Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:00

What the hell!!!!!!!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:03

Omg! Ik vind -10 al koud :=

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:57

Welkom Hitime!

Ik hoorde die -67 ook al op het nieuws...pff het kan dus erger. Hier wordt ook al temperatuur van -41 (zonder windchill) voorspeld...dan te bedenken dat over 3 weken de lente begint...Ik hoop toch dat dit de laatste echte kou is...het gras moet binnen de kortste keren toch echt gaan groeien.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:05

Overigens kwam ik deze video op facebook tegen:

Dan knijp je 'm toch ook wel even!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:12

Ieeeeh ik was heel hard gaan huilen!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:53

Het zou volgende week op moeten gaan warmen volgens het weerbericht, dat hoop ik dan maar, deze winter duurt zolang!!

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:05

Yes! Ik heb altijd in de meeleesmodus gezeten. Maar ik heb zulk goed nieuws, dit moet ik even delen. Ben bezig met mn permanente visum en ben nu eindelijk uitgenodigd om een afspraak te maken voor de medische keuring!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:21

Ik zit nu in canmore en het is koud....goh :-). Ook de locals zijn het hartstikke zat.
Vannacht verwachten ze -35. Daarna gaat het beter worden, maar niemand gelooft het.
De zon schijnt het is er echt prachtig, vanavond sushi bij chefs studio eten, morgen naar banff.
Strakjes naar de kananaskis county.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:26

niks schreef:
Yes! Ik heb altijd in de meeleesmodus gezeten. Maar ik heb zulk goed nieuws, dit moet ik even delen. Ben bezig met mn permanente visum en ben nu eindelijk uitgenodigd om een afspraak te maken voor de medische keuring!

Wat houdt dat in? Als in permanent voor altijd of?

Klinkt goed, en ik hoop dat je goed gekeurd wordt!!!

Gezien ik te laat was voor Canada ga ik nu maar door Europa reizen, volgend jaar sowieso weer Canada en dan ben ik wel op tijd! :D

Kan mij goed voorstellen dat hun het ook zat zijn, vorig jaar was het ook tot eind April nog veel sneeuw en koud! (Dat was Saskatchewan, weet niet hoe het toen in andere delen was)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:30

Hitime schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik ga (als het door gaat, duim, duim) volgend jaar 4 maanden studeren in Canada! Aan de University of Western Ontario in London. Heb er zo veel zin in, hoor voor halverwege maand of ik geaccepteerd ben. :)

Aaaah leuk! :D Ik heb 2 jaar geleden (wat gaat de tijd snel -O- ) een semester in Vancouver gestudeerd aan de University of British Columbia. Ga je op uitwisseling?

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:41

Dank je! Ja, permanent betekent dat ik er mag wonen en werken zoals elke Canadees, zolang ik wil. Ik ben alleen geen Canadees, dus ook geen stemrecht en dergelijke. Zodra ik van de eerste 5 jaar er minimaal 3 jaar woon kan voor citizenship gaan, als ik wil. Geloof ik...:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:42

Wat gaaf! Waar wil je wonen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:47

Onder welk visa zit jij nu voor PR? Mijn YP wordt hoogstwaarschijnlijk afgekeurd dus moet nu met mn werkgever overleggen maar wordt t hopelijk LMO of studie permit en dan hopelijk in oktober sponsorship...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:50

niks schreef:
Dank je! Ja, permanent betekent dat ik er mag wonen en werken zoals elke Canadees, zolang ik wil. Ik ben alleen geen Canadees, dus ook geen stemrecht en dergelijke. Zodra ik van de eerste 5 jaar er minimaal 3 jaar woon kan voor citizenship gaan, als ik wil. Geloof ik...:D

Flauw :Y) Dat wil ik ook.. (gaat kijken hoe je dat kunt regelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:52

Ga je ook trouwen? :D

Onze fotograaf is geregeld, marriage commisioner is geregeld, hotel is geregeld.. *\o/*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:53

Talkin' to me? :+

*gaat opzoek naar een man in Canada*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:54

Blacky _O-

Maar zo kan je ook Canada binnen komen ja _O-

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:57

O:)

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:05

Canadian experience class. Ik ben er dus eerst geweest met een working holiday, daarna wel de YP en nu dus via deze weg. LMO kan ook prima werken als je werkgever wil voldoen aan alle regels. Ik ga wonen 2 uurtjes van Vancouver, BC dus:p.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:21

Haha Anthea, trouwen zit er de komende paar jaar nog niet in, zijn we te jong voor ;) :P
YP heeft dit jaar de regels veranderd en vanaf nu mag je niet langer dan 12 maanden uit school zijn. Ik zit hier nu al bijna 11 maanden op WHP en de eerste heeft al te horen gekregen dat ie op het school gebeuren is afgekeurd dus ik ben momenteel aan het wachten tot ik mn officiële brief van afkeuring binnen krijg. Had nog stille hoop er toch door te komen maar nu ik hoor dat de eerste al afgekeurd is daarop heb ik de hoop maar opgegeven.
Gelukkig is mijn werkgever wel bereid me te helpen met wat er dan ook nodig is om me hier te houden maar aangezien ik begin april al naar huis moet komt de timing lekker rot uit... Dus nu hoop ik dat ik gewoon 10 dagen later ofzo terug kan vliegen om iig de zomer daar door te brengen en in de tussentijd LMO te regelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:57

We zijn even oud :))
Maar poedersuiker zeg, beetje aparte regel. := Wat is LMO?

Two Jack lake in Banff, hier houden we onze ceremonie. <3 Canada is zo mooi!
Afbeelding

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:00

Wauw wat een onwijs mooie plek om te trouwen!! <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:06

Ooh haha, had eigenlijk verwacht dat je al wel 23/24 ofzo zou zijn :P juist vanwege het trouwen enzo :)
Labour Market Opinion. Zeg maar dat mn werkgever aan regels moet voldoen en moet aantonen dat ze geen Canadees voor het werk kan "vinden" en daarom mij wil aannemen :)
En die plek is echt prachtig! Banff/Jasper staat hoog op mn lijstje waar ik graag nog eens naar toe zou willen, gaaf zeg! :)

Mbt sponsorship wonen we in oktober een jaar samen dus ik hoop eigenlijk dat ik ergens later in april terug kan en dan tot oktober kan blijven om dan sponsorship de deur uit te doen en op die manier proberen PR te krijgen. Moet dan alleen als werkvergunning niet zou lukken wel in de tussentijd terug naar Nederland en aanvragen duren toch wel ruim een jaar...
Hebben ze bij jou eigenlijk ooit moeilijk gedaan bij immigratie ivm je vriend?.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:10

Erg vervelend van die nieuwe regeling en de timing..

En wow... Prachtige foto!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:11

niks schreef:
Canadian experience class. Ik ben er dus eerst geweest met een working holiday, daarna wel de YP en nu dus via deze weg. LMO kan ook prima werken als je werkgever wil voldoen aan alle regels. Ik ga wonen 2 uurtjes van Vancouver, BC dus:p.

Gefeliciteerd met je PR.
Dan ga je 2 uurtjes van mij af wonen. Ben benieuwd waar precies (pbtje?)