Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:19

Lietje_1991 schreef:
Ik blaas er toch even nieuw leven in :Y)

Zondag ga ik samen met m'n vriend voor 4 dagen naar Disney :D We verblijven 3 nachten in hotel Santa Fe. Hoop dat het weer een stuk beter word dan dat we nu hier in NL hebben -O- -O-

Welke attracties raden jullie aan? En hoe zit het met het eten op het park? Moet je daarvoor nog reserveren ofzo of kan je gewoon binnen lopen?

Kijk van te voren even op internet welke attracties er open zijn. Was een hoop gesloten de afgelopen maanden.
Sowieso overal in gaan wat open is :D hoe kinderachtig ook ;)

Sommige restaurants moet je reserveren, andere zijn gewoon binnen te lopen. Ook die info is overal op internet te vinden.

Zag vandaag dat ze de buttons gaan invoeren die ze in USA ook hebben, voor als je wat te vieren hebt :D Zo tof! Dan wordt je de gehele dag door het personeel gefeliciteerd :D

Wij gaan dit jaar weer naar Florida. Nu moet ik nog kiezen naar wel Disney park daar ik heen wil ;( naar allemaal is helaas geen optie

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:21

Magic kingdom lijkt me echt gaaf. :)

Ik ga 25 juni weer daar Disneyland. <3 en ik raad pirates pf the caribean aan. Dat blijft samen met small world een van m'n favoriete attracties. Qua restaurants moet je online even kijken. De meeste zijn gewoon open maar voor sommige moet je reserveren.

Lietje_1991

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:27

Op internet kijken stond voor morgen en zaterdag op de planning, maar soms zijn de mooiste/leukste attracties degene van welke je het niet verwacht :P

Er waren 10 dingen gesloten, waarvan 2 trein stations en 1 hotel, dus blijven er 7 andere attracties over die sowieso dicht zijn. Helaas Big Thunder Mountain, maar die is tot volgend jaar dicht :(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:00

Er is momenteel aardig wat dicht, zodat alles er volgend jaar, als ze 25 jaar bestaan, tiptop uitziet.
Er zijn heel veel leuke attracties, de Pirates is inderdaad heel leuk. Maar ook kleinere, zoals Peter Pan en sneeuwitje zijn mooi. En wat je ook niet mag overslaan is Buzz Lightyear.

Ga je ook naar de Studio's. Die heeft ook een paar hele leuke attracties.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:45

Ik vond het wel de moeite om direct bij openingstijd de Studio's in te gaan voor Crush's Coaster. Die heeft overdag vaak lange wachttijden maar 's ochtends, als hij net open is, natuurlijk nog niet. En hij is wel echt tof.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:55

Ik wilde eigenlijk ook dit jaar weer gaan, maar ik wacht even tot volgend jaar :D hopelijk komen ze rond die tijd weer met mooie aanbiedingen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:45

Magic Kingdom zijn we de vorige keer geweest. Zoooooo gaaf

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:28

Lietje_1991 schreef:
Ik blaas er toch even nieuw leven in :Y)

Zondag ga ik samen met m'n vriend voor 4 dagen naar Disney :D We verblijven 3 nachten in hotel Santa Fe. Hoop dat het weer een stuk beter word dan dat we nu hier in NL hebben -O- -O-

Welke attracties raden jullie aan? En hoe zit het met het eten op het park? Moet je daarvoor nog reserveren ofzo of kan je gewoon binnen lopen?

Ah wat leuk! Ik raad de attracties: pirates of the Caribbean, tower of terror, ratatouille en rock n rollercoaster aan. Dat waren mijn favorieten. Maar je moet gewoon in elke attractie gaan als je daar de kans voor krijgt :j
Ik heb nog nooit gereserveerd voor te eten in het park... Maar ik ben alleen maar naar die goedkope restaurantjes gegaan. Ik weet niet hoe het werkt bij de duurdere restaurants

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:48

Ik ben nu denk ik 7x geweest , en ik word elke keer weer helemaal kind en vind dat echt zooo leuk !
Ik droom helemaal weg bij de attracties van It's A Small World , Peter Pan en Pinnochio ... Die zijn zooo mooi!
Maar alle hevige attracties vind ik ook geweldig , zeker die van Aerosmith . Die van Nemo vind ik ook super :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:29

Ik ben net terug van twee dagen en twee nachten Disney. Eerste dag zijn we rustig vanuit Gent vertrokken. We waren rond half twee in het park. Maar met die hittegolf was het daar echt vreselijk, het was zeker 38 graden !!! De eerste uurtjes dus zeer rustig aan. Na de parade zijn we naar onze B&B gereden. We konden helaas niet eerder terecht. We sliepen op 20 minuten rijden in La Bourbelle. Dit vond ik een mega aanrader!!!! Super mooie kamer op een prachtig afgelegen domein. Ze hebben er schapen, katten, kippen, pauwen en ezels :D heerlijk rustig na zo'n dag drukte.

