Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:52

lucifertje schreef:
Zijn hier mensen die ook met Sunweb geboekt hebben en de skipassen via de reisleiding ontvangen? Vraag me af hoe laat je ze krijgt en of je ze krijgt op de dag van aankomst? Ik heb nml op maandag om 9 uur al de privelessen geboekt en we moeten natuurlijk wel naar boven kunnen dan.

Sunweb al een bericht gestuurd en de skischool ook of we toch wat later kunnen beginnen :D

Mijn ervaring met Sunweb is dat je ze bij aankomst direct krijgt, of direct af kunt halen. Voor 9 uur sta je op de piste, ook al gaan de liften pas om 9 uur open.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:06

Ik ga hier ook even meekijken, al loopt het seizoen een beetje ten einde :D

Als kind ben ik vaak op wintersport geweest tot ik ongeveer 9 jaar oud was, daarna nooit meer gegaan en afgelopen weekend in Winterberg na 15+ jaar voor het eerst weer op de ski's gestaan *\o/* Ik verbaasde mezelf erover hoeveel ik nog kon. Had geen les meer genomen en ben alleen maar van de hele makkelijke blauwe pistes afgegaan daar waar ik fijn naar beneden kwam en continu controle had.
Was alleen echt verschrikkelijk druk daar, het was dan ook stralend mooi weer op de zaterdag en zondag. Overal wachtrijen in de restaurants en bij de liften := Ook veel mensen die bijv. met een slee aan het kloten waren midden op de piste en een aantal keer bijna van m'n sokken geskied in de wachtrij bij de lift omdat er iemand veel te hard achterop kwam :')
Voor de mensen die vaker naar Winterberg gaan, is dat altijd wel een dingetje daar of is het vooral zo extreem erg in de vakantieperiodes?

Overigens hebben we geen gezeur gehad (niet op de piste en niet in het dorpje) met inentingen daar ondanks dat twee personen van ons reisgezelschap eigenlijk niet voldoende geprikt waren om daar de horeca etc in te komen met 2G+.

Nu vast voor volgend seizoen aan het bedenken wat we zouden willen :D Als kind ging ik altijd naar het Kirchberg/Kitzbuhel gebied en ik zou daar eigenlijk heel graag weer naar terug gaan. Is dat nog steeds een leuk gebied voor beginners? Zitten er aan te denken om volgend seizoen daar een week heen te gaan buiten de schoolvakanties om en dan flink wat les te nemen bij een NL sprekende leraar.

germie

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:14

Winterberg is altijd druk. TEnzij er in maart nog sneeuw ligt en dan alles nog open is. Ik ben 1 keer 16 maart geweest en alles was nog open, maar niemand leek meer te willen skien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:15

Winterberg in het weekend helaas normaal. Inclusief de wachtrij botsingen -O- vooral bij schneeuwitgen naar beneden de stoellift aan de rechterkant. Daar is het vaak raak %)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:16

Leuk dat je weer kriebels krijgt!
Winterberg is helaas dramatisch... Kun je beter iets verder sparen en dan doorrijden naar Oostenrijk..

Kirchberg/Kitzbuhel is alleen maar mooier geworden :)) Het gebied is een stuk groter doordat je met de 3S baan vanaf Pengelstein helemaal door kunt naar Pass Thurn.
Er is welgeteld nog 1 sleeplift op het hele gebied en de banen liggen er eigenlijk altijd goed bij. Zeker goed voor beginners!
De leraren op de skischolen zijn 80% Nederlanders :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:26

lucifertje schreef:
Zijn hier mensen die ook met Sunweb geboekt hebben en de skipassen via de reisleiding ontvangen? Vraag me af hoe laat je ze krijgt en of je ze krijgt op de dag van aankomst? Ik heb nml op maandag om 9 uur al de privelessen geboekt en we moeten natuurlijk wel naar boven kunnen dan.

Sunweb al een bericht gestuurd en de skischool ook of we toch wat later kunnen beginnen :D

Ze zitten vaak in de envelop die je krijgt bij het inchecken met alle info enzo erin. En anders is er kort na aankomst een momentje in het hotel dat je ze kunt oppikken :j

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:48

lucifertje schreef:

Er is een nummer op je voucher wat je kan bellen. Waar je mee kan afspreken de hoe en wat.
Maar normaal gezien stuurt sunweb je nog een appje de dag van te voren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:55

De drie keer geboekt via sunweb was het twee keer ophalen bij de begeleiding en een keer een voucher die bij de skipas verkoop omgeruild kon worden

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:24

Grappig dat het zo wisselend is :D Hoe dan ook, komt vast en zeker goed. Vind Sunweb altijd een fijne wintersportpartij.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:46

