Hier waren het er soms tien in één oogopslag. Ook ontzettend veel jongen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

vanuit Knysna vertrokken naar Tsitsikamma National Park. Wat een prachtige plek! Wij hebben de blauwe duiker trail gedaan wat ongeveer twee uur duurt. Een echte aanrader. Deze plek langs de garden route mag je echt niet overslaan. Die avond sliepen we in Storms River in Dijembe’s Backpackers. Wat een gekke maar heerlijke hostel! Prachtige tuin met loslopende paarden en een geit (die was helaas wel vies), hangmatten, een kampvuur en een kikkervijver. In de kamers helaas geen lockers. We hadden uiteindelijk met 3 wel een kamer alleen. De host, James, was top. Het is er veilig maar er is ‘s avonds weinig te doen. Bij het ontbijt maak je zelf pannenkoeken en kun je heerlijke koffie of cappuccino van een professioneel apparaat kopen. Deze plek viel me bij aankomst wat tegen maar zit in mijn hart. De huishond, Toast, kwam ons ook heerlijk wakker maken 
na de heerlijke overnachting in Graaff-reinet (bij Boer & Brit, zo mooi) gingen we vroeg op pad naar Mountain Zebra National Park. De rit erheen (en van Addo naar G-F) is prachtig! Wist je dat dit park Gaast evenveel leeuwen heeft als Addo??? Addo heeft er 15 op 1800 km2 en Mountain zebra 7 + 5 clubs op 280 km2. De kans op leeuw is dus veel groter. Ze doen hier ook cheetah tracking. Het is een nationaal park dus geen obscure business. We reden lekker vroeg en verwachtingsvol binnen. Kregen we halverwege tussen de poort en de receptie een platte band... mijn man en maat zijn uitgestapt en hebben met hulp van een voorbijganger de band vervangen. Spannend. Daarna rondje door het park afgemaakt. Veel gezien! Black Wildebeest, bavianen, Mountain zebra, struisvogel, blesbok, springbok. En dat op 2 u.
poes schreef:Nou we kwamen aan net voor schemer. Omdat alles er chill uitzag nog boodschappen gaan doen bij de spar. We wouden ook nog drank dus eindje verderop gestopt bij de Pick’n Pay Liquor Store. Ik zat aan het stuur en alles leek prima dus ik stelde voor om in de auto te blijven. De mannen gingen dus de winkel in. Vervolgens kwam er een jonge jongen, duidelijk onder invloed, bij mijn raampje staan bedelen. Wou maar niet vertrekken. Ik kon niet vertrekken zonder hem om te rijden. Na enkele minuten gooide hij een leeg flesje stuk naast de auto en ging hij bij een ook niet zo fris type staan. Toen was ik echt niet op mijn gemak nee. We zitten hier verder in een super super mooi appartement, zo luxe, haast naast de kerk. Maar jezus wat een sloten op de deuren.
Ook constant scheurende auto’s op straat. Maar goed het is zaterdag misschien gewoon gekkigheid.

) ook wel even in de auto te wachten terwijl mijn vader binnen ging afrekenen. Toen hij terug kwam stond er een groep dronken lui om de auto en moest hij de beveiliging halen om de auto in te kunnen zodat we weg konden. Was blij dat de auto van binnenuit op slot kon. 
en een mega kudde buffels. En veel Nyala. We overnachten in Hluhluwe backpackers wat ok is maar zeker niet meer dan dat
zo veel gezien
mooi park!
maar 1 leeuw gezien!!!! Wel veel op de sunset drives. Vanaf Skukuza: 7 neushoorns, buffel, cerval, uil, olifant, spottend hyena, etc. Vanuit Satara: 2 u lang haast niets maar dan twee cheetah gewoon naast de weg