Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tamary schreef:Mooi stukje : mens belangrijk, mens veilig en die let wel even op zodat ik lekker kan soezen als hier blijven staan toch de bedoeling is.
Monique1963 schreef:tamary schreef:Mooi stukje : mens belangrijk, mens veilig en die let wel even op zodat ik lekker kan soezen als hier blijven staan toch de bedoeling is.
Ik hoop idd Tamary dat hij dat zo gaat denken.
Vanmiddag hadden we een wat straffer momentje. Ik had hem weer uit de kudde gehaald en nu wat langer van ze gescheiden om te poetsen. Dat was niet leuk en hij moest hinniken en toen ik hem weer terug naar de kudde bracht, was hij drammerig. Dat wil ik niet en hij luisterde daar naar. Daarna iedereen in de kudde gepoetst gewoon in het land. Om te laten zien dat ik ook met de andere paarden dingen doe. Callas al haar vervilte klonten eraf geknipt. Iedereen bleef netjes stilstaan.
Wel grappig. Toen ik Prisca poetste kwam Quarbonne ook vragen. Gehoor aan gegeven uiteraard. Toen ik Poupette deed bleef Prisca komen vragen en liep Poupetje weg, tot ze ineens braaf bleef staan. Huh? Toen zag ik de grote kont van Diego. Slim klein pony'tje, ze was nu achter Diego gaan staan, daar komt Prisca niet en kon ze zodoende genieten van het borstelen zonder een zeurende Prisca. Grappig. Callas kwam toen ook bij Diego staan. Over haar gesproken, hier is een artikel over haar!
[VN] Een buitenrit van Monique1963 eindigt met 45 nietjes
Veldbloem schreef:Monique1963 schreef:
Wel grappig. Toen ik Prisca poetste kwam Quarbonne ook vragen. Gehoor aan gegeven uiteraard. Toen ik Poupette deed bleef Prisca komen vragen en liep Poupetje weg, tot ze ineens braaf bleef staan. Huh? Toen zag ik de grote kont van Diego. Slim klein pony'tje, ze was nu achter Diego gaan staan, daar komt Prisca niet en kon ze zodoende genieten van het borstelen zonder een zeurende Prisca. Grappig. Callas kwam toen ook bij Diego staan. Over haar gesproken, hier is een artikel over haar!
[VN] Een buitenrit van Monique1963 eindigt met 45 nietjes
Ha Monique,
Ik had het verhaal al eens gelezen natuurlijk (ik heb ook het boek) maar tsjonge, wat een heftige val toch! Goed om nog weer eens te lezen, en brrr die foto...
En Callas nog zo'n jonkie
Tinka schreef:Leuk filmpje, zonde van het schuren. Hier zijn ze ook jeukerig. Ze verharen als de ziekte en het stikt van die kleine kriebel mugjes en vliegjes.
uxgranta schreef:Heftig verhaal over die val. Je zou de lol in het rijden zo wel verliezen, een been als bouwpakket is ook niet alles.
Maak ze iedere dag, maar idd, een BPB (bouwpakketbeen, nu een officiële uitdrukking in de Dikke van Dalen door Uxgranta) blijf je je leven last van houden.
TinkerTreas schreef:Jullie zijn allebei toppers. Fijn dat het zo goed ging
TinkerTreas schreef:Ja, klopt.
Ik zie het nu met Stella. Ik had echt het idee dat ik nergens zou komen met haar. Kreeg haar regelmatig niet eens te pakken.
En sinds een paar weken is de knop helemaal om. Ze volgt me overal, wil ineens kroelsessies en ze lijkt echt te genieten van het grondwerk, het wandelen en de aandacht.
En dan is ze nu bijna 10 maanden hier.
Tinka schreef:Het kan best lang duren voordat een paard gewend is. Met Mercy en mij duurde het ruim een jaar.
Overigens vind ik het niet zo'n probleem als een paard graag bij de kudde blijft, dat is normaal paarden gedrag. Mercy en Pathos hinniken ook onderweg. En ze gaan op de terugweg een stuk sneller dan heen.
Ze zijn ook wel kijkerig, maar zolang ze onder controle blijven vind ik dat geen probleem.