Ik heb totaal geen ervaring met een reisorganisatie. Wij boekten altijd gewoon rechtstreeks bij het hotel en dan de pas bij de liften gekocht maar fijn dat het waarschijnlijk klaar ligt!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:05

lucifertje schreef:

Wij gaan altijd met sunweb en meestal bij aankomst met de bus, delen ze het uit als je uitstapt, dan word je meestal naar het bagagedepot geleid en krijg je meteen alle info. Een enkele keer hadden we dat je zelf naar een ander hotel moest lopen, waar dan het welkomstpraatje was, maar ook daar kreeg je dan meteen de envelop met alle info en je skipassen. Afhankelijk uiteraard ook of je een skipas hebt voor die dag. Soms gat die pas in de dag na aankomst en moet je die "bijboeken". Dat is vaak het geval bij 10-daagse reis waarbij je 8 dagen op locatie bent, dan heb je vaak voor maar 6 dagen een skipas.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:12

Ik heb trouwens erg last van mijn knieen na mijn week wintersport :o
Iemand tips om dat snel(ler) te laten herstellen?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:11

iirrssjjee schreef:
lucifertje schreef:

Wij gaan altijd met sunweb en meestal bij aankomst met de bus, delen ze het uit als je uitstapt, dan word je meestal naar het bagagedepot geleid en krijg je meteen alle info. Een enkele keer hadden we dat je zelf naar een ander hotel moest lopen, waar dan het welkomstpraatje was, maar ook daar kreeg je dan meteen de envelop met alle info en je skipassen. Afhankelijk uiteraard ook of je een skipas hebt voor die dag. Soms gat die pas in de dag na aankomst en moet je die "bijboeken". Dat is vaak het geval bij 10-daagse reis waarbij je 8 dagen op locatie bent, dan heb je vaak voor maar 6 dagen een skipas.

We gaan niet met de bus :o maar begrijp vanuit Sunweb en andere dat ze of klaar liggen bij het appartement of dat ik ze kan afhalen bij de reisleiding.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:12

Indy_Mouse_9 schreef:

Ja! Op youtube het je Knees over Toes guy. Door zijn oefeningen zijn mijn chronische knieklachten en pijn zoveel vermindert! Ik doe ze structureel 3 a 4 keer per week voordat ik aan mijn krachttraining begin.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:08

lucifertje schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Ja! Op youtube het je Knees over Toes guy. Door zijn oefeningen zijn mijn chronische knieklachten en pijn zoveel vermindert! Ik doe ze structureel 3 a 4 keer per week voordat ik aan mijn krachttraining begin.

Dank je! Ik ga het opzoeken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:51

Wij gaan volgend jaar weer naar Hinterglemm _O_

Ik ben weg van de zwolferkogel, net weer les gehad 3 uur om aan mn zelfvertrouwen te werken en de 12er is zo leuk!! Piste 30 is echt _O_

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:23

Wat fijn Hans! Heb je de accomodatie al weer geregeld of ga je iets anders zoeken voor volgend jaar?

Ik ben aan het kijken naar Köningsleiten, daar zit mijn schoonzus met familie en die nemen oma ook altijd mee. Maar mijn nichtjes gaan nu de hele dag mee skiën en oma mist het regelen van de kinderen van en naar de skiles, begrijp ik… O:)
Lastig is het nog, we hebben een flinke groep en er zijn weinig accomodaties boven de 10 personen (die ik kan vinden iig). Ik zou wel in Hochkrimml aan de Gerlosplatte willen zitten, maar dan hebben we het voordeel van oma niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:47

We willen een andere! Deze is wel fijn hoor, maar ik wil graag met keukentje of half-pension. Avondeten is hier vrij onmogelijk als je niet 1 a 2 dagen vooraf reserveert :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:13

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:39

Het blijft mooi die sneeuw:
Afbeelding
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:36

Vanmorgen toch 1 uur zonder ffp2-masker kunnen rondlopen voor het vertrek :D

Voorlopig lijkt het er op dat we de rit in 1 keer gaan kunnen doen, afkloppen.

Snowboarden is leuk! Wel heel heel moeilijk na 25jaar skiën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:18

Wij gaan zo de auto in, vanavond weer thuis. Ga het missen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:10

Hoe gaat de reis optiwolk? Hopelijk niet zoveel vertraging op de terugweg.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:12

Om 9u verrokken, om 22:30 thuis.
Alsnog best pittig, maar dat komt door de stops. Zelf wat eten, pamper verversen, eten geven - je bent gauw 45 min kwijt.

Wij hebben andere route genomen dan familie, zij waren met minder stops om 22h thuis.
Zij deden klassieke München Stuttgart Saarbrücken Luxemburg - wij München nuremberg koblenz Keulen Genk denk ik.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:18

wij zijn weer terug na een weekje Zugspitze, hele week prachtig weer!
ook weer geboekt voor volgend jaar, dus weer al mooie vooruitzichten.