USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:32

Super Faline!

Hier nog enkele dagen rust voordat ons vakantiegangers seizoen begint :D
Volgende week woensdag komt onze 1e logee aan... Heb er erg veel zin in, gewoon weer even bijkletsen en leuke dingen doen! Dan als zij vertrekt (27-8) komt mijn schoonmoeder met 2 andere aan en die vertrekken dan 10-9 weer waardoor ook mijn NL tripje best snel dichterbij komt :D

Voor de liefhebbers: In mijn onderschrift staat n nieuw topic want ik heb afgelopen weekend mijn allereerste Western Show gereden! Zo super vet!!!! Zit nu nog na te glunderen en mega te genieten!

Gisteren weer even op stal geweest om mee te helpen met n groep blinde en slechtziende kinderen, wat een lol hebben die gehad en wat is dat leuk om te zien en mee te maken!
Overigens kreeg ik dus gisteren ook nog even medegedeeld dat de jury me mistte in de laatste rubriek (championship) en die dus naar mijn instructrice gewandeld was met de vraag: WAAR was ze nou???? Als ze meegereden had had ze dat championship in haar zakken gehad! Wat een combinatie en wat rijdt die meid netjes!!!
Ik moet bekennen dat ik dus gisteravond even met een mond vol tanden stond en zelfs n fikse blos op mn wangen had! Dit is niet iets dat standaard gezegd word en dus ben ik nog vele malen trotser dan dat ik al was!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:05

Transavia is een KLM dochter.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:06

Hallo Amerika-gangers. Van 17 september t/m 8 oktober ga ik met een vriendin een rondreis maken door Zuid west Amerika. We vertrekken in Phoenix en gaan heel kort gezegd via de Grand Canyon, Monument valley, Moab, Bryce Canyon, Las vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco en LA een rondje maken. Mijn vraag: Waar kan ik het beste een rit te paard maken?

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:10

Yvonnepuntnl: mij is blackmonumentvalley aangeraden hier en daar ben ik ook van plan een rit te gaan maken. Als je zoekt op black horseriding monument valley dan vind je hem wel.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:06

Gaaf cubalibre! Jullie wonen voor een poos in de u.s.a. vanwege het werk van je man toch?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:08

Mee eens, Monument Valley is echt geweldig om paard te rijden. Voordeel is dat het vlak is; je kan er dus lekker de vaart in zetten als je dat wil. Dat gaat niet zo makkelijk in parken als Bryce en Yosemite.

Je hebt trouwens een mooie reis gepland, dat is wel iets om naar uit te kijken! *\o/*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:48

Arghhhh zo geïrriteerd. Al twee en half uur vertraging... Zit nu in Houston en moet naar LA.
Vriendin vloog op tijd dik twee uur geleden al.

Blehh. Vind het echt weer zo'n typisch United geval.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:39

yvonnepuntnl schreef:
Hallo Amerika-gangers. Van 17 september t/m 8 oktober ga ik met een vriendin een rondreis maken door Zuid west Amerika. We vertrekken in Phoenix en gaan heel kort gezegd via de Grand Canyon, Monument valley, Moab, Bryce Canyon, Las vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco en LA een rondje maken. Mijn vraag: Waar kan ik het beste een rit te paard maken?

Als je San diego nog mee kan nemen zeker doen!:)

Ik heb hem in Monument valley gemaakt was echt super!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:56

Ik vond Bryce ook geweldig, maar ik begreep dat ze daar tegenwoordig niet meer echt tussen de 'torentjes' doorrijden dus dan lijkt het me een stuk minder interessant.

Ik ken jouw negativiteit over Arkefly, Douraque maar ik heb niet dezelfde ervaring. Overigens vliegen ze nog steeds rechtstreeks van AMS naar Sanford en ook weer terug. Alleen Miami moet nu met zowel op de heen- als terugreis met een tussenlanding op Sanford of Brussel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:10

Dat klinkt leuk allemaal CL, veel plezier met de logees!

Vind jij Arkefly wel een fijne maatschappij voor lange vluchten Fitzroy?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:16

Van wat ik uit de reisbranche heb begrepen is dat het twee tussenlandingen zijn: Orlando-Miami-Brussel-Amsterdam. En dan natuurlijk Amsterdam-Orlando

En ik ben niet de enige, heel veel mensen die ik spreek zijn negatief. Veel vluchten hebben nog veel plaatsen over, anders zouden niet zoveel stunten en niet se samenwerking met de zustermaatschappij aangaan

Ik zie minimaal 1 keer per week een aanbieding om de stoelen maar vol te krijgen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:26

Hier niet veel problemen met arke. Een keer mee naar LA gevlogen en een keer Miami. Beide keren met een tussenlanding maar die verliepen beide keren heel vlot.
Moet wel bekennen dat we niet veel vergelijkingsmateriaal hebben..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:27

Ik heb prima gevlogen met Arkefly, geen klagen. Ik vind KLM waardeloos. Maar die discussie is hier al eerder gevoerd dus daar begin ik niet meer aan. Het is nu eenmaal een chartermaatschappij dus daar zul je geen zakenreizigers zien. Als KLM het alleen van vakantiegangers moest hebben zouden de vliegtuigen minder vol zitten.
Overigens zaten onze vluchten bij Arke helemaal vol terwijl we bij KLM wel lege stoelen zagen. Ik denk dus ook dat hun policy anders is, liever een volle vlucht waarvoor iig nog betaald wordt dan lege stoelen.
Voor wat betreft je route heb je geen gelijk. Op het Floridaforum staat een topic waar je precies kan lezen hoe het zit en je kunt nog steeds rechtstreeks van en naar Sanford.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:17

Florida forum?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 01:29

classeygurl: Jups, door het werk van mijn man wonen we nu voor een tijdje hier!

Yeah! Ik ben blij! Vanmiddag de bevestiging gekregen dat ik 10/9 vlieg en 11/9 om 8.15u op schiphol land, economy class dus ook wat meer beenruimte :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:32

Angela_ schreef:
Florida forum?

Je hebt het floridaforum en orlandofans forum, beide gericht op Florida waar ontzettend veel tips zijn te vinden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:36

www.floridaforum.nl
Persoonlijk vind ik het alles amerikaforum fijner, maar het Floridaforum is wel handig voor wat specifiekere informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:31

Bedankt! Aangezien we aankomende jaar naar Florida gaan kan ik daar wel wat tips opdoen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:34

Bedankt Fitzroy, ik ga daar ook maar eens rond snuffelen.... Het allesamerika forum is idd fijn! Daar kom ik al vaker op maar gezien ook wij ergens in November n vakantie naar Florida willen gaan doen is t Florida forum misschien ook wel een goede :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:56

Zowel het floridaforum als orlandofans vind ik super fijn, staan hele leuke tips. Zelfs na zoveel in Florida te zijn geweest, ontdek ik steeds nieuwe dingen door dat forum

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:08

Goede tip van het floridaforum! Heb me gelijk even aangemeld, ga maandag naar Florida.

Nog even een TomTom gekocht, straks even wereldkaart downloaden en dan zijn we er helemaal klaar voor! Spannend :):)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:10

Wij navigeren in amerika met een gratis app op de telefoon :D kunnen we vooraf vast alle locaties erin zetten (als je dan langs iets interessants rijdt zie je dat ook gelijk)
Hebben vorig jaar alleen even een autolaad kabeltje gehaald, want de batterij gaat wel sneller op met GPS gebruik (geen internet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:11

Wij ook, en het werkte perfect!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:18

Welke app is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:19

navfree heb ik gebruikt. :)