Nadat we ons daar opgefrist hadden, zijn we teruggekeerd we konden gelukkig de parkeerwachter overtuigen dat we met ons parkeerticket van 20 euro opnieuw binnen mochten. Wat is dat parkeren duur!

Om 20:00 waren we opnieuw in het park. We hebben eerst gegeten. Ik had de lasagne met lookbroodje, 50cl drank en tiramisu voor iets van 14 euro. Erg lekker en grote portie!

Daarna nog wat attracties gedaan en dan de Disney dreams show, heerlijk.

Dag twee stonden we om 10:04 al aan te schuiven bij ratatouille. We hebben in de studio's bijna alles gedaan en zijn toen terug gegaan naar het park. Daar nog de laatste van ons lijstje afgestreept. India Jones was de eerste dag dicht door problemen maar was nu weer open en er stond tijdens de parade gewoon letterlijk niemand. Goede tijd om wat attracties te doen ;)

Rond 21:30 waren we het helemaal zat en zijn we gegaan. Vanmorgen dan rustig ontbeten en teruggekeerd.

Wij hebben eigenlijk nooit langer dan 20 minuten gewacht en vaak veel korter, behalve bij de crush coaster. Dat was een uur. Ik denk door de extreme hitte?

Qua eten zijn we altijd voor de snacks gegaan. Vond de restaurants echt heel erg duur. Is dat de moeite? Voor menu's van 69 euro zonder drank krijg je in België echt al heel lekker eten dus dat durfde ik daar niet aan. Is ook niet wat ik zoek in zo'n park.

Ik vond het verder wel echt top!!! Jammer dat Thunder mountain dicht is. Favorieten waren:
- ratatouille
- autoshow
- pirates of the caribbean
- alle rollercoasters

Was de eerste keer dat ik twee dagen ging en ik geb erg genoten om er gewoon te lopen en te kijken. Zo maar 36 km op twee dagen gestapt haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:08

Ik wil ook in de ratatouille! Vorige keer was het bij die crush coaster ook heel lang wachten terwijl we bij andere attracties nauwelijks in de rij stonden. Fijn dat je een leuke tijd hebt gehad!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:41

Wat een fijn overzicht van jouw dagen! Ik ga nu bijna ( :D ) en het is heel fijn om te lezen wat de echte do's en dont's zijn

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:19

Oo veel plezier :D wij deden heel kriskras. Van zodra je ergens lang moest wachten liepen we verder en probeerden we later opnieuw. Op die manier hebben we echt heel erg veel kunnen doen! O en fastpassen nemen. Heeft wel pas zin eens je alles beetje weet zijn. Wij hadden het fout ingeschat en waren 20 min te vroeg bij de eerste :') hadden we net zo goed kunnen aanschuiven haha. O en de studio tram vond ik super indrukwekkend! Lijkt heel saai maar heeft een heel cool stuk! Ik vond het zo leuk. We hebben ook luidop Disney liedjes lopen zingen :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:42

Leuk verhaal poes. Ik krijg er weer helemaal zin in. Wij gaan ook zo door het park, gewoon genietend van het park en hoe gedetailleerd alles is opgezet en af en toe een attractie. Ook wij gaan niet uitgebreid uit eten. Ik vind dat vaak ook een beetje zonde van de tijd. Het is al weer zo lang geleden!
Jammer dat het zo warm was, maar dat heeft ook weer voordelen dus.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:24

Ik heb nog even een vraag. Wij gaan volgende week naar Disneyland, maar nou hoorden we van vrienden die twee weken terug zijn geweest dat je Mastercard moet hebben om in het park met de pinpas te betalen. Weet iemand of dit klopt?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:25

Nee, zolang er maar 'maestro' op je kaar staat is t ok :)) en dat staat op (nagenoeg) alle passen :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:27

Gelukkig, ik schrok al :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:34

Lienie_F schreef:
Ik heb nog even een vraag. Wij gaan volgende week naar Disneyland, maar nou hoorden we van vrienden die twee weken terug zijn geweest dat je Mastercard moet hebben om in het park met de pinpas te betalen. Weet iemand of dit klopt?

Klopt niet ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:25

Ik breek even heel brutaal in...
Ik ben dringend op zoek naar een bokker die dit jaar naar Euro Disney gaat en voor mij 2 munten (uit de automaat waar je € 2,00 in moet gooien, een Mickey en een Minnie) mee terug wil nemen....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:45

Ik had het graag voor je willen meenemen, maar helaas ga ik ook dit jaar weer net naar Disneyland......

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 01:55

Ik ga dit jaar ook niet naar Disneyland!

Er is mij teveel dicht steeds :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:20

Dat is wel jammer inderdaad. Aan de andere kant is het momenteel ook wel ietsje goedkoper, of meer aanbiedingen. Tenminste dat idee heb ik. Maar wij gaan toch niet dit jaar, dan kijk ik er ook niet teveel naar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:38

Afbeelding
Magic Kingdom was weer fantastisch.
Seven dwarfs mine achtbaan was nieuw en echt leuk!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:45

Ziet er wel druk uit!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:46

Viel best mee eigenlijk