voor doorreis Duitsland.

Oostenrijk hoeft ook niet:
Bent u op doorreis?
Er zijn geen inreisbeperkingen voor uw doorreis door Oostenrijk. U hoeft geen test-, vaccinatie- of herstelbewijs te laten zien en u hoeft zich niet te registreren. Bij een grenscontrole moet u wel kunnen bewijzen dat Oostenrijk niet uw eindbestemming is. Als u in Oostenrijk wilt overnachten dan gelden de regels genoemd onder ‘Heenreis naar Oostenrijk’.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:48

Wij hebben ook niets ingevuld voor Duitsland en Oostenrijk is vrijgegeven 5/3 dacht ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:00

Wij zijn nu in alpe d'huez, het wordt vlot warmer en de pistes onder de 2500 zijn slush. Vandaag de serrene gedaan ( langste zwarte van europa) viel alles mee.
Morgen en overmorgen warme dagen, erna weer wat meer vries. Ik hoop dat de pistes het houden!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:51

Wij zijn gisteren aangekomen in Gerlos en vandaag les gehad. Om 2 uur mee gestopt want werd echt slecht. Heel warm en slush. Ben ook al onderste boven aangeboard. Mvr kwam van boven en riep heel hard Achtung! Dacht echt, ja wat wil je nou? Dat ik mezelf uit je weg kan toveren? Gelukkig niets bezeerd maar is wel gewoon vervelend.

Nu wel last van lawaai in het appartement helaas.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:20

Balen Lucifertje, hopelijk word het snel wat rustiger en blijf je geen last houden van de val.
Word het nog weer kouder of blijft het warm daar?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:50

Blijf helaas warm. Nee ik heb mij totaal niet bezeerd. Was meer verontwaardiging dat zij mij onderuit kegelt en dan roept dat ik moet oppassen.

Noop, gaat steeds harder. Heb me daar mss toch teveel in vergist. Ben dit lawaai in Italië niet gewend en de vorige in Gerlos ook niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:22

Het is inderdaad erg warm deze week. Hopelijk kun je in de ochtenden nog leuk skiën.

Irritant van die lawaaiige buren in je appartement. In Hinterglemm hadden wij dat 3 jaar geleden ook. Zaten er een paar studenten in het appartement onder ons en het klonk echt alsof ze de boel helemaal afbraken. 's Ochtends lag er gewoon meubilair buiten op het veld wat ze gewoon uit het raam en van het balkon hadden gegooid :oo
Helaas geen beheerder te bereiken daar. Sindsdien let ik wel iets beter op waar ik een appartement huur.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:45

Ben ik 10 uur naar beneden gelopen en toen was het daarna ook wel meteen stil. Hebben geboekt bij Sunweb, maar leek net alsof ze van gogo tours waren.

Vanochtend om 9 uur naar boven. Pistes boven waren echt top. Pistes naar het dorp waren nu al slush helaas.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:33

lucifertje schreef:
Ben ik 10 uur naar beneden gelopen en toen was het daarna ook wel meteen stil. Hebben geboekt bij Sunweb, maar leek net alsof ze van gogo tours waren.

Vanochtend om 9 uur naar boven. Pistes boven waren echt top. Pistes naar het dorp waren nu al slush helaas.

Husk valt ook onder sunweb en zijn ook allemaal jongeren, dus misschien via Husk? Jammer dat de sneeuw niet zo goed meer is -O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:26

Hier ook slush, vanmorgen eerste liftje omhoog gepakt en tot 13.00 aan een stuk gegaan. Erna lekker terug, boarden in laagje wax en zelf een rustige middag.

Morgen nog warm dagje, donderdag en vrijdag als het goed is betere condities.

Vorstgrens was vandaag 3200 meter.. niet grappig